Jump to content

Erfaringer med lokke-appen til NJFF


fredrik

Recommended Posts

Hei

Har i dag lasta ned iphone-appen fra NJFF, som er laget i samarbeid med Tor Ola her inne på forumet.

 

Ble veldig overasket over utvalget av lyder her!

 

Tar gjerne imot erfaringer på hvilke lyder som er best :)

 

Jeg bruker en ekstern høytaler fra Cass Creek som jeg er veldig fornøyd med. Passe stor, og gir ekstremt god lyd.

 

EDIT:

Etter å ha leka meg litt med appen ser jeg en stor svakhet. Den looper ikke lydene, så man må sitte å trykke hele tiden.. Det er litt pes!

Link to comment
Share on other sites

Er vel litt prakk å dra med seg ipaden på jakt? :P

 

Testa denne i dag på jakt, med null resulatat. Men jeg har veldig tro på den! Er gode lyder...

 

sant det :P tenkte egentlig bare å ha den i stabburet der jeg jakter rev, så jeg kunne koble den på høytalerne.. men kom jo ikke så langt

Link to comment
Share on other sites

Har en kompis som har denne appen, meget gode lyder og virker veldig realistisk!

Prøver å laste ned på min HTC Hero, men det står at man må ha Android versjon 2.2. Jeg har 2.1 og 2.2 kommer aldri til Hero, siden den er så "gammel".

 

SÅ jeg er ikke fornøyd, hadde dem utviklet den slik at den kan brukes på 2.1 så hadde det nok vært kanonbra!

Link to comment
Share on other sites

Har en kompis som har denne appen, meget gode lyder og virker veldig realistisk!

Prøver å laste ned på min HTC Hero, men det står at man må ha Android versjon 2.2. Jeg har 2.1 og 2.2 kommer aldri til Hero, siden den er så "gammel".

 

SÅ jeg er ikke fornøyd, hadde dem utviklet den slik at den kan brukes på 2.1 så hadde det nok vært kanonbra!

 

 

du går ikke glipp av så mye

Link to comment
Share on other sites

Sendte en mail til NJFF og fikk til svar at dem skulle snakke med utvikleren. Fikk svar idag:

 

Hei!

Da har jeg snakket med utvikler: Det er ikke noe i veien for å lage en 2.1-versjon av appen (bortsett fra kostnadene), men grunnen til at du ikke kan installere 2.2 på din telefon, er begrensa kapasitet. Med begrensa kapasitet vil også NJFF-appen gå treigt. Vi synes det blir litt feil å bruke penger på å lage en versjon av appen som folk vil være misfornøyde med på grunn av lav hastighet, og håper du er enig i dette.

 

Får vel ty til med en gammel MP3 å få lagt inn lyder fra en annen side og koble opp en høyttaler.

Link to comment
Share on other sites

hei har selv lastet inn appen,men lurer på når dere har lokket inn på lydende bruker dere kun tlf da eller med exstra høytaler? har selv iphone 4 men syntes det kanskje blir litt for lavt volummen men ingen erfaring med dette??

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lokket inn rev som kom fra over 300 meter (da kom den frem på jordet) med lyd fra høyttaleren på Iphone. Så det bærer et godt stykke. Har også forsøkt med ekstern høyttaler som jeg koplet til via mini-usb, men da fikk jeg mye forvrengning. Kanskje en mer kostbar høyttaler ville fungert bedre.

 

Ellers så skal jeg prøve elg-lokken neste uke. Volumet Iphone klarer å gi opplever jeg å være på omtrent samme nivå som elgen gir selv når den kommer gartende....

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte denne på ebay,men den er visst ikkje merkbart dyrere på midway :http://www.midway.no/epages/MidwayNorge.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/MidwayNorge/Products/380470

 

Jeg har kun prøvd lokken for kråkefugler,og de skjærene som var i nærheten den dagen klikket mongo)))) :lol:

Lydnivået denne presterer ilag med iphone minst like høyt som det vil være naturligt og blåse i div.fløyter

skitt jakt)))

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 7 months later...

Hvor høyt skal man liksom spille av den haraskrikinga da? Bruker en Galaxy SII. For ite volum? Dessuten tror jeg at den irriterer mer en den lokker. Jeg så en liten revfant utpå gården her som jeg prøvde lyden på i dag. Luringen stoppet og var på tur til å snu, men ombestemte seg. Så når jeg kom hjem senere i kveld sto jævelen og rotet utover en søppelpose jeg glemte på trappa... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Bør være litt trøkk i høytaleren! Bare sammenlign med en av de vanlige fløytene, de avgir betydelig med lyd. Husk; lyden skal bevege seg et par hundre meter, minst.

 

Å lokke kun med mobil-høytaleren vil du jo kun nå noen få meter med....

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde samme problem. Lydene fungerte på den gamle versjonen, men da jeg oppgraderte til den nye, fikk jeg samme problemet som deg.

 

Jeg fant ingen løsning, så kjøpte NJFF Hunting Calls-appen i tillegg. Den fungerer, men det må finnes en billigere løsning?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...