Jump to content

Er det virkelig slik vi jeger ønsker å bli representert.


Makkieboy

Recommended Posts

Går en gruppe på FB nå, som jeg reagerte ganske kraftig på. ER DET VIRKELIG SLIKE BILDER som skal gjøre at jenter (gutter oxo for den saks skyld) skal bli mere akseptert innen jakt og skyting?????

 

http://arcticfemme.custompublish.com/jegerkvinne-forbered-deg.4814398-141559.html

 

Hva tror meningmann i gata om dette, og hva er det med jornalister som fremprovoserer jegere/skyttere til å inta slik en positur?????

 

Rett og slett usmakelig :!:

Link to comment
Share on other sites

Dette er nå ganske vanlig å ta slike bilder i lerduemiljøet, syns nå ikke det er noe feil i dette vist man tenker på sikkerheten og forvisser seg om at børsa er tom,

Vi som prøver å instruere nye skyttere sjekker allltid om skytteren har øyet riktig plassert og om børsa passer på denne måten :wink:

 

Vet ikke om bildet her lyver litt iom at vi ser litt i fra siden, men det kan her se ut til at hennes øye ligger litt for langt over til siden?

Link to comment
Share on other sites

Noen ganger er taushet gull. Vi som jakter og/eller driver skytesport behøver ikke ta inn over oss, eller føle oss forulempet av, alle utspill og meninger "de andre" har.

Jakt/skytesport-fientlige utspill gjør minst skade dersom de ikke kommenteres. Da blir de raskere glemt.

Generelt, og spesielt i disse dager, bør man ikke kommentere utspill som kan oppfattes som negative i vår retning.

"Silence is golden", var det en poplåt som het for mange år siden, husker jeg.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

her er våpenvett!

bare se hva som er montert på den pickupen

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/libya ... d=10089947" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

Framdelen av et rakettutskytingsagregat for kamphelikopter? Like farlig bak som foran?

En videreføring av rekylfri kanon montert på Willis jeep i WW2?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Er det noen her som med 110% sikkerhet kan si at haglen ikke er brukket og at hun bare sjekker at kammer er tomme og løpene fri for hindringer?

 

Jeg vet hva det ser ut som, og hva det skal se ut som, men bildet er ikke så entydig som folk gjerne vil ha det til.

 

Hallo, det eksisterer et bilde av meg i full uniform, hvor jeg poserer med jekken til en Mercedes 240 Diesel som "maskinpistol".

Det så faktisk såpass ekte ut at jeg fikk kritiske bemerkninger fra pasifister i nabolaget, helt til jeg påpekte sveiven fremme ved "munningen"...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Kanskje ikke, men jenta sier vi skal fokusere på sikkerhet, og så er det første man gjør å stirre inn i ei børsepipe :shock:

 

Men et våpen er ikke magisk? Dvs at når man ikke besitter ammunisjon, har dobbelsjekket våpenet, så kan man posere for fotografen uten fare. Det er ubetydelig for deg om det er ammo eller ikke i våpenet så lenge det er et bilde.

 

Du har heller ingen anelse hva forhåndsregler de har foretatt seg. Det samme gjelder på youtube. Folk som viser våpen der pleier å ta en sikkerhetssjekk for å unngå kjeft. Hvorfor? For å bevise for andre at de kan det? Forholdet representerer ingen fare for andre.

Link to comment
Share on other sites

Ein "gamal og god" regel seier at du skal aldri sikta på nokon. Om bildet i seg sjølv er harmlaust, så er bildet likevel med på å vatna ut regelen. Ein slik regel skal vera ein "ryggmargsrefleks". Eit slikt bilde har ein sterk signaleffekt - td på yngre. Heilt unødvendig, etter mi meining.

Link to comment
Share on other sites

Ein "gamal og god" regel seier at du skal aldri sikta på nokon. Om bildet i seg sjølv er harmlaust, så er bildet likevel med på å vatna ut regelen. Ein slik regel skal vera ein "ryggmargsrefleks". Eit slikt bilde har ein sterk signaleffekt - td på yngre. Heilt unødvendig, etter mi meining.

"Signaleffekten" i dette tilfellet er vel at skribenten vet hva h*n skriver om! Som mange haglinstruktører har skrevet tidligere i tråden - det er jo akkurat slik vi sjekker om ei hagle passer! Og det er jo tørrtrening før jakta artikkelen handler om! Så bildet er helt på sin plass!

 

Men i andre sammenhenger skal vi passe på at det ikke blir brukt bilder der en sikter mot kamera, men heller at vi "overdriver" visning av sikkerhetsdetaljer som å brekke halga, eller ta ut patroner fra rifla, dersom vi blir "i fokus" i forbindelse med jakt/skyting.

Link to comment
Share on other sites

Godt bilde, flott kvinne. Og det bildet symboliserer er den rene, naturlige og sunne norske kvinnen, som vi alle ønsker et eksemplar av i huset. I motsetning til diverse glamoumodeller med tonnevis av silikon i puppene, centimeter tjukke lag med sminke og en påtatt dårlig hjerne som ikke hadde hevdet seg i hønsehuset engang. På en merkelig måte virker det som om hjernen vokser når silikonen forsvinner og man begynner å kle seg smakfullt. Jf. Aylar.

Link to comment
Share on other sites

Går en gruppe på FB nå, som jeg reagerte ganske kraftig på. ER DET VIRKELIG SLIKE BILDER som skal gjøre at jenter (gutter oxo for den saks skyld) skal bli mere akseptert innen jakt og skyting?????

 

http://arcticfemme.custompublish.com/jegerkvinne-forbered-deg.4814398-141559.html

 

Hva tror meningmann i gata om dette, og hva er det med jornalister som fremprovoserer jegere/skyttere til å inta slik en positur?????

 

Rett og slett usmakelig :!:

 

Det er et illustrasjonsfoto og som hobbyfotograf ville jeg ikke nølt med å ta et slikt bilde etter å SELV ha sjekket våpenet. Selve fotografiet gjør nettop det som er hensikten, illustrerer en hendelse, i dette tilfellet dersom man leser teksten handler det om å forberede seg og øve før jakta...

 

Tror ikke man skal henge seg opp i alt som vises i blader og på nettet, da tror jeg man fort utvikler magesår.

Link to comment
Share on other sites

Bildet det ble linka til i første innlegg er vel ok.

 

Jeg tror ikke våre skribenter vet om noe annet, skal man ta bilde av en person med skytevåpen så må det siktes på kameraet!

Det er rett og slett blitt en slags standard, skribentene vet ikke hva de skal gjøre hvis de ikke har ett slikt bilde (som forøvrig er vist tusenvis av ganger før).

 

Noen må vise dem at det går ann å ta illustrative bilder fra andre vinkler også.. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Ett ganske fornøyelig bilde, om ikke direkte flott så er det ett lite portrett sansynligvis a fotografen rett over tommelen, om man følger linjen til øvre løp skulle kolben stått omtrent mellom fortenna på skytteren, underste løp ser ut til å skulle gi slipp på festet til øvre løp Eller for å si det litt anerledes så er hele bildet forvrengt og "dårlig" f sansynligvis fordi det er brukt ett objektiv med for mye vidvinkel uten å tatt hensyn til dette under komposisjonen

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor har da Kammeret følgende punkt i sine Forumregler

- Publiser aldri rettighetsbelagt materiale uten tillatelse fra rettighetshaver.

Bilder som blir hotlinket blir i realiteten publisert her, ikke?

Samtidig er det jo eiersidens bandbredde som brukes. Ikke så mye å si i våre dager, men alvorlig nok da mange brukte mye tregere nett. Blir jo litt pirk dette, men når nå forumreglene for Kammeret nevner det fine ordet "Nettikette". ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...