Jump to content

Russisk blondine ble med hjem


VeT|Us

Recommended Posts

:mrgreen: Jeg syntes nå den ungen damen var litt skarp i kantene, dessuten er hun Bulgarsk - noe som jo forklarer den litt spesielle sjarmen :roll:

 

Jeg måtte vise den til ØKH, og (om hun ikke har gjort det før) avskrev nok Vet|us som totalt gal - og så på meg med blikket som krevde et ØYEBLIKKELIG "nææi, jeg kommer aaldri til å kjøpe noe sånt..."

 

K

Link to comment
Share on other sites

Takktakk folkens!

 

En Arsenal SAR-1, i kaliber 7.62x39 (Ting skal være på stell, må vite!).

 

At hun dumper meg er lite sannsynlig, kjekk og flott mann som jeg er.

Jeg dumper henne hvis hun viser seg å være et upålitelig bekjentskap,

men ingenting taler for at det skjer det neste århundret.. :mrgreen:

 

Det eneste som mangler er en litt mer rustikk look, men en tur nedover gata med henne i bånd etter meg burde fikse det.

Link to comment
Share on other sites

På sikt får den nok et lag eller fire med svart, bare for at den ikke skal ruste. Utseendet be damned.

Har også en flaske med Raudnakkes stokkolje liggende, og det er meget fristende å pusse ned skjeftene og poste resultatet i Workshop-tråden.. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

På sikt får den nok et lag eller fire med svart, bare for at den ikke skal ruste. Utseendet be damned.

Har også en flaske med Raudnakkes stokkolje liggende, og det er meget fristende å pusse ned skjeftene og poste resultatet i Workshop-tråden.. :mrgreen:

 

Do it do it!! :)

 

Grattis med ny dame, lækker er'a:)

Link to comment
Share on other sites

Denne skal beholdes mest mulig original, men noe måtte vekk! Og det var baksiktet.

For all del, det fungerte, men det finnes et så mye bedre alternativ.

 

Jeg introduserer: Mojo Microclick peep sight!

 

432163.jpg

 

Et baksikte fullt justerbart for elevasjon og vind. Ingen plastdeler her, og det ser akkurat like hardfør ut som en... tja, AK.

 

Montering tok 5 minutt og 4 hender.

bilde1t.jpg

 

Siktebilde før (illustrasjonsbilde):

2977317802_04b96e400e.jpg

 

Etter:

bilde2r.jpg

 

bilde3ye.jpg

 

Man kan justere elevasjon ved å skru på elevasjonshjulet, og hvert klikk er 3/4 MOA = ca 2cm @ 100m.

Mellom "prikkene" på hjulet er det 5 klikk. Når jeg tenker meg om nå betyr jo det at å skru opp èn prikk er ca 1 MIL. Hmm. Må noteres.

 

bilde4y.jpg

 

bilde5i.jpg

 

bilde6.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nei Nei..... Vet|us Hva er det du nå holder på med. :shock: Nå må du ikke gå i denne fella. Hvor mange ganger har jeg sagt det :wink:

 

Du vet at fristelsene blir for umotståelig når du kommer på banen med den. Jeg skal ihvertfall ikke prøve den, bare så du vet det. :mrgreen:

 

Uansett.... Grattis med ny dame.

 

Mvh

TRG-22

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jepp. Jeg har en teori om at det dårlige ryktet de har skyldes tre ting:

 

1. Dårlig vedlikeholdte rifler man har testet i langtvekkistan som har gått ørten skudd med velgeren i midtstilling

2. Veldig kort avstand mellom skur og korn som krever sin mann

3. Dårlig avtrekk for de som er vant med sivile våpen

Link to comment
Share on other sites

Jepp. Jeg har en teori om at det dårlige ryktet de har skyldes tre ting:

 

1. Dårlig vedlikeholdte rifler man har testet i langtvekkistan som har gått ørten skudd med velgeren i midtstilling

2. Veldig kort avstand mellom skur og korn som krever sin mann

3. Dårlig avtrekk for de som er vant med sivile våpen

 

Jeg må si meg enig i overnevnte, men kan i tillegg tilføye følgende; Våpen av denne typen er ofte "røft" bygget, og med altfor store toleranser. Jeg har tidligere vært den uheldige eier av en SAR m1, og jeg hadde ikke annet enn problemer med min, til tross for at denne går for å være en av de best bygde AK klonene. Løpet hadde grove maskineringsmerker på bommene, og hullene til gassblokk og forskjefte var drillet feil, slik at alt kantet mot høyre, også forsiktet. Bruk av ettermarkeds forskjefte kunne bare glemmes. Sluttstykke bæreren møtte i fremre stilling kun låsekassens høyre side (skal også møte den venstre side). Etter kun et par gangers bruk, hadde store deler av finishen på våpenet forsvunnet, og våpenet så derfor meget brukt ut på kort tid. I tillegg var kammeret meget romslig (nesten slik at no-go gaugen falt nedi). Våpenet virket dog med all ammunisjon -alltid. Alle disse tingene gjorde ikke våpenet til en "keeper" for min del, men noen lyspunkter var det jo- best illustrert gjennom min venns følgende uttalelse; "aldri før har det vært så morro å ikke treffe noen ting :)

Link to comment
Share on other sites

Må nesten komme med en kommentar siden det forrige innlegget var litt negativt.

 

Er meget fornøyd med min Arsenal Sar M1, men så har jeg ikke erfaring med så mange våpen. (Ag3, mini-14 og mauser i 3006)

På presisjon siden har jeg ingen klager da den går bedre enn de over nevnte våpnene i mine hender. Det høres ut som du har fått ett skikkelig fredags kveld skal på hytta eksemplar. Og om det er så ille som du sier burde den vel aldri forlatt fabrikken.

Link to comment
Share on other sites

Har sett et par av disse med kantede sikter/gassblokker, men de fleste er helt fine. Som B.E.E. nevner, så funker de med alt mulig som likner på en 7,62x39 patron.

 

Det med skjeve duppeditter på pipa er ikke unikt for Sar'en, og finnes på de fleste AK varianter rundt omkring i verden.

 

Finishen er relativt lite slitesterk, men det kan enkelt fikses med et strøk duracoat e.l.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...