Jump to content

"argumenter" FOR jakt mot motstandere


krisrydgren

Recommended Posts

Hei, har en gutt i klassen som er fullstendig motstander av jakt pga. en hel hau av det jeg vil kalle dumme grunner.

Begynner å gå tom for argumenter for jakt, har prøvd å forklare at uten jakt vil det bli for høy besteand etc. etc.

Så hvis dere har noen flere gode grunner til at jakt er nødvendig, så er det bare å kommentere :D

 

Glemte vist å si at han er vegetarianer :oops:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jakt er ikke noe unormalt, hele naturen er bygd på at noen lever på gress og andre lever på disse. Det er motstanderen som bør begrunne sine argumenter på hvorfor mennesket ikke har lov til å være rovdyr som vi er skapt til å være. Bevisene for dette er mange, som tenner, fordøyelse, kroppsbygning og øynenes posisjon i hodet. Vi er skapt for å jakte mer enn for å flykte fra rovdyr.

Hvis ikke denne motstanderen er vegetarianer er jobben enda enklere, han er da en hykler som kverulerer på hvor dyret ble drept, ikke at det ble drept.

Link to comment
Share on other sites

Spiser fyren kjøtt? Hvis ja, vel-da har han ikke mye å komme med egentlig.

Eller bruker sko med litt skinn ett eller annet sted.

 

Dersom han er hardcore vegan er det vel bare å respektere at han i hvert fall er konsekvent og deretter enes om å være uenig. Men som sagt, så lenge han eier et par sko av skinn... Er han oppsøkende i forhold til dette eller kan du bare ignorere karen?

Link to comment
Share on other sites

En jaktmotstander bør pr. definisjon være veganer/vegetarianer, pasifist, eller begge deler.

 

Spiser han kjøtt?

Hvis ja, fail!

Har han sko, belte, jakke i skinn?

Hvis ja, fail!

Har han klær laget av ull eller pute/dyne med dunfyll?

Hvis ja, fail!

Spiller han WoW?

Hvis ja, fail!

Myrder han zombier på playstation?

Hvis ja, fail!

 

Forøvrig er det ikke du som skal forsvare eller argumentere FOR jakt, det er han som skal hoste opp noen SVÆRT gode argumenter MOT jakt.

 

Husk at det er ikke sikkert at han kjenner noen annen natur enn det han ser gjennom vinduet, så be ham ha seg ut i skogen før han fortsetter å prate om noe han ikke vet filla om.

Link to comment
Share on other sites

Et annet argument for jakt er jo det samfunnsnyttige. Det er store verdier økologisk kjøtt som hentes ut av naturen hvert år. Om dette skulle erstattes av bufe ville selvfølgelig et del bønder jubla, men sett fra dyrenes ståsted tror jeg dagens løsning er bra. Dette argumentet fungerer selvfølgelig bare dersom fyren faktisk spiser kjøtt....... Men da er han jo en hykler alikevel.

 

Om vi ser på folkehelsa så er jeg sikker på at mange jegere ville hatt dårligere helse om de ikke tilbrakte så mye tid i skogen som mange gjør, dette er også positivt for samfunnet. Veldig mange butikker nyter godt av at vi jegere er mer og mer opptatt av å ha det rette utstyret, enten det er klær, sko eller våpen. Dette skaper arbeidsplasser.

Link to comment
Share on other sites

En jaktmotstander bør pr. definisjon være veganer/vegetarianer, pasifist, eller begge deler.

 

Spiser han kjøtt?

Hvis ja, fail!

Har han sko, belte, jakke i skinn?

Hvis ja, fail!

Har han klær laget av ull eller pute/dyne med dunfyll?

Hvis ja, fail!

Spiller han WoW?

Hvis ja, fail!

Myrder han zombier på playstation?

Hvis ja, fail!

 

Forøvrig er det ikke du som skal forsvare eller argumentere FOR jakt, det er han som skal hoste opp noen SVÆRT gode argumenter MOT jakt.

 

Husk at det er ikke sikkert at han kjenner noen annen natur enn det han ser gjennom vinduet, så be ham ha seg ut i skogen før han fortsetter å prate om noe han ikke vet filla om.

 

han er hardcore veggis ja, men han spiller wow og alt annet du kan tenke deg... takker for alle geniale svar :) Han har garantert aldri vært ute i skauen annet en med skolen en gang, kan vel ikke akkurat si at han hadde mye peiling på å væra ute ei natt :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg spiser kun økologisk kjøtt - derfor jakt. Skulle noen ha problemer med det, så er det faktisk slik at jakt er lovlig, jeg jakter lovlig, og føler derfor ikke noe behov for å forsvare det jeg gjør. Da gidder jeg ikke forholde meg til ekstremister på spesielt saklig vis..

Link to comment
Share on other sites

er nyttesløst å diskutere med slike folk, bare å gi opp......

Er akkurat som med disse "pels motstanderne"........kan snart ikke åpne Facebooken min uten å få side opp og ned med slike aktivister. Har prøvd å svare dem, men er like vanskelig som å pisse i motvind :lol: er bare å gi opp.

Å grunn er at dem er helt hjernevasket av andre igjen. Mya av kommentarene deres er slikt som dem har hørt tusenvis av ganger hos andre, å dem føler seg forpliktet til å være enig om dem skal få "kalle" seg selv aktivist. Slike mennesker nytter ikke å diskutere med, synes heller synd på dem.

Link to comment
Share on other sites

Fortell han at noen ganger så blir blodsuget så sterkt at eneste trygge måten å stilne det på er å stryke til skogs for å få kjent lukta av ferskt blod og krutt.

 

Hvis du samtidig stiller deg bak han og sniffer han opp og ned i nakken mens du lager små grynte lyder så tror jeg det blir perfekt.

 

 

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Naturen er bygd opp av produsenter og forbrukere.

Vi er forbrukere, både som predator og planteeter.

For at vi skal overleve må vi jakte.

 

Hadde vi ikke jaktet, hadde vi blitt jaktet på.

Spør han hvordan det ville vore vis vi aldri skulle jaktet og bjørn, ulv osv.

Bestanden hadde økt og vi hadde blitt byttedyr, vi hadde blidt jaktet på.

Situasjonen som sån den er i dag hadde blidt snudd på hode.

Bjørnen hadde ikke vore livredd menneske :shock:

 

Er du så imot jakt, burde du aldri levd som en normalt menneske idag.

I det samfunnet vi lever i dag har det vore nødvendig med jakt, og det er det fortsatt.

Det er ingen vei utenom, det er sån naturen er.

 

For at han skal sitte å knaske på kaninfôret sitt må jord dyrkes der det lever planteetere som senere må jaktes ner for den eter avlingene. :wink:

 

 

Eller bare gjør det så Lærlingen skriver :lol::!:

Link to comment
Share on other sites

Det er egentlig nytteløst å diskutere med sånne folk. Hjernene deres får for lite protein, så de er ikke mottagelig for gode argumenter. De bare kjører på med det samme hakket i plata.

 

Du kan jo nevne dette med storviltbestander som får vokse vilt, og trafikkulykkene som vil komme etter dette.

 

Eller så kan du si, som det er, at du jakter for underholdningens del.

 

Selv så har jeg ei vennine som er vegetarianer, men det har aldri vært noe problem. Det eneste jeg tar hensyn til er å ikke snakke stygt om de jaktformene jeg tilfeldigvis ikke liker best selv. Det bør ingen gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Jakta har eksistert 5000 år før jaktmotstandere var påtenkt:)
Jakt har på sett å vis eksistert helt siden livet på jorda startet (for veldig lenge siden). Og det er forholdet mellom jeger og bytte som er drivkraften bak evolusjonen som har formet livet på jorda slik vi kjenner det i dag. Det er helt utenkelig å forestille seg hvordan livet på jorden hadde sett ut (eller om det hadde vært noe liv her), hvis ikke jeger og bytte hadde eksistert. En ting er sikkert; Vi hadde iallefall ikke lignet på noe som ei dame hadde vært villig til å parre seg med :lol:
Link to comment
Share on other sites

Fortell han at noen ganger så blir blodsuget så sterkt at eneste trygge måten å stilne det på er å stryke til skogs for å få kjent lukta av ferskt blod og krutt.

 

Hvis du samtidig stiller deg bak han og sniffer han opp og ned i nakken mens du lager små grynte lyder så tror jeg det blir perfekt.

 

 

:mrgreen:

Er det mulig å få sånn liker knapp her slik som på facebook :lol::lol:

Trur dette er det beste innlegget eg nokon gong har lest her

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...