Jump to content

Er elgjakt en jobb?


Kvamsgutten

Ser dere på elgjakt som jobb?  

141 members have voted

  1. 1. Ser dere på elgjakt som jobb?

    • Ja
      18
    • Nei
      88
    • Er jo litt begge deler
      35


Recommended Posts

Ja, jeg sikter litt til en annen tråd jeg skrev som ikke ble godt likt :lol:

Men nå vil jeg høre hva dere mener uten å bli flådd :lol::lol:

 

Dette er ikke for og fyre oppunder et allerede "hett tema".

 

Så vennligst ikke tenn på alle plugga og latt det gå utover denne tråden på en slik måte som den andre gjorde :wink:

 

Kan dere som svarer ja si hvorfor?

 

Nei og litt begge deler vet jeg slik ca;)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ingen kan i fullt alvor påstå at elgjakt er en jobb, så lenge en ikke jobber som viltpleier i en stor privat skog...... At elgjakta kan være slitsom i perioder er ingen hemlighet, men en jobb er det ikke. Det er som tidligere nevnt her noe de fleste betaler for å få være med på og de som ikke trenger å betale kan faktisk leie ut jakta de disponerer. Om en 300kg okse blir skutt tidlig på dagen rett før lunch og laget ikke er flinke til å prioritere matpause kan det jo bli en litt sur stemning der en sliter med å få jævelen over en jordberedt hogstflate, men det er selvvalgt i såfall! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser på elgjakt som en jobb..

Ta en bonde med stort tereng. jakter og selger kjøttet.. -- Intekt.

Samme bonden med stort tereng leier ut for xxxxxantal tusen --Intekt.

Å intektene på en gård er vel en del av jobben?

 

Ja, for bonden er det jobb.. for leietakeren er det hobby..

Min tolkning av det.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...