Mas-36 Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 Har i flere uker ringt og mailet Landrø om ett riflekjøp men kommer ikke i kontakt med noen der Noen som vet om dette er en USERIØS (endret av Jegermeistern) bedrift du må besøke for å få service? Svarer de ikke i morgen så bruker jeg 100000kr hos jaktogfriluft i stedet de svarte meg etter 2 timer i dag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TigerBlack Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 Det å få kontakt med landrø har jeg gitt opp.. selv de par tre gangene jeg har vært i butikken har de ofte vært mer opptatt med å prate med hverandre en med potensielle kunder.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tetanus Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 Jupp, de er trege. Har ventet i 3 uker på svar, har purret flere ganger, og hver gang loves det bot og bedring. For min del virker det som at de har for mye å gjøre slik at de ikke rekker å svare nye kunder. Det å få tak i noen på telefon i den butikken er som å vinne i lotto. -T Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeger Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 Underlig. Jeg har aldri hatt problemer med å nå Landrø på telefon, og har fått utmerket service der alltid. Jeg har aldri verken opplevd selv eller sett at de ansatte der har ignorert kunder. Tvert imot er det mitt inntrykk at de er svært oppmerksomme på nye kunder som kommer inn i butikken. At telefonen til tider ringer mye, og at de da prioriterer å yte service til de kundene som faktisk er i butikken, synes jeg er bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunfreak Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 Enig med Jeger. Jeg har riktignok lite erfaring med å ringe dem, men blir aldri oversett fysisk i butikken. Service og hjelp har jeg alltid fått. Det kan til tider være mange som venter på å bli ekspedert. Da prioriterer de nok de fysiske kundene fremfor de telefoniske. Hvorfor? Det vet jeg ikke. Kanskje opplever de at mange ringer for å spørre om priser, for så å aldri høre fra seg igjen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas.L Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 Jeg bare Må si dette: Min erfaring med Landrø er knallgod. Super service oppfølging ting blir ordnet raskt og spesial avtaler er velkomment. Synd at de ikke har oppført seg bedre med tråstarter med flere, det er synd når gode butikker får et dårlig rykte. (Jeg verken kjenner noen eller jobber selv hos Landrø) Men de har gitt meg gode priser og spart meg for mange 1000 lapper oppgjennom.Sist var det avslag på 8000,- på Rizzini S 2000. Mvh Jonas Lunde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Minuteman Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 Det absolutte lavmål fra en butikkselger er når du har brukt tid og energi på å møte opp personlig og han ber deg "vente litt" fordi det kommer en telefon mens dere prater. Det skjer ikke hos Landerø heldigvis Får alltid god service og god pris der, men slikt er vel volumrelatert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trond99 Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 Det absolutte lavmål fra en butikkselger er når du har brukt tid og energi på å møte opp personlig og han ber deg "vente litt" fordi det kommer en telefon mens dere prater. Det skjer ikke hos Landerø heldigvis Det er da jeg har folkeskikk til å si at jeg har tid til at han kan svare telefonen som ringer... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiwi Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 De fleste butikker og butikkansatte kan ha sine dårlige dager. Når det gjelder Landrø så er de tidvis veeeldig vanskelige å nå på telefonen. Det er speiselt kjedelig å måtte reise dit på lyklke og fromme, og finne ut at de ikke har varen (som er helt standard...). Å ta unna telefoner og e-poster er viktig når man driver butikk. Det er ikke uten grunn at mange nettbutikker popper opp om dagen, og at de er meget imøtekommende. Spare 1000 lapper hos Landrø? Nei, der kjenner jeg meg i alle fall ikke igjen! Er det et sted prisene ligger høyt så er det nå der!! Men det er greit det, om opplevd kvalitet står i forhold til kostnaden. Dit har Landrø igjen en bit etter mitt syn. Nei, om de blir flinkere på å ta telefonen, og ikke snakker nedlatende om konkurrenter, så er de veldig godt på vei! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
S&L97 Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 Får alltid god service og god pris der, men slikt er vel volumrelatert Tja, jeg har vært innom der en gang og opplevde også at to av betjeningen var opptatt med "tomprat og jakthistorier" med det som sikkert var en stamkunde.. Blir ikke noe volum der for min del Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
East Clintwood Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 Opplever i grunnen begge deler. Noen ganger flinke på telefon og service, andre ganger har de litt å gå på. At Landrø gir deg "store" avslag på den missvisende prisen (prislappen) betyr ikke alltid så mye. De kan gjerne slå av 2000kr på en ting, du føler liksom litt "spesial price for you my friend". MEN, etter en kjapp ringerunde til andre kjente og store butikker gir de deg gjerne lavere pris over telefon enn det Landrø ga deg som et "varp" under 4 øyne. Med andre ord (egen mening og erfaring), greit og sjekke litt priser før man går 5på. Alt av utstyr bortsett fra noen få våpen har jeg handlet hos de, med andre ord, jeg har vært der mye. Det er lettere å få kontakt når høstjakta er over. Virker for meg som om det er dobbelt så mye folk der i sesongen. (naturlig!?). Men de gangene jeg har hatt en reklamasjon på noe som koster litt har de alltid ordnet opp på stedet, aldri noe "mèn, kanskje, ehh, vet ikke, etc" Terningkast 6 på reklamasjon Alt i alt er jeg fornøyd med Landrø. Totalt sett terningkast 4. Skorter litt på service (nykjøp) til tider, og tildels missvisende priser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dexter Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 en ting som kunne hjulpet mye på tlf til våpensjapper. det er OPPDATERTE nettsider med priser. da slipper man xxx anntall tlf med spørsmål om priser, og kunder som ikke gidder og går heller til andre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SauerHansen Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 Butikken er overbefolket for tiden, og de skal selvfølgelig ikke da sitte å snakke i telefonen. Til dere som klager over prisene er det bare å bestille seg et kurs i å snakke med folk for det kan dere tydeligvis ikke Handle i nettbutikker der det ikke er mulig å snakke med noen derimot, kaster man bort en del kroner, men det er fint for beskjedne personer at de finnes Jeg mener derimot de burde ta en sjau med å besvare mail som har kommet inn før og etter åpningstiden mvh Sauerhansen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
East Clintwood Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 Til dere som klager over prisene er det bare å bestille seg et kurs i å snakke med folk for det kan dere tydeligvis ikke Hva mener du med det? At Landrø alltid kommer billigst ut hvis du bare kan snakke for deg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas.L Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 Jeg ser at jeg burde presisere eksempelet mitt litt. At utsagnet blitt blir tolket dit hen er forståelig Rizzini S 2000 koster ca 35.000 ny etter listeprisen. Landrø hadde i mitt tilfelle solgt et våpen jeg hadde holdt av for inspeksjon før det skulle evt skulle kjøpes. Det var en modellbetegnelse som ble forvekslet over tlf så feil våpen ble hold av. Da jeg påpekte at det var irriterende at det hadde sjedd fikk jegg et tilbud om og kjøpe en Rizzini S 2000 til.22.000,- som en kompensasjon. Våpenet var demoskutt 1 gang under fremvisning i bransjen av dem. Dette er service som appelerer til meg. Mvh Jonas Lunde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SauerHansen Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 Til dere som klager over prisene er det bare å bestille seg et kurs i å snakke med folk for det kan dere tydeligvis ikke Hva mener du med det? At Landrø alltid kommer billigst ut hvis du bare kan snakke for deg? Nei det sier jeg ikke, jeg sier at henter du priser hos andre får du bedre hos Landerø og visa versa. Det jeg derimot antyder er at de som andre forretninger gir deg bedre priser en nettbutikker hvor du ikke har mulighet til å snakke med noen. Nå er det slik at alle som har agenturet på et merke har mulighet til å gi bedre pris en andre på sine egne merker. Eks. skal jeg ha en beretta går jeg til schou(tror det er de som har det agenturet) og ikke til landerø eller jakt og friluft. Men jeg må si jeg det har forundret meg noen ganger i mange forskjellige forretninger hvor spake folk er når de skal kjøpe noe av høy prisklasse. mvh Sauerhansen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svehella Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 Jeg har bare gode erfaringer med Landrø. Jeg har vært i butikken en gang i mitt liv, så jeg er avhengig av å nå de på telefon eller mail. Imidlertid innser jeg at resten verden ikke snurrer rundt min lille navle og at jeg må innrette meg alt etter hvilken tid det er på året. Mitt i sesongen kan det være lurt å ringe rett etter åpningstid, årets beholdning av kuler etc. kjøpes mellom januar og mai. Det samme med ting og tang til Sauer. Når det virkelig har knepet har Landrø virkelig stått på for å fikse ting, men da har jeg heller ikke forlangt 25% avslag. Jeg har både STR og 202 så Landrø har vært gode å ha. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hjortefot.com Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 Jeg kjøpte kombien hos Landrø, til in store skrekk oppdaget en feil med sikteskuret, det var løst, fikk beskjed om å sende løpet ned igjen, innen ei uke hadde jeg børsa tilbake god som ny og fikk i tillegg avslag i prisen som kompensasjon for "feilen" som de selv mente at de burde oppdaget ved utsendelse. Kommer til å handle der igjen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunfreak Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 en ting som kunne hjulpet mye på tlf til våpensjapper.det er OPPDATERTE nettsider med priser. da slipper man xxx anntall tlf med spørsmål om priser, og kunder som ikke gidder og går heller til andre. Helt klart. Men jeg synes våpenbransjen til tider generelt har dårlige nettsider. Noen har nærmest gitt dem opp helt. Så det er nok ikke så lett for små firmaer å bruke tid til å holde dem oppdatert. Alternativet er å ansette en egen person til det, men da kan vi iallfall glemme lavere priser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest graahund Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 De fleste butikker og butikkansatte kan ha sine dårlige dager. Når det gjelder Landrø så er de tidvis veeeldig vanskelige å nå på telefonen. Det er speiselt kjedelig å måtte reise dit på lyklke og fromme, og finne ut at de ikke har varen (som er helt standard...). Å ta unna telefoner og e-poster er viktig når man driver butikk. Det er ikke uten grunn at mange nettbutikker popper opp om dagen, og at de er meget imøtekommende. Spare 1000 lapper hos Landrø? Nei, der kjenner jeg meg i alle fall ikke igjen! Er det et sted prisene ligger høyt så er det nå der!! Men det er greit det, om opplevd kvalitet står i forhold til kostnaden. Dit har Landrø igjen en bit etter mitt syn. Nei, om de blir flinkere på å ta telefonen, og ikke snakker nedlatende om konkurrenter, så er de veldig godt på vei! Idette kjenner jeg meg overhode ikke igjen, vel må vente litt noen ganger til en ekspeditør blir ledig. Men det er vel vanlig over det hele ? LANDERØ HAR VELDIG FLNKE OG KUNSKAPSRIKE EKSPEDITØRER, som hjelper deg med det meste. De har også børsemaker på stedet, noe som ellers ikke er så veldig vanlig. Jeg har brukt Landerø i mange år og kommer til og bruke dem også i fortsettelsen. Når det gjelder priser så er de ikke håret værre enn andre. Det vet jeg av erfaring !!! Så all ros til Landerø og derers medarbeidere Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telemarking Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 Har bare gode erfaringer med Landrø Svarer kjapt på telefon, og meget behjelplig i butikk. Etter forrige besøk gikk jeg ut med et avslag på 12000 + noe ammo. Tommel opp for Landrø Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
villreinjegeren Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 HAr alldri hatt noe problemer hverken med svar på telefon eller service i butikken, børsemakeren jobber kjapt og gjør flott arbeid, Vil påstå at Landrø er den beste butikken i mils omkrets, jadda Børselars er ikke borte de heller Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonasten Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 Børsemakeren til landerø vil jeg på det sterkeste fraråde å bruke.Leverte min 200str for service.Børsemakeren anbefalte å bedde børsa,noe jeg takket ja til. Etter dette ble den totalt ubrukelig.Alle kan ha en dårlig dag tenkte jeg,men den store skuffelsen kom da de nektet å utbedre feilen. Måtte til slutt levere saueren til NORMA.Børsemakeren hos norma ristet på hodet og sa at dette var langt fra den første saueren han rettet opp etter landerø. Ellers er jo butikken til landerø stor og fin.betjeningen syntes jeg også er helt topp.Verkstedet derimot,det holder jeg meg unna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
243 winchester Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 Jeg kommer som regel igjennom der jeg vil jeg da!! Trikset er å ringe akkurat i det butikken åpner. Helst et par min før. Da kommer jeg frem t.o.m til xxl . Det å ringe midt på dagen er døfødt. Da har du større sjanser i lotto . Kundene i butikken har jo første pri, og sånn skal det være. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SauerHansen Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 Børsemakeren til landerø vil jeg på det sterkeste fraråde å bruke.Leverte min 200str for service.Børsemakeren anbefalte å bedde børsa,noe jeg takket ja til.Etter dette ble den totalt ubrukelig.Alle kan ha en dårlig dag tenkte jeg,men den store skuffelsen kom da de nektet å utbedre feilen. Måtte til slutt levere saueren til NORMA.Børsemakeren hos norma ristet på hodet og sa at dette var langt fra den første saueren han rettet opp etter landerø. Dette er noe av det rareste jeg har hørt. Blir jo litt som å sende en Audi til Mercedes fordi Møller ikke kan Audi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mas-36 Posted October 1, 2010 Author Share Posted October 1, 2010 Joda ringe ved åpningstid er sikkert en plan. Men når man jobber i en jobb der telefonbruk er fyfy i alt annet enn pausa er ikke det en mulighet å bruke. Og når de har fått 3 mail med en spørring etter børse og utstyr til 100000kr er det rart de ikke prioriterer den syns jeg da..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonasten Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 Vel sauerhansen,det er ikke så veldig rart.Sauer 200str selges kun av DFS.Landrø er kun servicestasjon med delesalg.Noe som Norma også er. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SauerHansen Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 Vel sauerhansen,det er ikke så veldig rart.Sauer 200str selges kun av DFS.Landrø er kun servicestasjon med delesalg.Noe som Norma også er. Takk for info, dette visste jeg ikke mvh Sauerhansen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Domino Posted October 12, 2010 Share Posted October 12, 2010 Hehe, nicket ditt tatt i betraktning var jo det litt ironisk... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
høggern Posted October 12, 2010 Share Posted October 12, 2010 Vel sauerhansen,det er ikke så veldig rart.Sauer 200str selges kun av DFS.Landrø er kun servicestasjon med delesalg.Noe som Norma også er. Landrø er (om jeg ikke husker feil) hovedservicestasjon og blandt annet alle reklamasjoner ang 200STR skal dit. I tillegg er Landrø importør av deler til 200STR. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.