Jump to content

Linsedeksel


TacticalFuzzBall

Liker du "Butler Creek-style" linsedeksel  

94 members have voted

  1. 1. Liker du "Butler Creek-style" linsedeksel

    • Ja
      74
    • Nei
      20


Recommended Posts

Tenkte jeg skulle skrive om noe så enkelt som linsedeksel, selv om det er en liten sak betyr det ikke at den er ubetydelig, å beskytte kikkertsikte er jo viktig :D Liker DU "Butler Creek-style" linsedekslene, eller synes du det rett og slett er noe dritt?

 

Gjerne gi grunner hvorfor/hvorfor ikke, som for at eksempel det hele tiden spretter opp når du er ute å går med børsa på ryggen eller når det kommer borti klær (som er min mening).

 

Legg også til noen andre alternativer som linsedeksel, hva mener DU er det mest geniale linsedekslet?

Link to comment
Share on other sites

Trodde det var genialt, men så kjøpte jeg et sett og nå heller jeg mer imot alternativ 2. Det skal legges til at jeg har links rifle og det gjør det litt mer knotete enn ellers. Jeg tror jeg kommer til å gå tilbake til mitt svarte Zeiss deksel. Tungvindt det også.

Link to comment
Share on other sites

Mitt førstekrav til deksler er at de MÅ være gjennomsiktige, da utgår denne modellen. Butler Creek Blizzard er så langt den klart beste løsningen jeg har prøvd, mens andre på forumet har opplevd at de faller fra hverandre

Link to comment
Share on other sites

Leupold har et meget bra deksel i Alumina serien. Koster litt, men den beste løsningen jeg har sett så langt. Litt synd at ingen andre produsenter har fulgt opp med skreddesydde løsninger som dette.

Tiltredes! Disse er virkelig bra.

Har ikke sansen for disse med gummi som man trer over kikkerten. Har de gule plast deksler i tillegg, skygger jeg banen..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ja, i så måte har jeg heller aldri tidligere savnet et alternativ. Men på VX-II'n er det justering på objektivet, slik at jeg tenkte i mitt stille sinn at vanlige Butler Creek linsebeskyttere kunne komme i konflikt med denne ( :?: ).

Link to comment
Share on other sites

BC-ene er fine, de. Har fungert fint for meg. Bakre utløserknapp kom og kilte meg på nesa ved skyting med en Rem Seven, men bare så vidt jeg merket det. Imidlertid har BC den ulempe, i likhet med andre deksler, at det bygger. På min gode Winchester M70 går det akkurat med en mellomstor kikkert i superlow ringer, men det er så lite klaring til hevarmen ved ladegrep at på denne børsa er det BC bare foran.

Link to comment
Share on other sites

Bruker BC på begge mine kikkerter, og synes det er en kjempegrei løsning.

Tror vel de fleste som selger våpen og kikkerter har disse inne.

Skal du handle på nett, vil jeg anbefale Jaktfall.no

 

Komplett sett til kikkert kommer på ca 250 spenn.

 

Har faktisk objektiv BC til 44mm kikkert liggende som jeg ikke har bruk for.

Link to comment
Share on other sites

Min BC er stri å få opp (spesielt den største) + den lager høy lyd når den spretter opp. Dette kan være irriterende når dyret står foran deg og du har klapset det igjen for de det regner -_-. Pleier å ha den fremderste åpen og den bakerste igjen fordi den stiller seg når jeg har den på skuldera hvis jeg ikke gjør det på den måten. Men alt i alt liker jeg BCen. Forhinderer okså dogg (til en viss grad). Men har opplevd en dag det PØØØS regnet og det kom vann inni den mens den var lukket igjen. opnet den når jeg kom hjem og det var et helt badebaseng under lokket. heldigvis kom det ikke vann inni kikkerten bare masse dogg som gikk bort over natta.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte BC i dag hos Intersport i bogstadveien.. Den til å ha forran (det store) passa ikke.. Var nøyaktig like stort som selve diameteren var.. Så det må byttes.. Men det som var bak passa, men lurer på om det var for stort..? Var slik at det kunne greit falle av om jeg subber rifla borti noe.. Skal det være slik? Finnes det en som kanskje er 1mm tynnere eller no?

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte BC i dag hos Intersport i bogstadveien.. Den til å ha forran (det store) passa ikke.. Var nøyaktig like stort som selve diameteren var.. Så det må byttes.. Men det som var bak passa, men lurer på om det var for stort..? Var slik at det kunne greit falle av om jeg subber rifla borti noe.. Skal det være slik? Finnes det en som kanskje er 1mm tynnere eller no?

 

De jeg har sitter bum fast. den bakersete du har er nokk for stor. Begge mine sitter som støpt og de er vanskelige å få beint på og vanskelige å få hele av :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...