Jump to content

Ny Pardini i "Bronze"


Fozzy357

Recommended Posts

Nå føler jeg med underlegen her, virker som det kryr av top skyttere her.

Men det skader vel ikke akkurat for å si det sånn.

Jeg vil jo heller høre på top skyttere i sterk diskusjon, enn å høre på en haug med personer som ikke har peiling da.

 

2uker ja, da hadde jeg nesten ikke fått sove den siste dagen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nå føler jeg med underlegen her, virker som det kryr av top skyttere her.

Men det skader vel ikke akkurat for å si det sånn.

Jeg vil jo heller høre på top skyttere i sterk diskusjon, enn å høre på en haug med personer som ikke har peiling da.

 

Jeg digger normale folk( jeg er blitt for gammel :mrgreen: ) som har et snev av konkuranse blod!

Link to comment
Share on other sites

Nå føler jeg med underlegen her, virker som det kryr av top skyttere her.

Men det skader vel ikke akkurat for å si det sånn.

Jeg vil jo heller høre på top skyttere i sterk diskusjon, enn å høre på en haug med personer som ikke har peiling da.

 

Jeg digger normale folk( jeg er blitt for gammel :mrgreen: ) som har et snev av konkuranse blod!

 

Å for gammel?

Du er kanskje 68er genrasjonen he he he............

Link to comment
Share on other sites

Nå føler jeg med underlegen her, virker som det kryr av top skyttere her.

Men det skader vel ikke akkurat for å si det sånn.

Jeg vil jo heller høre på top skyttere i sterk diskusjon, enn å høre på en haug med personer som ikke har peiling da.

 

2uker ja, da hadde jeg nesten ikke fått sove den siste dagen.

Federal :!:

Du er den vi digger! Rolig og behersket, uten kvalme....

Good man :!::mrgreen::!::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Nå føler jeg med underlegen her, virker som det kryr av top skyttere her.

Men det skader vel ikke akkurat for å si det sånn.

Jeg vil jo heller høre på top skyttere i sterk diskusjon, enn å høre på en haug med personer som ikke har peiling da.

 

2uker ja, da hadde jeg nesten ikke fått sove den siste dagen.

Federal :!:

Du er den vi digger! Rolig og behersket, uten kvalme....

Good man :!::mrgreen::!::mrgreen:

 

Jo takk takk.

Det er det mine venner sier å.

Link to comment
Share on other sites

Kos dere i Svolvær, men tør dere møte på NM i felt 2008?

Det er her vi skiller fra cry babies og voksne!!

:!::!:

Veell....

Nå kan Pardini skilte med NM-gull.

Kan du ?

 

Ja!

Det kan jeg, så til de grader :!:

1978 standard program for junior.

Da vet du hvem jeg er :!::!:

kan du? Tror neppe det.... :mrgreen:

Neida, jeg har ikke NM-gull, men det har jeg da aldri påstått heller.

Har kun gull i landsdelsstevne, finfelt, åpen klasse.

Det teller kanskje ikke så mye som gull i standard, junior...?

Jeg ville bare poengtere at Pardini kan skyte.

Å antyde at han passer inn under betegnelsen "cry babies", blir det vi godt kan kalle skivebom.

Og: Jeg vet ikke hvem du er, men du liker tydeligvis å skrive sent i helgene og bruke masse smileys, noe som ihvertfall ikke bidrar til å heve kvaliteten i verken innlegg eller forum...

 

Nå var vel igrunnen ikke denne tråden ment som noen pissing contest, så selv om det er du, Fozzy, som eier tråden skal vi nå kanskje gå tilbake til topic ?

 

Jeg kunne godt ha tenkt meg en Pardini GT selv.

Gratulerer med nyanskaffelsen, Fozzy.

Jeg innbiller meg at den kan utgjøre den lille forskjellen pga. lav kjernelinje, grepsvinkel som passer meg og et avtrekk som er det beste ihvertfall jeg har vært borti på en 9mm pistol.

Link to comment
Share on other sites

Vi får nok gratulere ja, (særlig i dag selvfølgelig) Det er mye glede i et bra våpen, selv om man har forskjellige preferanser, (som jeg skreiv tidligere, liker jeg min Sig 210-5 og min SVI bedre) så liker jeg Pardinien min også. Det blir litt som å få skreddersøm, å få et våpen som passer deg

 

Personlig merker jeg ikke så mye til fordelen med det justerbare avtrekket, ut over at jeg kan sette vekta lavt for ammo test og så skru den opp igjen. Jeg har ikke hatt problem med avtrekket på min og synes det holder en meget høy kvalitet, men å fremheve det som bedre enn en godt tunet 1911, eller noe annet med reint og normalt avtrekk forøvrig kan jeg ikke.

 

Et bra våpen vil normalt, være greiere å få til å samle bra, uten at man trenger å skyte 1000er av skutt for ammotest (som jeg gjorde med min CZ75 før det ble Bar-Sto pipe) Slik sett kan man kanskje til og med spare penger totalt sett. Jo, jeg brukte noen skudd for å få bra presisjon med Pardinien også, men i hvertfall ikke så mange at jeg begynt å gå lei. Ett problem hadde jeg imidlertid før jeg fikk den "sjekket opp" førsteskuddet satt konsekvent som lav 9er, eller 8er, mens de andre satt i 10ern. De har også en tendens til at baksiktet ikke er i vater med våpnet forøvrig (ble fikset på min) det er omhandlet i en artikkel i Vapentidningen.

 

Lykke til og kom med rapport!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ser at denne dritt tråden til Fozzy fremdeles er oppe og går, skulle vært sletta for lenge siden, men dette er ikke sluttstykke så her har vi ingen Poacher som retter/sletter ordner opp! :idea:

 

 

Ser tittler gjelder nå! Er selv NM mester og SM mester fler ganger en jeg husker i skrivende øyeblikk!

Link to comment
Share on other sites

Ja, for du er jo med på å løfte tråden i riktig retning :?:roll:

 

 

Foreslår du leser tråden før innlegg?? :idea:

Ser ikke mye framdrift med dette kammeret som skulle være så mye bedre en SL!

Seriøst osv, fjærne fjortis faktoren , men nei!!!

 

"INFO"

Man lager ikke en tråd om en våpen en har tengt og kjøpe og spør og erfaringer, blir sur og sleivskjæfta for noen som faktisk har våpenet og har lang erfaring og har skuddt mange tusen skudd med Pardinien påpeker div feil med våpenet! :idea:

Link to comment
Share on other sites

En interessant problemstilling er: " Gi den beste i klubben en Norinco 45 og den tredje beste en Pardini 45." Blir da resultatlisten anderledes?

Dette er heller ingen fasit. Det spørs jo hvor jevne disse skytterne er. I gamle Gardermoen-klubben f.eks. Der kunne gjerne den som var tredje best i klubben være tredje best i kongeriket.

 

Etter min erfaring er svaret på hvorfor de beste skytterne vinner ganske sammensatt. I tillegg til at de trener mye og riktig, er heller ikke valget av våpen overlatt til tilfeldighetene. Og når det gjelder matchvåpen, gjør de seg stor flid med tilpassingen. Skjefte og skjeftevinkel, kornbredde og åpning på skuret. Innstilling av avtrekk, samt valg av avtrekker og plasseringen av denne. Og i den grad de er hjemmeladere, legges det mye arbeid i å utvikle gode ladninger.

 

Når det er sagt, er jeg ikke i tvil om at trådstarters nye pistol er et framifrå valg for militærfelt så lenge balanse, skjeftevinkel m.m. passer ham og hans hand. Kanskje det er det som er fasiten?

Link to comment
Share on other sites

I forhold til nybegynner/erfaren skytter og billig / dyrt jern diskusjone er min erfaring at en dyktig skytter klarer å utnytte de "kjøpte" fordelen med et topp konkuransevåpen bedre en "nybegynner"

 

Persolig ville jeg nok ikke tatt i pardini med ildtang... men det skyldes at jeg først og fremst skyter helt andre programmer en de hvor den er egnet.

Link to comment
Share on other sites

Ser at denne dritt tråden til Fozzy fremdeles er oppe og går, skulle vært sletta for lenge siden, men dette er ikke sluttstykke så her har vi ingen Poacher som retter/sletter ordner opp! :idea:

 

 

Ser tittler gjelder nå! Er selv NM mester og SM mester fler ganger en jeg husker i skrivende øyeblikk!

Hadde håpet at denne tråden tok en positiv vending....

 

Det er akkurat slike infantile bemerkninger som får Kammret til å lingne på SS.

 

Men på et punkt er vi enige MM: vi skulle ha en moderator som tok tak i oppgulpende kverulanter :evil:

 

Det ble behørlig bemerket at jeg skriver innlegg sent på natten (da MÅ en være full og dum, MM? Sier mer om MM en oss andre :mrgreen: ), og er glad i smileys.

 

Jeg jobber i en 75% nattevakts stilling :mrgreen: og jeg må nok inrømme at jeg er nok bare alt for glad glad i disse små ansiktene :D:mrgreen:

Hadde aldri trodd at det skulle være grunn til misnøye :!::roll::mrgreen:

 

Men jeg takker alle andre som deler gleden ved å få en ny pistol og som kommer med bra info/meninger!

Link to comment
Share on other sites

Litt artig er at MM faktisk etterlyser en moderator, men i samme øyeblikk fyrer løs på moderatoren :mrgreen:

Men vi får håpe vi er ferdig med ondskap og missunelse :twisted:

 

 

Men nå er den betalt og her er det bare å vente, nesten som juleaften :lol:

Hvis det er interresse, så skal jeg poste bilder.

Link to comment
Share on other sites

Nei, jeg har ikke fått et eneste "rapp". Den er bare god å skyte med.

 

Til woff. Jeg synes Pardinien er stygg. Både min 1911 STI og H&K USP er vakre pistoler. Pardinien er ikke pen, men jeg bruker den fordi den gjør det den skal: Treffer skiven.

Link to comment
Share on other sites

Nei, jeg har ikke fått et eneste "rapp". Den er bare god å skyte med.

 

Til woff. Jeg synes Pardinien er stygg. Både min 1911 STI og H&K USP er vakre pistoler. Pardinien er ikke pen, men jeg bruker den fordi den gjør det den skal: Treffer skiven.

 

Det varmer å høre!

Link to comment
Share on other sites

:D Selvsagt skal du poste bilder!! Masse bilder!! Det er jo noe av det peneste du får av skytejern!! (Etter min GT9-6 da..)

Ikke bry deg om de andre.. De er nok bare misunnelige på deg!

:D:):D:):D:mrgreen:

 

Du Woff, du er en av de få som viser ren glede for andre :mrgreen:

Det er en skjeldenhet her i huset :!:

Link to comment
Share on other sites

 

Du Woff, du er en av de få som viser ren glede for andre :mrgreen:

Det er en skjeldenhet her i huset :!:

 

Du syns det er en god ideè å fornærme nesten alle brukerne av forumet og forumets innitiativtakere, samtidig som du spør en masse nybegynnerspørsmål og gjerne vil ha råd om det ene og det andre?

 

Jeg sletter svaret jeg skrev om lading jeg.

Beklager Off tåpic i tråden din.

Link to comment
Share on other sites

:) Hvorfor skal man ikke få lov til å spørre en masse nybegynnerspørsmål og gjerne vil ha råd om det ene og det andre?

Riktignok tatt ut av en lengre setning, Hassel men det er da vel ikke påkrevet å være minimum 50 år her? Med minimum 5 år's fartstid på andre fora?

Er forøvrig enig i at man bør holde seg unna å fornærme andre her. Hvis det skjer BØR moderator få beskjed om dette.

 

Og til NHD:

Til woff. Jeg synes Pardinien er stygg. Både min 1911 STI og H&K USP er vakre pistoler. Pardinien er ikke pen, men jeg bruker den fordi den gjør det den skal: Treffer skiven.

 

Så gøy at du har pene våpen! Regner med at du har fasit på hva som er pent! (NÅ fikk jeg lyst til å fornærme noen, men du er ikke verdt såpass!)

Link to comment
Share on other sites

Jo, det er klart man skal kunne stille så mange nybegynnerspørsmål man bare vil. Men da må man også godta at man får svar som kanskje er i strid med de oppfatningene man sjøl har.

 

Det er tydelig at det for enkelte debattanter er en utfordring å kunne skille mellom sak og person.

Link to comment
Share on other sites

Til wolff:

 

Jeg skrev: "Jeg synes...". Pen og stygg er subjektivt. Derfor brukte jeg ordet synes. Det er selvsagt ingen facit på pene og stygge våpen. Etterhvert som jeg blir glad i Pardiniens utmerkede funksjon, blir den også langsomt penere i mine øyne :-)

 

Det er utmerket at vi begge kan glede oss over Pardinien selv om bakgrunnen for det muligens er noe forskjellig :-)

 

Ha en fin skytehelg :-)

Link to comment
Share on other sites

:) Hvorfor skal man ikke få lov til å spørre en masse nybegynnerspørsmål og gjerne vil ha råd om det ene og det andre?

Riktignok tatt ut av en lengre setning, Hassel men det er da vel ikke påkrevet å være minimum 50 år her? Med minimum 5 år's fartstid på andre fora?

Er forøvrig enig i at man bør holde seg unna å fornærme andre her. Hvis det skjer BØR moderator få beskjed om dette.

 

 

Noe av det viktigste med et forum slik som kammeret er og sluttstykket var, er at de som lurer på ting skal kunne få svar av de som har erfaring. Uten nybegynnere så dør et forum henn. Jeg bare stiller spørsmål med visdommen ved å stille masse spørsmål man vil ha svar på samtidig som man etter beste evne ser ut til å prøve å fornærme alle som svarer anderledes / har annen oppfattning en en selv....

Link to comment
Share on other sites

:oops: Da er vi enige! Og da får vi se framover.. Kanskje la denne tråden hvile i

påvente av noen gode bilder? Eller noe fornuftig om Pardinien...

Som Fozzy357 sa i starten av denne tråden:

( Gud å ny jeg er på sånt :oops: )

La oss glede oss over en fersk Pardini som vi kan konkurere mot!

Link to comment
Share on other sites

Skal bli spennende å se bilder av den nye"Bronze" Kanskje til og med jeg får lyst på en :shock:

Da jeg kjøpte mitt siste seriøse mil.felt våpen var det en fire/fem merker som var aktuelle, deriblant Pardini, men den var såpass ny på markedet enda at jeg valgte en STI , stolte ikke helt på aluminiumsramma...

Nå har den jo vist at den tåler mengder av skudd uten store problemer, og det er garantert ett godt våpen.

Kanskje det beste. Blant flere. Å påstå att det ene er bedre enn det andre er bare tull sålenge et våpen har en grei presisjon og gode sikter. Skytetidene i felt er så gode at en millimeter hit eller dit i kjærnelinje spiller veldig liten rolle. Og har lav kjærnelinje hjulpet noen mot nervekollaps på stpl.10?

Det er skytteren det står på uansett. Tror rett og slett jeg skal "tigge meg til" et lån av en Pardini på neste feltstevne, har blitt mere nysgjerrig med årene :)

Vel, uansett, ønsker Fozz lykke til med nytt våpen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

:D Gratulerer med fin pistol Fozzy357 !

Nok en gang: vil gjerne se bilder av den! Er gøy å se annet enn bilder fra produsent.

Få høre litt om hvordan du opplever bruken av den etter de første rundene!

Nå vet jeg ikke hvor du hører til, men er du på østlandet så kan det vel være at vi

sees på et stevne snart?

Link to comment
Share on other sites

Jeg må bare be om omforladels :cry:

Jeg har ikke fått tatt noen bilder ennå, fordi dagene kun har bestått av jobbing og skyting :mrgreen::mrgreen:

 

Må nok si at jeg personlig (smaken og baken osv.)synes gønner´n er etter Colt Phyton og Colt 1911 A1, den peneste jeg har sett :!:

 

De første 50-60 skuddene var jeg litt skeptisk......kulene var jo for f¤#n over hele skiva!

Greit nok at dette var et uvant våpen og jeg skjøt med militær ammo, men alikevel..

 

Både SSP´n og P22´n oppførte seg, som nye, likt: 50-100 skudd også kom dem seg.

Dette stemmte også med Pardini´n.

 

Så kom vår eminente formann med noen hjemmelada godis. Han sa at siden Pardini har polygon løp så skal den ikke ha all verdens presisjon med støpe kuler, men prøv disse du......

 

Som sagt så gjort. Jeg fikk vel nærmest på godt norsk "hakaslepp". Omtales nå som "målsøkende" ammo :mrgreen:

4-6 cm samlinger på 25 meter :D med ei hånd (brukte god tid).

Jeg tør påstå at jeg skyter bedre med "The golden gun", enn med SSP´n.

 

Hvordan dette har seg, er en gåte, for etter å ha skutt ørten tusen skudd med SSP´n som har dobble numatiske rekyl dempere, synes jeg det er ragnarokk det som foregår i enden av armen nå :!:

 

Men av en eller annen uforklarlig grunn, treffer jeg nesten like bra på hurtig og greit på lang holds felt figurer. Jeg er bare en middels skytter, 530-560 på hurtig, så en kan jo lure på om det psykologisk...

 

Er det noen som har opplevd lingende så vil jeg gjerne høre om det. Tenker her også på "innkjørings perioden" jeg opplever med alle våpen.

 

Til tross for jeg kjøpe ladeutstyr i ettermiddag for 7000,- og har aldri ladet ei kule før(dette kommer til å ta tid, ja!) så skal jeg prøve å få lastet opp bilder i løpet av uken.

Hva vil dere ha? Tekniske bilder eller helhets bilder? Det er bare å bestille :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg må bare be om omforladels :cry:

Jeg har ikke fått tatt noen bilder ennå, fordi dagene kun har bestått av jobbing og skyting :mrgreen::mrgreen:

 

Må nok si at jeg personlig (smaken og baken osv.)synes gønner´n er etter Colt Phyton og Colt 1911 A1, den peneste jeg har sett :!:

 

De første 50-60 skuddene var jeg litt skeptisk......kulene var jo for f¤#n over hele skiva!

Greit nok at dette var et uvant våpen og jeg skjøt med militær ammo, men alikevel..

 

Både SSP´n og P22´n oppførte seg, som nye, likt: 50-100 skudd også kom dem seg.

Dette stemmte også med Pardini´n.

 

Så kom vår eminente formann med noen hjemmelada godis. Han sa at siden Pardini har polygon løp så skal den ikke ha all verdens presisjon med støpe kuler, men prøv disse du......

 

Som sagt så gjort. Jeg fikk vel nærmest på godt norsk "hakaslepp". Omtales nå som "målsøkende" ammo :mrgreen:

4-6 cm samlinger på 25 meter :D med ei hånd (brukte god tid).

Jeg tør påstå at jeg skyter bedre med "The golden gun", enn med SSP´n.

 

Hvordan dette har seg, er en gåte, for etter å ha skutt ørten tusen skudd med SSP´n som har dobble numatiske rekyl dempere, synes jeg det er ragnarokk det som foregår i enden av armen nå :!:

 

Men av en eller annen uforklarlig grunn, treffer jeg nesten like bra på hurtig og greit på lang holds felt figurer. Jeg er bare en middels skytter, 530-560 på hurtig, så en kan jo lure på om det psykologisk...

 

Er det noen som har opplevd lingende så vil jeg gjerne høre om det. Tenker her også på "innkjørings perioden" jeg opplever med alle våpen.

 

Til tross for jeg kjøpe ladeutstyr i ettermiddag for 7000,- og har aldri ladet ei kule før(dette kommer til å ta tid, ja!) så skal jeg prøve å få lastet opp bilder i løpet av uken.

Hva vil dere ha? Tekniske bilder eller helhets bilder? Det er bare å bestille :mrgreen:

 

De som har fulgt denne tråden vet nok svaret på dette . . . . :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

:) Samma hvaslags bilder. Gøy å se litt rundt våpenet også, detaljbiler er ikke SÅ viktig for mitt vedkommende...

Jeg får forøvrig en ganske bra samling med hjemmeladd ammo: Frontier 125 grain 'billig' mantlet kule (28mm) og 4,5 grain N340.

Ellers samler den bra med de fleste ammotyper. Det som drar ned er som vanlig skytteren!

Jeg har ikke skutt med blykuler i Pardinien min...

Link to comment
Share on other sites

Høres vass ut med 4,5 grain 340!

Her må du være langt over faktor kravet?

De jeg fikk var lada med 2,2 grain og lå på 1130 fps.

 

Brukte noen gamle Gecco mantla skudd i dag, de var helt ubrukelig... 10-15cm samlinger.

Gikk tilbake til formannens skudd og fikk 5-7cm samlinger.

 

Det ser ut som min Pardini elsker bly :roll: Skjønne seg den som kan.

Link to comment
Share on other sites

Høres vass ut med 4,5 grain 340!

Her må du være langt over faktor kravet?

De jeg fikk var lada med 2,2 grain og lå på 1130 fps.

 

4.5gr med N340 høres da ikke brutalt ut - ladeboken (utg 5) oppgir 4.5 gr som startladning for 147gr. Speer TMJ - mao. en adskillig tyngere kule. 2.2 grains med nær sagt hva som helst av krutt høres dog særdeles slapt ut i 9mm. Sikker på at du har fått riktige data her?

Link to comment
Share on other sites

Høres vass ut med 4,5 grain 340!

Her må du være langt over faktor kravet?

De jeg fikk var lada med 2,2 grain og lå på 1130 fps.

 

Den 340 ladningen høres helt grei ut.

Etter den kruttmengden du beskriver i forhold til fart er nok disse ladet med N310 eller noe annet kjappt krutt.

Link to comment
Share on other sites

Høres vass ut med 4,5 grain 340!

Her må du være langt over faktor kravet?

De jeg fikk var lada med 2,2 grain og lå på 1130 fps.

 

4.5gr med N340 høres da ikke brutalt ut - ladeboken (utg 5) oppgir 4.5 gr som startladning for 147gr. Speer TMJ - mao. en adskillig tyngere kule. 2.2 grains med nær sagt hva som helst av krutt høres dog særdeles slapt ut i 9mm. Sikker på at du har fått riktige data her?

 

 

Enig at 2,2 grains av et eller annet med ei vanlig 9mm kule aldri kan oppnå 1130 fot :shock:

 

Mulig den er ladd som en 38, med kula satt dyyyypt i hylsa, men,,, da er du inne på det som jeg kaller RISSIKOSPORT :D

Link to comment
Share on other sites

Hei Fozzy, får vel rette opp i en misforståelse her.. Skudda du fikk av meg er ladet med 4,7 grs N-340 bak ei 125grs blykule, og hadde i min 1911 en faktor på snaut 140...

 

Øyvind

Link to comment
Share on other sites

:mrgreen: Hvor bliver bildene av? Eller blir det bare skyting?

 

Det er bare å beklage, igjen Woff!

 

Jeg skulle ta en del bilder i dag, men på tampen av skytinga, kom det en hel del mennesker fra nabo klubben som skulle skyte klubb mesterskap i felt :shock:

 

Jeg ble litt opphengt i å hjelpe dem med skiver, og avstand. Så måtte jeg bare bruke flere timer for å se hvordan det gikk :mrgreen:

 

PS: At Morini cal.22 tåler ikke 1 i kammeret og 5 i magasinet, var en av tingene vi lærte.

Det andre vi så var at SSP er overlegen GSP :!:

Link to comment
Share on other sites

et deilig våpen, lavt tyngdepukt og flott avtrekk er det forresten noen som har hatt problemer med utakstet av tomylsene, at de treffer midt i knollen???

 

Har ikke hatt noen treff i skolten, men så har jeg bare skutt 527 skudd ennå.

Har hatt 2-3 som har landet på høyre armen. Ikke noe stort problem, men det kan jo bryte konsentrasjonen.

Er dette et problem som Pardini er kjent for? Kan de ha løst dette i senere modeller :?:

 

Åssen Pardini har du Eagle? Tenker her på kaliber, løps lengde og alder.

Link to comment
Share on other sites

et deilig våpen, lavt tyngdepukt og flott avtrekk er det forresten noen som har hatt problemer med utakstet av tomylsene, at de treffer midt i knollen???

 

Har ikke hatt noen treff i skolten, men så har jeg bare skutt 527 skudd ennå.

Har hatt 2-3 som har landet på høyre armen. Ikke noe stort problem, men det kan jo bryte konsentrasjonen.

Er dette et problem som Pardini er kjent for? Kan de ha løst dette i senere modeller :?:

 

Åssen Pardini har du Eagle? Tenker her på kaliber, løps lengde og alder.[/quot

 

Har i dag en Eagle STI med 6" løp i 9 mm. Denne skyter omtrent like bra uansett hva man putter i den. Den skyter speielt godt med ladninger som ligger like under stridsladninger. (eks 5,5 gr med 340)

 

Hadde Pardini 9mm med 6" løp i 9mm ramme for ca 4-5 år siden. I følge Børselars som imporeterer dette "udyret" så har fabrikken flyttet pinnen (eksrtaktoren?) som treffer hylsa i det sleiden går tilbake,- litt bakover for å modifisere utkastet så problemet med hylser i knollen var ikke helt ukjent.

 

Men bevares her er mye å ta hensyn til, eks rekylopptak i neven, rekylfjær, ladning man skyter med osv.

Link to comment
Share on other sites

'Min' er en Pardini GT9 6" iallefall. Meget behagelig. Bare synd at den ikke vekselvis kaster til høyre OG til venstre... Kanskje jeg kunne kommet LITT opp fra bunnen av resultatlistene hvis jeg kunne forstyrre TO skyttere på standplass! :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...