Jump to content

Ny Pardini i "Bronze"


Fozzy357

Recommended Posts

Kula er ei Lee 124 grs ogivalkule med "tumble lube" riller beregnet for flytende alox. Mine våpen går best med .156 kalibrering. Patronlengden husker jeg ikke, men skal komme med den når jeg får vært innom laderommet. Bestillingsnummeret hos Midway er 47 64 12 på 6 hulls, og 14 11 31 på 2 hulls

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 141
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kula er ei Lee 124 grs ogivalkule med "tumble lube" riller beregnet for flytende alox. Mine våpen går best med .156 kalibrering. Patronlengden husker jeg ikke, men skal komme med den når jeg får vært innom laderommet. Bestillingsnummeret hos Midway er 47 64 12 på 6 hulls, og 14 11 31 på 2 hulls

 

Trodde oppskrifta var hemmelig :mrgreen:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg har også testa denne kula i .38 men syns jeg får bedre presisjon med 105 grs SWC. Hvor dypt har du satt kula når du har brukt den i .38`n da? Jeg har bare prøvd med "normal" settedybde....

 

Øyvind

Link to comment
Share on other sites

Har egentlig bare prøvd "standard" settedybde jeg og,fungerte bra i min mod.14.

Ladet med 3,0gr 310 og kula kalibrert til .357.BHN rundt 14.

Har også en mod 19 med 21/2" løp, som spytter bly med kuler den ikke liker, med påfølgende "klabbing" på sylinderfront og treg rotasjon som følge, dette ble helt eliminert med disse kone kulene. Men nå var vi vel langt fra "Pardini topic"

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror Fozzy tilgir oss at vi har kommet litt ut av den opprinnelige tråden, så lenge vi diskuterer lading. Han har vel sittet bøyd over ladepressa i hele natt tenker jeg. Skal møte han på banen senere i dag, og teste hans egenladde 9mm skudd.. Jeg får teste litt mere med 124grs kula i .38`n da, vært kjekt å kunne bruke samme kule i 2 kaliber :)

Link to comment
Share on other sites

Brukte den kula under NM revolverfelt i Sandnes i fjor, den fungerte ok der.

Var på banen i går og skjøt med Targetmasteren, da samme kule med ca 4,5gr P4 bak. Gir rikelig med faktor den ladningen, skal bakke av en del for å benytte slappere rekylfjær. Skal kunne fungere ned mot 4,0gr med P4.Presisjonen har forøvrig vært god med Lee kula over et stort hastighetsområde.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
8) Oki! Jeg bare venter jeg! Og så har jeg jo den peneste selv, som jeg kan se på når jeg vil! :D

 

Tålmodig spion er du Woff!

 

Her er 3 bilder tatt i all hast grunnet dårlig samvittighet :!:

Jeg må si at det er ikke mange nok timer i døgnet, når en skal fikse et NM :shock:

 

Vår eminente formann og dame har stått på det dobbelte av oss andre, så nå er alt i rute.

 

058qf3.th.jpg

 

057gq0.th.jpg

 

064ch8.th.jpg

 

Legg merke til at Pardini har lagt til horisontale utskjæringer i skjefte både forann og bak(det var bare vertikale før), men ikke på avtrekker bøylen....

 

Ser nå at jeg spådde rett :mrgreen: Jeg sa 17000,- Denne koster nå bare 16900,- i Norge :!:

Jeg ga 12021 totalt.

Her er iberegnet toll, frakt og MVA :mrgreen::mrgreen:

Hmmm..Gutta i Danmark tjener sikker noe dem også?

Link to comment
Share on other sites

:D OMSIDER!

Tenkte jeg IKKE skulle mase på deg Fozzy357.. Men ante ikke at du var en av vertskapet

på Mysen.. (Og formannen og Anne Grethe har virkelig stått på ja..) (Det er det nok ikke nok timer i

uka til å fylle døgnet deres!)

Flott Pardini du har handlet! Kan jeg anbefale at du kjøper deg sånn antisklitape på Biltema og

monterer den på de fire GLATTE hjørnene runt magasinet?

Hvis du kjøper den smaleste rullen, blir størrelsen perfekt hvis du deler den på midten..

Og grepet blir faktisk bedre med dette trikset... (Det stod i forrige skytternytt tror jeg..)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Ja det var det da :oops:

 

Er vel i utgangs punket lei å gi bort oppskrifta, og jeg vet at de som har fått den kan bli litt sure hvis jeg deler, men....vi er alle brødere i ånden.

 

Tunge kuler + lite krutt= lite rekyl. Dette vet vi alle, men en kan jo kanskje kutte mengden krutt og sette kula en snev dypere, og nesten ta bort krympinga og oppnå faktor med god margin (134-142 ,fem skudd snitt)?

Nå har dere fått det dere trenger for å sende en 9mm kule silkemykt nedover banen..

 

Nostradamus hadde vært stolt av sånne forklaringer :lol:

 

En skal være VELDIG forsiktig med å minske COL/sette kula dypere ! Kule dybden og trykk i patronen skal en ta på alvor!

 

Men når det gjelder (felt) skyting så er det litt snacks å ha kruttet rett foran tennhetta

(pga. lav COL), da slipper vi å få en forskjell på opptil 200fps på patronene.

 

Lav rekyl gir raskere sikte bilde, som gir oss bedre tid på avtrekk og ikke minst konsentrasjon.

 

 

Men...det stoppa ikke meg i fra å skyte på feil skive under NM på Mysen :mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Når jeg tenker på hvor mye hjelp og råd du har fått her inne, syntes jeg dette var et svært skuffende svar....
Kan ikke vi alle gå tilbake og se på all god råd og hjelp jeg har fått :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen: ??!!!??

 

 

Du og Woff er de mest fornuftige her inne . Så dere kan føle dere fri til å spørre om en 9mm 143gr/cp/ft over x.7gr N340 med .375-376 krympinging :!:

Link to comment
Share on other sites

Woff!

Når har du tenkt deg en tur til de dype skogene :?:

Pardinien er nå så blod trimma og ammo like enns...

Skjøt 6 fall figurer ( de som var under NM Felt) på 3.21 sekunder, med den nye ladningen.

Dette var jo selvsagt bare for å terge vår eminente formann!

Har bestillt ei 1xx grains støpetang fra USA. Hvis jeg får frem ei ladning som er grei :roll: så skal du og Triggerhappy komme og prøve den!

 

Ta med fru Woff og besøk oss!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
:) Har akkurat kommet hjem etter en liten tur på bana... 250 stk 9mm (100 hjemmelagde) ble fordelt på babyglock'en og Pardinien... Og som Fozzy357 sier, Pardinien er RÅÅÅ! Den treffer jo selv om jeg sikter utenfor! (Bare for å sjekke om noen LESER dette her da!) Dessuten fikk min nye Beretta prøvd seg litt. Tipper den blir 'brukbar' til neste års feltløyper!
Link to comment
Share on other sites

:) Har akkurat kommet hjem etter en liten tur på bana... 250 stk 9mm (100 hjemmelagde) ble fordelt på babyglock'en og Pardinien... Og som Fozzy357 sier, Pardinien er RÅÅÅ! Den treffer jo selv om jeg sikter utenfor! (Bare for å sjekke om noen LESER dette her da!) Dessuten fikk min nye Beretta prøvd seg litt. Tipper den blir 'brukbar' til neste års feltløyper!

 

Å....har du begynt å lade?

Synes at jeg leste et sted :roll: at du IKKE lada men...jeg trenger virkelig briller.

Har du fått noen oppskrifter da?... :mrgreen: Send meg en melding ang. ALT som du lader. presse type, hylser, smøring osv :D

 

Og sa var spørsmålet :?: Hvilken Beretta har du kjøpt!

 

Jeg aner at det vokser frem en stein hard konkurent, som har oppdaget både RR av våpen og lade verdenen :shock:

Link to comment
Share on other sites

:lol: Ikkenoe galt med synet ditt Fozzy357! (Så DEN holder ikke som unskyldning ved dårlige skudd...)

Jeg lader IKKE! Men jeg skyter endel hjemmeladet ammo, da jeg (som alle andre?) trenger rimelig treningsammo...

Heldigvis for meg, har jeg en god venn som lader og selger. Så jeg skyter mye .38 og 9mm som er hjemme (borte) ladet!

(Han som lader har førøvrig 'sprengt' to revolvere hittil i år pga overlading..... :mrgreen: )

triggerhappy har helt rett i sin antagelse om at det er en sånn rask katte ja! Verdens raskeste land-dyr med 120 kmt!

Jeg spurte kammeret om tips! :Phttp://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=15&t=5100&st=0&sk=t&sd=a&hilit=cheetah&start=0

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

"tennis"albue i skytemiljøet er vel ikke helt uvanlig. Har selv hatt det et par ganger, vet også en del topp skyttere som har hatt det. For egen del har problemet mest vært helt nummen hånd og nerve og muskel smerter i nedre del av armen, fra albue. Har i dag sterkt nedsatt følelse i høyre hånds fingre, men foreløbig synes det ikke å ødelegge resultatene. Det fikser synet ( i hvertfall under VM).

 

Nå hadde det vel egentlig vært av interresse å få noen bilder og mål av hva pistolen din yter over flere serier. Har selv fått tak i greps støpe settet til Caldwell, men når jeg får gjort ferdig holderen til Pardinien, er ganske uvisst. Har holder til min SVI, min Sig 210, CZ75 (Bar-Sto pipe), Glock 17 (Briley pipe) og HK P9S sport, Jeg skyter bedre to hånd samlinger med disse, enn med Pardinien, så sansynligvis går den dårliger, har uansett tidvis mateproblem med den, så ennå mer testing må nok til på den, selv om jeg tidligere trodde jeg var i mål.

 

Om tråden skal komme videre, hadde det vært fint med konkrete resultater. For egen del får jeg uansett ikke testet fra RR før til våren, da stødig feste for resten p.t. er mangelvare.

Regner med at tråden lever så lenge, om ikke annet har det vel blitt lagt til noen hundre smilefjes i den.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...