Jump to content

A-tec Lyddempere


JaktogFiske

Recommended Posts

Noen som har noen erfaringer/meninger rundt a-tec lyddempere :?: Arver en Carl Gustav Jaktrifle av farfar, tenkte jeg skulle ''pusse opp'' den litt. Skal få på en ny kikkert og en fin lyddemper. Også lurer jeg litt på forskjellen på de forskjellige a-tec demperene.. :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Om jeg bare hadde fått tak i en A-tec kunne jeg ha skrevet noe om den. Har vel ventet en måneds tid eller noe sånt på pris og leveringstid på en demper til .450Marlinen min. Jaktdepotet på Fauske skulle skaffe dette fra A-tec. De påstår de ikke får svar, så jeg får tro dem på det.

Jeg har nå slått fra meg tanken på A-tec, når ikke en slik henvendelse blir besvart, hvordan kan resten av kundebehandlingen være? Jeg ser på forumet at mange er godt fornøyd med A-tec, men dem om det. Jeg er misfornøyd fordi jeg ikke har fått en.

Du spør om mening om A-tec, og her fikk du min :)

Link to comment
Share on other sites

Om jeg bare hadde fått tak i en A-tec kunne jeg ha skrevet noe om den. Har vel ventet en måneds tid eller noe sånt på pris og leveringstid på en demper til .450Marlinen min. Jaktdepotet på Fauske skulle skaffe dette fra A-tec. De påstår de ikke får svar, så jeg får tro dem på det.

Jeg har nå slått fra meg tanken på A-tec, når ikke en slik henvendelse blir besvart, hvordan kan resten av kundebehandlingen være? Jeg ser på forumet at mange er godt fornøyd med A-tec, men dem om det. Jeg er misfornøyd fordi jeg ikke har fått en.

Du spør om mening om A-tec, og her fikk du min :)

 

 

Jeg fikk svar hos Anders hos A-Tec på et par timer pr. mail. tror dog ikke du kan kjøpe noe direkte fra han.

 

Har du hørt med Rana Jakt og Villmark? Der kjøpte jeg A-Tec'en til salongen min, og tror de har for grovere kaliber og.

Link to comment
Share on other sites

etter å ha lest flere tester opp og ned så tror jeg egentlig det er hipp som happ om det står hausken eller atec på demperen....

 

havnet selv på atec sin tmm4. modulbasert demper som man kan velge lengde på selv etter behov og lyst..

har lest at modulene til atec koster 200kr pr stk hvis en modul skulle gå istykker, å den kan man enkelt skru av og bytte selv, evt plukke den av hvis det skulle skje.

Link to comment
Share on other sites

Har selv ett spørsmål anngående A-tec dempere. En kamerat handlet seg en TMM 4 her om dagen. Da fikk han besjed om at han måtte smøre gjengene med vaselin etter å ha skutt med den. Ikke etter ett skudd, men hvis han hadde skutt flere skudd om gangen så burde han gjøre det. Til og med de gjengene til modulene. Dette var det børsemakeren som sa. Jeg ser jo at Clausen teiper over demperen sin, han har jo A-tec. Bytter dem teip hver gang disse karene de eller? Er det virkelig nødvendig og smøre så mye?

Link to comment
Share on other sites

Gikk for Atec, mest grunnet vekt. Meget fornøyd, korte piper med demper har vært en aha-opplevelse for meg. Har aldri skutt mer vilt. Kommentaren høres nok litt flåsete ut, men saken er at jeg ofte får både 2 og 3 skuddsjanser hvor jeg før normalt bare fikk 1.

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar..Ser ut som om Hausken er best i test. Men a-tec er fordel i forhold til vekt.Er nok noen forskjellige meninger rundt disse demperene. De som har a-tec liker det og omvendt. Men jeg får se hva det blir til, får ikke rifla på en stund. Så jeg har litt tid på og vurdere.

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar..Ser ut som om Hausken er best i test. Men a-tec er fordel i forhold til vekt.Er nok noen forskjellige meninger rundt disse demperene. De som har a-tec liker det og omvendt. Men jeg får se hva det blir til, får ikke rifla på en stund. Så jeg har litt tid på og vurdere.

 

Hvis du bygger på en A-tec så den blir like stor som en Hausken, så demper den like godt tror jeg, men det har jeg ikke målt så noen vitenskapelig "statement" er dette ikke.

Jeg satte på tre ekstra moduler på min TMM-4, som sitter på min 7mm RemMag, og den demper vanvittig godt. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...