Jump to content

Farvel Sako, velkommen Sweet-Hart


Nemi

Recommended Posts

Jeg har solgt Sakoen min, og det eneste som kan rettferdiggjøre en så grusom handling er å omgjøre inntektene av salget til noe riktig bra. Som tenkt, så gjort!

Jeg har lenge gått med en liten BR-skytter i magen og her er altså resultatet av kryssningen mellom svangerskapet og den frigjorte kapitalen. :D

Hart benkebørse bygget av Seely Masker. Shilenpipa er bearbeidet av Stenroos. Kassa er faktisk like gammel som meg selv.. og iflg R.W Hart er det visstnok ingen overraskelse at den henger med enda.

Oddvar Slette som hentet børsa hit til moderlandet satte norgesrekord på 200 m med selsamme våben i 1999 på 4.93 mm - og rekorden står fortsatt. Ei børse med mye historie.

 

Hart1.jpg

 

Den noe spesielle motivlakkeringen er utført av en De Pierro. Hvite fjelltopper og trær passer jo bra :lol::wink:

 

Hart2.jpg

 

Fikk testet den i helgen, i kastevind og regn :? men første 3 skuddsserie = 2 mm! :D

Forrige eier (Hentis) mente at det var greit jeg hadde hørselvern på, ellers hadde smilet delt hodet i to og topplokket ville falt av. Og det vil vi jo ikke ha noe av!

 

 

Hartsamling2.jpg

 

Fotografen var forøvrig mest opptatt av skotøyet. Jaja, man tager hva man haver...

 

26042008312-1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Grattis!!

 

Jeg er fortsatt forfærdet over at du solgte den Sakoen da, men, men..... 8)

Se det.........med høy-hælte sko, og en kloss å sitte på så ser du jo nesten voksen ut jo! :wink:

 

Også er jeg såååå glad for at jeg ikke har kastet meg på dette benchrest-kjøret, for her kommer ei med resskapen i orden.... :shock:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er fortsatt forfærdet over at du solgte den Sakoen da, men, men.....

Se det.........med høy-hælte sko, og en kloss å sitte på så ser du jo nesten voksen ut jo!

Ja jeg er fortsatt forferdet sjøl. Men han som kjøpte den var overordentlig fornøyd med den fantastisk flotte kolbekappa - utsøkt arbeid :wink::D

Ok, jeg ser voksen ut - men ikke la deg lure :roll::wink:

 

Grattis grattis - den så jo direkte lekker ut! Jeg er sikker på at du kommer til å bli en drepende farlig konkurrent for oldboysgutta - de sitter allerede og skjelver i knærne

Men du schnuppeline - er det innført ny kleskode på skytebanen nå

 

Tusen takk! Jeg tror ikke gutta behøver å skjelve så veldig, jeg er ny gamet og kommer sikkert til å få nervøse rykninger og muskelspasmer pga konkurransenerver..

Dresscoden kommer av ren og skjær latskap, skulle bare innom bana for å teste herligheten. :lol::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk alle sammen! Smilet er fortsatt stort og bredt :D

 

Håller du dom träffbilderna i Fredriksberg så blir du giftig i konkurensen :roll::D

Är det shilen pipan Påål skruvade i innan VM ?? verkar som dom flesta som fick pipor av det lasset är nöjda 8)

Nå er det ikke helt sikkert at hverken jeg eller Hart'n kommer til Säfsen, men om så er tilfelle kan jeg nok ikke garantere slike treffbilder nei.. Men takk for gode ord, taxen!!

Og ja, dette er pipa som ble skrudd inn til VM. Ei god pipe som har blitt kronet og kamret etter alle kunstens regler og stelt som en baby av forrige eier. :)

 

Svarte for en F(N)emi-børse, da.

Uff-den var "stygg". Ser ikke ut som den går beint heller....

Noen må jo ta seg av "rælet"... :mrgreen:

 

Er det du som har den nå? Gratulerer! Vi konkurreres

Og DER satte nervene inn! Hart'n er en tung dame som kun stiller HV, så jeg konurrerer (heldigvis) bare der. :wink: Takk! Vi treffes på banen.

 

Nemi, min due....dette var moro.

Ååååå som jeg gleder meg på dine vegne, detta skar bli arti å følge med på videre, og vilken børse

Tusen takk, tussa! Tenkte jeg skulle tilby deg å prøve den, men du kommer sikkert til å skyte fletta av meg så jeg velger å la være... :?

 

Jeg er veldig heldig som får overta et så bra våpen, med ladedata og preparerte hylser (noen av hylsene mangler forøvrig siste "sleiken" - godt jeg har ru tunge). Samtidig er jeg priveligert som har flinke folk som bistår med råd og veiledning. Uten det hadde dette blitt kleine greier.. ikke hadde jeg visst åssen jeg skulle sette opp riggen, preparere hylser eller lade/tune überpresise ladninger. Så en stor takk til Caine og Hentesveis, og alle som noensinne har sagt eller skrevet noe om vind, lys, lufttrykk, ogival med merker som er firekantede eller dobbelt så lange som brede, for trange sokker og generelt sett all den utrolig mengden med informasjon som påvirker resultatene.

 

Edit: flisespikkeri.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg fått tatt ei lita eksteriørbedømming av jernet, og jeg må si den har litt tightere toleranser enn hv-Mauseren min :lol: Presisjonen ser ut til å være grei også, særlig i og med at det ikke var en helt "tunet" ladning du brukte.

 

Gratulerer med flott børse! Denne får du nok mye glede av. Ser ut som det er mulig å tukte de fleste med den riggen der :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nydelig pen.

Kan godt forstå at du byttet bort Sako'n i det jernet der.

Har selv vurdert å bytte ut rifla mi med en litt langløpet hagle med full trangboring .. regner med å få tettere samlinger med å gjøre det den veien.

Link to comment
Share on other sites

Nu är ni väl på väg hem från Fredriksberg efter att bössan fått vara i "hetluften" på Bänkskytte SM :D

 

Hoppas hemresan gick bra

Hei igjen, taxen! Vi kom vel hjem, etter ei flott helg i Fredriksberg - jeg stemmer i dine ord om at "det blev en jävla skitskytte" men ellers var alt bra. Supert vær og trivelig selskap. :mrgreen:

 

Jeg har tatt på'a!! (Børsa altså!!)

Ja, og etter det har a ikke vært "folk" - begynte å skape seg skikkelig i säfsen.. Men jeg fikk låne superoptikk av Rune O, som ble stressinnskutt i en serie - så da ble alt så bra igjen. :wink: Etter det kunne jeg faktisk kun skylde på sjåførproblemer :roll: som feks at høyresokk satt på venstre fot, løs tefting og olm glaning på patronene mine. :shock::lol: (ja jeg har hørt mange fine unnskyldninger/bortforklaringer i helgen)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...