Jump to content

Diverse spørsmål ang langholdsskyting.


rabbern96

Recommended Posts

  • Replies 185
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det billigeste du kan gjøre er å kjøpe en 200 STR fra skytterkontoret om du har tenkt å skyte en del på bane. Hadde jeg vist det jeg vet i dag hadde jeg gjort dette istedenfor å pimpe opp ett par Remington'er og en Mauser. Du får 2 Sauere for det jeg har kostet på en av mine Remington'er.

 

Skal man satse hardt på konkuranseskyting så kjøper man 2 sauere event med identisk optikk oppå. En i 6.5 og en i .22LR! Da har man noe å bruke i konkuranse og til å mengdetrene med.

 

Kjedelig? JA!

Billigere enn det meste andre? JA!

Bra nok til alt av skyting? Nja.....helt sikkert om man ikke skal satse på benkeskyting på høyt nivå. Mulig det holder her også for alt jeg vet. Benkeskytter er jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

jeg sa omtrent det samme som sniper arne i 2003 da jeg begynte frekventere sluttstykket. Men dengang var moten å pimpe rem 700. (så ingen gadd høre) Men de samlingene folk snakka om fra en sterkt (og dyrt) pimpa rem 700 var som oftest iallefall ikke bedre enn det mine sauere samler. Sauerne går som oftest meget bra, å mine børser blir skutt tusenvis av skudd i året å eneste utgiften omtrent har vært løp.

 

Noen år etterpå begynte folk å bruke 200STR eller bygge våpen på 200STR kasse. Å jeg bare nynner "dam di dam....hva var det jeg sa....hva var det jeg sa...." ;)

Link to comment
Share on other sites

Vis du lurer på hvor mye en ny Sauer 200 STR koster,så er dette prislisten fra 1.mai 2009.

 

 

SAUER 200 STR Kal. 6.5 67/19 Høyre 14 350.- 16 090.-

SAUER 200 STR Kal. 6.5 67/19 Venstre 14 350.- 16 090.-

SAUER 200 STR Kal. 6.5 70/21 Høyre 14 450.- 16 190.-

SAUER 200 STR Kal. 6.5 70/21 Venstre 14 450.- 16 190.-

SAUER 200 STR Kal. 6.5 74/21 Høyre 14 550.- 16 290.-

SAUER 200 STR Kal. 6.5 74/21 Venstre 14 550.- 16 290.-

 

Første prisen er uten diopter,og andre prisen er med diopter.

Link to comment
Share on other sites

Prisen er justert, det er 17og noe, sjekket idag. Og med .22 sett er det 23 kkr. :roll: Det ligger dog noen på finn som er marginalt billigere.

 

Sauer 200 STR som langholdsrifle:

 

rifle

- sauer 200 str med diopter 17k

- 10mrad tiltet Mil Std.1913 skinne 2-2.5k

- sikte etter smak 11-25k

30-45k...

 

.22 sett 6k

 

stash,

 

- dragbag/ koffert, 2k

- (demper?) 4k, med arbeid

- tofot, 2k

8k

 

3-5k skudd grov /år 12-20kkr

3-5k skudd fin / år 3-5k

1 løp 3k

18- 28kkr

 

Kostnad år 1 om en går fra 0 til komplett utstyr og prøver å lære seg å skyte på en seriøs måte

60-80kk fordelt på 40-50 i utstyr og 20-30 i ammo og forbruksmateriell

 

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Njaa... Lite innspill til noen av prisene dine M67.

 

20 moa skinne, us optics, ca 1200,-

 

Kikkert, 3,5-25k, alt etter smak og budsjett.

 

Tofot, 1-2k.

 

Demper er jo helt klart valgfritt.

 

Noen tusen spart iallefall.

 

Saueren er helt klart en presis skytemaskin. Har et par stykker selv.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Jeg lurer på enkle ting; Som jeg har skjønt 6,5x55 er et fint kaliber til langhold.

Optikk mange klikk?

Smart og øve med 22lr først?

 

- Jeg har lyst til og prøve og skyte langhold, lest i over et år på forumet her og robsoft.nu.

Jeg har muligheten til og skyte med 22lr, på forskjellige hold til +/- 150m.

 

Så si forskjellige våpen navn og kalibre og helst litt om 22lr og (balastikk?).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

som man spør får man svar. Hadde Ola96 lest alt han kom over om langholdsskyting det året han har vanket på kammeret og robsoft så burde han kanskje kunne komme med noe mer konkrete spørsmål?

 

Ja du kan skyte på 150 meter med 22lr. Det er bra trening på vindbedømming. Er temmelig sikker på at det er tråder her inne angående skyting på 2-300 meter med 22lr. Når du har tilgang på 150 meters bane så er det nå bare å gå ut og prøve å skyte? Ha en tilstrekkelig stor blink slik at du finner ut hvor du treffer.

Link to comment
Share on other sites

Ikke her i bygda. Med rifle kan jeg jakte på dyr uten vinger.

 

Unnskyld Off topic, men... hæ??

 

Jo altså jeg kan jakte rev da det er et dyr uten vinger, men tiur f.eks er et dyr med vinger kan altså ikke jaktes med rifle.

 

:D

Rabbern: Hvordan er det egentlig?

:mrgreen:

 

Har vært og henta to rifler en krag i 6,5 og en Husqvarna i 7,62.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ja hva skjer? som jeg sa i tidligere post hadde min far vært å hentet to rifler en 6,5 og en 308?. + at vi har en 22lr som jeg har lyst til å kjøpe optikk til. Men det er jo en kikkert på den fra før av, 4x20 ellerno. Også får jeg heller kjøpe noe god ammo, har endel fra før av, blant annet: Lapua Biathlon, Remington ettellerannet og litt små pakker med diverse Eley Club og div.

Link to comment
Share on other sites

Unnskyld for of topic.. Ikke slemt ment mot noen her inne, men jeg syntes det er veldig mye Surr angående spørsmål i denne tråden! Skjønner jo så godt som ingenting av flere spørsmål her.. Å til dere som stiller spørsmål: Les nøye igjennom det dere har skrevet før dere trykker på ''OK'' så blir det så utrolig mye lettere å svare på spørsmålene deres! Og da vill dere også bli tatt mere seriøst! Om folk tenker over dette, så vill det bli ett ryddigere og triveligere forum :D

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...