Jump to content

Prosjekt Duracote Rem 700 Tactical


TRG-22

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Jeg har en laminat stokk som er oljet inn med linolje for 2 år siden. Driver og pusser litt på den, for å tilpasse den bedre til mitt bruk, og lurer på om jeg kan lakkere denne stokken, eller vil den gamle linoljen gjøre dette umulig. Eventuelt, hvordan kan jeg "avfette" stokken?

 

Takker for svar. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har nettop anskaffet meg en gammel O/U hagle med et ganske så stygt treverk. Jeg vurderer å duracoate denne , mest fordi det ser kult ut :lol:

 

Men en ting jeg lurer på, hvor mye penger må jeg legge i ALT som trengs for å gjøre en grei jobb? (la oss si at jeg kjøper 3 forskjellige farger duracoat).

 

Og,hvordan dekker jeg over flatene på siden med graveringer? tipper det vil se litt rart ut vis de også blir duracoated :) Duger det å bare teipe alle steder man ikke vil ha maling?

 

takk for svar!

Link to comment
Share on other sites

JoakimH skrev:

Men en ting jeg lurer på, hvor mye penger må jeg legge i ALT som trengs for å gjøre en grei jobb? (la oss si at jeg kjøper 3 forskjellige farger duracoat).

 

3 farger med duracote vil koste Kr.750,- + frakt.

Airbrush Kr.79,- ( Clas Ohlson )

CRC boks med break clean Kr.100,- + lofrie filler/papir.

Så må du få lånt deg en kompressor eller leie en.

 

Og,hvordan dekker jeg over flatene på siden med graveringer? tipper det vil se litt rart ut vis de også blir duracoated Duger det å bare teipe alle steder man ikke vil ha maling?

 

Dette kan du dekke til med maskeringsteip.

 

Lykke til med jobben.

 

Mvh

TRG-22

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har et veldig viktig sprøsmål angående DuraCoat; Hvordan i all verden slutter man? Har prøvd for første gang i dag, og merker at jeg nå leter frem totalt latterlige ting som skal sprøytes. Er det noe som heter DuraCoatitis? I Land Rover verden snakkes det i alle fall om Landroveritis som en lidelse og jeg ser klare likheter her. Kona har lagt ned forbud mot bilen, bikkja og alt som er over 50 år gammelt (der gikk mulighetene for svigermor i oransj, lett å se på lang avstand, i vasken)

 

Noen ideer?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

hei! må desverre stjele tråden litt jeg også :P

vurdere å lakke luffa mi, stokken er syntetisk og lurer på om jeg trenger å pusser den ned? eller holder det å rense den? for om jeg pusser den forsvinner alt av spor og sånn.

løpet er jo da i metall og lurer på hvilket papir jeg bør bruke til å pusse det? samme gjelder resten av metallet :P

 

noen tips til meg? :P

Link to comment
Share on other sites

olemk skrev:

hei! må desverre stjele tråden litt jeg også

vurdere å lakke luffa mi, stokken er syntetisk og lurer på om jeg trenger å pusser den ned? eller holder det å rense den? for om jeg pusser den forsvinner alt av spor og sånn.

løpet er jo da i metall og lurer på hvilket papir jeg bør bruke til å pusse det? samme gjelder resten av metallet

 

noen tips til meg?

 

Hei!

Det går bra.

I mitt prosjekt så har jeg ikke pusset ned hverken stokk eller løp. Men har vært meget nøye med å avfette flere ganger, og bruke hansker som ikke legger fra seg fett fra hendene mine.

Dette har fungert veldig bra for min del, og det har vært minimale avskallninger.

 

Hvis du ønsker å matte ned metal og stokken litt, så kan du bruke stålull uten såpe tilsatt. Men husk å fjerne støv og avfett skikkelig etterpå.

 

Mvh

TRG-22

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

v-max skrev:

finnes det noen tråder med bilder evt brukerveiledning med film eller bilder?er skikkelig gira

 

Søk opp duracote på kammeret, så finner du det som er av bilder og tekst. Jeg tror ikke det er film på noen av kammertrådene.

 

Når det gjelder duracote behandlingen, så er det ikke vanskelig. Følg nøye det som er skrevet i trådene, og så kommer du langt på vei.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et veldig viktig sprøsmål angående DuraCoat; Hvordan i all verden slutter man? Har prøvd for første gang i dag, og merker at jeg nå leter frem totalt latterlige ting som skal sprøytes. Er det noe som heter DuraCoatitis? I Land Rover verden snakkes det i alle fall om Landroveritis som en lidelse og jeg ser klare likheter her. Kona har lagt ned forbud mot bilen, bikkja og alt som er over 50 år gammelt (der gikk mulighetene for svigermor i oransj, lett å se på lang avstand, i vasken)

 

Noen ideer?

 

Bruk en bedre vernemaske, du får i deg for mye gasser :lol:

 

En film her, men denne kan ikke brukes alene - følg bruksanvisningene i nevnte tråder...

Link to comment
Share on other sites

Etter det jeg kan erindre, så brukte jeg en flaske og den rakk til 5 lag på en McMillan A5 stokk og til 3 lag på en Sako TRG stokk.

 

Erfaringsmessig så er det viktig å ha riktig trykk på kompressoren. Har du for lavt trykk ( under 1.6 psi så har Duracoten tendenser til å sprute dråper ut av airbrushen, men har du rundt 2 psi så er det optimalt. Hvis du har høyere trykk, så vil du blåse Duracoten ut i rommet og forbruket øker. Og da kan jeg love deg at det ikke rekker til mye :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Jeg har som mange andre her tenkt på dette en stund. Søkt en del på youtube,kammeret og google. Det jeg finner i mange av veiledningene er at man helst skal pusse løp og stokk. Jeg lurer derfor på hva dette vil gjøre med blåneringen som allerede er på børsa? Jeg har et Blaser løp i et kaliber jeg ikke helt vet om jeg skal beholde, hvordan ser det ut etter at jeg tar av duracoaten for eventuelt salg??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...