Jump to content

Hva har Norsk Våpeneierforbund utrettet?


skog

Recommended Posts

De har ihvertfall utrettet å frastøte seg en mengde med medlemmer pga uhensiktsmessig profilering ala adopsjon av NRA retorikk, bruk av bilder/illustrasjoner som ihvertfall jeg ikke finner meg hjemme i og litt annet nips. I positiv forstand har de vel hjulpet enkeltmedlemmer med forvaltningssaker.

 

Jeg var medlem fra år 1 og meget positivt innstilt til foreningen, men falt av lasset etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

De har ihvertfall utrettet å frastøte seg en mengde med medlemmer pga uhensiktsmessig profilering ala adopsjon av NRA retorikk, bruk av bilder/illustrasjoner som ihvertfall jeg ikke finner meg hjemme i og litt annet nips. I positiv forstand har de vel hjulpet enkeltmedlemmer med forvaltningssaker.

 

Jeg var medlem fra år 1 og meget positivt innstilt til foreningen, men falt av lasset etterhvert.

 

Dette er min oppfatning også - var medlem i ett år, og det var det....

Link to comment
Share on other sites

De har ihvertfall utrettet å frastøte seg en mengde med medlemmer pga uhensiktsmessig profilering ala adopsjon av NRA retorikk, bruk av bilder/illustrasjoner som ihvertfall jeg ikke finner meg hjemme i og litt annet nips. I positiv forstand har de vel hjulpet enkeltmedlemmer med forvaltningssaker.

 

Jeg var medlem fra år 1 og meget positivt innstilt til foreningen, men falt av lasset etterhvert.

 

Dette er min oppfatning også - var medlem i ett år, og det var det....

 

Men du står sikkert fortsatt i medlemsregisteret.... :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Jeg var medlem fra år 1 og meget positivt innstilt til foreningen, men falt av lasset etterhvert.

Dette er min oppfatning også - var medlem i ett år, og det var det....

Men du står sikkert fortsatt i medlemsregisteret.... :D

Jeg var til og med dobbeltmedlem i flere år! Sendte beskjed om det, men det kom purring på kontingent til "min splittede personlighet" til forskjellige tider på året - og jeg betalte! Tanken bak forbundet var jo god. Jeg hadde til og med planer om en storoffensiv med medlemsverving på LS.

Men etter diverse utspill som vel må sies å ligge et godt stykke utenfor mitt samfunnspolitiske revir (og som det med rette kan spørres om hensiktsmessigheten i), ble planene lagt på is. Og jeg er i grunnen glad for at jeg ikke har fått tilsendt flere kontingentkrav!

Link to comment
Share on other sites

Nå kommer jeg sikkert med ett spørsmål som er skikkelig dumt og alle tenker "det vet jo alle", men hva er NOJS?

Ny organisasjon for jegere og skyttere.

 

viewtopic.php?p=21754#p21754

 

Det er med stor glede at mange her på kammeret har vist interesse og ser nytten av en helt ny uavhengig organisasjon som skal jobbe for å fremme våre interesser. Vi har lenge håpet på å samle de forskjellige skytegrenene vi har i landet. Nå har vi sjansen.

 

Dette blir stort! :D

Link to comment
Share on other sites

Nå kommer jeg sikkert med ett spørsmål som er skikkelig dumt og alle tenker "det vet jo alle", men hva er NOJS?

Ny organisasjon for jegere og skyttere.

 

http://kammeret.no/viewtopic.php?p=21754#p21754

 

Det er med stor glede at mange her på kammeret har vist interesse og ser nytten av en helt ny uavhengig organisasjon som skal jobbe for å fremme våre interesser. Vi har lenge håpet på å samle de forskjellige skytegrenene vi har i landet. Nå har vi sjansen.

 

Dette blir stort! :D

 

Nå bruker jeg litt plass her på noe som er litt ot, men wow! Det virker jo kjempebra! Her lukter det påmelding for meg lang vei når NOJS er opprettet!

Link to comment
Share on other sites

Drit i Norsk Våpeneierforbund, de har ikke utrettet noe annet enn å gi skytter Norge dårlig reklame, nei, satse heller på NOJS!

 

Peace

All ære til de som drifter NOJS.

Men slik jeg forsto det ønsker de og fremme jakt og skyting, mens NV fokuserer mer på våpen.

grunnen til at jeg ikke er medlem er nok pga hjemmebesøkssaken, de tre tingene jeg brenner for er:

 

*de av oss som er funnet skikket til og ha våpen skal slippe og høre "nei, den trenger du ikke".

mao slippe og redegjøre for bruksområde, og ingen begrensning på antall våpen.

 

*"concealed carry" pluss og gjøre selvforsvar lovlig

 

*enklere tilgang til storviltjakt for personer som ikke vokste opp i en jegerfamilie og som heller ikke kjenner noen storviltjegere.

Link to comment
Share on other sites

Hva har NOJS tenkt å gjøre som ikke andre organisasjoner klarer?

 

Godt spørsmål :wink: Men det er vel tiltenkt at organisasjonen skal jobbe for medlemmene sine interresser. Det er vel desverre enkelte andre forbund i Norge som ikke har gjort. All historie viser også at konkurranse er sunt, så kanskje DEN andre organisasjonen for jegere vil måtte begynne å jobbe for medlemmene sine. Jeg ser allerede nå etter diverse diskusjoner som har vært på vårt tidligere forum at organisasjonen sine folk leser og tar krittikken med seg. NJFF har faktisk begynt å gjøre noe, f.eks måneskinnsjakt, rådet for dyreetikk, m.m Det er garantert grunnet diskusjoner og kritikk fra her og sluttstykke. Vi lever i en ny teknologiverden nå, folk følger med og stiller krav. Lykke til med den nye organisasjonen, vi trenger den :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
De har ihvertfall utrettet å frastøte seg en mengde med medlemmer pga uhensiktsmessig profilering ala adopsjon av NRA retorikk, bruk av bilder/illustrasjoner som ihvertfall jeg ikke finner meg hjemme i og litt annet nips. I positiv forstand har de vel hjulpet enkeltmedlemmer med forvaltningssaker.

 

Jeg var medlem fra år 1 og meget positivt innstilt til foreningen, men falt av lasset etterhvert.

 

Samme her, jeg var medlem ett år, dessverre var det i samme året som Fosjordsaken gikk og da dreide det seg om om hvor idiotiske politiet var/er, og fortreffelig Fosjord var/er.

 

Noe for ensidig spør dere meg. Er ikke medlem pr i dag, ser ingen grunn til å bli det heller. Da må de eventuelt endre sin policy noe...

Link to comment
Share on other sites

8) Bra 20mm cannon!

Jeg LIKER ikke at enkelte har lagt NV for hat.. Har nå lest noen av medlemsbladene, og kan ikke

akkurat forstå de som påstår koblinger mot NRA.... Men det er jo forskjell på hvordan folk LESER og FORSTÅR

det skrevne ord.. Tyder jo til og med på at ENKELTE ikke engang har LEST det de omtaler negativt her på forumet...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tatt ut i fra hukomelsen, men 1998 - 2000 (før hjemme besøks prafrafen saken) så var vel de en av de sterke på driverne for at vi ikke skulle ha søking / registrering av alle magasiner. Som det da var foreslått.

Det samme var vel i forholdte total forbudet mot lyddempere untatt på salongrifler.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...