Jump to content

Bikkja mi.


.35Whelen

Recommended Posts

normal_saltydogw.JPG

 

Freya i ferd med å fjerne restene av en stk. Tequila Anejo.

 

Blondes have more fun sier man. Freya synes i alle fall det er morsomt å stjele drinkene mine hvis jeg snur ryggen til. Alle former for rock og metall er også stor stas. Slenger jeg på en gammal Priest skive synger hun med som bare juling. Freya er forøvrig så alfa at hun glatt humper hannhunder for å vise dem hvem som er sjefen :lol:

 

Forøvrig er hun den eneste av bikkjene mine som sitter andektig og ser på mens jeg spiller gitar, de andre bare stikker av. Hadde hun hatt en lighter hadde hun fyrt den opp 8)

 

Freya er registrert hos American Canine Association og har en meget pen stamtavle med en far som har vært jaktkonkurrasnse champion i TX og OK i åresvis, noe som ikke hjelper særlig siden Freya er så skuddredd at jeg må hale henne ut for å tisse i en uke etter fjerde juli :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

var å hentet Tyra sist fredag, en Basset Artesien Normand. skikkelig koslig hund :D

2måneder gammel og er full av futt, interessene hennes er å erte gammelbikkja :lol:

 

i186741330_11036_3.jpg

 

ser kanskje litt trist ut, men der er bare utenpå :wink:

 

i186508047_37252_3.jpg

 

gode venner første dag :)

 

i322990746_84256_5.jpg

edit: måtte legge inn et til bilde som jeg la inn på pc`en nå nettopp :wink:

 

blir spennende å se framover :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hun ser litt skeptisk ut frøken West, eller Fantins Western om man skal være litt mer formell. :)

På bildet som er tatt i dag er hun akkurat 9 uker gammel.

Den lille Engelsk Springer Spaniel tispen (Working type) vil ha den tvilsomme æren av å bli min første jakthund. :wink:

 

normal_IMG_02511~1.jpg

 

Jeg har hatt hund(er) mesteparten av livet, men gardsbikkjene våre har aldri vært dressert til noe mer avansert enn å vokte tun og matskål.

Nå leser jeg valpebøker og hundepsykologi for harde livet, så den lille vil trolig snart ha behov for noen å snakke med... :lol:

Link to comment
Share on other sites

legger ut noen bilder av Ab Ekko, bare kalt Ekko. ca 5 månder nå. koselig og rolig valp, samtidig som han er valpete. en fin hund, som jeg tror vil bli en god jaktkamerat.

 

008.jpg

ska jeg tørre og hoppe??

 

247-1.jpg

etter et kort bad, utrulig nok så kan han bade frivillig :D

 

DSC00327.jpg

første dagen på sokna. rask i bakgrunnen fillebikkja til mamma og søsterne mine...

 

102-1.jpg

Her er gamle bikkja, navnet er silva. vi måtte desverre avlive henne pga kreft. men hun fortente et bilde her.

 

edit: la inn bilde av gamle bikkja og litt småfiks

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

tukifq2.jpg

Mayatuk. Vestsibirsk laika og onkel til vestlaikatispa til Jibrag :D Eget oppdrett. Brukes på alt vilt som lar seg stille av en hund i los.

 

hymerig3.jpg

Valgekhiv Karu. Vestsibirsk laika. Importert i fra "Ivanland"

Brukes som Mayatuk...på alt.

 

beantt7.jpg

Jeltsin. Russisk-europeisk laika. Brukes primært på fugl og små pelsdyr. Liker ikke elg, noe far er strålende fornøyd med :D

Link to comment
Share on other sites

Fine hunder Echo, kjerringa syntes Jeltsin var veldig søt, men hvorfor liker han ikke elg :?:

Det passer vel deg utmerket tenker jeg, he he..

I år blir det bedehusjakt på meg å Rago, vi fikk ikke statsjakta fra starten, men det er mulig vi får litt "oppsop" (det som de andre ikke får tak i)

 

Blir det elgjakt å kjøtt i frysern på deg i år da?

Link to comment
Share on other sites

Jeltsin er en Jens Pikenes ja... :wink:

Et sjarmtroll av en bamse, men med et anstendig lydnivå som gjør at han må være inne om natta :lol:

 

Han likte godt elg, men så fikk han deng 3 ganger, og etter siste gangen var har kurert på elg. Skjønte vel at å gå på med dødsforakt og starte opp losen når han var under buken på elgen, ikke er helt smart.

Samma pokker det, for 3 bikkjer som loser elg har jeg over hodet ikke bruk for.

 

Elgkjøtt blir det. Er med på elgjakt i Sverige i år. Har forplikta meg til 2 fellesjakter, og i det området smeller de ned kvota i løpet av den tiden hvert eneste år. Masse elg m.a.o.

Utover det så kan jeg fritt jage kalv fram til 31 januar, i tillegg til at jeg har all annen jakt der nede også.

Gaupejakta starter bl.a. 1 mars og det skal minst felles 30 dyr i Värmland.

 

Men villsvina er i nabolaget der, så det er hovedgrunnen til at jeg takka ja til å være med på dette. Så spor under fuglejakta og det er obsertvert dyr et par km unna.

Fra neste sesong regner de med at grisene er inne i terrenget for fullt, og da blir det jakt med stor J :lol::lol: Elgen er det ikke så nøye med.

Link to comment
Share on other sites

http://www.harehunder.com/vhk/newweb/

Gå videre til diverse - medlemenes bilder/video

Gå inn på Tormod Selvikvaag filmene ligger nederst uthevet med sort skrift.

Her ligger de fleste av mine hunder og hunder jeg har brukt (mia og jakki er ikke mine)

Har nå 2 dunkere Tell og Troll, Tell er vist de fleste plassene og er nå 7 år og desverre syk, men fungerer noen timer omgangen. Troll 13 mnd kommer det sikkert video av iløpet av året...håper jeg. :D

Link to comment
Share on other sites

Av og til må en virkelig spekulere over, hva som foregår i hodet på disse 4-beinte krabatene våre.

 

Vår dachs har fått en kosebamse/"sparringspartner", i size, 2 x dacks, og løper huset rundt med denne, og fillerister den med jevne mellomrom.

 

Men som med så mye annet - etterhvert som disse "kose"-dyrene blir skamfert og rundjult, trengs en vask innimellom.

Denne "kosebamsen" er intet unntak i så måte, til vår hunds store forbauselse - ja, nesten vantro.

 

P1010839.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...