Jump to content

BEVERJAKTA 2009


hansen deluxe

Recommended Posts

  • Replies 404
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

om dere går på åmot utmarksråd sine hjemmesider er det bilde av den på 32kg :D helge ingstad

fellte en i alaska på 35kg,største jeg har hørt om.

hørt at halen er en delikatesse,men at kjøttet smaker bark,stemmer det?aldri smakt bever jeg.

iallefall ikke slike vi prater om her :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ahhhhh.....denne tråden har jeg ventet på Hansen! :D

 

For:

 

Når det skumrer ved tjernet

og dagen er slutt

er vårkvelden best

når beveren er skutt

 

Vårens vakreste er noe som man ser frem til hvert eneste år!

 

Er det noe aktivitet rundt omkring??

 

Her er min største fra ifjor....hannbever på 18 kg

normal_DSC_0012.JPG

 

Som jeg gleder meg :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Beverjakta er Vårens vakreste ja :D

 

Her er noen snutter fra i fjor(jada jeg er en amatør bak kamra :oops: )

Åååååå hør på den nydelig fugle sangen......snart snart.... :D

 

Bever på 24kg. Wolverine 243's første hårvilt... :wink:

n529042384_51505_8253.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Nesten frustret sjøl. Har så vidt prøvd noen få ganger i 07 og 08. Fikk skutt meg en bever på, tja... Ikke over 15 kg i hvertfall, i 07, og presterte å bomme på en i fjor! Forla siktet akkurat så jeg barberte bevern tenker jeg. På skytebana dagen etter så jeg jo det... Kløne...

 

Det som imidlertid frustrerer meg er at jeg ikke får jaktet bever der jeg har vært før. Der fikk jeg tusle som jeg ville, ikke enorme naturopplevelse i og med at bekken går ca 3 meter unna riksveien, men jeg slapp å betale for det i det minste. Nå må jeg finne meg andre jaktmarker og betale for det... Kompisen jeg jaktet hos flyttet fra samboeren, som var grunneier... Kjett både for den ene og for den andre det.