Jump to content

Langholdskyting i april (Kongsberg).


Poacher

Recommended Posts

Fortsetter i samme tråden da all info om skytingen er her.

 

Helg 2# vil da skje lørdag 25-april og søndag 26-april.

Gjør et lite forbehold her. Det kan hende enkeltmannsrommene er opptatt. Da får vi 6-mannsrom isteden.

 

Vi har igjen fått anledning til skyting, overnatting & bespisning i Heistadmoen leir. Vi har klart å holde de samme prisene som ifjor.

Dette innebærer følgende og vil koste noen kroner:

Pakke 1# Middag (lørdag) + baråpning på kvelden i messa.

Pakke 2# Frokost (søndag) – m/lunchpakke som du smører selv, samt kaffe i container med på banen.

Pakke 3# Overnatting på enkeltmannsrom m/dusj&wc

Pakke 4# Alt sammen. (skytingen på banen 150,- pr.dag kommer i tillegg)

Pakke 5# 150,- skyting pr.mann, pr.dag

MERKNAD: lørdag vil vi avbryte skyting 1530, dette pga av middag i Heistadmoen leir kl.1600 som vi ikke får gjort noe med.

 

Priser:

1# 150,-

2# 100,-

3# 300,-

4# 550,-

5# 150,- skyting pr.mann, pr.dag

 

Skyting begynner kl.0900 begge dager.

 

Jeg kommer i år til å kreve forhåndsbetaling. De 25. første vil få kto. Nummer på PM og en frist til onsdag 15.april Etter dette vil plassen bli frigitt til de neste på listen. Det vil bli plass til totalt 25 skyttere pr.dag.

Bindene påmelding rett å slett for å holde logistikken enkel for oss selv.

 

Nå er det slik at noen skal bare skyte på lørdag, og noen skal bare skyte på søndag. Her er det opp til de som skal være med denne helgen hva de vil/ønsker.

Skal du skyte bare lørdag, så må du gjerne være med på middag og sosialt samvær utover kvelden, så lenge du måtte ønske.

Samme gjelder de som bare skal skyte på søndag, dere må gjerne komme lørdag ettermiddag/kveld og være med på den sosiale biten.

 

Dette er foreløpig info, det vil komme mer omkring veibeskrivelse osv.

 

Men en ting kan jeg si med engang: Skytter er ansvarlig for å plukke opp sine egne hylser etc. Jeg står ikke å plukker hylser etter andre søndag kveld. Samme gjelder sneiper… Disse skal kastes på egnet sted og ikke overalt på standplass.

 

Banen skal forlates slik den er når vi kommer lørdag morgen.

 

Velkommen skal dere være :D

Er det noen som kommer langveisfra og på fredag kveld, så gi meg et hint... :wink:

 

Det er faktisk mulig vi har en overraskelse eller to, som jeg tror og håper folket vil sette pris på :D

 

Mvh

Kjell, Per Arild & Pål Erik.

 

 

Sikkerhet:

# Dette vil bli gitt på banen hver morgen.

# Et "pip" i fløyta = Hørselvern på

# To "pip - pip" i fløyta = Ild!

# Et langt "piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip" = Stans skyting, sluttstykke i bakre stilling og tøm magasin.

 

Her er baneoppsett, mange av dere kjenner nok igjen dette :mrgreen:

Bane_14_oppsett_fra_standplass.JPG

 

100m = Innskyting skiver

200m = Gonger på 20x20cm

350m = 1stk.40x40 / 2stk.30x30cm

400m = 1stk.40x40 / 2stk.30x30cm

450m = 1stk.40x40 / 2stk.30x30cm

500m = 2stk.40x40 / 1stk.30x30cm

550m = 2stk.40x40 / 1stk.30x30cm

600m = 3stk.40x40cm

750m = 2stk.40x40cm

945m = 1stk.75x75cm

 

Bane 14 sommer med luftfoto. Standplass nederst i høyre hjørne. 945mtr gong øverst i venstre hjørne.

Bane_14_oppsett_sommer.JPG

 

Veibeskrivelse: Gå på f.eks Gule sider og skriv inn Diplemyrane (Kongsberg)

Kjørebeskrivelse fra Kongsberg Klikk her for link

 

Lørdag 25.april:

Bet 1 Varminter

2 DrBalder

Bet 3 Stille 6,5x55

4

Bet 5 Grimnar

Bet 6 Mildot

7 Skautussa

8 Rufus

Bet 9 Homer

Bet 10 Magnus

11

Bet 12 Huckleberry

Bet 13 Pablo1000

Bet 14 Pablo1000

Bet 15 sirKandal

Bet 16 Per-S

Bet 17 73alfa

Bet 18 M67

Bet 19 Gravningsmyhr

Bet 20 Gravningsmyhr

Bet 21 Gravningsmyhr

Bet 22 Gravningsmyhr

23 Minuteman

Bet 24 Magnus

Bet 25 Tord

 

 

 

 

Søndag 26.april

Bet 1 Sakotrg

Bet 2 Varminter

3 DrBalder

Bet 4 Stille 6,5x55

5 Roffa

Bet 6 Grimnar

Bet 7 Mildot

8 Skautussa

9 Rufus

Bet 10 Homer

Bet 11 Magnus

Bet 12 HB

Bet 13 HB

Bet 14 HB

15

Bet 16 Nofish

Bet 17 Nofish

Bet 18 Pablo1000

Bet 19 Pablo1000

Bet 20 sirKandal

Bet 21 Per-S

22 Roffa

Bet 23 sendero

Bet 24 sendero

Bet 25 M67

26 Minuteman

Bet 27 Tord

 

Venteliste søndag:

Gravningsmyhr

Gravningsmyhr

Gravningsmyhr

Gravningsmyhr

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 118
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tjaa....

 

-Rifle m/bolt (hvis du ikke har 1/2-auto)

-Ammo (hvor mye er opp til deg) Ville tatt med 100 pr.dag, heller kvalitet enn kvantitet over skudda.

-Hørselvern

-Noe å skrive med og på (for å notere klikk, vær osv...)

-Skiver blir hengt

-Thermokopp til varm drikke

-Noe å ligge på

-tofot eller annet annlegg

-Varme klær

-Lue

-Handsker/votter

-Støvler

-Snøskuffe, hvis man må dra vekk litt ved standplass for å se 100mtr etc... Har opplevd at man må måke litt for å komme langt nok ned for innskyting. Blir bare brøytet med type Militær brøytebil :wink:

 

Sikkert glemt noe i farta, som andre kommer med

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hmmm, hadde heldigvis IKKJE så lyst å være med bort der, for iallefall få testa korleis denne fornøyelige sporten utarter seg. Etter ein liten prat med Endbil sist helg, så dukka lysten kraftigt opp.. Men hadde verken råd eller tid å få dette til denne helga, så eg må ta det igjen..

 

For sei tusen takk for bilder Stille 6.5x55, og lykke til der borte. Pilsen er vel så smått begynt å bli kald no, og skytinga er ferdig. Kos dere i kveld karer og lykke til med skytinga. :D

Link to comment
Share on other sites

Misunnelig nei.. fins ikke.. ;)

Ser ut til at det har vært en fin dag. Regner med det kommer flere bilder etterhvert som vi andre kan være misunnelige på.

Fikk melding av Vet|us og det høres ut til at det hadde vært litt aktivitet på 1000m banen også.

Regner med det kommer noen bilder fra det også. ?!?

Link to comment
Share on other sites

er vell liv i leiern nå som baren er åpnet :lol::lol: , jeg er hjemme og har fått ladet og pakket til i morgen.

JUUUUHUUU i mårra blir det klokkespill fra bane 14 :lol: og hylseplukking :o

 

det er ca 950 ikke en km,Vet|us skal alltid skryte han :lol: , men skal ta flere bilder i morgen :wink:

 

du får legge av ca 2000 da mauser hvis det blir noe i sommer,tog,300skudd,2 engangsgriller,pølser med tilbehør og du er i mål,det kom 2 fra trondheim og noen fra kristiansand? i dag, så bare kom neste gang

Link to comment
Share on other sites

Du kan så si Bustern. Til og med en "DFS-helt" som meg var på besøk på bane 14 i dag :wink:

 

Sku vært artig å sett et bilde av deg, gamle venn, for å se om jeg kjente deg igjen......hihi. :mrgreen:

 

Vi bør vel ha en mulighet til å utveksle ei skrøne eller to, på "Kammertreffen" håper jeg. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Da er nok en helg overstått på Bane 14 :D

 

Jeg vil på vegne av Per Arild, Kjell og meg selv takke alle fremmøtte. Dette gikk som på skinner når det gjelder alt (håper/tror jeg?)

 

Vil spesielt takke Tord, Rufus og Dr.Balder for at de stilte opp og hjalp oss med å rigge opp banen på fredag.

Det samme vil jeg si til Per-S og Mildot for hjelp til å rigge ned etter endt skyting på søndag ettermiddag.

 

Tusen takk :D

 

Vi hadde et knall påskevær på fredag. Lørdagen ble også meget bra vær, omtrent vindstille før lunch, og det var skyttere som var rett på langt der ute... på første skudd. Man kan si at de var innskutt :mrgreen:

Hadde besøk av masse kjente fjes, samtidig som vi fikk stifte bekjentskap med nye hyggelige ansikter fra nær & fjern... 1 bil fra trøndelag, og 3 biler fra Bergen området... :D

 

Mye imponerende skyting, for å få til litt nytt... Så hadde vi en overraskelse til folket som stilte opp lørdag morgen!

Vi hadde nå fått rigget en gong på 1038yard (høres mye bedre ut enn 945mtr :mrgreen:

Hjertlig takk for hjelpen OTS, uten deg hadde det ikke gått å fått den gongen ut i marka :wink:

 

Her kan den ses, bilde tatt gjennom Zeiss spotter på 60x, gongen måler 75x75cm... Og folket traff så det holdt. Hmm... Hva skal man finne på neste gang, får å gi de noe å "bryne" seg på :mrgreen:

Langhold_feb_09_019_%28Large%29.jpg

 

Arrangør komiteen fra venstre:Pål Erik, Per Arild, Kjell

Langhold_feb_09_008_%28Large%29.jpg

 

 

 

Samtidig så har jeg tatt kontakt med en moderator, om han kan fjerne alle "Jeg melder meg på, pakke #4" osv.... Da kan vi holde tråden her litt mer oversiktlig og det er lettere å finne frem igjen når bildene blir lagt ut etter helgens skyting. Det er kanskje ikke så interessant for alle å lese 3 sider med påmelding?

Da kan jeg/vi fortsette i samme tråden når neste skyting blir lagt ut, hvor også bilder vil komme der. Da blir det komprimert og lett oversiktlig.

Innvendinger, send meg en PM

Håper ingen har noe imot dette? Trenger bare tilbakemelding på dette, hvis noen er uenige... Ellers blir det 3 sider med "Jeg er enig, bare slett".... :mrgreen: ..... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk til alle for en finfin helg. Dette ga mersmak og litt til.

 

Dere var flinke til å possere, Poacher, Per Arild og Kjell ... men det var vel grunnet høydeskrekk og en puls godt over normalen ;).

 

Vi sees igjen neste gang.

Link to comment
Share on other sites

ÅÅÅÅ for ei fin helg me har hatt på Kongsberg,flott vær særleg på laurdag og ganske bra i dag!!!

mykje god skyting,og eg lærte ein god del i i helga,særleg viktig at lyddemparen er fastskrudd under skyting :oops: :oops:

og at det er lett og skru seg bort ikkje sant AR :mrgreen::mrgreen: her kjem nokre bilde frå laurdagen!!

 

Mounten-man tar seg ein kaffe i skytinga,han har vist skutt godt for han er veldig blid :D

normal_langhold_1.JPG

OTS er til stor hjelp og kan mykje om langholdskjyting.AR spottar og Peter kom på besøk og prøvar riggen til AR

normal_langhold_4.JPG

 

Peter prøvar riggen min!!!

normal_langhold_3.JPG

 

Ein dypt konsentrert Practac,treff han tru!!!

normal_langhold_2.JPG

 

Ser litt mellom fornøgd ut ,men eg veit at han traff :D:D:D

normal_langhold_5.JPG

 

Her har dei vist skutt med hagle!!! :mrgreen::mrgreen:

normal_langhold_6.JPG

 

Og mat må ein ha,og avstands pinnane kan og brukast til og støtte opp under ein ustø primus :mrgreen::wink:

normal_langhold_7.JPG

 

Takk til Ole magnum som redda helga mi ved og ta med kikkerten min :D

 

Og ikkje minst takk til Pål Erik,Per Arild og Kjell,som steller i stand dette.

detta er kjempe morro :D:D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Stor takk til alle sammen for en kjemper fint helg, Spesielt Poacher,Castor,PAG og OTS.

 

Utrolig bra insats, Tusen Takk.

 

Det var hyggelig å treffe både ny og gammelt kjent.

 

Det var godt til se at det mester fungert på bane og. :D

 

Har kommet hjem, pakket ut, og telt er lagt til tørk.

 

Desverre ingen bilder fra undertegnet, jeg var opptatt med skyting eller spoting.

 

 

Edge

Link to comment
Share on other sites

Takk gutter, for at dere gidder å dra i gang dette i år også, fra Kim og meg :D

 

Her noen bilder....

Kim rett på 450m

121g46t.jpg

Poacher

2d6mmj6.jpg

Stillesexogenhalv

zsr0o1.jpg

Kim "konser"....

xqat6v.jpg

Poacher igjen......

ojiczs.jpg

Kim på 500m

166i4oh.jpg

 

bdk6dv.jpg

Mye "konsing" på Kim i dag....

21j9o1z.jpg

 

105s6za.jpg

OTS spotter......

244qvyc.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei og takk for ei fantastisk morsom og lærerik helg.

Da har jeg og VeT|Us kommet oss hjem til Trondheim etter en 10 timers kjøretur. Mye trafikk og glatt veibane gjorde at det tok litt lengre tid oppover enn nedover.

 

Vil bare si tusen takk til Pål Erik og de andre arrangørene som gjorde dette mulig.

Bra baneforhold og mange gonger på krevende hold.

 

Var utrolig artig å få spottet gode treff på 1017 meter på en stein på 1x1 meter!!

 

Hilsen fra Trondheim, Tika

Link to comment
Share on other sites

For en helg!

975m (1km, eller hva stille 6,5x55??) med 308 gjør dette --> :) til dette --> :mrgreen:

 

 

Tusen takk til arrangører for å ha gjort det mulig,

og til alle dere andre for en flott helg!

 

Som alltid var det hyggelig å treffe gamle kjente,

håper vi snart ses igjen på bane14 eller annet sted.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan gikk dette da Jørn, ser ikke helt fornøyd ut

 

Naaa....jeg ser bare naturlig bisk ut 8) ..

Akkurat her var holdet 550 meter og det gikk bra .....flere ganger :-).

 

Dette har blitt en tradisjon:

Jørn: Hei OTS, nja, har jo med utstyret men har ikke rukket å skyte inn...du vet, liten tid, mange unger.

OTS: Igjen? Skal du ha litt hjelp til spotting?

Jørn: Ja takk!

OTS: Hadde det ikke vært på tide med en klikk tabell...som jeg nevnte sist?

Jørn: Jo jøss! Skal fikse det!

(OTS tenker...: (fremdeles like blid) Det kommer ALDRI til å skje og like jæ...må jeg hjelpe til med innskyting/spotting neste gang )

OTS: Bra! Er mye mer gøy å vite hvor du treffer!

 

Takk til gjengen bak dette arrangementet! Er utrolig gøy, utfordrende og frustrerende!

 

/J

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Tusen takk til Team Hengsvann for ett strålende opplegg, som alltid ett plettfritt arrangement. :D

 

Ny gong på toppen av Leadhill :mrgreen: var en høydare, sammen med "Tika" ble det og noen treffere på 1017m..........ikke mye tilbakemelding fra 8 gram gitt :roll:

På søndagen måtte jeg ratte 3-4 knepp ekstra på de lengste holdene..........forholdene var som for lørdag 960hpa. -5 til -2 grader grafen viste 905ms begge dager, forskjellen var lett snøvær og tåke.

 

Har etter Poacher sitt ønske om å få en ryddigere tråd ref. innlegg fjernet alle påmeldinger

Link to comment
Share on other sites

Takk for en FANTASTISK helg alle sammen. Er imponert over arr. komiteen som har fått i stand dette for oss :wink:

 

 

Som en ordentlig Engelsk gentleman har Edge med seg sitt eget Tea-house på banen.

9jhjx2.jpg

 

Hmmm, hva skal vi finne på her da :roll:

24otzwg.jpg

 

158349x.jpg

 

Endbil og Edge jobber på spreng for å få tak over hodet.

9lhpog.jpg

 

Banen, med 945m gongen i det fjerne (1017m til venstre) :wink: Helt utrolig, hva blir det neste nå da :roll:

2njad84.jpg

 

2hmnfk9.jpg

 

nvqtqg.jpg

 

2vcsrwk.jpg

 

f6uqp.jpg

 

Streken fant seg et mål på Ca. 1480m. han traff objektet også :shock:

1zxtdgj.jpg

 

sl2vbr.jpg

 

2qba99z.jpg

 

wt80zk.jpg

 

Per-S med moteriktig DFS moped i 6.5-06 og stor tuba.

2im6fsh.jpg

 

945m.

24g3s46.jpg

 

350m

zvm85.jpg

 

400m & 450m

2ykx2e1.jpg

 

500m, 550m, 600m & 750m

1629tes.jpg

 

Streken, en kamelon som var grønn da den reiste fra Bergen. Et fantastisk våpen som rekker nesten til 945m :mrgreen:

2h86cmb.jpg

 

Gleder meg til neste gang :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Da er 1.innlegg oppdatert med endring på oppsett ut til 945mtr :mrgreen:

 

 

 

 

Hvor kan jeg få tak i et kikkertstativ som det som er under Swarovskien på dette bildet?

Hvis jeg ikke husker helt feil, så kan det skaffes via et firma i Vestfold(?) Mener mildot fant ut for noen år siden hvem som kunne levere dette.

Prisen var 4000,- +/- (minnes jeg å huske)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Folkens... Jeg trenger litt råd&villedning :wink:

 

Det vi erfarer er at gongene på 200mtr blir skutt av. Altså de hopper av krokene de henger i etter treff av litt grøvere kaliber spesielt.. Samt at bukken/ramma alt sammen står på får massiv juling. Dette må vi få en endring på.

 

Derfor så spør jeg hva mener dere som har vært her?

 

1# Trenger vi noe på 200mtr?

Vi er jo her får å skyte langhold, samtidig så er det veldig greit å ha noe for innskyting på 200mtr også.

 

2# Da kunne vi satt ut 20X20 gonger på litt lengre hold.

Samtidig kan det IKKE bli for vanskelig, da alle fremmøtte skal ha en fair mulighet for å treffe og skyte seg inn for å få en verifisert klikktabell.

 

3# Kunne kanskje brukt 30x30 eller 40x40 gong isteden for 20x20 til ren innskyting på 200mtr.

 

Hva ønsker folket?

Ønsker tas til etterretning og vektlagt en viss grad, før Team Hengsvann tar en beslutning :D

Link to comment
Share on other sites

For oss som kommer fra andre siden av vannskillet, er det svært viktig med mye innskyting, da vi må tenke alt motsatt (kulebane, klikk, lufttrykk etc.) på østlandet :shock:

 

 

100m pappen var vel for enkelte umulig å se grunnet terrenget.

Hva med å sette pappskiver på 200m?

 

Må faktisk innrømme at det var litt macho-følelse når stativet ble skutt ned :oops::o:wink:

Link to comment
Share on other sites

Det var jeg som skutt ned stative på 200m første. - Beklager. :oops:

 

Min personlig preferanse er

 

1) Papp på hundred for kontroll av null punkt.

 

2) 40x40 gong til kontroll på 300mtr.

 

3) 20 x 20 på 400m - 500m.

 

Edge.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke alle som er innskutt når de kommer, noe som selvfølgelig er en fordel.

Vi har også noen som ikke har skutt på langt hold tidligere og må/trenger ta det stepp for stepp.

 

Slik at alle forslag må det tas høyde for at alle skal ha en sjanse til å treffe. Kan ikke være for vanskelig heller.

Små vanskelige gonger, må evnt være i tillegg :wink:

Samtidig som vi ikke kan bruke en hel arbeidsdag med å rigge banen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...