Jump to content

Rimlig treningsammo i 6,5x55


Dirty Harry

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Norma Diamond Line er også billig og bra, kjøpte i sommer for 6 kr smellen, er velsig bra hvis du skal strekke holdene litt, utgangshastighet på 900m/s, men det billigste og beste er vell og lade selv. 8)

 

Synes Norma Jaktmach leverer dårlig presisjon forhold til prisen, både Diamond Line, Golden Target og Rekrutt er billigere pluss at jeg syns presisjonen er bedre, vertfall i mine våpen/løp. Har også hørt flere i klubben min som mener det samme.

 

Jeg råder deg vertfall om og styre unna Sellier & Bellot, er direkte farlig ammo etter hva jeg har erfart, og presisjon finnes nesten ikke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg råder deg vertfall om og styre unna Sellier & Bellot, er direkte farlig ammo etter hva jeg har erfart, og presisjon finnes nesten ikke.

 

I min Sako 75 6,5x55 er S&B fullt på høyde med 7/8/9g Lapua Scenar fabrikkammo både presisjonsmessig og funksjonsmessig. S&B har veldig butt kule, og er ikke noen langholdspatron. På normale jaktfelthold fungerer den imidlertid helt utmerket.

Lapua-hylsene tåler flere omladninger, og det er selvsagt et poeng hvis du lader selv.

 

Jeg har også brukt S&B i 308 Win, med både 147grs og 180grs kule, og den er også her fullt på høyde med bl.a. Norma Jaktmatch. (Men Lapua Lock-Base går enda bedre i 308´n min, så den er førstevalget)

Link to comment
Share on other sites

Å plukke opp etter DFS skyttere har vel blitt dødfødt, for de fleste lader vel sjøl har jeg inntrykk av, og etter jaktskytinga så har jo de fleste der jeg er grøvre saker enn 6.5x55, så jeg får faen ikke pella noe der heller.....før i år, for nå har jeg 30-06 også, så da skal det pelles. Dem kaster jo alt dem kommer over oppå der. Fint tidsfordriv på fritida det da, å sortere ammo... :lol: Bare å tømme spannet dems oppi en bag, og dra hjem etter skytinga. Og ta fram dette når man trenger å roe ned tankene og slappe av litt. Jeg har ikke kasta ei riflehylse på ørten år jeg. Men så dyrt som ladeutstyr er så har jeg lang tid på å få tak i kjøpeammo.

 

Men du oppi her som kjøpte 1000 rekruttskudd....mye koster de skudda ? Blir det forskjell i prisen hvis du kjøper f.eks. 1000 istedetfor det jeg kanskje kunne hatt rådt til...2-300 stk. ?? Jeg fikk nemmelig tak i noe billig rekruttammo fra en kar her....gammal ammo, men den gikk knallbra i rifla mi. Trur rifla mi eter all ammo jeg. Har så lyst til å kjøpe ei pakke med 6-7 grams diamond line eller hva pokker dette het, og sett åssen det funka i rifla mi.

 

Uansett så skal jeg ha med meg 1 jaktfeltstevne i år, så jeg må få trent litt på div. hold.

Link to comment
Share on other sites

fikk det ikke billigere av å kjøpe 1000 skudd, men fikke det billigere pga at skytterlaget fikk det billigere fra forhandler pga de kjøpte opp et stort parti til flere i skytterlaget og for å selge på banen :wink:

husker ikke hva det ble for smellen, men en 5-6,- vil jeg tro :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
De prisene er pr 1000 RUM.

 

Altså 5,70 kr pr patron ved kjøp av 1000 stk. (2 kartonger)

 

Ehhmm....

Er vel litt for tidlig på morran te en Trønder.......

Du har så rett, så rett, Tika.

 

Det står overst på prislisten:

Pris inkl mva.

Pr. 1000

 

Så da blir jo ikke prisen så steike ille alikevel: 5,70 pr./smell.... :wink:

Link to comment
Share on other sites

OK. Gjelder disse prisene for enkeltpersoner eller kun for lag og foreninger? Ser at jeg betaler en smuuule for mye :shock:

 

du får vel ikke bestilt som privatperson fra norma.skytterlag vil jeg tro. derfor er det pris til skytterlag.

 

hva da skytterlag selger videre for blir en anna sak,.....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg anbefaler på det sterkeste å lade ammo selv. men lad med nye hylser som er skutt i ditt eget våpen. Dvs. skyt fabrikknye skudd først, og lad dem deretter om igjen 1-2 ganger, med dette oppnår du en presisjon som konkuranse ammoen har. Krutt bør være Vithavuori;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...