Jump to content

CZ 452 Heldempet blir til


Poacher

Recommended Posts

Kjøpte meg en slik CZ 452 American i kal.22lr. i links :wink: Skal det være, så skal det være... For over 1år siden, hadde en tråd omkring denne på SL.

CZ_452_LH_american.jpg&width=450

 

Prøveskjøt den ikke engang før jeg sendte den til Alm Våpen & Villmark

 

Hadde avtalt hva jeg skulle ha gjort med den, dette omhandlet arbeid, leveringstid og pris. La ved arbeidsordre og sendte den ned til Alm Våpen & Villmark som sagt. Både arbeidstid og sum ble levert iflg avtale :D

 

Slik så den ut da jeg fikk den igjen (minus kikkert da).

CZ452_American_001_%28Large%29.jpg

 

 

Er jeg fornøyd :?: Kan jo ikke si noe annet. Idag så bruker jeg CCI sub til alt, rett å slett fordi jeg har en del liggende av den patronen. Merker ikke noen forskjell i effekt i kråka. Sitter skuddet der den skal, så er det knall&fall.

 

Tråden kan i ses i sin helhet på min hjemmeside: pej.no (LINK)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer

Bestilte ferdig justert avtrekk fra Alm på ca.0,5-0,6kg, ble meget bra. Og slik jeg liker det.

 

Vet du hva som ble gjort for å lette avtrekket - fikk min CZ varmint heldemper her for noen uker siden med justert avtrekk. Glemte desverre å spesifisere avtrekker vekten. Mitt er såpass tungt at det får innvirking på skytingen (med et så lett våpen) Jeg har stillt justeringsskru helt ut men det er fortsatt for tungt - kapping av fjær eller anskaffing av ny svakere fjær er vel eneste alternativ slik jeg ser det.

Link to comment
Share on other sites

Poacher, når du sier høyhastighetsammo, mender du da vanlige target patroner, eller Rem yellow jacket, CCI mini mag etc?

 

Spør fordi den heldempa 10/22en jeg hadde gikk sub og samla bra med Eley target, som da er styggbilling... Har samme børsa på tur i posten, og den skal få seg en tur til Moi når økonomien tillater det.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kjøpte min heldempede Varmint av "skaubjønn" i fjor. Er veldig fornøyd med den. Samler meget godt med CCI sub. Innenfor garantien. Ellers bruker jeg en del Eley´s DFS Standard. CCI'en er best så langt.

Har også prøvd med Eley Sub, Winchester Laser, CCI standard og Stinger. Ingen av disse sistnevnte klarer presisjonsgarantien. Ikke i nærheten.

Tips fra "skaubjønn" var Eley kråke. Gjenstår å prøve den.

 

Men gud for ei herlig børse. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tar opp igjen denne da jeg hadde meg en prat med Alm på fredag og har komt frem til at jeg vil gjøre denne jobben selv,

de har jo full teknisk forklaring på siden sin og var kjempehyggelige å snakke med på telefon, var bare å ringe å spørre underveis om noe skulle vere uklart.

 

Her er linken til siden deres med full forklaring for montering av heldemper! :Dhttp://www.alms.no/index.cfm?id=69885

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Må vel i tilfelle være noe han har fikset selv? Jeg finner ihvertfall ikke noen ferdig heldempa 453'er på nett :P

 

Hva må du ut med i tilfelle?

Kan da ikke være noe verre å få Alm Våpen & Villmark til å heldempe en 453 enn en 452.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Da har jeg vært på banen igjen, lenge siden jeg fysisk har skutt på blink med denne. Stort sett bare jaktet kråke etc

Ikke bry dere om det som er skrevet med tusj, da dette er stikkord for meg selv så jeg skal huske hva som er hva når jeg kommer hjem :oops:

Bruker ikke annet enn SUB ammo i denne rifla. Kommer heller ikke til å teste high speed ammo i den.

CZ452_%28Large%29.jpg

 

Først ut er skive på 48mtr. av den enkle grunn av at den havnet der :wink: Ja, jeg vet at skiva står opp/ned. Men jeg hadde ikke noe valg fordi jeg hadde teipet den på pappen så himla tåpelig.

CZ452_001_%28Large%29.jpg

 

Satte den så opp på 40mtr. for å se treffpunkt forskjell fra innstilling på 50mtr

CZ452_002_%28Large%29.jpg

 

 

Siste idag ble på 70mtr. Siktet først øverst til venstre uten å stille, traff kl.4 nederst til venstre med kulefall på ca.9cm. Stilte 5,25MOA opp og var da sånn ca. i POA.

Nederst midten ladet jeg med CCI og den går betydelig høyere enn Eley.

CZ452_003_%28Large%29.jpg

Link to comment
Share on other sites

har du og problem med at du får variert hastighet når de er kaldt ute?

Vet ikke, har ikke brukt chrony'n. Kanskje jeg skal få gjort dette neste gang gitt.

 

Har du testet skiskytterammo ute i kulda?

Nei, bruker kun Sub m/hullspiss. Rifla er for kråkejakt etc. Men på en annen side så har jeg en orginal "whisperizer", så det er greit å lage hullspiss på de også :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...