Jump to content

NJFF skuffer og irriterer IGJEN!!


Buster

Recommended Posts

  • Replies 118
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ta en kikk på oppbyggingen av organisasjonen-den er gjort slik den er nettopp for å hindre "kupp". Samme oppbygging brukes i fagforbund, idrettsorganisasjoner, DFS, politiske parti.

 

Ja, tror du jammen ikke de på toppen av alt har forsøkt seg på det som kalles demokrati også?

 

Hvordan mener du det skulle vært organisert, da? Og ville du vært medlem av en interesseorganisasjon, et fagforbund, en idretssorganisasjon, DFS eller et politisk parti som var mulig å "kuppe"?

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg da ikke sagt at denne organisasjonsformen er feil eller uønsket, jeg har bare påpekt at å påvirke en slik organisasjon i noen vesentlig grad er vanskelig og omfattende.

Link to comment
Share on other sites

Chifen:

I likhet med deg frykter jeg også at jakt og skytesport slik vi kjenner det i dag ikke er et mulig valg for våre barnebarn.

MEN:

Det kan ikke tenkes at NJFF mener deres måte er den sikreste veien for at våre barn kan fortsette med hobbyen jeg tror til og med toppledelsen i NJFF er glad i? Kan det være de mener det er greiere å sikre at jegere kan ha 6 jaktvåpen, pluss ett utall banevåpen, istedetfor kreve vi kan ha ubegrenset antall militære automatvåpen, luftvernskyts, (rifler i kal 50 mbg og grøvere) og kanskje ende opp med 0 våpen? Spiller man poker, og putter alt i potten, kan man tape rubbel og bit vettu..

 

Blysaken er litt mer uggen, her har vel NJFF innrømmet dårlig håndtverk, men mener det ikke har noe for seg å ta det opp igjen nå. Det blir som i EU saken, grunnen til at AP ikke krever folkeavstemming nå, er ikke at de ikke er for EU lenger...

 

Når det gjelder ulv, synes jeg nok de kunne bli litt tøffere, men for å bli tatt seriøst ( beholde påvirkningskraften) må de ikke bli sett på som useriøse.

 

Om resten av norge ser på jegere som en gjeng paramillitære tullinger som skyter alle fredede rovdyr de ser, brenner det ivertfall ett blått lys for kommende jegergenerasjoner..

Link to comment
Share on other sites

OBS, OBS, OBS!!!

 

Jeg vil bare at alle skal få med seg, at;

Hilde Nøren, som jeg dro inn navnet på (som står oppført som kontakt på hjemmesiden til NJFF), har nå kontaktet meg og har ryddet opp!!

Begge mine vervede ble vervet den 16 Nov. Begge disse har betalt i desember, men kun den ene har vært synlig i mitt register som "godkjent", så derfor har ikke jeg fått bestillt den premien som jeg ønsket. Dette må ha vært en feil i systemet.

Hun sier at jeg kunne ha "reservert" denne premien når jeg vervet dem, men det kan ikke jeg si at jeg har sett noe sted. Unntatt for 1 verved, som går på måneds-premier. Men, men, DET er det mulig jeg ikke har forstått også..... 8)

Jeg skriver dette slik at ev. andre skal få det med seg i alle fall... :wink:

 

Men i alle fall! Jeg får min premie, som jeg forutså når jeg vervet, så akkurat DEN saken er ok for meg nå!

HURRA!! :D

Link to comment
Share on other sites

NJFF er nok ikke så ille som enkelte av dere vil ha det til.

I 2008 kom det 7000 nye medlemmer. Ta dere litt tid til å lese i nyhetsarkivet på nettsidene, så vil dere se at det blir jobbet hardt både nasjonalt og internasjonalt.

Nettopp for at våre barnebarn også skal ha muligheten til å drive med jakt og fiske. :)

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg da ikke sagt at denne organisasjonsformen er feil eller uønsket, jeg har bare påpekt at å påvirke en slik organisasjon i noen vesentlig grad er vanskelig og omfattende.

 

Jeg var ikke helt sikker på hvordan jeg skulle forstå deg, men da er jeg i alle fall ikke i tvil om det lengre.

 

Etter hva jeg har erfart er det ingen av de tingene som er viktig som er enkelt. Skal man endre på NJFF må man vel engasjere seg hvis man vil påvirke. Jeg vil tro at man med en større medlemsmasse (altså både fiskere og jegere) står sterkere totalt sett enn ved å dele seg opp i en separat organisasjon for jegre, og at det derfor ikke er hensiktsmessig å lage en egen organisasjon for jegere. Ved en egen organisasjon vil man vel uansett fort få den samme problemstillingen: man må engasjere seg for å påvirke.

 

Jeg er ikke enig med alt NJFF gjør. Men det bidrar med mye mer positivt for meg enn ting jeg synes er negativt. Så lenge jeg ikke selv tar ansvar for å påvirke organisasjonen ved å engasjere meg (noe jeg pr. dato ikke har tid til) tenker jeg at jeg får være glad for det de kan tilby og det de gjør for å fremme jegeres og fiskeres interesser, fremfor å være skuffet over de enkeltsakene jeg ikke er fornøyd med. Hvis vi ikke har sterke og dyktige organisasjoner til å representere oss, tror jeg det skal bli vanskelig både å være jeger og fisker i framtida!

Link to comment
Share on other sites

Det som absolutt irriterer meg mest ved denne organisasjonen som kalles Norges jeger og fiskeforening, er at det stort sett dreier seg om fisk! Jeg tror i allefall det. For den delen av medlemmene som er jaktinteresserte, må jo ta det ene slaget i trynet etter det andre. Allerede i 2000 kunne man se konturene av et så forbasket politiskt korekt styre, at man uten og følge saken videre, visste at blysaken var tapt! I ettertid, kan man jo ikke annet enn og irritere seg over den svinnende lille innvolveringen i rovviltdebatten! Og når den nye forskriften om våpenloven ble lagt på bordet, trakk de to store seg fra debatten! Hvilke to store? Jo, det var det frivillige skyttervesenets representanter og selvfølgelig Njff sine! Jeg trodde en organisasjon var til for og snakke sine medlemmers sak, men har nok en gang tatt klekkelig feil.

Skuffet ikkemedlem lenger!

Link to comment
Share on other sites

Jeg var ikke helt sikker på hvordan jeg skulle forstå deg, men da er jeg i alle fall ikke i tvil om det lengre.

 

Etter hva jeg har erfart er det ingen av de tingene som er viktig som er enkelt. Skal man endre på NJFF må man vel engasjere seg hvis man vil påvirke. Jeg vil tro at man med en større medlemsmasse (altså både fiskere og jegere) står sterkere totalt sett enn ved å dele seg opp i en separat organisasjon for jegre, og at det derfor ikke er hensiktsmessig å lage en egen organisasjon for jegere. Ved en egen organisasjon vil man vel uansett fort få den samme problemstillingen: man må engasjere seg for å påvirke.

 

Jeg er ikke enig med alt NJFF gjør. Men det bidrar med mye mer positivt for meg enn ting jeg synes er negativt. Så lenge jeg ikke selv tar ansvar for å påvirke organisasjonen ved å engasjere meg (noe jeg pr. dato ikke har tid til) tenker jeg at jeg får være glad for det de kan tilby og det de gjør for å fremme jegeres og fiskeres interesser, fremfor å være skuffet over de enkeltsakene jeg ikke er fornøyd med. Hvis vi ikke har sterke og dyktige organisasjoner til å representere oss, tror jeg det skal bli vanskelig både å være jeger og fisker i framtida!

 

 

 

En ny organisasjon kunne jo feks bygges opp slik at medlemene var medlemer direkte i organisasjonen, ikke i lokal-lag. Det ville gjøre det enkelere for den enkelte å faktsik bli hørt.

Min mening er at NJFF har gjort såpass mye dumt (først og fremst blysaken og den nye forskriften) at det ikke på noe vis oppveier fordelen ved 50kr i avslag på et rådyrkort, litt billigere serier på leirduebanen eller et dårlig medlemsblad. Ostehøvelen brukes jevnt og trutt, og de organisasjonene en kanskje skulle tro var "Våre" velger å godta begrensniger i håp om at neste innstramning ikke rammer de.

 

I dette med "medlemsfordeler" ligger det et digert problem for den/de som måtte ønske å dra igang en ny organisasjon, i en tråd på Sluttstykke om nettopp behovet for en ny organisasjon var det skytebaner, klubblokaler, stevner, rabattavtaler folk var opptatt av, ikke behovet for en interesseorganisasjon som kunne drive "politikk" for å fremme jegeres saker.

Link to comment
Share on other sites

Og for noen år siden så fjernet de muligheten til å være medlem UTEN "Jakt og Fiske", som jeg stort sett fyrer i ovenen med!!

Også skryter de av "Øker mest i opplag"........haha......det er så dumt at det er til å gråte av!!!! :?

 

Du har helt rett hele veien. Jeg har akkurat de samme tankene. Som tvungen abonnemang av jakt og fiske (drittblad). Enkelt å øke mest i forhold til andre jakt/fiske blader på denne måten.

Innstillingen og tafattheten i blyhaglsaken og den nye våpenforskriften.

Bortsett fra at jeg aldri har tatt meg bryet med å verve nye medlemmer. NJFF fortjener det ikke.

Her for et år siden meldte jeg meg ut. Og er fornøyd med valget.

Har kun hvert medlem for å kunne skyte mesterskapene i jaktfelt. Har tatt mine medaljer. Nå skyter jeg kun for å se om jeg greier å holde nivået.

Link to comment
Share on other sites

Etter min mening burde du vel venta med å lage en slik tråd før du fikk svar på mailen fra NJFF :roll: . Å mene NJFF er noe møkk pga en jet boil er ganske fantastisk.

Det er minst like fantastisk om man tror at trådstarter mener NJFF er noe møkk kun pga. en Jet Boil.

Allerede i overskriften blir man fortalt noe annet, og i første setning i første innlegg blir det konkludert med at det er flere ting som irriterer.

Tar man seg så tid til å lese flere av trådstarters innlegg, blir ting så uendelig mye klarere enn om man henger seg opp i en eneste setning.

Link to comment
Share on other sites

Dette er ikke den første tråden her med hard kritikk ovenfor NJFF.et er flere tråder her hvor de får mer en stryk karakter og det er vel fortjent.De har gjort lite eller ingen ting for oss i både blyhagel saken og nå sist i saken om våpen garderoben.Så kom ikke her å klag på at han skulle ha ventet med denne tråden,den kommer alt for seint.......

Link to comment
Share on other sites

Dette er ikke den første tråden her med hard kritikk ovenfor NJFF.et er flere tråder her hvor de får mer en stryk karakter og det er vel fortjent.De har gjort lite eller ingen ting for oss i både blyhagel saken og nå sist i saken om våpen garderoben.Så kom ikke her å klag på at han skulle ha ventet med denne tråden,den kommer alt for seint.......

 

Uansett fantastisk å sette en sånn overskrift pga en boil bag,som uansett ordna seg til slutt. Må si dette er en tråd som hever kvaliteten på Kammeret.

Link to comment
Share on other sites

 

Uansett fantastisk å sette en sånn overskrift pga en boil bag,som uansett ordna seg til slutt. Må si dette er en tråd som hever kvaliteten på Kammeret.

 

Og DET tar nattesøvnen min..............NOPE!

 

Hvis du leser, og ikke bare ser på bilder, så var dette tingen som fikk begeret til å flyte over..........igjen!! 8)

Link to comment
Share on other sites

Mulig eg kupper tråden her litt, men.

 

Skulle betale medlemskontigenten til njff.

 

Tenke litt på ka eg har igjen for å bruke 710 kr på et medlemsskap.....

 

Jakt og fiske, jo det får eg , men det bør snart skifte navn, for der står det først og fremst om fiske, og ikke jakt.

Kunne nevnt flere saker hvor njff svikter jegerne

 

Så hvis ikke noen kommer med et godt argument for å bruke 710 kr på et medlemsskap, så kjøper eg heller noe eg kan bruke, enn å fylle huset med et blad som ikke kan brukes som opptenning en gang.

Link to comment
Share on other sites

Uansett fantastisk å sette en sånn overskrift pga en boil bag,som uansett ordna seg til slutt. Må si dette er en tråd som hever kvaliteten på Kammeret.

 

Kvaliteten på kammeret??? Hadde dette enda fått NJFF til å "øke kvaliteten" hadde det enda hvert noe.

Men det gjør det desverre ikke. NJFF er ikke intresert.

 

Dem tar betalt over 60 millioner bare i medlemskontigent. Der mesteparten går til administrasjon. Lønn, selskapsreiser o.l.

Men ingen kamp i de store sakene.

Link to comment
Share on other sites

NJFF er nok ikke så ille som enkelte av dere vil ha det til.

I 2008 kom det 7000 nye medlemmer. :)

 

Javel, hvor mange medlemmer mistet NJFF da?

Slik info holdes vel "internt" antar jeg. Ettersom man aldri nevner den biten når antall nyinnmeldte og det totale antallet medlemmer kommer fram.

Link to comment
Share on other sites

Redfox skrev:

Javel, hvor mange medlemmer mistet NJFF da?

Slik info holdes vel "internt" antar jeg. Ettersom man aldri nevner den biten når antall nyinnmeldte og det totale antallet medlemmer kommer fram.

 

 

De kan ikke ha mistet så mange når det øker fra 111000 til 117000. Enkelt regnestykke!

Og hvor har dere 60 mill. i kontigenter fra?

Link to comment
Share on other sites

.Allerede i 2000 kunne man se konturene av et så forbasket politiskt korekt styre, at man uten og følge saken videre, visste at blysaken var tapt! Og når den nye forskriften om våpenloven ble lagt på bordet, trakk de to store seg fra debatten! Hvilke to store? Jo, det var det frivillige skyttervesenets representanter og selvfølgelig Njff sine! Jeg trodde en organisasjon var til for og snakke sine medlemmers sak, men har nok en gang tatt klekkelig feil.

Skuffet ikkemedlem lenger!

 

Jeg er så glad jeg meldte meg ut av NJFF. Grunnen den gang var blyhaglsaken, hvor jeg synes det virket som de var kjøpt og betalt for å tale byråkratenes sak. Se på Sverige, der har de erkjent at bly kanskje ikke er så farlig allikevel.

Men NJFF sier jo at denne saken i Norge er "politisk død". Ja, det er den når man ikke kjemper for å få den loven reversert.........

 

Og nå utkastet til ny våpenlov. Det virker som Espen Farstad godtar "alt" bare man er så heldig at man får beholde "noen" våpen. De taler overhodet ikke medlemmenes sak, og det er nok endel skyttere/jegere i deres medlemsmasse.

Jeg kom meg ut, og jeg skal ALDRI tilbake til NJFF

Link to comment
Share on other sites

Dette er en skikkelig furtetråd for surpomper som burde hatt sin egen lille anarkistiske skog hvor de kunne gjøre akkurat det som passet dem.

 

Alle engasjerte mennesker som er medlem i Njff er helt sikkert uening med noe som skjer i Njff, alle som er medlem bare i den hensikt å få personlig vinning bør melde deg ut.

 

Prøv å les litt av nyhetene på hjemmesiden deres, kanskje de positive tiltakene er i et overveldene flertall i forhold til dine egne enkeltsaker.

Bare satsingen deres på barn og unge bør være god nok grunn til å betale kontingent til Njff.

Link to comment
Share on other sites

Ja vervepremier er en ting men at de er så svake på viktige saker er verre syns jeg , de bare jatter med politikkerne , og med viktige saker her mener jeg spesielt bly og nå våpengarderobe og den begrensningen det ender med.

Vi melte oss ut hele storviltlaget for et år siden og det høres ikke ut som noen angrer , syns faktisk det høres ut som flere melder seg ut eller inn i mitt distrikt.

Link to comment
Share on other sites

Bred høring- my ass!

 

Forslaget til den siste endringen i våpenforskriften kom ut på høring i september og høringsfristen var i desember! De sørga med andre ord for at høringsfristen var ute før mesteparten av medlemmene i NJFF i hele tatt visste at forslaget var ute på høring!

 

Ble ikke engang behandlet på fylkesnivå i NJFF.

 

Hvem er det du prøver å lure?

Link to comment
Share on other sites

Nå er det en gang sånt at NJFF ikke lager lovene her i landet. NJFF hadde god anledning til å komme med et forslag det var bred enighet om, og det gjorde de. Når forskriften ble lansert så var det mange nye elementer og endringer som ikke lå i det utarbeidede forslaget. Det var nok en overraskelse for alle. NJFF har nok fått rimelig klar beskjed om at dette - som blysaken - var og forble en død hest, og har valgt å ikke bruke mer krefter og ressurser på arbeid som ikke fører noen vei. Det var kanskje feil valg.

 

En må huske at forskriften antakeligvis ville sett helt annerledes ut uten bl.a. NJFF sitt innledende arbeide, og det var synd at det ble som det ble.

Link to comment
Share on other sites

Nå ble vel endringene til den nye våpenforskriften påbegynt i februar 2005 under Bondevikregjeringen, første utkast fra justisdepartementet var klart i mai/juni samme år.

Jeg tror faktisk du må så langt tilbake som i 2007 at den var ute til behandling i Njff.

Som du sikkert har fått med deg er heller ikke Njff enig i den nye loven heller.

 

Det er sikkert 1-2 % prosent av medlemmene deres som vil få problem med en våpengarderobe på 6 våpen

 

I tillegg et det sikkert et par prosent av medlemmene som er skikkelig forbanna på at de nå må ut å kjøpe våpenskap.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det var et langt arbeide, det var mange involverte - og de kom frem til at forslag som visstnok alle var enige om. Ryktene går om at visse enkeltpersoner (IKKE i NJFF) syntes våpenforskriften var en mildere våpenforskrift enn den vi hadde før (eller har enda?), og klarte å få JD med på at det ble feil signal å sende - og da ble den som den vi så presentert i sommer, til alles overraskelse.

 

Bl.a. NJFF kjempet for at norske jegere skulle slutte å bli diskriminert ved enkelte politidistrikt og fikk begrepet våpengarderobe inn i forslaget slik at vi skulle kunne oppnå 8 våpen uten noe videre problemer, og at utover dette ville praksisen foregå som før.

 

Men så gjorde JD plutselige og uventede endringer, bl.a. ble våpengarderoben satt til 6 våpen, og med annen ordlyd som kunne føre til feiltolkninger og fortsatt diskriminering avhengig av våpenkontor. I tillegg ble POD gitt den tvilsomme æren av å være både jury, dommer og bøddel i konflikter rundt dette - det er vel det som har skapt mest frustrasjon. Men har ikke POD den muligheten i dag også...?

 

Arrester meg hvis jeg husker feil.

 

http://www.indre.no/lokale_nyheter/article3672160.ece

Link to comment
Share on other sites

Bred høring- my ass!

 

Forslaget til den siste endringen i våpenforskriften kom ut på høring i september og høringsfristen var i desember! De sørga med andre ord for at høringsfristen var ute før mesteparten av medlemmene i NJFF i hele tatt visste at forslaget var ute på høring!

 

Ble ikke engang behandlet på fylkesnivå i NJFF.

 

Hvem er det du prøver å lure?

 

Høringen kom i juli!!!

Tar dette innlegget som et eksempel på hvor kunnskapsløse dere er! Sitter i sofaen og foran pcèn og klager. Sutrete guttunger! Reis dere opp og gjør en innsats! Det hjelper ikke å syte på Kammeret. Stakkars, går det ikke akkurat som dere vil????

Link to comment
Share on other sites

Om jeg ikke tar helt feil.

 

Forslaget til nye forskrifter skulle være ferdig 15 aug 2005.

 

Forslaget ble lagt ut på høring straks etter med frist i des 2005. Mao det ble ingen tid til reell behandling av forslaget i organisasjonen. Det hadde jo forsåvidt ingen betydning da repr. for NJFF (samt referansegruppe)hadde fått gjennomslag for sine synspunkter i forslaget, unntatt uenighet knyttet til våpenamnestiets tidsrom. (NJFF ville vel ha tidsubegrenset amnesti). Det var således et omforent forslag (med nevnte unntak) som ble lagt ut på høring.

 

NJFF sentralt var jo enig i høringsforslaget så det var jo ikke noe behov for realitetsbehandling av forsalget i organisasjonen.

Det var heller ikke tid til dette, men det kom jo heller ingen protest fra høringsinstansene på den korte høringsfristen.

 

Etter det har det vært stille -lenge. Helt til sist sommer da en maltraktert versjon av forslaget ble presentert. Hva som har skjedd i tiden etter at høringsfristen gikk ut kan man jo spekulere i, men man trenger jo ikke å være spesielt hekta på konspirasjonsteorier for å mistenke at det har foregått en lang uoffisiell høring etter at den offisielle.

 

Tragedien er jo at NJFF nærmest uten kamp slår seg til tåls med det som har skjedd med et forslag som i utgangspunktet var omforent i forslagsgruppen med representanter både fra justisdep, politidir, politidistrikter og NJFF og Våpenrådet.

Link to comment
Share on other sites

De kan ikke ha mistet så mange når det øker fra 111000 til 117000. Enkelt regnestykke!

Og hvor har dere 60 mill. i kontigenter fra?

 

Økt medlemsmassen med 6000 altså. Men det kan jo være 10000 nye medlemmer og 4000 som har meldt seg ut.

Jeg vil vite hvor mange som meldte seg ut eller ikke betalte kontigenten og på den måten falt ut.

Finnes det info om det?

 

Når det gjelder de 60 mill mente jeg å huske at det var 123000 medlemmer.

Ettersom det er 117000 medlemer og 480,- pr. hode blir det 56160000,-.

Enklere regnestykke enn ditt.

Link to comment
Share on other sites

Det er sikkert 1-2 % prosent av medlemmene deres som vil få problem med en våpengarderobe på 6 våpen.

 

Ja, og dem driter NJFF i. I blyhagllsaken dreit dem i alle medlemmene som jakter med hagle. Og det er IKKE bare 1-2% av medlemmene.

 

Høringen kom i juli!!!

Tar dette innlegget som et eksempel på hvor kunnskapsløse dere er! Sitter i sofaen og foran pcèn og klager. Sutrete guttunger! Reis dere opp og gjør en innsats! Det hjelper ikke å syte på Kammeret. Stakkars, går det ikke akkurat som dere vil????

 

Bare kom med den "ovenfra og ned" holdninga. Det er jo akkurat slik sentralstyret og div. JFF pamper holder på.

Du viser jo bare hvordan du/dere er når noen prater dere mitt i mot.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er medlem av NJFF gjennom min lokalforening, og er selvsagt ikke enig i alt NJFF får som resultat av de sakene som blir tatt opp på vegne av oss som Jegere og fiskere.

 

Jeg er mot at det ikke er tillatt å bruke blyhagl, men derfra og si at ikke NJFF har gjort noe i denne saken er for drøyt.

 

Les denne http://www.njff.no/portal/pls/portal/docs/1/86293.DOC

 

At NJFF heller ikke har gjort noe for at jegere,våpeneiere og skyttere skal ha en lettere hverdag er også etter min oppfatning en direkte usannhet.

 

Gå inn på denne linkenhttp://www.njff.no/portal/page/portal/njff/sok og skriv Våpenforskriften i søkefeltet så vil det komme frem litt av hvert hva som har skjedd i denne saken. Les også de dokumentene som ligger nederst under endel av innleggene der.( Bla brev som er sendt fra NJFF til sentrale myndigheter)

 

At jeg ikke er fornøyd med resultatene som er oppnådd er en sak for seg, men å komme med utsagn som enkelte gjør at NJFF ikke har gjort noe syns jeg ærlig talt er for drøyt.

Link to comment
Share on other sites

Så du mener virkelig at det minimale NJFF har gjort i bly saken og den nye våpen forskriften er bra og vel arbeidet av NJFF??

Jeg mener som jeghar sagt her mange ganger at hadde de brukt makta si og klart å reise medlemene så hadde noe parti på tinget rørt noe av dette. Men siden de ikke klarer å bruke medlemene for hva det er verdt så har vi en jeger forening som går på tomgang og det er ikke baller nok på de som forhandler med regjeringen.Tenk deg hva 3-400.000 jegere ville ha betydd for et valg? tror du virkelig at noe parti ville ha prøvd seg på NJFF om de hadde vært så sterke? Neppe,da hadde de havner under sperre grensen med et valg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med mye av kritikken mot NJFF når det gjelder blysaken, og den nye våpenforskriften. Det er ganske begredelig det som har kommet derfra i disse og andre saker. Men jeg vil påstå at det er ikke trikset å melde seg ut. Mange av de som kritiserer her inne er personer som med fordel kunne vært medlem, og netopp kommet med konstruktiv kritikk mot sentralstyret innenfra organisasjonen. Hvis styret i NJFF driter i sine medlemmer, hva tror dere de gjør med de som ikke er medlemmer?

Jeg vil ha det nåværende styret i NJFF der pepperen gror, derfor er jeg medlem.

En annen ting jeg synes er underlig i denne debatten, er at DFS får gå merkelig mye i fred. Det er en og annen som nevner DFS av og til, men det er bare såvidt. DFS har dolket oss like mye i ryggen som NJFF, men det er det fryktelig stille om. Hvorfor det?

Nei det beste var at vi hadde tatt en kollektiv innmelding, engasjert oss, og jobbet oss hele veien opp til vi fikk kastet ut jaktmotstanderene i sentralstyret en gang for alle.

Å sitte på kammmeret å skrike "urettferdig" har lite for seg. Hvis vi vil få noe gjort, må vi faktisk gjøre noe konkret, og ikke bare sitte å synes synd på seg selv og sin egen elendige situasjon.

Nå venter jeg i spenning til å få melde meg inn i NOJS, men veien for at NOJS skal bli like stor og slagkraftig som NJFF er nok lang. Vi er over 4000 registrerte brukere på kammeret, og stadig økende.

Men det er mange passive brukere som kanskje ikke er så fryktelig engasjert egentlig. Hvis man leser nøye så vil man se at det i stor grad er de samme brukernavnene som går igjen, og hva er noen hundre mot "117 000" som NJFF påstår at de representerer? Svaret mitt er at det er nok mennesker til å bytte ut sentralstyret i NJFF hvis man engasjerer seg og gjør dette på riktig måte.

Men for all del, kan jeg bidra til at NOJS skal bli større enn NJFF så tar jeg gjerne i et tak. Ingenting ville vært bedre enn det så lenge NOJS ikke blir infisert av JOMO. Så det er jo også noe som må passes på hele tiden.

Jeg vil tilslutt anbefale kammerbrukere å lese dette innlegget flere ganger, og tenke grundig gjennom innholdet før de svarer på dette innlegget. :D

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...