Jump to content

NJFF skuffer og irriterer IGJEN!!


Buster

Recommended Posts

NJJF er jo en demokratisk organisasjon. Hvis flertallet av medlemmene er uenig med styret, er det altså mulig å kvitte seg med styret ved hjelp av apparatet som er i organisajonen. Men da må medlemmene møte opp på årsmøtene og andre samlinger, og gjøre seg gjeldende. Jeg får samme med dere , jevnlig innvitasjoner til disse samlingene. Men tror dere at jeg gidder ?? Dere gjettet riktig.

Så derfor kan jeg igrunne ikke klage på avgjørelsene som blir fattet.

Det blir som generalforsamlingene i borettslaget jeg bodde i for noen år siden. Ett tyvetalls beboere møtte opp, og stemte igjennom vedtak, som de 200 andre beboerne var rasende uenig i. Men alle fikk muligheten til å si sin mening.

For å oppnå noe må man altså kanskje være villig til å gå ut den døra hjemme for noen annet enn å gå på jakt...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 118
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

En annen ting jeg synes er underlig i denne debatten, er at DFS får gå merkelig mye i fred. Det er en og annen som nevner DFS av og til, men det er bare såvidt. DFS har dolket oss like mye i ryggen som NJFF, men det er det fryktelig stille om. Hvorfor det?

 

 

DFS har sikkret at medlemmene kan fortsette akkurat som før, NJFF har godtatt at medlemene pålegges begrensninger i sine muligheter. En viss forskjell der.

 

 

 

Jeg er mot at det ikke er tillatt å bruke blyhagl, men derfra og si at ikke NJFF har gjort noe i denne saken er for drøyt..

 

Helt sant, de har virkelig gjort noe. De gjorde så godt de kunne for å innføre forbudet. Mest gjorde lokalforeningene som ikke rettet seg etter avtalen om frivillig reduskjon i bruken av blyhaggel ved å fortsette å selge bly på banene sine.

Link to comment
Share on other sites

NJJF er jo en demokratisk organisasjon. Hvis flertallet av medlemmene er uenig med styret, er det altså mulig å kvitte seg med styret ved hjelp av apparatet som er i organisajonen. Men da må medlemmene møte opp på årsmøtene og andre samlinger, og gjøre seg gjeldende. Jeg får samme med dere , jevnlig innvitasjoner til disse samlingene. Men tror dere at jeg gidder ?? Dere gjettet riktig.

Så derfor kan jeg igrunne ikke klage på avgjørelsene som blir fattet.

Det blir som generalforsamlingene i borettslaget jeg bodde i for noen år siden. Ett tyvetalls beboere møtte opp, og stemte igjennom vedtak, som de 200 andre beboerne var rasende uenig i. Men alle fikk muligheten til å si sin mening.

For å oppnå noe må man altså kanskje være villig til å gå ut den døra hjemme for noen annet enn å gå på jakt...

 

 

Som jeg har skrevte tidligere er bla NJFF oppbygd for å hindre slike "kupp" som det du beskriver i ditt borettslag.

Du må først ha flertall i en forening, så i et fylkeslag, så blant fylkeslagene og tilslutt på generalforsamlingen. Lykke til om noen vil prøve.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan komme seg til NJFF landsmøte?

Det er her listen legges for de store linjene i NJFF. Det er og disse 150 representantene fra fylkene velger Leder og Styre.

Vil du hit må du ta et tak i egen forening, slik at du får anledning til å stille på fylkeslagets årsmøte.

Fylkeslagets årsmøte sender et gitt antall representanter til NJFF sitt landsmøte.

Landsmøtet 2009 - fordeling antall delegater pr. fylkeslag

 

 

 

Medlemmer og Antall delegater

Østfold 6711 8

Akershus 13508 17

Oslo 5527 7

Hedmark 10291 13

Oppland 6512 8

Buskerud 7351 9

Vestfold 4730 6

Telemark 5437 7

Aust-Agder 3310 4

Vest-Agder 3239 4

Rogaland 7377 10

Hordaland 6014 8

Sogn og Fjordane 3783 5

Møre og Romsdal 4831 6

Sør-Trøndelag 8490 11

Nord-Trøndelag 4958 7

Nordland 7147 9

Troms 4705 6

Finnmark 3884 5

Sum 117805 150

 

 

Valg av leder og styre foregår så som kampvotering om de forskjellige posisjonene i styret.

Det har i de senere årene vært gjort forsøk på å prioritere damer opp i systemet.

Link to comment
Share on other sites

Angående våpenforskriften.

 

Morten Vinje og Morten Lindboe har en, etter min mening, treffende oppsummering av hva mange av oss mener om den saken i dette innlegget Dagbladet. Her blir ikke skytterorganisasjonenes rolle diskutert, men det må være lov å være kritisk til den innsats "våre " organisasjoner har lagt for dagen i denne og lignende saker.

 

http://www.dagbladet.no/kultur/2008/08/01/542339.html

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig med deg 20mm,dfs blir skjedent nevnt,men med enkle grunn.De har ingen ting med NJFF å gjøre.

At de har dolket oss i rygge er jo helt klart,de bryr seg ikke om jegere de.Men problemet er at om de ikke hadde hatt jegere til å fiansiere banene,så hadde de ikke vært så moderne som de er i da,å det ser de ikke.Supsidiene de får fra staten er ikke nok til å bygge ut fine baner.

 

Mens NJFF får en sykt masse penger av medlemmene sine som de gjør en god jobb når det gjelder fiske biten i norge.Men hadde de brukt like mye resurser på jakt biten hadde vi ikke hatt noe å klage over.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg har skrevte tidligere er bla NJFF oppbygd for å hindre slike "kupp" som det du beskriver i ditt borettslag.

Du må først ha flertall i en forening, så i et fylkeslag, så blant fylkeslagene og tilslutt på generalforsamlingen. Lykke til om noen vil prøve.

 

Jeg snakker ikke om å kuppe noe, men nettop det demokratiske apparatet du nevner her. Hvis flertallet i lokallaget ditt er enig med deg, så tar man denne avgjørelsen med seg oppover , og meningen/stemmen din ender tilslutt i det øverste organet. Det er det som er demokrati.

Men er ikke lokallaget enig med deg , så stopper det jo der. Og da vet man jo også at flertallet av medlemmene ikke er enig med deg. Fair enough.....

Link to comment
Share on other sites

Der er vel dessverre slik at når en organisasjon blir stor nok og for nok tyngde til å kunne påvirke, så vil den tiltrekke seg mennesker som ønsker seg et verv som gir dem anledning til å delta i denne påvirkningen. Ikke med bakgrunn i deres idealisme, men med bakgrunn i et ønske om karriere og posisjon. Nå kjenner jeg ikke NJFF godt nok til at jeg bombastisk kan fastslå at dette gjelder også denne organisasjonen, men siden jeg mener at dette gjelder de fleste organisasjoner, og politiske partier for den del, så ville det forundre meg sterkt om det ikke finnes mennesker i NJFF som også utelukkende ønsker å mele sin egen kake. Makten til slike mennesker blir ytterligere forsterket så lenge det ikke finnes noen reelle alternativer for medlemmene. Etter hvert vil man også kunne oppdage at organisasjonen vil anta en "politisk farge", og da dreier det seg ytterst sjelden om de mindre, og ofte mer idealistiske partiene.

 

Jeg har lenge vært medlem i NJFF, men jeg ønsker meg et alternativ. I samme åndedrag er det viktig å nevne at NJFF også har bidratt mye i positiv rettning for landets jegere og sportsfiskere gjennom tidene.

 

Hvorvidt dette har noe å si i forhold til hvor mange man må verve for å få en Jetboil er jeg imidlertid veldig usikker på :wink: .

Link to comment
Share on other sites

Som jeg har skrevte tidligere er bla NJFF oppbygd for å hindre slike "kupp" som det du beskriver i ditt borettslag.

Du må først ha flertall i en forening, så i et fylkeslag, så blant fylkeslagene og tilslutt på generalforsamlingen. Lykke til om noen vil prøve.

 

Jeg snakker ikke om å kuppe noe, men nettop det demokratiske apparatet du nevner her. Hvis flertallet i lokallaget ditt er enig med deg, så tar man denne avgjørelsen med seg oppover , og meningen/stemmen din ender tilslutt i det øverste organet. Det er det som er demokrati.

Men er ikke lokallaget enig med deg , så stopper det jo der. Og da vet man jo også at flertallet av medlemmene ikke er enig med deg. Fair enough.....

 

Akkurat, og flertallet i NJFF bryr seg sannsynligvis fint lite om hva POD og diverse andre byråkrater driver med.

Link to comment
Share on other sites

Snakk om å veive det hvite flagget før slaget har begynt. Jeg har ytterst respekt for folk som gjør noe, som prøver å bidra. Selv om de ikke alltid når frem med alt, så gjør de i det minst en innsats som helt sikkert setter visse spor og sender visse signaler. Det er viktig!

 

Å ta et bevisst valg om at en IKKE vil gjøre noe fordi en ikke tror det nytter - det er nesten verre enn å ikke gjøre noe fordi en ikke gidder.

Link to comment
Share on other sites

Som NJFF medlem, er jeg like forundret hver gang slike debatter kommer opp.

Her er en mengde påstander om hvordan, hvorfor og hva NJFF er og ikke er.

Har en valgt å ikke være medlem så la det bli med det, ønsker en forandringer i NJFF så er det kun en vei.

Det er medlemskap, og vilje til å engasjere seg. Men å sitte å hamre på tastaturet med hensikt å beklage seg over det andre ikke gjør og det en selv ikke orker å ta i, da har du tapt for lenge siden.

Jeg har kjempet en del kriger siden jeg ble medlem. Noen har jeg vunnet :P , noen har jeg tapt :cry: , de fleste har endt med kompromisser vi alle kan leve med :) .

 

Så til dere som klager på NJFF ved alle anledninger og i alle fora, vis meg den forening eller organisasjon som kan gjøre alle til lags i ett og alt.

Forøvrig så klager fiskerne på at der er fornye jakt og skyting i NJFF.

Link to comment
Share on other sites

En liten korreksjon til noe som ble nevnt tidligere i tråden, at NJFF ikke har tapt medlemmer på sin siste unnfallenhet. Husk på at de fikk MANGE nye ungdomsmedlemmer i 2008 pga utdeling av gratis fiskestenger! Tror at dette er med på å kamuflere medlemstap pga nevnte dumheter!

Link to comment
Share on other sites

Vel talt, Jan. Nå har vi beveget oss LANGT utenfor topic uansett, som det alltid blir med NJFF-tråder av alle slag - og jeg har selv bidratt til diskusjonene for å oppnå det (beklager, trådstarter!). Foreslår at siden saken løste seg, og alt gikk bra (gudhjelpeemeg, NJFF gjorde noe riktig..!) så foreslår jeg at tråden stenges før det eskalerer ut i det sedvanlige.

Link to comment
Share on other sites

OBS, OBS, OBS!!!

 

Jeg vil bare at alle skal få med seg, at;

Hilde Nøren, som jeg dro inn navnet på (som står oppført som kontakt på hjemmesiden til NJFF), har nå kontaktet meg og har ryddet opp!!

Begge mine vervede ble vervet den 16 Nov. Begge disse har betalt i desember, men kun den ene har vært synlig i mitt register som "godkjent", så derfor har ikke jeg fått bestillt den premien som jeg ønsket. Dette må ha vært en feil i systemet.

Hun sier at jeg kunne ha "reservert" denne premien når jeg vervet dem, men det kan ikke jeg si at jeg har sett noe sted. Unntatt for 1 verved, som går på måneds-premier. Men, men, DET er det mulig jeg ikke har forstått også..... 8)

Jeg skriver dette slik at ev. andre skal få det med seg i alle fall... :wink:

 

Men i alle fall! Jeg får min premie, som jeg forutså når jeg vervet, så akkurat DEN saken er ok for meg nå!

HURRA!! :D

 

 

Så kan dette bli siste ord i tråden, det tråden omhandlet :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...