Jump to content

LR Tennhetter


Odd Inge

Recommended Posts

On 11/26/2022 at 7:58 PM, Nils Søvik said:

Størst sannsynlighet for å finne noe nå er vell finn.no

Scalping priser! 2 kroner+ per tennhette! Du KAN være heldig, men da må du være rask.

1. Følg med på nettbutikker daglig. Plutselig får de inn tennhetter på lager.

2. Spør bekjente eller medlemmer på skytterlaget.

Jeg fikset 1500 hetter i forrige uke med en kombinasjon av disse måtene. Holdt på å kjøpe på finn.no og en nettbutikk som også to 2+ kroner per tennhette, men lot være.

Link to comment
Share on other sites

xxxtaur skrev (53 minutter siden):

Scalping priser! 2 kroner+ per tennhette!

 

2 kroner er betydelig under markedspris for øyeblikket. Jeg har autosøk på Finn-appen og har p.t. vært for treig for kanskje 15 annonser, alle har blitt solgt tilsynelatende i løpet av få minutter uavhengig av om de koster 1,- eller 3,50 per tennhette. 

 

Edit: jeg synes det er skikkelig kompis, og ikke scalping, av @t-trim å tilby tennhetter til 2,- til oss.

Edited by Skrueråmuttere
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Skrueråmuttere said:

 

2 kroner er betydelig under markedspris for øyeblikket. Jeg har autosøk på Finn-appen og har p.t. vært for treig for kanskje 15 annonser, alle har blitt solgt tilsynelatende i løpet av få minutter uavhengig av om de koster 1,- eller 3,50 per tennhette. 

 

Edit: jeg synes det er skikkelig kompis, og ikke scalping, av @t-trim å tilby tennhetter til 2,- til oss.

Alt salg over gjennomsnittlig butikkpris er scalping. Ja, du kan argumentere med at det er markedspris, men det er fortsatt scalping. Hvem trenger fiender hvis du har "kompiser" som selger deg tennhetter til dobbel pris? 🤭

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Skrueråmuttere said:

Hvilken butikkpris? Den fra juni 2021 eller den fra juni 2024?

 

Hvem trenger egentlig å selge deg noe de kan bruke selv?

Dagens pris og den er fremdeles under 1 kr i snitt. En lokal våpenbutikk solgte meg 600 LR Magnum for 0.75 kr per tennhette. En bekjent i skytterlaget solgte meg 1000 standard LR for 900 kroner. Bare tullinger eller desperate personer betaler mer enn man må.

Link to comment
Share on other sites

Eksempel; Jeg har no federal 210 som jeg ga noe under 40 øre for for tre-fire år siden. Jeg har og noe remington 9,5 som jeg ga enda mindre for ca samtidig. Om jeg selger de for en 50øring nå (ikke så verst forteneste egentlig, 20% minst) så gir jeg jo minst en krone pr tennhette til han som får kjøpe de. :)

 

Link to comment
Share on other sites

høggern skrev (9 minutter siden):

 Om jeg selger de for en 50øring nå (ikke så verst forteneste egentlig, 20% minst) så gir jeg jo minst en krone pr tennhette til han som får kjøpe de. :)

 

Det er riktig, men prisforskjellen er mye større enn 1 krone. 

 

Mr. triple-x over her har en bekjent som har vært villig til å gi ham minst 2000,-. 

Link to comment
Share on other sites

Det er nokk bare og sitte på det en har. Etter det jeg hører kan det bli lenge til LR tennhetter blir tilgjengelige. Og nå begynner det jo også og bli vanskelig og få tak i brukbar 22 lr skudd til en fornuftig pris. Ende vel opp med at det kun blir luftgeværskyting di neste årene.

Link to comment
Share on other sites

22lr har jo bare hatt ørsmå prisøkninger siste 15 årene. SK std feks kosta jo 65 øre i kasse i 2006 og koster ikke det doble engang i dag. :)
Tennhettene har jo hatt samme prisstigningen på et år.... 
Om 22lr følger etter koster vel sk std vel mellom 2 og 3 kr snart.... 

 

Edited by høggern
Link to comment
Share on other sites

Ja men nå spurte jeg om hvor jeg i dag kan få kjøpt slike til under Kr 1,3. Jeg er snart fr og skulle hat 10.000 stykk. Kan ikke finne di noen steder til  til under Kr 1,3.

I vår kjøpte jeg 10.000 slike til 80 øre stykket med det var da og ikke nå.

Link to comment
Share on other sites

bardp skrev (2 timer siden):

Ja men nå spurte jeg om hvor jeg i dag kan få kjøpt slike til under Kr 1,3. Jeg er snart fr og skulle hat 10.000 stykk. Kan ikke finne di noen steder til  til under Kr 1,3.

I vår kjøpte jeg 10.000 slike til 80 øre stykket med det var da og ikke nå.

Hvorfor kjøpte du ikke mer til 80 øre? ;) Spøk til alvor... Jeg fikk de iallefall inn døra for et par tre uker siden for 1,21. Men fant de ikke på lager hos hverken wear eller landrø nå i dag.
 
 

Edited by høggern
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...