Jump to content

Finsk elgjeger


Trugetur

Recommended Posts

Per-S skrev (4 timer siden):

Detter er helt innafor slik som jeg ser videoen. Det er et oppfølgingsskudd på allerede påskutt dyr og da er det bare å få flere treff i dyret.

Hvilket skudd regner du som oppfølgingsskudd på allerede påskutt dyr?

 

Som jeg ser videoen er skudd mot elg nr 1 ok, det er et lungetreff. Oppfølgingsskuddet bakfra på denne elgen ser i slow-motion ut til å gå over. 

 

Skuddet på elg nr 2 er ikke noe oppfølgingsskudd. Det er et førsteskudd rett bakfra som lammer bakparten på elgen. 

 

Ved avlivingsekvensene er det elg nr 2 som er først. Det ser brutalt ut, men er selvsagt nødvendig. Det siste skuddet er på elg nr 1, hvorfor han skyter elgen i hodet når lungen henger utenpå bogen på en død elg skjønner jeg ikke noe.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Per-S skrev (13 timer siden):

Detter er helt innafor slik som jeg ser videoen

Oppfølgingsskuddet er nå så sin sak, det er førsteskuddet jeg har mest problemer med. Det der er ikke en skuddsjanse, etter min mening. Men kamera, synsfelt og og avstand kan få det til å se helt anderledes ut enn det så ut for jegeren. Uansett ville jeg ikke vurdert å skyte engang, med de siktebildet vi ser der. 

 

K

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Finsk versjon av Franz-Albrecht?😂

Jeg skjønner heller ikke at han treffer? I fotball har man ofte hørt uttrykket stang inn. Her er det vel kanskje «kvist inn»? Eller så har jeg en følelse av at han gjør som «35 skudds jegeren» og bare forlegger siktepunktet fordi han ikke vil skru på sikte?😅. Hvem faen vet? Jeg synes det hele ser ut som dårlig hagleskyting. Dette er jævlig dårlig reklame for elgjakt og vann på mølla til alle dyrevernere. Et lite øyeblikk trodde jeg han kom til å skyte bikkja også. Skulle ønske slike jegere kunne vise skjønn nok til å ikke publiserer slikt kritikkverdig makkverk av jakt🙄

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...