Jump to content

Hva er det beste alternativet til håndkikkert for hjortejakt


Mombo

Recommended Posts

Det er mange her som kommer med gode forslag, men langt utenfor budsjettet til trådstarter. For rundt 10000,- vil jeg foreslå Meopta  Meostar 10x42 HD. Fantastisk lysgjennomgang til skumringsjakt. Konkurerer veldig godt med dyrere kikkerter. 10x forstørrelse er fint. Den veier jo litt, men har aldri tenkt over at det er problem. Skaff deg brystsele for god komfort. Skulle du forville deg på reinsjakt på fjellet vil du få øye på dyr andre billigere kikkerter ikke klarer å vise deg. Veldig bra kontrastvisning! Sjekk tester og reviews. 

Jeg har hatt min i mange år og er veldig fornøyd.

Edited by Tyrihjelm
Link to comment
Share on other sites

Har minimal erfaring med dyr optikk. Men har lang erfaring, og ganske omfattande bruk, av kikkert.
TS. spør om "beste alternativet" med realistisk, etter min meining romslig, budsjett.

 

Du ser _ingenting_ i den kikkerten du enda ikkje har kjøpt. Du ser heller ingenting i den som
ligg att heime fordi den er for diger, eller som er pakka ned, fordi den er for kostbar.

 

Men viktigse av alt, du ser best i den du er vant til. (Trening, erfaring.)

 


BlirBrukt1.JPG.cc1d45b01f65a2b649f3781200cd3326.JPG

Kikkert som blir brukt.
Kosta ca 2.500,- for 5-10 år sidan.  Merk innkorta reim !

 

 

Oppbrukt1.JPG.6623c7f88881e2b348d5d9a39262b390.JPG
Kikkert som er oppbrukt.
Skulle likt å visst timetallet. Timar sett gjennom, og timar hengande rundt halsen.


N.  (Som ønsker utvalg i kikkerter med porroprismer, og sikter med fast forstørring.)

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, brisen said:

Eg kan bare svare for meg sjøl,  ja eg har kikkert  som nok burde hatt seg ein service. Lurer litt på kva det vil koste med service på kikkert der garantitid har utløpt, og kor lang tid det vil ta. Det er vel bare å ta kontakt så får ein svar.

Mulig at zeissoem2 har peiling på dette?

Angående utgått garantitid har jeg tidligere levert til Per hos Nittedal Optiske.  Til andre vil jeg si at Det er nok best å sjekke med produsent og  høre om  pris da det er lenge siden Per pensjonerte seg.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

En annen ting, før fikk man kikkerter uten brilleokularer. Brilleokularer er svært fordyrende for produktet. 

 

Det er viktigere at en kikkert er i orden, enn at de har ekstrem optisk ytelse. Dårlig kollimert kikkert, er ikke så lett å se, men man får vondt i hode, om man ser mye i en slik. Like ille er det om bildene er svakt rotert i forhold til hverandre. 

 

Så kjøp av et anerkjent merke, hvor det er mulig å sende kikkerten på service.  Med regelmessig service varer slike mange tiår.

 

 

10 hours ago, QuickLaunch said:

Kikkert som er oppbrukt.

Hvor mange ganger var denne på service før den ble pensjonert?

Link to comment
Share on other sites

Funderer litt på kva  som blir utgang viss eg treng reparasjon på min Leupold Gold Ring 10x32. Den er frå år 2005, produsert for Leupold  med ganske stor sikkerhet av japanske Kamakura. Kikkerten har livstidsgarantid men er ut av produksjon for fleire år siden. Vil Leupold ha deler til å reparere den med? Eller blir den sendt til Japan? Eller vil den ganske enkelt bli skrotet og eg får tilsendt ein annen kikkert?

Mykje å fundere over når det gjeld  garanti på kikkert.

Edited by brisen
Link to comment
Share on other sites

Har ikkje filosofert så mykje at eg har  pådrege meg grønfarge. Har hatt  interesse for kikkert siden eg fekk min første  i 1969. Liker å lese om, bruke, av og til kjøpe, og diskutere alt som omhandler kikkert. Ja, kan sende ein epost til Beaverton, men det hadde jo vore kjekt å  høyre kva andre meiner.

Edited by brisen
Link to comment
Share on other sites

On 4/18/2021 at 8:46 AM, amatør said:

 

 

Det er viktigere at en kikkert er i orden, enn at de har ekstrem optisk ytelse. Dårlig kollimert kikkert, er ikke så lett å se, men man får vondt i hode, om man ser mye i en slik. Like ille er det om bildene er svakt rotert i forhold til hverandre. 

 

 

https://sites.google.com/site/rchamon/home/optics/collimation-of-binoculars/sun-images-method-for-collimation-of-binoculars

Link to comment
Share on other sites

On 4/18/2021 at 8:46 AM, amatør said:

En annen ting, før fikk man kikkerter uten brilleokularer. Brilleokularer er svært fordyrende for produktet. 

 

Ingen av dei brilleokular som eg har sett, (ikkje så voldsomt mange) fungerer brukbart.

Og nesten alle er best når dei er skrudd heilt inn, også utan briller.
Mange "blir med" heilt ut, når ein røsker av okulardekslet fort.
Mistenker også at det begrensar synsfeltet ? Vil heller ha synsfelt.

 

 

On 4/18/2021 at 8:46 AM, amatør said:

 Like ille er det om bildene er svakt rotert i forhold til hverandre. 

 

Dette har eg aldri tenkt på. Vi er sikkert mange som kunne ha nytte av forklaring.

 

On 4/18/2021 at 8:46 AM, amatør said:

Hvor mange ganger var denne på service før den ble pensjonert?

 

Ser absolutt poenget, men her ville det vel ikkje lønne seg.

 

Link to comment
Share on other sites

On 4/23/2021 at 6:00 AM, zeissoem2 said:

Takk for linken.
Hadde lest noko slikt for mange år sidan, og hadde tenkt å leita etter det no.
Dette viser seg, dessverre, å vera grunnen til at kikkerten min er blitt meir plagsom.

 

Den er, bokstavelig talt, "medtatt".

 

Metoden viser tydelig konsekvensene av feilen.
Men eigen kompetanse til å retta den, er tvilsom.

 

N.

 

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, QuickLaunch said:

 

Dette har eg aldri tenkt på. Vi er sikkert mange som kunne ha nytte av forklaring.

 

Jeg vet ikke helt hva som skal forklares. Men det er mulig å ha feil på prismene, slik at om man ser i kikkerten så ser ikke en vannrett linje på objektet vannrett ut. Det kan være så lite at man ikke lett ser det, men om det er ulikt hva man ser i hvert øye, prøver hjernen å rette opp bildet, og styre musklene rundt øye for å få bildene riktige. Musklene til øyet kan ikke vri øyet, så resultatet blir at man får vondt i hodet. 
 

Jeg har bare sett dette fenomenet i en gammel no-name porroprisme-kikkert.  En slik 7x50 som står i vinduskarmen i alle hus langs kysten. 

Link to comment
Share on other sites

Eit gode med å sende kikkerten på service er at ein får sjekka / skifta tettningsringer, lek beskyttelsegassen ut kan det og kome uhumskheter inn. 

 

Latmannskontrollen  zeissoem2 nevner, benytter eg meg av, bruker strandlina på andre sida av fjorden.

Edited by brisen
Link to comment
Share on other sites

On 4/25/2021 at 9:30 PM, amatør said:

 

Jeg har bare sett dette fenomenet i en gammel no-name porroprisme-kikkert.  En slik 7x50 som står i vinduskarmen i alle hus langs kysten. 

Hvis man har en gammel Porroprisme-kikkert med revolver-okularer så kan høydefeil simuleres. Det er bare å vri en av de ut av stilling

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Liten digresjon her, men eg har pr i dag 3 kikkerter av god kvalitet som eg er veldig fornøgd med. Eg har bevist dratt dei med meg og samanlikna dei for å gjere meg opp ei meining om bruksområdet til dei ulike kikkertane, og for min del handler dette mest om bruksområdet til ein kikkert med nevnte proporsjoner, framfor akkurat det merket/modellen.

 

Den første og minste er ein Steiner wildlife xp 8x24 - dette er ein utrulig kjekk kikkert å ha, eg har den med i bilen, når eg går tur med bikkja osv - den er so liten og hendig at den blir alltid med. Og til jakt vil denne fungere heilt greit til smygjakt på dagtid- men dette er også utan tvil ein "snever" kikkert med klare avgrensingar fordi den krever godt lys og den er so lett at det er krevjande å sjå godt i den - men utrulig kjekk å ha i lomma og den blir alltid med.

 

Den neste er ein Blaser Primus 8x30. Ein går litt opp i størrelse, men ein merker stor forskjell på godt og vondt. Her blir den med ein gang so pass stor at det frister ikkje å henge denne rundt halsen for morro skyld, slik som med ein 8x24. Men denne er i tillegg betydelig enklare å holde stabil på grunn av storleik og vekt, samtidig klarer den seg overraskende godt i dårlig lys - den er overlegen ein 8x24 når det skumrer.

 

Til slutt har eg ein Steiner discovery 10x44 som er eit råskinn av ein kikkert (for mine auger), so til de grader skarp og klår, ein fargegjengivelse som er rå og generelt er dette for meg ein veldig god kikkert. Men eg opplever den også som både stor og tung, og dersom eg ikkje skal opp i høgden å spotte etter dyr ein heil dag, blir det til at eg prioriterer 8x30 forran denne fordi den er so mykje meir hendig.

 

Eg jakter i skumring og dagtid. Eg trenger ein kikkert som duger i dårlig lys, men ikkje i ein slik grad at eg ein gang ville vurdert å ha eit beist av ein 8x56 hengande rundt halsen. Det som har overraska meg etter å ha brukt ein 8x30 ein haust, var at eg klarte meg overraskende godt i skumring med den!

 

Eg har tidligare alltid sett på ein typisk 8x42 som ein allrounder og trudd at det var mitt opplagte førstevalg. Og eg  har anbefalt dette formatet til andre. Men etter å ha forsøkt litt forskjellig so trur eg at dersom ein ikkje er ein utprega bø-jeger som primært jakter i skumring, so vil ein ha eit vell so bra utbytte av ein 8x30 med gode linser, som ein 8x42. Kanskje ein i tillegg får ein kikkert som er so hendig at ein gidder å ta den med seg ut døra utenom jakta.

Edited by magnum_mauser
Link to comment
Share on other sites

On 5/21/2021 at 4:05 AM, zeissoem2 said:

Ja -  Raumbild effekt er mye bedre i kikkerter med Porroprismer

 

Har så vidt fått prøva dyre takkantkikkerter, men for meg gir det inntrykk av at eg ser
_på_ eit stykke "landskap", _gjennom_ eit "apparat".

 

Ein brei porrokikkert, (med bra synsfelt) gir meir inntrykk av at du _er_ der,  X ganger nærmare.
Og då er det langt enklare å oppfatte topografi, sjå inn imellom trestammane, og få diverse
objekt til liksom å "stå fram" frå bakgrunnen.

 

Desse objekta var kanskje vel så skarpe og klare i den dyre (tak)kikkerten,
-men eg er søren ikkje sikker på om eg hadde _oppdaga_ dei.

 

Optikk er berre middelet, nyttig persepsjon er målet.

 

N.

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...