Jump to content

WeHunt


bbdg

Recommended Posts

Rimelig løsning, GPS-brikken på bikkja sender lokasjon via mobilnettet til alle på jaktlaget (som har fullversjon - kjøpes billig om du er NJFF-medlem). Du ser alle på laget og bikkja, samt poster og "point of interest" som åte, kamera, tårn, jaktområdet osv osv. Kan sende melding til medlemmene gjennom jakta - bruker radio mye mindre!


Gode kart, både noe som ser ut som google maps men også eiendomskart (slik at du lett ser grensene). Koblet opp til værmeldingen slik at den beregner vitringen du setter i terrenget (litt  mye gimmick, men gir en pekepinn).

 

App på mobil, bruker mye strøm. Slå på strømsparing i appen og sjekk inn på poster når du kan - det sparer mye strøm.

 

Negativt: Må ta med batteribank på jakt, blir lett mye glaning på mobilen fremfor å jakte...

Link to comment
Share on other sites

Har brukt det litt utan hund, fungerer fint for å halde oversikt over jaktlaget og finne fram til postar osv. Fint å kunne lage til terreng på PC. Skulle likt å sett eit grensesnitt på smartklokke, litt bale å måtte fram med mobilen.

Link to comment
Share on other sites

18 timer siden, bbdg skrev:

Er det gratisutgaven du bruker og kan du legge inn på pc og bruke på tlf?

Eg har proversjonen, fekk ein god pris grunna NJFF-medlemskap. Det er kanskje slik framleis? 

 

17 timer siden, slemmo skrev:

du legger ikke inn noe på pc, det er en nettside: https://www.wehuntapp.com/

 

Jo, eg legger inn på PC. Men er det eigentleg relevant kva verktøy eg brukar?

Link to comment
Share on other sites

Fikk jaktlaget til å prøve WeHunt i fjor og nå klarer de seg nesten ikke uten :)

 

helt genial til å se posisjon og hastighet på jag og mye lettere å finne frem til postene.

 

En gjeng med gubber som glaner på telefon i skogen nå da, men årdner seg vell 😋

Link to comment
Share on other sites

Har sett litt på denne tråden...og spör meg selv:  Hvor digital önsker vi egentlig jakta...??

 

Var på en elgjakt hvor de kjörte Wehunt....i tillegg til å fölge med på hundepeiler og GPS så glaner man altså i smart-telefonen omtrent hele tida etter nye meldinger.....ser de noen gang etter viltet i skogbrynet..?

 

Jeg synes dette går for langt...jegerne finner snart ikke postene vha. et kart....helt avhengig av GPS..

 

Det neste blir vel aksept for droner..?  Da slutter jeg å jakte storvilt..

Link to comment
Share on other sites

8 minutter siden, pondoro skrev:

...i tillegg til å fölge med på hundepeiler og GPS så glaner man altså i smart-telefonen omtrent hele tida etter nye meldinger....

WeHunt erstatter jo hundepeiler og GPS så i praksis blir det vel mindre å glane på😉

Jeg ser det positive når det gjelder sikkerheten. Hvis "mitt" jaktlag hadde hatt WeHunt tidligere tror jeg vi hadde unngått to alvorlige nestenulykker og en "leteaksjon".

 

Ellers enig i at vi blir vel mye digitalisert. Det gjelder å ha såpass selvjustis at en klarer å begrense bruken. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

*Hvordan blir dette når 3G nettet blir borte? Bare nye Tracker Artemis som går på 4G, eller kommer de andre etter?+

Eller er 2G nettet bra nok i noen år til. Greit å ikke måtte bytte peileutstyr for ofte.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 3 weeks later...

Jeg har nå brukt tre stk, og samtlige har sviktet innenfor et år. Utallige jaktdager ødelagt. Skjønner at det kan være problemer med dekning. Det er til å akseptere, men ikke at en "vanntett" enhet ser ut til å drikke vann som en svamp, for deretter å slokne for godt.

Link to comment
Share on other sites

På 30.4.2019 den 9.34, bbdg skrev:

Er det noen som har brukt WeHunt og kan dele sine erfaringer?

Ja. Den har ikke funket for meg, siden gps-brikken ser ut til å ha endeløse fuktproblemer. Har nå fått druknet brikke nummer tre, så dette går ikke lenger. Kan jo ikke godt be bikkja om å bare gå der det er tørt.

Link to comment
Share on other sites

@Jakt62 Hvilken av brikkene er det du har hatt problemer med?

GPS eller GPS+ ?

 

Wehunt skriver i spesifikasjonene at GPS+ er hundre prosent laget i Sverige,

mens GPS ikke er det (og da tenker jeg fort at det er Kina)

 

Ganske stor prisforskjell på de to..

Edited by nof
Link to comment
Share on other sites

Oh jeg seer ikke at det er forskjell og at noen heter pluss visste jeg ikke. Men de var veldig velvillige med å send meg ny. Nå hadde denne også fuktproblemer, men det kan kanskje se ut til at den er våknet igjen ved at jeg har latt den ligge i risengryn i flere døgn og trekke ut fuktigheta. Den både lader og blinker grønt nå, så det ser ut til at det kan ha rettet seg.

Hvor står den plussen å finne i så fall? Fra nå av skal enheten kun få sitte oppå nakken på hundehalsbåndet og ikke på siden. Dessuten skal den få plastomslag. Faktisk kan en kondom gjøre susen som beskyttelse.

Edited by Jakt62
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...