Jump to content

Lage magasinsperre


Hayaman

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Om politiet kommer å vil se på hagla så må man jo gjerne ha plass til mer en 1+1 dersom den står hjemme i skapet, fullt lovlig til sportsskyting. Er vel jaktoppsynet som evt. vil kunne gi sanksjoner her. Noen som vet hva konsekvensene av å bli tatt med 2+1 (eller mer) hagle på jakt er? Blir nok å legge inn sperre selv, men er jo fryktelig tungvindt å drive å måtte styre med slikt. Ved jakt med halvauto rifle fins det jo ingen begrensning på magasinkapasitet utover at man ikke kan lade med mer en 3+1 så vidt meg bekjent.

 

EDIT: kom meg visst i forkjøpet ei tohi varjata

Edited by arnegun
Link to comment
Share on other sites

Det tar toppen 5 minutt å lage en sperre. Hvordan enkelte ser på dette som "styr" og "tungvint" er utenfor min fatteevne.

Til dem som evt tar sjansen på å ikke bli tatt, takk for at dere potensielt setter jegerstanden i dårlig lys. 

 

Ble litt sutrete dette her, men la gå.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

jeg ble "tatt" med 3 klikkpatroner i hagla for et år siden, hadde rett og slett glemt å tenke på det før jeg skulle på jakt, så da var det å røske med seg 3 klikkpatroner!
Blei et "fole styr" men slapp unna med advarsel, og formaning om å se til helvette å plombere.
var å padle til land finne egnet pinne, miste magasinpluggen og fjør og hele dritten i vannet, så den hagla ble enkeltskudd fra da!!

Forsåvidt omtrent sånn den Yildis-driten hadde vært fra dag en, men nå uten magasin!!!

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

4 timer siden, arnegun skrev:

Hvor strengt blir egentlig dette håndhevet? De fleste halvautoer selges jo med kapasitet på minst 2+1 fra norsk forhandler. Må man virkelig modifisere for å kunne bruke disse lovlig på jakt? Er det ikke greit så lenge man kun lader med 1+1?

https://www.nrk.no/finnmark/jegere-fratatt-ulovlige-pumpehagler-1.12557572

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...