Jump to content

XXL og kundebehandling


veslan

Recommended Posts

  • Replies 203
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

"Jeg forstår irritasjonen blant de som har bestilt, men dette var nesten litt for godt til å være sant i utgangspunktet."

 

Ville trodd det var aprilspøk/feiltrykk - hvis jeg hadde sett annonsen :)

 

Uansett: Nå skal jeg ut å skyte inn min nyervervede Zeiss Diatal 7x50 (40 Ill.) - til nesten normalpris -men klager ikke for det :)

Link to comment
Share on other sites

Det åpner i bergen i morgen tidlig kl.0700. Det er 10 zeiss til 1999.-.

Det er bare å stå tidlig opp for de som vil ha en sånn, eller muligens drøye den litt også. Det er jo så mange som aldri skal handle på XXL mer, at det blir sikkert ikke utsolgt.

 

 

 

Men jeg tipper at det er de som skriker mest som står først i køen :?

 

Men i allefall. Lykke til med ny kikkert i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Sikkert noen i området som har funnet frem soveposen også uansett hva de har sagt.. ;)

Er dette på lagunen?

 

Jeg ligger i fjellduken her nå, jævlig kald. :mrgreen::mrgreen: Nei så gniten er jeg ikke, håper jeg aldri blir det heller :wink:

Link to comment
Share on other sites

Samt en her inne på forumet som representer en pistolklubb og har hatt problemer med en tanfoglio pistol som totalt manglet vedlikehold. (klubbvåpen) Det værste var at han fikk pengene tilbake pga en splint i baksiktet som plutselig hadde falt ut. Det tok meg 30 sekunder å fikse den pistolen.

 

Så det er noen rare menesker der ute også, alle er ikke i XXL systemet, men vi kommer tross alt utenifra vi også.

 

Mener dere der ute at vi skal ta imot alt som kommer inn og gi penger tilbake eller ny vare? I så fall fortell meg hvor dere jobber, så skal jeg komme å handle hos dere. :roll:

 

 

Halloooooooooo......her ...

 

Den Tangfolio-pistolen har jeg selv skutt med flere ganger. Den pistolen ble levert inn 6 ganger med samme feil (splinten på baksiktet ja). Når du fikser feilen på 30 sekunder, så holder ikke reparasjonen mer enn 100 skudd. Når jeg stod på standplass 7 på NM felt med den pistolen, og baksiktet løsna mens jeg skyter så blir man litt irritert da XXL allerede da hadde fått 3 forsøk på å reparerer samme feil. Når XXL ikke tar anvaret og reparer den skikkelig etter ..tja ..skal vi si 5. forsøk så er det vel på tide å kreve pengene tilbake? Jeg løste også problemet på 1 minutt med en leatherman, men det er jo bare en midlertidig rep. i felten, ikke en permanent fiks.

 

Den historien synes jeg ikke passer til å beskrive "umulige" kunder, men passer bedre til å beskrive håpløs kundeservice hos XXL.

 

Grey Ghost

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal ta med meg pistolen og teste den. Men husk at det ikke er XXL som har produsert pistolen eller XXL som har reparert den. Det finnes en børsemaker der ute, som gjør slike ting for oss.

 

Pusset du forresten pistolen etter deg? Eller driver dere ikke med vedlikehold der du skyter?

Link to comment
Share on other sites

Det åpner i bergen i morgen tidlig kl.0700. Det er 10 zeiss til 1999.-.

Det er bare å stå tidlig opp for de som vil ha en sånn, eller muligens drøye den litt også. Det er jo så mange som aldri skal handle på XXL mer, at det blir sikkert ikke utsolgt.

 

 

 

Men jeg tipper at det er de som skriker mest som står først i køen :?

 

Men i allefall. Lykke til med ny kikkert i morgen.

 

 

15 stk zeiss;);)

Link to comment
Share on other sites

Hvor tidlig ute bør en være da? Jeg tenkte å stikke innom på vei til jobb, men da er vell alt bort alt...

 

mvh

Oddvar

Vel, når folk køer opp, for å storme inn og kjøpe gummistøvel, nedsatt fra 199,- til 97,-, da er det nok sansynelig at det ikke går så mange min, før 10-15kikkerter er blåst heller.
Link to comment
Share on other sites

Pluto:

 

Hvis bilen din bryter sammen på vei til jobb;

vasker du den før du leverer den på verksted?

 

Jeg syns at du som uttalt XXL representant skal holde deg langt over å komme med sånne flåsete kommentarer!

Om vi her inne var lett missfornøyd med XXL fra før av tviler jeg på om butikken står høyere i kurs etter sånne uttalelser.

 

Som min klubbkollega skrev: Dere har fått 5 forsøk på å fikse feilen med det løse baksiktet.

Etter kjøpsloven er vi da virkelig berettiget til å heve kjøpet etter 3 forsøk.

Jeg syns vi har vært mer enn tolvmodige med dere i denne saken.

For en klubb er innkjøp av klubbvåpen en merkbar utgift, og med denne har vi jaggu ikke fått mye valuta for pengene. Den har sikkert vært dobbelt så mange dager i deres "servicesystem" som i våre hender.

 

 

For å være helt ærlig syns jeg du burde hold deg langt unna å ta opp akkurat denne klagesaken i denne tråden hvis du ønsker at butikken du jobber i skal beholde noen som helst grad av kredibilitet.

Det er på ingen måte noen tvil om at her har XXL og/eller deres børsemakere gjort en håpløs brøler.

 

Aleks

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke alvorligheten av feilen det går på her.

Det tar heller ikke meg mer enn 30 sek. å fikse dette problemet for hver gang det skjer.

Men så er det heller ikke det vi diskuterer!

Saken her er at XXL har oppført seg klanderverdig ovenfor en helt legitim klage fra en kunde,

og selv etter 5 forsøk på å rydde opp i problemet ikke klarer å få løst det.

Hvorpå kunden får flåsete tullprat fra en av kjedens representanter på et forum i ettertid?

Jeg tviler på om noen i XXL ledelsen står bak dine uttalelser i denne tråden, men alikevel ville jeg nok vært svært forsiktig med å blande dine personlige meninger og evne til å uttale deg med arbeid på den måten du her gjør.

 

Da oppfordrer jeg deg til å skyte neste stevne uten baksikte.

 

Lykke til.

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

OK - innrømmer det. Jeg er naiv.

 

Kjørte bort på XXL i dag tidlig - før frokost - tenkte jeg skulle stikke innom å plukke opp en kikkert og et telt og noe annet småsnacks. Var der klokka 06:40, estimerer at det da var en 250-300 personer i kø. DVS at dersom en av 20 ville kjøpe kikkert, ville det vært utsolgt før jeg kom frem, så jeg gikk ikke engang utav bilen men kjørte rett hjem til frokost.

 

Litt over 8 kjørte jeg til jobb, tenkte jeg skulle stikke innom XXL for å se om det var noe bra igjen. Da var det vel en 70 personer som sto ute og ventet på å komme inn. Da kjørte jeg på jobb og lar åpningssalg være åpningssalg.

 

Når jeg satt der i bilen kom jeg på hvorfor jeg ALDRI har gått på åpningssalg noen sinne. Grei påminning, i min naivitet 8)

Link to comment
Share on other sites

Kanskje det er noe i at all pr er god pr?

 

Joda... men jeg tror nok at f.eks. gårsdagens 8 eller 12-siders innstikk i Bergens Tidende har større treffområde enn de kritiske diskusjonene på f.eks. Kammeret... må bare innrømme det, "folk flest" har ikke fått med seg at XXL har fått endel kritikk på kundebehandling, de ser bare "billige merkevarer" og er fornøyde med det.

 

(Det er noe med stein og glasshus her, jeg vet det - jeg hadde kjøpt den Zeiss'en om jeg hadde fått sjansen :oops: )

Link to comment
Share on other sites

Zeissen var noe av det første som gikk tom. Eg var nr 1 i køen, og eg kom kl 2230 i går kveld, s du som kom klollen 0640, har ikke engang vært i nærheten av å rekke en kikkert.

 

Sansynligvis den best betalte utenatten eg har hatt. Fikk meg mye billig utstyr i galskapen som oppsto i det de slipper inn 40 stykker i 1. pulje.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje det er noe i at all pr er god pr?

 

Joda... men jeg tror nok at f.eks. gårsdagens 8 eller 12-siders innstikk i Bergens Tidende har større treffområde enn de kritiske diskusjonene på f.eks. Kammeret... må bare innrømme det, "folk flest" har ikke fått med seg at XXL har fått endel kritikk på kundebehandling, de ser bare "billige merkevarer" og er fornøyde med det.

 

(Det er noe med stein og glasshus her, jeg vet det - jeg hadde kjøpt den Zeiss'en om jeg hadde fått sjansen :oops: )

Ja jeg er bare bitter fordi jeg trodde jeg hadde kjøpt den Zeiss'en til den samme prisen.

De har ikke svart meg på en eneste epost, så nå kommer jeg til å skrive et mer formelt brev og sende det med sneglepost.

Link to comment
Share on other sites

Zeissen var noe av det første som gikk tom. Eg var nr 1 i køen, og eg kom kl 2230 i går kveld, s du som kom klollen 0640, har ikke engang vært i nærheten av å rekke en kikkert.

 

Sansynligvis den best betalte utenatten eg har hatt. Fikk meg mye billig utstyr i galskapen som oppsto i det de slipper inn 40 stykker i 1. pulje.

 

Gratulerer med ny Zeiss. Interessert i å selge den for 3000? :D

 

Spøk til side, at du møtte opp kl 22:30 illustrerer egentlig at jo, jeg var naiv. Og nei, det var aldri aktuelt å gidde å sitte oppe hele natten.

 

Når kom nr 2, forresten?

Link to comment
Share on other sites

Mulig vi på XXL kan tas for mye, men vi har da hatt innom en kar som ville ha nye jaktstøvler/penger tilbake, fordi han hadde snublet 3 ganger mens han gikk i fjellet.

Samt en her inne på forumet som representer en pistolklubb og har hatt problemer med en tanfoglio pistol som totalt manglet vedlikehold. (klubbvåpen) Det værste var at han fikk pengene tilbake pga en splint i baksiktet som plutselig hadde falt ut. Det tok meg 30 sekunder å fikse den pistolen.

Nå sist kom det en kar innom med ett par sko som var over 5 år gamle og hadde begynt å lekke vann i "leppa" under lissene. Søoene var det jeg vill kalle nesten utslitt og kunden ville ha nye på reklamasjon.

 

Så det er noen rare menesker der ute også, alle er ikke i XXL systemet, men vi kommer tross alt utenifra vi også.

 

Mener dere der ute at vi skal ta imot alt som kommer inn og gi penger tilbake eller ny vare? I så fall fortell meg hvor dere jobber, så skal jeg komme å handle hos dere. :roll:

 

 

Dette er faktisk noe av det mest upassende jeg har sett presentert her på Kammeret... Jeg håper du er en av unggutta som ikke vet hva du gjør når du poster slik "informasjon"! For hvis ikke så har du og din arbeidsgiver et problem... Deg!

Link to comment
Share on other sites

Jeg handler mye på XXL Alnabru, og er strålende fornøyd :D:D

 

Marius

 

Jeg er og veldig fornøyd med XXL.

Jeg handler mest i Sandvika og NAF-huset.

At ekspeditøren ikke er ekspert på hva som er min hobby ( som jeg er levende opptatt av og kan "alt" om ) tar jeg med knusende ro.

Jeg vet hva jeg skal ha og han hjelper meg å finne det, funker greit det :D

 

Har god forståelse for dem som kommer å spør om råd og blir møtt av en student som bare skal tjene noen penger på fritiden og dermed ikke kan alt.

( men det gjør de sannlig ikke på HI-FI klubben helller :!::!::!: )

Link to comment
Share on other sites

Ser at det argumenteres med at spesialbutikkene vil forsvinne - hvis man kjøper i slike varehus.

Og det er nok en faktor.

 

Hva med internethandelen som er utbredt?

Da tenker jeg på alle de som har tilknyttet seg et handlemønster i f.eks. USA.

 

Det er ihvertfall tungvint å reklamere på varer som er kjøpt der - og særlig nå som alt skal være "statsregistrert" før eksport kan skje.

Og da er det ikke "bare - bare" å reklamere/få nye produkt tilbake.

 

"Jeg vet hva jeg skal ha og han hjelper meg å finne det, funker greit det"

 

For de som er "litt mer interessert enn den vanlige" - har kanskje samme mening som du.

 

Og for disse - er det ganske mange "lønnsoppgjør" å spare iløpet av et år.

 

Og kan man spare 4 lapper på å handle en kikkert fra XXL - ja, da er det nesten et lønnstrinn i statsregulativet :wink: iløpet av få minutter.

 

Tidene har forandret seg :? - for da jeg var "guttungen" - var en sportsbutikk "proppet full" av artikler som vi jegere/fiskere etterspør.

 

Nå har ikke jeg tilgang til varehus med våpenavdelinger i nærområdet - men der hvor et av varehusene er i dag, inkluderer en sportsforretning (som stort sett bare har moteriktige plagg i hyllene).

Varehuset har beliggenhet - som bare var et myrområde på den tiden jeg begynte å interessere meg for jakt.

Èn av buss-sjåførene som hadde ruten forbi dette området - brukte å stoppe bussen der sånn av og til - dro fram 870`en, ålte seg ut mot et tjønn som lå der - og skjøt seg ei and eller to.

Deretter var det å sette seg i bussen - og kjøre til endeholdeplassen.

Passasjerene hadde lagt inn denne stoppen i reiseruten sin :P

 

Tidene har som sagt forandret seg - og om vi ikke kjøper en Zeiss på XXL eller noen varer fra USA - får vi sikkert ikke forandret handelsstandens visjoner :(

 

Og det er jo ikke bare i handelsstanden alt skal være stort - med aksjonærer som skal ha sitt store utbytte hvert år.

Det samme skjer i alle næringer.

 

Tror nok at vi få våpeninteresserte har tapt - uansett hvor vi handler :(

Link to comment
Share on other sites

Hvor finner du hat mot XXL? :roll:

 

 

Skjønner du ikke hva du leser, her i tråden eller . . . :mrgreen:

 

Klart jeg forstår folk som bor blant forblåste steinknauser på møre og deres missundelse på oss andre som har XXL å handle billig på :lol:

 

Men, slik er det bare...

 

en liten avsporing:

Det finnes vel ikke en Byggmax butikk heller de fleste plasser i Norge...

(der er det virkelig mye billigere, enn på andre byggkjeder)

Link to comment
Share on other sites

 

Klart jeg forstår folk som bor blant forblåste steinknauser på møre og deres missundelse på oss andre som har XXL å handle billig på :lol:

 

Men, slik er det bare...

 

Problemet er vel heller at vi som har tilgang til XXL ikke er fornøyde.

 

De greier ikke å skaffe det de skal ha i butikken og du må bruke laaang tid på å finne ut at de ikke har det.

 

Når jeg får tilbudsavisa fra XXL og stikker ned i butikken første dag i tilbudsperioden kan du være sikker på at:

-Prisene i hylla ikke er oppdatert

-Hylla er tom

- Finner du en ansatt vet han/hun ikke om de får inn varen på lager

 

Dette blir man lei av, men jeg skal ikke syte, bare slutte å handle der.

Link to comment
Share on other sites

Hvor finner du hat mot XXL? :roll:

 

 

Skjønner du ikke hva du leser, her i tråden eller . . . :mrgreen:

 

Klart jeg forstår folk som bor blant forblåste steinknauser på møre og deres missundelse på oss andre som har XXL å handle billig på :lol:

 

Men, slik er det bare...

 

en liten avsporing:

Det finnes vel ikke en Byggmax butikk heller de fleste plasser i Norge...

(der er det virkelig mye billigere, enn på andre byggkjeder)

Men vi har de flotteste jaktterreng og stor vilttetthet her ute i distriktsnorge.

Det er bare så veldig kjedelig når man er på disse flotte plassene og jakter

og man plutselig får behov for noe til jakta så finnes det ikke en butikk i mils

omkrets som forhandler slike nødvendigheter. Fordi allt for mange jegere og friluftsfolk

har handlet brødvarer på lokketilbud hos xxl og fjernet grunnlaget for de små lokale :!:

Taiko

Link to comment
Share on other sites

Hvor finner du hat mot XXL? :roll:

 

 

Skjønner du ikke hva du leser, her i tråden eller . . . :mrgreen:

 

Klart jeg forstår folk som bor blant forblåste steinknauser på møre og deres missundelse på oss andre som har XXL å handle billig på :lol:

 

Men, slik er det bare...

 

en liten avsporing:

Det finnes vel ikke en Byggmax butikk heller de fleste plasser i Norge...

(der er det virkelig mye billigere, enn på andre byggkjeder)

Men vi har de flotteste jaktterreng og stor vilttetthet her ute i distriktsnorge.

Det er bare så veldig kjedelig når man er på disse flotte plassene og jakter

og man plutselig får behov for noe til jakta så finnes det ikke en butikk i mils

omkrets som forhandler slike nødvendigheter. Fordi allt for mange jegere og friluftsfolk

har handlet brødvarer på lokketilbud hos xxl og fjernet grunnlaget for de små lokale :!:

Taiko

min personlige erfaring er at de små lokale ikke har det man skal ha uansett. de har ofte bare std varer som "alle" kjøper.

om det er noen små lokale forhandlere i det heletatt da.....

Link to comment
Share on other sites

den saken der hadde jeg tatt videre, når en butikk feilpriser varer så skal de selge produktet til den prisen de har priset den til!

 

Kan du vise til noen lov som sier det, eller mener du av moralske grunner? Er det sistnevnte så er jeg enig, men har butikken gardert seg etter gjeldende lovverk er det lite å gjøre med det.

Link to comment
Share on other sites

Har nå gått litt rundt i butikken på Lagunen. Ble egentlig litt skuffet over hele konseptet :cry: Jeg trodde dette skulle bli en butikk med mye jakt og friluft- utstyr, men det er for det meste sko, treningsklær, sykler og annet jeg ikke trenger. Våpenavdelingen er for øyeblikket tom, men når man ser hvor lite areal som er satt av til den så har jeg ikke den store troen på at de kan konkurrere med de andre våpen butikkene i Bergen.

Joda jeg kjøpte meg noe jeg sikkert ikke trenger her i Bergen på åpningssalget, Vintersko som tåler ned til -40degc :oops:

Men vi får se ang våpen/jakt avd. kanskje jeg er for kresen :roll:

Jeg håper at Jakt & Friluft kan etablere seg i Bergen jeg :wink:

Link to comment
Share on other sites

Når jeg får tilbudsavisa fra XXL og stikker ned i butikken første dag i tilbudsperioden kan du være sikker på at:

-Prisene i hylla ikke er oppdatert

-Hylla er tom

- Finner du en ansatt vet han/hun ikke om de får inn varen på lager

Og spør du etter en normalt lagerført vare, er den utsolgt og skal komme inn neste uke. Når du kommer innom uka etter, skal den fremdeles komme neste uke. Når du kommer innom uka etter der igjen, skal den fremdeles komme neste uke. Når du kommer innom uka etter der igjen... Og sånn går no dagan. Påfallende nok er disken der du skal spørre innerst inne i lokalet, slik at du passerer hyllemetere med "tilbud" på varer du ikke visste at du trengte både på vei inn og på vei ut igjen.

 

Det hadde vært interessant å vite hvor stor andel av omsetningen som er ting folk ikke hadde planlagt å kjøpe da de gikk inn i butikken.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg får tilbudsavisa fra XXL og stikker ned i butikken første dag i tilbudsperioden kan du være sikker på at:

-Prisene i hylla ikke er oppdatert

-Hylla er tom

- Finner du en ansatt vet han/hun ikke om de får inn varen på lager

Og spør du etter en normalt lagerført vare, er den utsolgt og skal komme inn neste uke. Når du kommer innom uka etter, skal den fremdeles komme neste uke. Når du kommer innom uka etter der igjen, skal den fremdeles komme neste uke. Når du kommer innom uka etter der igjen... Og sånn går no dagan. Påfallende nok er disken der du skal spørre innerst inne i lokalet, slik at du passerer hyllemetere med "tilbud" på varer du ikke visste at du trengte både på vei inn og på vei ut igjen.

 

Det hadde vært interessant å vite hvor stor andel av omsetningen som er ting folk ikke hadde planlagt å kjøpe da de gikk inn i butikken.

samme trixet bruker andre butikker og. elkjøp feks.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje XXL er en lurebdrift? her er skoa jeg kjøpte på superåpningstilbud: http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=78975

Der sto det normal XXL pris 1499,- åpningspris 699,- spar 800,-

 

Men slik jeg ser det så har jeg spart hele så har jeg spart 2-300 kroner. (En plass på siden deres koster de 899,- vedlagt link 999,-

 

Edit: Tapte visst på hele superduper tilbudet jeg :oops::oops::oops:http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=78971

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Om en vare i en matvarebutikk, klesbutikk, bensinstasjon eller sportsforretning er feilpriset så er det butikkens problem-du får varen til det som står på prislappen (eller hyllekanten i matbutikken).

Hvorfor er det anerledes for en nettbutikk?

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...