Jump to content

Pipe i kaliber .50


einherje

Recommended Posts

Loddebolten min er bare på 30W, så jeg er ikke helt sikker på at jeg får nok varme. Kan Araldit være et alternativ? Mens jeg venter på å en pipe til fant jeg ut hva det er:

https://www.gunpartscorp.com/products/1573330

Hadde våre F86 12,7, eller hadde de 20mm?  .50-90 eller 50-120 høres forlokkende ut. På en RB kanskje? Noen som vet om det går?

Link to comment
Share on other sites

Nei, de er laget for 50BMG., 750gr BT-kuler. Vanlige jaktkuler er kortere og buttere og lettere å stabilisere. Farta velger du med kulevekta... 5-600m/s med kuler mellom 300 og 450gr tipper jeg. Muligens mer i en Ruger enn i de gamle riflene. En kjenning hadde en og mener han snakka om 450gr i 600m/s. Tyngre kuler begynner jo for alvor å gjøre vondt så det spørs hvor interessant det er.

 

K

Link to comment
Share on other sites

10 timer siden, Chiefen.v-2 skrev:

Det var kortversjonen av hvordan bygge dobbeltrifle😀 

 

 

Det var jo et ganske åpent spørsmål fra TS «kan den brukes til noe?», kan jo brukes til dobbelrifle og på et konseptuelt nivå er det jo enkelt, å gjøre det.....litt mer komplisert. 

 

Ellers er jeg veldig tilhenger av 500NE, kanskje enklere å bygge en enkeltskudd pistol som her:

 

 

 

Edited by Elgjaeger
Link to comment
Share on other sites

3 timer siden, jjrckd skrev:

Vet@Ruger #1 har en brotsj men  kun i .22 short...

 

Nå kjenner ikke jeg til 50-110 men vil tro det ikke går veldig fort. Vil ikke riflestigningen i ei slik pipe fort gjøre den uegnet for lave hastigheter?

Visste ikke at jeg hadde det :lol:, men jeg har muligens en 6 mm bor hvis du er stø på hånda :winke1:

Edited by Ruger #1
Link to comment
Share on other sites

20 minutter siden, DoctoRoy skrev:

Da møter han vel loven i døren - eventuelt på flat mark? Går det derimot bra og alt er i orden så kan det sikkert lages flere av samme sorten:)

 

Ja du sier noe der, etter filmen å dømme var det vel ingen god ide heller.. nei, du får satse på en Ruger #1, er vel det mest realistiske alternativet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...