Jump to content

Ulv i Nordmarka!!!(?)


kalle

Recommended Posts

En kompis var på jakt i utkanten til Nordmarka i går. Der fant han spor etter 2 dyr som han mener må være ulv. Pga. dårlige sporforhold/lite snø, klarte han ikke å spore veldig langt. Han ringte rovviltkontakten i fylket. Han hadde desverre ikke mulighet til å komme og sjekke, men forklarte hva kompisen skulle se etter, og hvilke mål som gjaldt, vedr. potestørrelse og skrittlengde. Når han sjekket dette ble han mer sikker på at det er ulv.

Hvis dette er riktig, må man juble i Oslo! Endelig har de den samme muligheten som folk på bygdene i Hedemark og Østfold. Nemlig å oppleve dette fantastiske dyret på nært hold. Og siden det var 2 dyr, er jo muligheten stor for at det blir 6-8 stykker til våren!

Selv om kompisen bare er 99% sikker på at det var ulvespor, er det uansett kun et tidsspørsmål før han får rett.

Link to comment
Share on other sites

Det begynner vel å bli en stund siden ulv ble påkjørt av toget i Oslo, et par år, kanskje ? Husker ikke nøyaktig hvor, men det var tog nordover på vei ut fra Oslo, Groruddalen et eller annet sted.

 

 

En kompis var på jakt i utkanten til Nordmarka i går. Der fant han spor etter 2 dyr som han mener må være ulv. Pga. dårlige sporforhold/lite snø, klarte han ikke å spore veldig langt. Han ringte rovviltkontakten i fylket. Han hadde desverre ikke mulighet til å komme og sjekke, men forklarte hva kompisen skulle se etter, og hvilke mål som gjaldt, vedr. potestørrelse og skrittlengde. Når han sjekket dette ble han mer sikker på at det er ulv.

Hvis dette er riktig, må man juble i Oslo! Endelig har de den samme muligheten som folk på bygdene i Hedemark og Østfold. Nemlig å oppleve dette fantastiske dyret på nært hold. Og siden det var 2 dyr, er jo muligheten stor for at det blir 6-8 stykker til våren!

Selv om kompisen bare er 99% sikker på at det var ulvespor, er det uansett kun et tidsspørsmål før han får rett.

Link to comment
Share on other sites

Har vært observert ulv i Østmarka også, så det er ikke noe nytt at vi har ulv i Osloområdet, det stod vel i alle nettavisene iallefall når det var observert i Østmarka.

Der hadde de fulgt sporene dens langs skiløypene, med unntak av noen sideslenger den hadde inn i skogen som antakeligvis var for å unngå folk som kom på ski.

Link to comment
Share on other sites

Har vært observert ulv i Østmarka også, så det er ikke noe nytt at vi har ulv i Osloområdet, det stod vel i alle nettavisene iallefall når det var observert i Østmarka.

Der hadde de fulgt sporene dens langs skiløypene, med unntak av noen sideslenger den hadde inn i skogen som antakeligvis var for å unngå folk som kom på ski.

 

I fjor ble det observert (sett spor) ulv ved skytebanen i Enebakk, ved 2 anledninger. Den ene hadde vært innom standplassen på riflebanen.

Link to comment
Share on other sites

Får håpe disse ulvene her spesialiserer seg på å jakte hund da....

 

 

EDIT-en viss mengde ironi ble tilsatt ved produksjon av dette innlegget!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ta det heeelt rolig. Ikke farlig for folk. Dessuten er den Svensk.

 

:mrgreen:

 

 

Dessuten er det jo bare 20 av de i hele Norge, de må jo være utslitt av all løpingen de driver med, oim at de blir sett stadig flere plasser..

Link to comment
Share on other sites

når de ulvene får tatt noen bikkjer på nordmarka er det ikke lenge før det blir ulvejakt i Norge nei, det er jeg sikker på!

 

Det er ikke jeg sikker på, det er mange hunder som er tatt av ulv i Akershus allerede, ingen ting skjer, og det kommer det ikke til å gjøre selv om det går med en hund eller tjue i Nordmarka heller. Nordmarka er ikke det samme som Karl Johans gate, Stortingsgata eller Rådhusplassen.

Link to comment
Share on other sites

Får håpe disse ulvene her spesialiserer seg på å jakte hund da....

 

Det er fine jaktterreng i Nordmarka, både småvilt- og storviltjakt der, Nordmarka fortsetter inn i Oppland.

:shock: Håper du ikke mente dette, da......... :shock:

 

Helst ikke jaktbikkje, men derimot "turhunden" til en eller annen cafe-latterlig drikkende ulvetilhenger i rosa-skjorte.

Hadde disse ulvene samtidlig begynt å vise seg nær barnehager hadde det blitt perfekt.

 

Regulær ulvejakt er det langt fram til, men aksept for å ta ut problemdyr (altså de som folk som bor oppi problemet opplever som et problem) burde det da være mulig å få forståelse for.

 

 

EDIT-en viss mengde ironi ble tilsatt ved produksjon av dette innlegget!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Får håpe disse ulvene her spesialiserer seg på å jakte hund da....

 

Det er fine jaktterreng i Nordmarka, både småvilt- og storviltjakt der, Nordmarka fortsetter inn i Oppland.

:shock: Håper du ikke mente dette, da......... :shock:

 

Helst ikke jaktbikkje, men derimot "turhunden" til en eller annen cafe-latterlig drikkende ulvetilhenger i rosa-skjorte.

 

Da må jo ulvene ned i sentrum da, har litt vanskelig for å se for meg hvordan det skal skje.

 

Men du håper altså at noen skal få hunden sin spist av ulv?

Link to comment
Share on other sites

Ser stadig at enkelte på forumet tror at alle osloborgere er en homogen gruppe av metroseksuelle ulvetilhengere som aldri har tråkket på annet enn asfalt.

Jeg kan herved avkrefte myten da jeg bor i Oslo, har jakthund og hater ulv.

Kjenner at jeg blir en smule irritert når forumbrukere fryder seg over at det er ulv rundt Oslo og håper at noens bestekompis skal bli tatt.

Link to comment
Share on other sites

Ser stadig at enkelte på forumet tror at alle osloborgere er en homogen gruppe av metroseksuelle ulvetilhengere som aldri har tråkket på annet enn asfalt.

Jeg kan herved avkrefte myten da jeg bor i Oslo, har jakthund og hater ulv.

Kjenner at jeg blir en smule irritert når forumbrukere fryder seg over at det er ulv rundt Oslo og håper at noens bestekompis skal bli tatt.

Er det ikke på tide å starte åtejakt på rev, det er jo fullmåne og lyst om natta :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

For å være helt ærlig så syns jeg faktisk synd på de som faktisk er grunneiere i nordmarka, de har faktisk nok problemer fra før av de må ta hensyn til.

 

Ja dæven, problematisk å være skogeier. Kapitalen vokser mens andre sover.

Finnes nok noen som kan tenke seg å overta om Løvenskiold sliter.

Link to comment
Share on other sites

Ser stadig at enkelte på forumet tror at alle osloborgere er en homogen gruppe av metroseksuelle ulvetilhengere som aldri har tråkket på annet enn asfalt.

Jeg kan herved avkrefte myten da jeg bor i Oslo, har jakthund og hater ulv.

Kjenner at jeg blir en smule irritert når forumbrukere fryder seg over at det er ulv rundt Oslo og håper at noens bestekompis skal bli tatt.

 

Du er jo tydlig en jeger som bor i Oslo og det er jo helt ok. Hvorfor det ofte blir skrevet slik er nok like tilfeldig men det kommer jo frem i alle meningsmålinger at byfolket vil ha dem .

Skulle det være riktig dette så syns jeg du er uheldig hvis du får dem i ditt jaktdistrikt for dette stopper løshundjakta det og spesielt hvis du er glad i hunden din .

Jeg blir slik :twisted: i ansiktet hver gang jeg hører om en hund blir til middag.

Link to comment
Share on other sites

Tenk det synet, Fru Winche-Lanche i Aftenposten med restene i bikkjebåndet :lol::lol:

 

Iført pels foran Range-Rovern!

 

 

Forøvrig har jeg gjort en liten edit i mine innlegg i tillfelle noen tar alt de leser 110% alvorlig..

Link to comment
Share on other sites

Får håpe disse ulvene her spesialiserer seg på å jakte hund da....

 

 

EDIT-en viss mengde ironi ble tilsatt ved produksjon av dette innlegget!

 

 

Det er en brukbar bestand med lausbikkjer i Holmenkollåsen på dagtid, ref. Setraveien. -Også kalt Setterveien... Mest på dagtid da, når folket er på jobb. Burde vel likevel kunne sikre gode oppvekstvilkår for ulvevalper? :twisted:

Link to comment
Share on other sites

For å være helt ærlig så syns jeg faktisk synd på de som faktisk er grunneiere i nordmarka, de har faktisk nok problemer fra før av de må ta hensyn til.

 

 

De? Du mener vel HAN?! Utenom den lille biten til kommunen er det bare Herrr Godseier Løvenskiold som eier skog der. Riktig nok blir han holdt i øra en del når det gjelder tømmeruttak i forhold til friluftsinteressene. Men det må til, ellers hadde det ikke sett så bra ut. Det eneste brukerne har å "takke" han for er de fine veiene innover der. Hvilket har åpnet for horder av glamkledte turbosyklister med pulsklokke, IPOD med øreklokker, og tunnelsyn som er ute og "nyter" naturen så grusen spruter...

 

Jeg skulle faktisk ønske "noen" kunne fylle opp en Ford Transit med en 6-7 sultne ulver fra Engerdal, og sluppet de løs på Tryvann en søndag morgen...

Link to comment
Share on other sites

oi. ulv er farlig det.

kan spise en elg. kansje tilogmed en jakthund. uff.

å de kan kansje skremme noen også. å i oslo enda.

 

om jeg bodde der, hadde jeg vært mer bekymra for å bli rana av bevæpna kriminelle eller desperate narkomane, eller for at noen unge jenter jeg kjenner skulle bli voldtatt av noen eller i værstefall drept, eller eller eller.....

men ulv er vel mye farligere enn det der??

Link to comment
Share on other sites

Ulv er det absolutt farligste uhyret som finnes i norsk natur, noen skikkelig beist (har jeg hørt).

De skremmer vettet av bygdefolk hele landet rundt og ser forferdelig skumle ut også, bare se på dette bildet av hvordan en ulv normalt ser ut: klippe klippe

 

Og ALLE HUNDER stammer direkte fra dette beistet !!!!! :shock:

Link to comment
Share on other sites

Ja, tenk å få 8-10 slike i helene, da regner jeg vel med at vannet går.

 

 

Ja da går det vel så både vesker og pudler skvetter i alle retninger, det pussige er at jeg aldri har sett disse lattedrikkende puddelmenneskene som det snakkes så mye om her på forumet når jeg har vært i marka, mulig jeg bare er på feil plass.

Link to comment
Share on other sites

Ulv er det absolutt farligste uhyret som finnes i norsk natur, noen skikkelig beist (har jeg hørt).

De skremmer vettet av bygdefolk hele landet rundt og ser forferdelig skumle ut også, bare se på dette bildet av hvordan en ulv normalt ser ut: klippe klippe

 

Og ALLE HUNDER stammer direkte fra dette beistet !!!!! :shock:

 

For noen tusen år siden ja, Hunder i dag er domestiserte, dvs at dem er normalt trygge for andre hunder og mennesker.

Det er jo også årsaken til ulven dreper alle hunder eller rettere sagt alle hundedyr, til og med artsfrender.

Link to comment
Share on other sites

Ja da går det vel så både vesker og pudler skvetter i alle retninger, det pussige er at jeg aldri har sett disse lattedrikkende puddelmenneskene som det snakkes så mye om her på forumet når jeg har vært i marka, mulig jeg bare er på feil plass.

Ta en tur opp til songsvann en søndag når det er sol og klarvær. En gang, aldri mer!

:D

 

Beklager OT.

 

Tror ikke ulv i nordmarka vil være et problem for andre enn de som ferdes der alene med løs hund. Tror ikke ulven vil bli så urbanisert at den beveger seg inn i tettbebygget strøk på dagtid.

 

Mer bekymret er jeg for ulven som har/får tilhold i østmarka, da jeg jakter der. Jeg tror at hvis ulvestammen øker såpass som det er indikasjoner på, vil vi få nye revirhevdende utbrytergrupper/individer. Og da kan det bli problemer.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ja da går det vel så både vesker og pudler skvetter i alle retninger, det pussige er at jeg aldri har sett disse lattedrikkende puddelmenneskene som det snakkes så mye om her på forumet når jeg har vært i marka, mulig jeg bare er på feil plass.

Ta en tur opp til songsvann en søndag når det er sol og klarvær. En gang, aldri mer!

:D

 

Det var ille nok den ene gangen jeg var der i regnvær og har ikke vært der siden.

Det var riktignok ingen puddelfruer der, men det var alikevel satans mye folk.

Link to comment
Share on other sites

Kan dere diskutere på en saklig måte :!:

Tråden har utvikle seg til en skittkastingstråd

 

Sjansen for at en hvilken som helst diskusjon relatert til ulv holder seg seriøst i over en side er faktisk lik null, det baserer jeg på noen års erfaring med diskusjonsforum. Så strengt tatt har det ingen hensikt å hverken diskutere noe som helst som har med ulver å gjøre, eller prøve å holde en tråd seriøs, for det er rett og slett helt umulig.

Link to comment
Share on other sites

i forhold til ulv.. i nordmarka...

 

like greit eller greiere å ha den der enn andre steder...

nærmere de i oslo som vil ha dyra... :wink:

 

Joda, men de som vil ha dem der bryr seg ikke om noens jakthunder går fløyten. Og jeg tror de er mer utsatt enn veskehundene som tusler rundt i parkene med rosa bånd med diamanter på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...