Jump to content

jathi jakt kikkertsikte


TikkaReven

Recommended Posts

NcStar er vel en annen slik kikkert. På Dealextreme.com finner en noen der og... Driiiiit! Har en slik på salongrifla. Okularet løsnet på mystisk vis i våpenskapet i vinter. Skytelys, hva er det? Er som å se gjennom melkeglass i motlys...

 

Så enig så enig. Jeg var så dum å prøve en slik en... ga nesten 4 høvdinger for den! Den tålte ikke at rifla falt over, fra stående på tofot!

Link to comment
Share on other sites

Var også inne på Jakt og Friluft sine sider i går kveld og såg det bildet for Swarovski. Lurte fælt på hva slags blikkfang dette var. Men det må vel kalles en form for snikreklame.

Ellers kan jeg si at jeg har et Jahti Jakt sikte på salongrifla mi som jeg kunn skyter pappvilt med. Fungerer greit på den i dagslys. Men er det litt mørkt fylles hele tuben av gjennskinn fra rødlyset. En kompis hadde et slikt sikte på en rifle som sto i gangen når vi skulle ut på skytetrening. Vel rifla ramlet i gulvet på en matte og rødpunktet flyttet seg oppe i okulæret. Det ble tatt en telefon til Vildmarks som det het før og forklart hva som skjedde. Joda send inn siktet til oss og vi sender deg et nytt sikte. Slikt skal kikkertsiktet tåle var svaret fra importøren. Etter en uke kom et nytt sikte, så servicen og garantien er god. Vært fine greier hvis det hadde skjedd når man lå på en hytte langt til fjells, så kunne man levd på minnene fra den gang siktet fungerte. Jeg hadde ihvertfall ikke våget å sette det på en av mine jaktrifler. Men jeg ser at de har kommet med en ny serie som har 30mm rør. Skal jeg kjøpe meg et slikt sikte? Neeei.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpt et leuopold M8x4 fast 4x36 tror jeg og det sitter på 9,3x62 ,dette var et demo di hadde på jakt og friluft for et par tre år siden ga 1200 tror jeg fungerer utmerket, har en 30-06 med weaver 3,9x50 funker helt ok vet ikke no pris på dette men er vel rundt 2500-3000,- har en mauser 8x57js med en sava sporter fast forstyrelse den liker ikke regn på linsa da bli den ikke go og titte inn i ,men ok godværs sikte. like godt leuopold er et godt sikte i forhold til pris og tåler en støyt. :D guttungen har 6.5x55 med busnell 3,9x40 den funke den au.

Link to comment
Share on other sites

Syns dere er negative. La kjøper avgjøre kvaliteten. Jeg har forresten hørt mye positivt om jahtijaktsiktene.

 

KØDDA. ER I CUPMODUS. HEIA MÅLLE / M&R, ANANASBRUS, ROMSDALSTIND, BERG HESTAD, SENEGAL, VENGETIND, RAUMA, ONA FYR, FJORDNORGE, JAKT, RINDARØY-ORMEN LANGE, NATUR, HJORTERIKE, PADLING, DIOUF, RØKKE, SEKKEN OG LITT DE USLE SUNNMØRINGENE PÅ FEIL SIDE AV ALPENE !!!!!!!! :D

Link to comment
Share on other sites

Styr nå langt unna alt som heter Zos, jahti.. osv osv.. kjøp noe som er kjent, da vet du iallefall hva du får..

 

Er så mange billigRÆL sikter fra kina, som rett og slett er søppel, jeg tro jeg har testet det meste..Zos er f.eks bare en brandet kinakikkert som du finner igjen på ebay o.l.

 

Skal du "kun" ha den på luftgevær eller i ektremt ytterpunkt på salongen, så KANSKJE...

 

Tips..

 

www.dnrsports.com har mange billige originale sikter, alt fra tasco til bushnell o.l

Har handlet fra de mange ganger, og de er etter min mening passelig greie på pris, eneste er at det er over dammen, så siktet kommer ikke på 3.dagen :?

 

Alternativt en Zeiss Conquest, dog litt dyrere...en 3-9x40mm til rundt 3700,-

Link to comment
Share on other sites

Syns dere er negative. La kjøper avgjøre kvaliteten. Jeg har forresten hørt mye positivt om jahtijaktsiktene.

 

KØDDA. ER I CUPMODUS. HEIA MÅLLE / M&R, ANANASBRUS, ROMSDALSTIND, BERG HESTAD, SENEGAL, VENGETIND, RAUMA, ONA FYR, FJORDNORGE, JAKT, RINDARØY-ORMEN LANGE, NATUR, HJORTERIKE, PADLING, DIOUF, RØKKE, SEKKEN OG LITT DE USLE SUNNMØRINGENE PÅ FEIL SIDE AV ALPENE !!!!!!!!

 

Gikk vel ikke helt veien?

Link to comment
Share on other sites

Det burde følge med superlim som man kan ha på innerlomma og bruke når linsa begynner å løsne. Linsa er en svakhet, men se det positive i det, når linsa detter ut får du muligheten til å vaske vekk fingeravtrykket på innsiden. Det gjorde jeg!

 

Det er ikke noe kjøp jeg angrer mer på enn jallajakt-siktet som kosta 1500 da jeg kjøpte det, 1500 rett i dass.

Jeg kjøpte det fordi det fikk bra score på JEGER sin test, tenkte å la det få en sjanse, det var kortvarig.

 

Jeg ville ikke avfyrt noe skudd mot levende vilt med disse belyste svartlakkerte dassrullene.

Link to comment
Share on other sites

Hvis noen ser flere med den karakteristiske lysbryteren, si ifra.

 

 

"BSA", skal se omjeg finn(er) igjen annonsen.

 

Finner den på hjemmesiden. Samme lysbryteren:

http://www.bsaoptics.com/scope.aspx?productID=333

 

Trodde BSA var et relativt anerkjent merke med rimelige sikter jeg, men det er jo flere enn denne som har denne lysbryteren...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...