Jump to content

Her var det mye nytt


Fulmen

Recommended Posts

Jau dette ser jo bra ut, og selv jaktlykke ser forskjell på rødt og sort :P så nu skulle det ikke være i tvil om hvor det er nye innlegg...

 

og jeg legger merke til at det fortsatt ikke er noen grusom liste over siste innlegg til høyre og venstre her, meget fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

Angående norsk språkpakke; Denne er det noen småfeil i som resulterer i at det over logoen kommer en del feilmeldinger. Jobber med å rette dette, men inntil det er gjort lar jeg forumet stå med engelske menyer. Håper ikke det skaper for store problemer. :D

Om noen finner andre feil, vær så snill og påpek de, og hva jeg må gjøre for å reprodusere feilen.

 

Liste over siste poster kommer også etterhvert! Veit det er mange MANGLER enda, men foreløpig ligger fokus på driftsikkerhet.

 

Mvh

(småsliten) Teknisk Admin

SSamiK

Link to comment
Share on other sites

du får ikke flere grupper dessverre. Iallefall ikke på en stund. Baneskyting går inn under rifleskyting konkurranse, som igjen er ... Rifleskyting..

 

 

jo.. men noen av oss skyter pistol på bane.. :D og skjønner egentlig ikke vitsen med å traske rundt i skogen for å skyte pistol :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Høres bra ut. Alle gode bidrag til forumet skaper jo den gode atmosfæren og den riktige følelsen. For når andre brukere som søker hjelp, og lurer på ting, faktisk finner det de trenger uten masse rot så kan dette bli ett bra sted å være :D

Link to comment
Share on other sites

Det var på tide at forumet ble oppdatert! Som tidligere nevn er det ørten nye og bedre funksjoner.

Det er en veldig enkel grunn til at det ikke ble lagt inn phpBB3 før nå, tidligere utgaver var ikke ferdig utviklet og det er først nå i desember at 3.0.0 ble utgitt. Vi ville ikke legge inn en RC utgave, da phpBB ikke ville garantere for stabilitet, sikkerhet eller kontinuitet i oppdaterings prossessen. (Veit det stort sett funker, men ville ikke ta noen unødvendige risikoer)

 

Men det er sant som du sier, det er godt å ha kommet over til phpBB3!

Link to comment
Share on other sites

her er det vel bare en ting å si.....skrekk og gru! tekst med brushed metal bakgrunn = dårlig lesbarhet, navn på posterne på høyre side istedet for på venstre som er det vanlige......skal man bryte normer så synes jeg det bør være med svært god grunn......det blir iallefall helt feil for meg, synes også hele forumet er for smalt.

 

mulig disse tingene er tatt opp i andre tråder, men jeg kom akkurat hjem og må bare skrive ned min forskrekkelse.....håper disse tingene kun er midlertidig.

Link to comment
Share on other sites

herrejemini.....noen burde lese seg opp litt på design og om hvordan øynet fungerer, det er en grunn til at sort tekst på hvit bakgrunn er blitt en slags standard. tekst på "rotete bakgrunn" er veldig slitsomt å lese.

Dette så ærlig talt helt grellt ut ;/

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke utelukke at når siden er ferdig satt opp at designet forandres, men inntil videre er dette utseendet. Når siden er satt opp som den skal være så vil det også bli gjort flere temaer tilgjengelig, det ligger bare litt frem i tid så vær overbærende med oss så lenge.

Link to comment
Share on other sites

All ære til dere som har strevet for å få til dette midt oppe i julestria.

Og resultatet ser unektelig svært bra ut.

 

Imidlertid er jeg enig med Slemmo angående fargevalget med toner av Gun Metal Grey som bakgrunn.

Mine noe aldrende glugger sliter litt...ikke mye, men litt.

Dessuten gir svart/rødt heller ikke den beste kontrasten.

Minner meg litt om når vi dykker...rødfargen er den første som forsvinner, den krever mye lys for å være nettop; rød.

 

Men blir det slik skal jeg nok leve med det :)

Link to comment
Share on other sites

Ja dette ser verkjeleg bra ut må eg sei. Litt uvant med info flytta på venstre sida og slikt, men eg er sjelden skeptisk til nye ting, så dette går bra. Veldig fin layout, men savner mest siste inlegg liste, som var nederst før... Men det erikkje meint som kritikk, det er min tanke ... :D

Link to comment
Share on other sites

Det er gjort massevis av studier når det gjelder lesbarhet (selvsagt), den kombinasjonen som gir absolutt best lesbarhet er såklart sort på hvitt fordi det gir den største kontrasten mot bakgrunnen, samme farge på tekst og bakgrunn gir dårlig lesbarhet, som f.eks grått på grått som det er i underforumene her, dette blir verre om man ikke har optimalt syn, litt info her: http://www.lighthouse.org/accessibility ... -contrast/

 

Ellers kan det være greit å kunne litt grunnleggende fargelære når man skal velge farger til en webside (komplementærfarger og slikt), dette er det bare å google seg frem til, står masse om det forskjellige steder på nettet.

Link to comment
Share on other sites

Nei Slemmo, det som gjer best lesbarheit er nok svart på knallgul bakgrunn, men desverre er dette så skarpt å sjå på med bra auger, at det er ikkje så bra og lage det til på eit forum... Det er iallefall det som forbundet for blinde og svaksynte har sagt tidligere...

Men at kontrast nivået her ikkje er det heilt store er jo sant det, men det er fullt mulig å lese då...

Link to comment
Share on other sites

Men nå er det sånn som det er, og det kommer ikke endreinger på en god stund. hadde vi bak teppet tatt betalt hadde dette blitt svindyrt, og dette gjøres kun på tida som er til overs, derfor, så lenge ting er i orden, vil de komme til å være sånn

Link to comment
Share on other sites

Men nå er det sånn som det er, og det kommer ikke endreinger på en god stund. hadde vi bak teppet tatt betalt hadde dette blitt svindyrt, og dette gjøres kun på tida som er til overs, derfor, så lenge ting er i orden, vil de komme til å være sånn

...og dermed var et nytt brukerinnspill til det brukerstyrte forumet "tatt til etteretning" :?

 

Ikke misforstå, vi setter pris på jobben dere gjør. Men det har vært flere forsøk på å avslutte diskusjoner i nettopp forslagskassa med denne typen argumentasjon. Overfor innspill som har vært godt begrunnet og med faglig tyngde. Hva er da poenget med å komme med tilbakemelding? "Ja, vi hører hva du sier, men vi kommer ikke til å ta hensyn til innspillene"

Link to comment
Share on other sites

hadde du hatt samme arbeidsmengde i jula, hadde kjærringa di kasta deg ut. er bare det at når samme greia kommer om og om og om og om igjen, etter at det er sagt at det kommer iallefall ikke på en stund, da andre ting kommer først, som f.eks portal og anna styr som faktisk er VELDIG tidkrevende. hadde dere visst hva dette innebar, så hadde dere ikke fortsatt å klage. :wink: jeg setter pris på forslag, og retting, men nå må vi få ta en og en ting.. utseendet blir enda, har fått 400 gode tilbakemeldinger og 1, kanskje 2 dårlige. forandringer kommer når de ca 1000 linjene som må kodes for å få til en portal med tilhørende siste innlegg m.m er ferdig. ihvertfall ikke før. :P

Link to comment
Share on other sites

Det var forsåvidt ikke ment som mas heller, du har sagt at det ikke blir noen endringer med det første og det er greit, at diskusjonen om lesbarhet fortsetter må man jo tåle.

 

Ellers stemmer sikkert tallene dine ganske bra, det er vel ca. 1-2 av 400 som har greie på design ;)

Link to comment
Share on other sites

...og dermed var et nytt brukerinnspill til det brukerstyrte forumet "tatt til etteretning" :?

 

Ikke misforstå, vi setter pris på jobben dere gjør. Men det har vært flere forsøk på å avslutte diskusjoner i nettopp forslagskassa med denne typen argumentasjon. Overfor innspill som har vært godt begrunnet og med faglig tyngde. Hva er da poenget med å komme med tilbakemelding? "Ja, vi hører hva du sier, men vi kommer ikke til å ta hensyn til innspillene"

Det er tydelig å se av dine innlegg at du ikke vet hvor mye arbeid som ligger bak det som er gjort på forumet hittil. Jeg har ingen anelse, annet at jeg vet at SSamiK og Thomasnb har stått på noe voldsomt i romjula for å få forumet til den designen vi har nå. Tyngden av tilbakemeldinger er faktisk positive. Det gjenstår noen små detaljer, men jeg vet at også dette faller på plass. Vi lytter hele tiden til ønsker fra brukerne, så ved å gi admin et slikt svar på hans frustrasjon på denne måten kan egentlig kalles ufint.

Link to comment
Share on other sites

Brushed metal looket er bare en theme for phpbb, så med mindre man har gjort endringer med utgangspunkt i det, så er bytte av utseende stort sett gjort ved å laste ned theme og velge det som default.

Jeg setter like mye pris på alt arbeidet som er gjort med å stable et nytt forum på beina som alle andre, jeg ble bare ganske skuffet når jeg så hvordan det så ut når jeg kom hjem fra juleferie i forhold til hvordan det var bare få dager tidligere når det var et fint og ryddig grått design, det er kanskje ikke så veldig heftig, men det funket bra og så ikke like amatørmessig ut som dette her.

Men nå har jeg vel sagt nok om dette, åpner jeg kjeften mer om utseende og lesbarhet så blir jeg vel den minst populære personen på kammeret, i og med at jeg tilsynelatende har nesten alle mot meg ;)

Link to comment
Share on other sites

slemmo skreiv :

vel, hvis svart på knallgul er ubehagelig å se på for folk med normalt syn så er det jo ikke spesielt lesbart er det vel

det er uansett forskjellige meninger om dette, denne studien sier f.eks at grønt på gult er det beste: http://hubel.sfasu.edu/research/AHNCUR.html

 

Svart med knallgul bakgrunner kjempelett å lese, men problemet er at intensiteten til den gulfargen, stikker deg langt bak i augene etter ei stund. Så det er lett å lese, med forskjellige lysforhold, og på avstander, men det er ikkje noko å jobbe med i lengda. Så varierer ein med ein gulfarge som ikkje er heilt knallgul, så hadde det sikkert gått betre.. Men jobba med forbundet ei gong ( blinde og svaksynte ) og ei trykksak som dei skulle ha var nettopp i svart med gul bakgrunn. Så det var dei som tipsa meg om dette..

Jo kikka på den linken, og det er nok som du seier forskjellige synspunkter på det. Så lenge det er alternativ/variabler, vil det også være forskjellige synspunkt..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...