Jump to content

Skyte ut et 22LR-løp?


razumny

Recommended Posts

Det finnes en del hardcore BR folk i USA som kanskje ikke er helt enig i at et .22LR pipe varer evig :wink:

Vel dette er dedikerte hardcore folk , de bruker penger på tinga sine og de har krav til presisjon.

Selvfølgelig er slike miljøer utsatt for mytedyrking osv. men denne http://www.rimfireaccuracy.com/Forums/showthread.php/116-Barrel-Life linken gir kanskje et lite bilde på hva dette miljøet mener.

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Skiskytterne skyter en god del per år. Og utøvere på internasjonalt nivå har høye krav til presisjon. Tora Berger fortalte meg at ho brukte samme løpet gjennom hele karrieren. Men det var puss hver dag. Og under puss var det ekstrem fokus på å pusse fra kammerende, og behandle munning svært varsomt.

Link to comment
Share on other sites

Skiskytterne skyter en god del per år. Og utøvere på internasjonalt nivå har høye krav til presisjon.

Har ingen formening om hvor mange skudd, et 22 LR løp tåler. Selv hadde jeg en pistol som gikk ca 130 tusen, uten at pressisjonen endret seg, før den ble byttet ut. Men at det er noen hundre tusen, har jeg tro på.

 

Jeg har i mange år, undret på hvor mye de norske skiskytterene egentlig skyter. Tviler på, om det er så mange tusen skudd i året. Og flere av dem har jo problemer, selv med hvilepuls på innskyting og det bør jo si litt. Tror Bjørndalen nevnte et tall en gang da han trolig skjøt mest, men er usikker på tallet. Mener tyske Sven Fisher skjøt mye, ca 40 tusen på det meste. Men da var han også god på standplass, stevne etter stevne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...