Jump to content

404 Jeffery & Safari Rifler


Litago

Recommended Posts

  • Replies 225
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Veide mine 3 store rifler i går.

9.3x62 veide 4.45kg med en 2.5-10x56

458 lott veide 4.5kg med en 1.5-5.5x20

500 NE veide 4.9kg kun express sikter så gjelder her.

 

Dobbel i 500BPE ja :P men da selfølgelig med Nitro ammo for BPE

Slik du får noen 100-200 ftp/sek kjappere

Tror det heter 500 express som lades av Kynoch

Regner me du ville hatt en med haner? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

9,3x62 er et fint kaliber for afrika det :) men kaliber valg er avhengig av hva bruken skal være

agressive elefanter ville jeg nok brukt større men til bøffel, løve osv er 9,3 patronene og 375 greie nok :)

Underholdningsverdi eller ikke, det er bra at de med erfaring deler kunnskap!

Link to comment
Share on other sites

Jepp bruk pengene på jakt!!!

Jeg har heldigvis fult opp min garderobe, så nå blir alle pengene på jakt.

Men kjenner ennå fristelsen for å bruke penger på ei børse enn å faktisk bruke dem jakt... Er er det en sykdom eller mani kanskje?? Hehehe

Har iallefall lovet meg selv ingen mer kjøp! Kun jakt

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det er en eksem Andreas1988

Man kan holde det i sjakk med rette salve, men man blir ikke riktig kvitt det :wink:

Selvfølgelig drømmer jeg også. Særlig etter å ha sittet rundt campfiren med folk som gjør dette daglig.

Hørt dem fortelle, vise bilder,og film.

En dag...før jeg dør :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hmmm....den så jo riktig fin og klassisk ut Dr. Balder, hvem har laget den..??

Litt usikker, men den var merket med ca no sånt:Krupp stahl, og var visst litt skjelden, Robert har blitt kontakta av et museum i Tyskland, de mangla visst denne børsa i samlinga si.

Men den godeste Robert hadde ingen planer om å sende fra seg børsa......:you know it have followed me like the best wife fore many many years!

Link to comment
Share on other sites

Hvor billig greier du bygge noe sånn, innkludert ammo/ladeutgifter, og samtidig leve opp til mantraet om å bruke pengene på dyr? :wink:

 

Mulig jeg uttrykte meg feil @Ruger#1, men det blir nok ikke noe slikt bygg hos meg. Har bare muligheten siden jeg har kasser :winke1:

 

Dette er vel en patron som har noen bakdeler ved seg fra starten? Rebated rim.. Lite kuleutvalg, dårlig kant på hylsa for ekstaksjon osv?

 

Enig. Det ville vært mer fornuftig med 458 wm hvis én ønsker så grovt i en M98 standard kasse. Mener den smetter, men krever litt magasin jobb for å få matingen god ?

 

Mange muligheter med disse Mauser låskassene :-)

Link to comment
Share on other sites

.425 WS er en artig patron....men det kreves en börsemaker som kan tilpasse låsen så mating og ekstraksjon blir perfekt...500 Jeffery har samme utfordringen..

 

De fleste er vel enige om at rebated rim er en usunn konstruksjon....poenget med det var vel å bruke et standard M98 sluttstykkehode og kunne ha patronene på standard Mauser ladeklips for hurtiglading..

 

Problemet er å få til perfekt funksjonering..

Link to comment
Share on other sites

Sendte en mail til J&F forrige uke med spørsmål om CZ 550 Safari i 404 Jeffery siden det ikke er lagervare !

 

Svar: Den kan bestilles, men det må påventes en bestillingtid på nærmere 2 år siden CZ ikke produserer rifler i dette kalibret før de har endel ordre inne. Pris ca. 36.000,-

 

Bare sånn at dere som er interesserte i dette kalibret vet ...

Link to comment
Share on other sites

Bighorn.....hvis du vil ha deg ei slik rifle, få tak i en ZKK 602 og slakt denne og få Vaagsland til å bygge en fin .404 Jeffery....han bygde en nydelig sådan i fjor..

 

Tror faktisk du kommer billigere ut av det med et slikt prosjekt enn å bestille en CZ 550 til den prisen..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...