Jump to content

Krutt!!


Proffen

Recommended Posts

Går inn til Jaktdepotet her på forumet, da får du se hva de skal ha på lageret (januar 2014). Det er j...la mye og masse sentbrennnde krutt også. Retumbo, H - 1000 m.m.

Link to comment
Share on other sites

N 570 og N 560 er vel det største problemet nå..

 

Kjøpte 6 kg N170 for litt siden og håper N 570 er å få tak i før snøen forsvinner.

Hvis tilgangen på N 570 ikke blir bedre, må jeg se etter andre alternativ. (?)

Litt mindre hastighet og 250gr kule. N-15 i bøtter og spann.

Link to comment
Share on other sites

N 570 og N 560 er vel det største problemet nå..

 

Kjøpte 6 kg N170 for litt siden og håper N 570 er å få tak i før snøen forsvinner.

Hvis tilgangen på N 570 ikke blir bedre, må jeg se etter andre alternativ. (?)

Litt mindre hastighet og 250gr kule. N-15 i bøtter og spann.

Notert.

 

Foreløpig går det i 300 scenar med N170 i lav fart. Har 7 kg som skal skytes opp.

Håper N570 er tilgjengelig før jeg er tom.

Link to comment
Share on other sites

så vil mitt stalltips være at kruttet er i salg fra tirsdag 04.02
Ok. Da setter jeg shampisen til kjøling nå. Også kan du melde fra når korken skal sprettes. :lol::lol::lol:

 

Jeg håper de bestilte neste forsendelse for 1 år siden. For da har de kanskje denne når hyllene blir tomme igjen om noen uker. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Da er det på vei H-50BMG krutt fra Alvestad :D Det er vel sentbrennende som halm! Må sikkert blåse luft i hylsa for at det skal brenne :mrgreen: Blir spennende å se om STW'n funker med det kruttet.

 

Også er det en snill kar med kammerånd som bytter bort litt 570 mot noe annet. Blir bra til slutt :)

Link to comment
Share on other sites

Min hylle pr. akkurat nå inneholder hva jeg trenger, men jeg har lagt merke til at tilbud og etterspørsel ikke samsvarer helt.

N150? N140 ? N130?

Jeg fikk tak i N133, men ellers så er hyllene tomme bortover..

 

Kan noen fortelle hva som skjer, og er det endring i sikte?

Skal jeg belage meg på nye typer krutt og medfølgende eksperimentering med ladestigninger og innskytninger?

Link to comment
Share on other sites

Sitat:

så vil mitt stalltips være at kruttet er i salg fra tirsdag 04.02

Ok. Da setter jeg shampisen til kjøling nå. Også kan du melde fra når korken skal sprettes. :lol::lol::lol:

Jaja...Tretvoll. Shampisen er kald, og klar til i kveld. Jordbærene begynner å bli litt vassene nå. Men hva sier de "sikre kildene" dine? Er det bare å la korken fly nå?

Link to comment
Share on other sites

Men hva sier de "sikre kildene" dine? Er det bare å la korken fly nå?

 

He he kildene er litt usikre. 8) Men ryktene som hviskes fra "ånde-teltet" varsler ikke så bra egentlig....

Med fare for å miste en hver kredabilitet, spår jeg at det hele blir utsatt enda noen uker, men ikke måneder. Så hold flasken kald, men korket litt til.

Link to comment
Share on other sites

kjøpt krutt og når jeg tenker meg om...for sent.
Jeg har vel egentlig funnet alternativer til de fleste amerikanske kruttsortene jeg ønsket meg jeg også nå. Men der er rart med det... Nå har jeg ventet på at Jaktdepotet skal få dette kruttet i snart 2 år. Utallige lovnader og datoer på ankomst fra JD, har ført til at det nå har gått "sport" i å følge opp dette for min del. Det har nesten blitt et "syndrom". Kanskje det faktisk blir et savn/tomrom i livet mitt, når JD endelig får dette kruttet. :lol::lol::lol:
Link to comment
Share on other sites

Skulle ikke forundre meg om du slipper den bekymringen.

 

Blir lettvint å lade heretter da. Når man lader med fantasikrutt, så er det jo nettopp det man må når man lader og, fantasere altså. Det som er kjedelig er at man må fantasere om å skyte også!

 

Takk og pris for at det går ann å handle krutt andre plasser! Etter 2 år har jeg mistet troa.

Link to comment
Share on other sites

Jammen mange som har mye meninger om ting de har alvorlig lite peiling på!

 

Må iallefall være en av verdens mest bereiste containere - mye fantasifull juging har det også vært.
Når man lader med fantasikrutt, så er det jo nettopp det man må når man lader og, fantasere altså. Det som er kjedelig er at man må fantasere om å skyte også!
Nå har jeg ventet på at Jaktdepotet skal få dette kruttet i snart 2 år.

 

Ofte ønsker nok vi som forhandlere også muligheten for å legge ut kategorisering av kunder, eksempler på hvor borti gamperæva ille noe er og hva en ofte på tolerere å få høre på jobb til daglig - kun fordi en jobber i ett serviceyrke. Men det er jo ikke lovlig fordi da er man jo useriøs, må vite.

 

At hele kruttsaken har vært ei innihelvetes huepine er det liten tvil om. Og vi lurer jammen på om hvem den har gått verst ut over? Gjennomsnittlige Kammerbruker eller oss?

 

De som ikke ønsker annet en Vithavouri og Norma fortsetter med det. De som ønsker noe annet kan jo holde slappe av til vi sier fra at nå er det på lager. Da kommer eller ringer dere som ønsker krutt og for de andre er det ett fritt land så ingen tvinger dem til å kjøpe noe som helst ;-)

 

Men kan jo være greit at noen er litt mer edruelige, klapper brødsaksa og holder fingerene borte fra tastaturet om ting de ikke vet noe om! Skal like å se hvem som ikke ville blitt gode og tempererte under bremmen om en anonym hvermansen uten antydning til saksinfo kaller en løgnere på ett offentlig forum?

 

Krutt ble bestillt i Oktober 2012, betalt i Desember og skulle blitt sendt fra Tyskland og opp 3 April 2013. Grunnet involvering av tredjepart og gjentatte misforståelser har hele forsendelsen måttet stå i Tyskland i påventet av nye og korrekte lisenser samt frakt og overføringstillatelser fra da til nå på mandag da det ble hentet og var på Svinesund for 2t siden. Nå hadde vi ikke planlagt å si noe som helst før varen sto trygt på lager i containeren sin med ett utvalg i butikken, men siden det nå brått begynte å bli i overkant mye dritt er det greit å svare.

Link to comment
Share on other sites

Det er bare flott at kruttet nå endelig er rett rundt hjørnet. Selv om det ble bestilt i Oktober 2012, så ble informasjonen om at det skulle tas inn krutt fra uniten gitt før det. Så det at vi har ventet i snart 2 år, er en så lite overdrevet påstand, at det på ingen måte kan klassifiseres som en løgn.

 

At dere i denne perioden har annonsert kruttet i jaktblader og på nett, når butikken har vært nesten uttørket på krutt hele tiden, har selvfølgelig vært uheldig. Og dere kan ikke annet enn å ta kritikk på akkurat det.

 

Men det viktigste er å ta lærdom av en slik hendelse. Dette gjelder alle forhandlere som selger krutt. Leveringstidene er så ustabile, at bestillingene må ligge år i forveien. Det må da være mulig å få en slutt på disse krutt-tørkeperiodene, som alltid kommer i sykluser med 3-4års mellomrom. Det er faktisk litt kjipt å kjøre langt uten å finne krutt noe sted.

 

Uansett. Gratulerer med å ha fått kruttet til Svinesund. Da kan man jo nesten "se målstreken".(La oss håpe piratene på TV-Boden ikke kaprer lasten :lol::lol::lol: )

Link to comment
Share on other sites

La oss håpe piratene på TV-Boden ikke kaprer lasten :lol: )

På kammeret fremstår TV-boden som ett mekka for hjemmeladere, enhver med respekt for seg selv bør årlig avlegge en reise dit for å velsignes med krutt fra de fjerne himmelstrøk.

Men.. det er da en liten butikk, halvfull av bilstereoræl og med en svært så omtalt liten hylle med dyr ammunisjon på veggen. Eller har jeg gått glipp av en hemmelig underetasje?

Link to comment
Share on other sites

Å omtale noen som løgner kan ikke på noe vis omtales som kritikk....

 

Artig observasjon; om en kun skal handle hos de som ikke er "useriøse" iflg brukere på kammeret får en ikke kjøpt så mye som en luftgeværkule i Norge; noe som selvfølgelig ikke gjør noe som helst siden det heller ikke finnes noen seriøse selgere av våpen heller (iflg samme nettsamfunn..)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...