Jump to content

Endelig - stolt eier av P30L


fredrik

Recommended Posts

Hepp!

Da var avtalen forseglet og jeg har kjøpt meg en H&K P30L. Får ikke hentet den før om 1-2 uker, noe som er litt surt. Men men!

 

Pistolen skal fortrinnsvis brukes til mengdetrening, så trenger noen tips:

 

Hvor er det enkelt og greit å kjøpe ammunisjon som gir god/grei presisjon til en billig penge?

Jeg lader til rifle selv, men da med enstasjonspresse. Er det noe vits å begynne å lade til 9mm på enstasjons? I så tilfelle, hvilke dier, krutt, kuler osv bør jeg handle inn?

 

Har i dag sendt innmeldingsskjema til Bærum pistolskytterklubb, da jeg syntes det virket som de hadde et flott opplegg. Så jeg vil forhåpentligvis bli å finne der mang en kveld fremover. ;)

Link to comment
Share on other sites

G-max har iallefall hatt Geco til 1,50.

 

Må man kjøpe kassevis da? Syns det er greit å kunne kjøpe 100-200 skudd for å teste, før man ruinerer seg fullstendig på ammunisjon som ikke går godt.

 

Men hva med å lade selv da - har det noe for seg til vanlig trening? Når man kan kjøpe ferdigrulla til 1.50,- så blir det mye jobb for lite føler jeg. Spes med enstasjons!

Link to comment
Share on other sites

Er priser for 1000 skudd ja.

skjønner den ja.

Jeg har ikke sett noen grunn til å lade 9mm siden det er såppas billig.

Er noen som gjør det for å nå kravene i Major ladninger i dssn open klassen.

Mener at det lå en tråd om temaet under Dynamisk skyting, kanskje det er noen tips for deg der ang pris osv?

 

Billig 9mm tråd

viewtopic.php?f=53&t=67679

Link to comment
Share on other sites

Lader 9mm på rock chuckern min, er litt filklete med små komponenter men greier vel Ca 100 i timen dersom alle operasjoner uten hylserens medregnes. Gjør dette mest fordi jeg har diesett fra før, hadde ikke giddi dersom jeg ikke hadde det. Sparer maks 50 øre per skudd,men så er jo lading hobby det og da :D

Link to comment
Share on other sites

Billig 9mm tråd

viewtopic.php?f=53&t=67679

 

Takk for tipset!

 

Ser Winge selger Geco for 1,68 pr skudd, og da er det fritt frem for å kjøpe kun 50 skudd. De selger forøvrig og den Winchester-ammunisjonen som Oslo Skytesenter tar 1.59 for. Winge skal ha 2 kroner.

 

Lader 9mm på rock chuckern min, er litt filklete med små komponenter men greier vel Ca 100 i timen

 

Ja altså, kjenner jeg meg selv rett, så har jeg diesett for 9mm liggende klart allerede før pistolen er i hus :P

 

Spørsmål: Kan man lade om tomhylser av merke Fiocchi som politiet bruker?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har til tider tilgang på flere tusen tomhylser av nevnte merke, som jeg vet er førstegangsskutt, så det er ikke noe problem. :) Jeg bare tenkte på om det var vanlig tennhettekanal i disse. Vet det er et problem om man plukker nato-ammunisjon.

 

Men; i første omgang blir det å kjøpe ferdigrulla, så ser vi etterhvert.

 

Bør det kjøpes inn lårhylster tro?

Link to comment
Share on other sites

Er nok ikke noen fare å kjøpe 1000 skuddspakker, alle jeg har prøvd i Glocken har funket ok og tusen skudd er jo fort brukt opp uansett :wink:

 

Fiocchi hylsene sm Svenske Polisen brukte tidligere funket fint å lade om. Trur alle i svenskeklubben min som ladet 9mm brukte disse da det var god tilgang på dem. :D Magtech hylsene som dem har byttet til nå er litt mer kranglete, Federal tennhettene er litt for myke for presses på plass men Winchesters hetter funker fint.

Det du bør se etter er hvis det er hylser med Berdanhetter. Da er det som regel 2 eller flere små hull isteden for ett stort i midten som vel er det normale for sivile hylser. Er få som lader om Berdanhylser som jeg har forstått det.

 

Lårhylster? Tjae.. Var ikke du politistudent eller noe lignende? Bruker dere lårhylster i tjenesten ville jeg ha brukt dette også ved "privat" trening. Ellers foretrekker jeg beltehylster.

Link to comment
Share on other sites

Nei er vel sant det.. Men blir så demotivert hvis jeg merker at ammunisjonen jobber imot meg :P Men kan jo bare sette den vekk og gi den til de som skal "prøve-skyte" :P

 

Ja men det høres bra ut. Da skal jeg sikre meg noen hundre neste gang jeg er på banen. For ja, er avgangsstudent ved PHS.

(Har blitt "advart" her inne av folk innad i etaten om å holde det for meg selv, men ser da vitterlig ikke hensikten, så trenger ikke noen PM om at jeg har nå avslørt min topphemmelige studieplass) ;)

 

Ja jeg syns jo det virker logisk, selv om det vil unektelig se latterlig ut med lårhylster i plast, og INGENTING annet operativt på kroppen :P Men er jo veldig greit å få inn dette med trekk og raske skudd inn i ryggraden. Vil nok ikke akkurat vase rundt med den på låret når det ikke trenes nei.

Nesten identisk sak som denne vi bruker: http://www.equipnorshop.no/product.aspx ... 73&gid=576

Finner ikke den til P30L på equipnor... Bare P30.

Link to comment
Share on other sites

Nei det blir nå en avsporing her inne, men bunner vel ut i at jeg da må "passe meg" for hva jeg sier ellers.

 

I hvertfall: pleier folk flest å bruke beltehylster når de er på banen? Jeg tenker litt når man er alene og skal frem å klistre f.eks. Er jo ikke så kult å legge igjen pistolen ubevoktet.

Link to comment
Share on other sites

Eneste problemene jeg har hatt med å lade om politiets tomhylser er at det innimellom var skutt noen gamle loter med nitede tennhetter, så det ble litt trangt å få satt i ny tennhette uten å frese vekk nitingen først. Uproblematisk på enstasjons når man kan sortere ut og fikle ting på plass uansett, men i progressiv presse ble det mye krøll og forkiling på den automatiske tennhettemateren.

Link to comment
Share on other sites

Nei er vel sant det.. Men blir så demotivert hvis jeg merker at ammunisjonen jobber imot meg :P Men kan jo bare sette den vekk og gi den til de som skal "prøve-skyte" :P

 

Ja men det høres bra ut. Da skal jeg sikre meg noen hundre neste gang jeg er på banen.

 

Ja jeg syns jo det virker logisk, selv om det vil unektelig se latterlig ut med lårhylster i plast, og INGENTING annet operativt på kroppen :P Men er jo veldig greit å få inn dette med trekk og raske skudd inn i ryggraden.

Hvis du er urefaren pistolskytter, tar det vel litt tid før du merker om amoen jobber mot deg - tenker på egenspredning. :)

 

Det er ikke noe problem å lade Berdan hylser, men det er noe mer fiklete og tar litt lengere tid (3 - 5 sek/hylse, med litt trening). Det må også gjøres som en egen opperasjon. Jeg har ladd en del både 7,62 x 51 Nato og 9 mm Nato. Ønsker du mer info, så kan du får det. Men, det er jo Boxer jeg har ladd mengder av. Støper du kulene selv, kan du spare ennå mer pr skudd, men det tar jo også tid. Og så spørs det hvor mye du kommer til å skyte pr år, om det er noe å bry seg med.

 

Lårhylster både er lattelig, og lite praktisk! Men hvis dere (i jobb) fyller beltet, med alle mulig "ting", er det kanskje ikke plass i beltet. Men, jeg er forundret over alt "krimskranset" dere drar på. :)

 

Det med "raske" trekk, tror jeg du kan glemme. Det er sikkert viktigere å lære seg å bruke våpnet. Dernest få et godt grep om våpnet, når det er behov for det. Og har dere ikke MPen for hånden, er det ingen grunn til å vente med å fomle pistolen frem. Det er ingen kjeltring/terrorist, som stiller seg opp i gaten likevell. Det gjorde de heller ikke på 1800-tallet, i USA.

Link to comment
Share on other sites

Nei det blir nå en avsporing her inne, men bunner vel ut i at jeg da må "passe meg" for hva jeg sier ellers.

 

I hvertfall: pleier folk flest å bruke beltehylster når de er på banen? Jeg tenker litt når man er alene og skal frem å klistre f.eks. Er jo ikke så kult å legge igjen pistolen ubevoktet.

Du bruker da ikke fult navn her og kanskje et "nick name" og da spiller det vel liten rolle, bare du ikke røper "statshemligheter" :)

 

På en vanlig bane (baneskyting), er det ingen som bruker hylster. Er jeg aleine på en vanlig bane og det er oversiktlig, så lar jeg våpnet ligge igjen. Men ikke hvis noen ukjente kan "smyge" seg innpå standplass. På en bane for felt/praktisk, bruker jeg hylster uansett.

Link to comment
Share on other sites

Hehe ... de fleste duellene i det ville vesten var heller å skyte hverandre i ryggen enn å stå "face to face" Hollywood style!

 

Bære våpen i hylster på skytebanen som sivil bør avklares med skyteleder først hvis det ikke inngår i reglementet for den øvelsen som skal skytes f.eks PPC, dynamisk eller feltskyting.

 

Enhver skytebane har en instruks hvor slike sikkerhetsmessige detaljer skal være beskrevet.

Link to comment
Share on other sites

Hylster er jo kjekt når en rusler rundt ei feltløype da, har sett endel som går rundt med lårhylster og, de blir ikke noe mer uglesett enn alle andre.

I mine øyne, ser det ut som om de etteraper de romantiserte cowboyene, som ikke eide hverken hest, rifle, revolver, eller hylster. Men, bruk hva dere vil. :)

 

Det er likevel bedre å gå med våpnet i et hylster, enn å gå med det i hånda. Det burde vært forbudt!

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring er at GFL (Fiocchi) merkede hylser er de beste å lade om. CBC (magtech) er harde, en sjelden gang kan de sprekke. Sellier & Bellot er de desidert dårligste.

 

Lårhylster funker fint, selv om jeg foretrekker belte, er litt mindre tacticool.

 

Veldig bra våpen du har kjøpt, antar du har valgt V1 avtrekket = det samme som politiet har. Jeg har hatt en P30 tidligere, HK gir en egen kvalitetsfølelse jevnt i mot Glock, M&P, litt sånn mercedes. Magasinene er bygget som tanks. Ta masse klikk/tørrtrening med våpenet, da vil avtrekket bli bedre, evt du bli vant til avtrekket. Da jeg hadde P30 gikk det ikke å få annet enn tritium sikter til denne, nå får enn tak i "sivile" sikter fra bl.a pvas.no. Magutløser er uvant, men magasinet kan ikke droppes ved en feil dersom du har riktig grep (vanlig feil ved trekk med normal magutløser) = ikke vanskeligere enn vanlig magutløser å bruke når du blir vant til det, det går på autopilot.

Link to comment
Share on other sites

Hva folk mener er latterlig får nå vare opp til dem. Lårhylster har fordeler og ulemper. Det avlaster litt av vekta, det kan vare lettere å sitte godt i en bil med lårhylster enn med beltehylster og det frigir plass i beltet til annet som man ønsker ha der.

 

I feltløypa eller i ppc ser jeg ikke noen fordeler bortsett fra bedre vektfordeling, men en feltløypa tar vel sjelden mer en 2 timer uansett så da er vel 1,5kg på hofta ikke så ille.

Link to comment
Share on other sites

 

Spørsmål: Kan man lade om tomhylser av merke Fiocchi som politiet bruker?

 

Winchester ammoen kjøpte jeg en kasse av selv som oslo skytesenter selger nå og har ikke noe å utsette på dem. Politiet bruker forresten ikke Fiocchi men ammo fra MEN som har berdanhetter.

http://www.men-defencetec.de/en/produkt ... 62bf37cca4

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt lårhylster (Bianchi UM-84 med tactical hip extender) i feltløypa i ca 20 år, og aldri fått noen kommentar på det. Og det er mange nordnorske sommer- og høstdager man må kle såpass mye på seg at det er greit å få hylsteret nedenfor feltjakken.

 

Når det gjelder lading av 9mm, gjør jeg det fordi jeg ønsker å bruke ammo som jeg er sikker på smeller hver gang. Derfor velger jeg å lade med Federal tennhetter. Jeg tar heller den jobben enn å skyte med hardere avtrekk og MP-ammo.

Link to comment
Share on other sites

Lårhylster har fordeler og ulemper. Det avlaster litt av vekta, det kan vare lettere å sitte godt i en bil med lårhylster enn med beltehylster og det frigir plass i beltet til annet som man ønsker ha der.

Avlaster vekta? Ikke vekta, på kroppen! Men, kanskje på hoftekammen. :) Rett beltehylser (med våpen) er vel ikke noe problem å ha på seg i bil. Og en kan gjøre som svenskene, pistol på motsatt side. Men i bil så ligger veL en pistol i "boksen", ikke sant? Så det argumentet er dårlig, selv om det kan oppstå situasjoner hvor forflytting med bil (under en aksjon) kan tenkes.

 

I konkuranse så har jeg brukt lavthengende hylster og snor rundt låret. Dette til tross for, at jeg syntes det så litt komisk ut. Da det ble startet opp praktisk (SSL) her i landet, brukte de fleste av oss slike hylstere. (Tidlig på 70-tallet). Men med rask forflyttning i terrenget, kryping, forsering av hindere opp til 2,5 meter, m.m., så en raskt at et lavthengende hylster hemmet fri bevegelse kraftig. På grunn av slike øvelser (som også kan være relevant for politi/forsvar), kan ikke festet til låret, være for stramt. Det hemmer bevegelser der en må bøye beinet, eks sitte på huk, krype, raskt opp fra liggende, o.l. Og da vil den 1,5 kg "kladden" hoppe og sprette på låret, samt forstyrre løpingen. En beveger seg mye mere fritt, med et godt beltehylster.

 

I våre konkuranser var (er) det også enkelte øvelser, som det var en fordel å trekke raskt. Og det var en medvirkende årsak til, at vi begynte med lavthengende hylstere. Men vi forsto raskt, at det var tull. Vi trakk like raskt fra beltehylster. Og hånden "viste" ALTID hvor våpnent var, uansett om vi var i bevegelse. Da er det lettere få raskt og korrekt grep. Men dette er konkuranse. :) Rask trekking, er kanskje ikke så relevant for politi i dagens Norge. Så jeg ser få fordeler og veldig mange bakdeler med slike lafthengende hylstere. Men for all del, bruk det dere ønsker, selv om jeg personlig synes det både ser dumt ut og mener det er lite egnet for politi/forsvar.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du er urefaren pistolskytter, tar det vel litt tid før du merker om amoen jobber mot deg - tenker på egenspredning. :)

 

Godt mulig det ja. Snakket bare av erfaring fra rifleskyting. :)

 

 

Lårhylster både er lattelig, og lite praktisk! Men hvis dere (i jobb) fyller beltet, med alle mulig "ting", er det kanskje ikke plass i beltet. Men, jeg er forundret over alt "krimskranset" dere drar på. :)

 

Personlig syns jeg hylstret vi bruker er svært så praktisk, nettopp med tanke på at beltet er fyllt opp med mye annet, men ikke minst det at ved bruk av tung vest, feltjakke osv, så er det lett for at ting blir hengende over det som er i beltet. Så hadde pistolen vært der, ville det vært en direkte sikkerhetsrisiko. Og hva gjelder "krimskrams"; det er ikke en ting i det beltet jeg ville vært foruten. Men det er enkelte som lider av noe mer utstyrshysteri enn andre ;)

 

Min erfaring er at GFL (Fiocchi) merkede hylser er de beste å lade om. CBC (magtech) er harde, en sjelden gang kan de sprekke. Sellier & Bellot er de desidert dårligste.

 

Dette er og min erfaring fra riflehylser. Ikke at det blir helt det samme, men GFL-hylser har der vært svært holdbare hos meg. :) Jevnt og fint volum på dem og.

 

Veldig bra våpen du har kjøpt, antar du har valgt V1 avtrekket = det samme som politiet har.

Har kjøpt helt identisk våpen som politiet har - bortsett fra en liten detalj. Polititets tjenestevåpen har kappen den saken som holder sleiden tilbake, slik at den er noe kortere enn på sivil utgave. Vet ikke helt hvorfor - mulig noen kan opplyse meg?

 

Politiet bruker forresten ikke Fiocchi men ammo fra MEN som har berdanhetter.

Niks; stort sett alle bruker Fiocchi, fra nord til sør. :) Merket med GFL på hylsebunnen.. Har skutt noen tusen av disse...

 

Gratulerer med nytt våpen forresten :)

Takker - er jo stort sett takket være deg at jeg kjøpte denne! ;)

Link to comment
Share on other sites

Som forsvarsansatt har jeg hatt den glede å tafse litt på P30-en til polititjenestemenn jeg tjenestegjorde sammen med i utlandet. Dette gir meg ikke nok kompetanse til annet enn å gratulere med nytt våpen :smile:

 

Men lårhylster har jeg litt og blandet erfaring med. Dersom politiet bruker slike hylstre er det et poeng i seg selv for deg å anskaffe et identisk hylster (train as you fight).

 

I Forsvaret får vi utlevert Safariland 6004 lårhylster. Jeg slet i mange år med dette hylsteret, hovedsakelig fordi jeg benyttet det feil. Det skal monteres så høyt opp som overhodet mulig (mange fjerner sågar den øverste lårreima for å få det litt høyere opp), uten å komme i konflikt med øvrig utstyr som grunnutrustning og håndvåpenbeskyttende vest. Da blir det også lettere å forflytte seg, men noen dans på roser blir det aldri. Det kan dessuten være i veien når man er oppsittet på kjøretøy.

 

Selv har jeg oppgradert mitt hylster ved å bytte selve hylsterkroppen til en annen utgave fra Safariland. Det passer selvsagt i festene til lårplata. Det nye hylsteret gjør raske trekk enklere ved at det har en mye smartere mekanisme for utløsing av tommellåsen (i Forsvaret er det ikke tillatt med pekefingerutløste hylstre av Serpa-typen grunnet en mer eller mindre velbegrunnet frykt for vådeskudd når man bruker avtrekkerfingeren til annet enn avtrekk). Samtidig er det likt nok det utleverte hylsteret til ingen bryr seg om at jeg bruker noe annet enn utlevert (og dermed godkjent) utstyr. Det er strenge regler for bruk av ikke-godkjent utstyr, men dette er altså innenfor. Dermed kan jeg bruke det samme hylsteret både når jeg trener og når jeg "kjemper".

 

Dette ikke er milforum, og det er neppe ønskelig med for mye "militærtaktisk prat" men poenget mitt er altså at jeg anbefaler deg å anskaffe og trene med lårhylster. Men bruk det riktig og ikke la det slenge nede ved kneet som vi dessverre ser alt for ofte :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvde å få tak i kort sleidstopp, men det ble bare solgt til politi våpen.

 

Dersom enn har grep med 2 tomler paralelt så kan enn lett dytte sleidstopp på eller om enn holder venstre tommel på sleidstopp slik at den ikke går på. Men det er en treningssak.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Den korte sleidestoppen er mest sannsynlig identisk med sleidestoppen på P30S, en merkelig advokatsikret USA-utgave med manuell sikring som medførte behov for kort sleidestopp for å få plass til sikringsfløyen. Kan være verdt et forsøk å bestille sleidestopp til P30S- men om de finnes på denne siden av dammen vet jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Samme erfaring med lårhylster etter div turer i utlandet, hvor du bærer pistol store deler av døgnet.

Fjern øverste strikken på lårhylstret.

Sjekk at gummien på lårstrikken er inn mot låret.

Klipp bort overflødig lårstrikk, slik at den ikke ligger dobbelt og dekker over gummien på innersiden av lårstrikken.

Fest lårhylstret så høyt som mulig og praktisk.

Fingrene skal helst kunne nå helt nederst på hylstret, uten at du bøyer overkroppen noen vei.

Klipp bort det som blir tilovers/går under lårhylstret.

Vurder om du kan/vil fjerne rappelerings-sikringen.

Link to comment
Share on other sites

Den korte sleidestoppen er mest sannsynlig identisk med sleidestoppen på P30S, en merkelig advokatsikret USA-utgave med manuell sikring som medførte behov for kort sleidestopp for å få plass til sikringsfløyen. Kan være verdt et forsøk å bestille sleidestopp til P30S- men om de finnes på denne siden av dammen vet jeg ikke.

 

Har sendt mail litt hit og dit, så får vi se hvor det fører hen :)

 

Samme erfaring med lårhylster etter div turer i utlandet, hvor du bærer pistol store deler av døgnet.

Fjern øverste strikken på lårhylstret.

Sjekk at gummien på lårstrikken er inn mot låret.

Klipp bort overflødig lårstrikk, slik at den ikke ligger dobbelt og dekker over gummien på innersiden av lårstrikken.

Fest lårhylstret så høyt som mulig og praktisk.

Fingrene skal helst kunne nå helt nederst på hylstret, uten at du bøyer overkroppen noen vei.

Klipp bort det som blir tilovers/går under lårhylstret.

Vurder om du kan/vil fjerne rappelerings-sikringen.

 

Tipsene dine er notert! Har bestemt meg for at jeg ikke gidder å kjøpe eget lårhylster, da jeg får lånt dette. :)

 

Så er åpen for tips til beltehylster. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da var pistolen i hus, sammen med 1000 stk Winchester 124gr. Oslo skytesenter hadde tilbud på disse smellene til 1,59 pr stk. Er vel ikke akkurat noe å si på det? Mener Winge tar 2,-

 

Kjøpte pistolen brukt. Ut ifra slitasjen så er ikke denne mye brukt, men en puss trengs! Så i morgen blir det en real omgang med TLC for så å dra på løvenskiold på mandag. Blir utrolig gøy å komme i gang med skytingen!

 

Har en skade i høyre hånd som kan bli en utfordring. Opererte vekk noe kjafs inni hånden, så har enda dårlig med bevegelse i et par fingre og en del vondt. Så det kan bli en utfordring. Får øve mer på skyte med svak hånd en periode. :)

Link to comment
Share on other sites

Så er åpen for tips til beltehylster. :)

 

Er lårhylstret du får låne fra Safariland? I så fall kan jeg donere bort et Safarilandhylster jeg fikk av en kollega som ikke fikk Glocken til å passe uansett hva hun gjorde. Ikke så rart siden det er til H&K... Jeg tenkte det kunne komme til nytte en vakker dag.

 

Ved hjelp av en hurtigkoblingsgaffel kan dette kjapt monteres på lårplate og belteplate alt etter som hva slags tjeneste du har.

 

Legger ved et bilde jeg tok av min Safariland-samling da det sto på som verst:

 

DSCN5348crop.jpg

Link to comment
Share on other sites

Safariland er utrolig gode hylstre når man bærer pistolen på seg hele dagen. For min del bærer jeg pistol skjult under klærne på en eller annen måte, uansett er Safarilands "Custom Fit Paddle" suverent behagelige for store og mellomstore våpen. Dersom man ønsker muligheten til å fjerne våpenet fra sin person uten å ta det ut av hylsteret, slik at man slipper å tømme og sjekke kammer, er orginalkonfigurasjon helt grei. Vil man ha mer stabilitet kommer disse hylstrene med ombyggingsett med en kydexplate som har beltehemper.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nei da dropper jeg det inntil videre.

 

Spør dumt videre jeg: har skjønt det slik at de færreste grener har noe som helst med trekk fra hylster å gjøre?

 

Var i dag på banen å testet 100 stk av Winchester-ammunisjonen, og jeg var veldig fornøyd jeg! Ingenting å utsette på presisjonen (uvisst hvor dårlig ammunisjonen skulle vært før jeg hadde merket noe uansett). Hylsene tatt med hjem igjen og sitter nå å lurer på å bestille dier, krutt, hetter og kuler ;)

 

Det var UTROLIG gøy å få testet pistolen for første gang! Er jo en drøm å få stå alene på banen å bare koseskyte i sitt eget tempo med ny pistol :D

Link to comment
Share on other sites

Skal du konkurrere innen NSF - tror jeg at du kommer til å søke på en ny 9 mm :winke1:

 

Men du har skaffet deg en meget bra militærpistol :thumbup:

 

Når det gjelder hylster - har jeg gjort det så enkelt at både mine revolvere og pistoler - passer noenlunde i samme hylster.

Ihvertfall til å gå en feltløype innen NSF.

 

Til praktisk bruk - har jeg selvsagt noe som er tilpasset til bruksområdet :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...