blundby Posted June 1, 2013 Share Posted June 1, 2013 Vurderer å kjøpe en DSR 1 i 338 lm. Hva mener dere om våpenet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Litago Posted June 1, 2013 Share Posted June 1, 2013 sikkert et kjekt våpen ikke noe jeg ville dratt med meg på jakt siden det er så tungt finnes også et antall andre konkurenter med tanke på pris mener og huske og ha sett at de går for et sted mellom 70-100 tusen for den prisen finnes det andre merker jeg hadde tatt i betraktning lenge før men det er jo smak og behag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telefonoperatør Posted June 1, 2013 Share Posted June 1, 2013 Virkemåte (bullpup), utseende og tysk håndtverk! Jeg har vondt for å tro at det finnes tøffere rifler Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NM149 Posted June 1, 2013 Share Posted June 1, 2013 Ble solgt en på egun.de som var skutt 70 skudd, denne ble solgt for 37 000NK. Det var rifle tilpasset koffert og montasje for kikkertsikte, men uten kikkertsikte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smaug Posted June 1, 2013 Share Posted June 1, 2013 Bullpup sliter vel generelt med dårligere avtrekk men hvordan DSR1 er vet jeg ikke men kanskje noe å gjøre litt research på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinjesvingen Posted June 1, 2013 Share Posted June 1, 2013 Har du sett på DTA SRS http://www.deserttacticalarms.com/ Har lyst på ein slik etterkvart 338Lapua M og 7WSM. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blundby Posted June 1, 2013 Author Share Posted June 1, 2013 37000 med koffert (koster 10.000) høres litt rart ut. Er det sant? Nypris er 53.000 kroner + moms (jeg har sjekket med fabrikk). Og alt tilbehør kommer i tillegg. Så godt under halv pris etter 70 skudd. Godt kjøp! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Litago Posted June 1, 2013 Share Posted June 1, 2013 du sier at det koster 53 000 fra fabrikk er det inkludert forhandler? eller skal du importere den selv? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NM149 Posted June 2, 2013 Share Posted June 2, 2013 Ja det er sant og den prisen inkluderte orginal kikkertmontasje. Så annonsen dagen før den ble avsluttet og selger hadde i teksten at han ikke solgte den ut Av landet. Om jeg hadde sett den før og jeg hadde fått overtalt selger til og solgt hit, sa hadde jeg nok hevet meg på aksjonen. Har testet denne våpentypen noe og er imponert over skyteegenskapene i systemet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruger #1 Posted June 2, 2013 Share Posted June 2, 2013 Hva imponerer deg, og hvordan er avtrekket. Nyskjerrig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NM149 Posted June 2, 2013 Share Posted June 2, 2013 Handling kompakt og fin effektiv rekylbrems som gir fint rekylopptak, og presisjonen i våpnet er meget god. Testet mot selvanvisere med gode resultat ut til 1500 meter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blundby Posted June 2, 2013 Author Share Posted June 2, 2013 53000 fra fabrikk uten forhandler og moms. Ikke koffert, montasje, tilbehør. Jeg skal ikke kjøpe ny. Lurer litt på en brukt men er ikke sikker... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirhitalot Posted June 2, 2013 Share Posted June 2, 2013 hvor mange DSR1 tråder har du planer om å lage egentlig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blundby Posted December 3, 2015 Author Share Posted December 3, 2015 Nei etter et par år får jeg vel holde meg til denne Vurderer fortsatt DSR1 men ny... Valutaen gjør det litt vrient... ikke lenger 53000 + moms, men 65000+moms. Noen som har gode eller dårlige erfaringer med DSR? Sirshitalot! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roffa Posted December 4, 2015 Share Posted December 4, 2015 Veldig sexy rifle, veldig god å skyte med. Ladearm er litt langt bak, men du venner deg fort til dette. Vet om en som kanskje selges om han får et godt bud, men regn med å bruke like mye som en liten bruktbil haha. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DELTA Posted December 5, 2015 Share Posted December 5, 2015 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnerside Posted December 5, 2015 Share Posted December 5, 2015 Vurderer å kjøpe en DSR 1 i 338 lm. Hva mener dere om våpenet? Ikke mange så mener noenting med viktig essens om våpenet i denne tråden Blundby Go safe......kjøp Accuracy International; -) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telefonoperatør Posted December 6, 2015 Share Posted December 6, 2015 Drømmerifla mi... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M40A1 Posted December 6, 2015 Share Posted December 6, 2015 Du kommer aldri til å angre ved kjøp av ei AI rifle ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telefonoperatør Posted December 6, 2015 Share Posted December 6, 2015 Tviler på at en angrer ved kjøp av en DSR heller... Kjøp den Så kan du skyte den inn på Fuglemyr! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnerside Posted December 6, 2015 Share Posted December 6, 2015 Drømmerifla mi... Hvor mange skudd har du skutt med DSR1? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindskog Posted December 6, 2015 Share Posted December 6, 2015 Må man ha skutt med noe for å ha det som drømmevåpen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telefonoperatør Posted December 6, 2015 Share Posted December 6, 2015 Nøyaktig 0 skudd, men den er tysk, koster masse og er tøffere Har ikke sagt et vondt ord om AI. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blundby Posted December 7, 2015 Author Share Posted December 7, 2015 Det store aberet er at løp koster 2000 euro... Pluss eksportavgift og moms.... Kanskje det går an å kappe pipa og lage moffe når den må byttes? Noen som har hørt om st det har blitt gjort? Kunne da brukt vanlige piper... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnerside Posted December 7, 2015 Share Posted December 7, 2015 Løp er dyrt selv til Mrad... http://www.landro.no/Vaapen/Barrett/Bar ... pgi-lengde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blundby Posted December 9, 2015 Author Share Posted December 9, 2015 Da kommer det .338 DSR i posten! Blei det til slutt allikevel Kontaktet fabrikken. Vanlige piper kan lett tilpasses kassa og dyre løp er ikke noe problem lenger... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnerside Posted December 9, 2015 Share Posted December 9, 2015 Gratulerer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltimaRatio Posted December 9, 2015 Share Posted December 9, 2015 Grattis:-) gleder meg til fyldig bildereportasje og skrytetråd:-) alt for få som skriver om slike rifler her på forumet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telefonoperatør Posted December 9, 2015 Share Posted December 9, 2015 Så fantastisk kult! Gratulerer...! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blundby Posted December 11, 2015 Author Share Posted December 11, 2015 Takk! Vi sees på banen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnerside Posted December 11, 2015 Share Posted December 11, 2015 Du får legge ut noen bilder blundby Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blundby Posted December 11, 2015 Author Share Posted December 11, 2015 Skal det! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KnuteriK Posted December 11, 2015 Share Posted December 11, 2015 Det skurrer litt I mine ører når det skrives at noe er fantastisk bra, kuleste som finnes osv, og så i neste setning, vet om en som er til salgs. Hvem vil selge det beste og kuleste som finnes? Var den ikke så god allikevel? Sent fra min SM-G900F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blundby Posted December 12, 2015 Author Share Posted December 12, 2015 For så vidt enig i det....Vi får se.... Nå er det ikke selger som sier fantastisk bra, kuleste som finnes etc... Han sier han aldri har skutt spesielt godt med den og har bla montert uorginal (vector) demper. Jeg tipper det er fordi han ikke synes den har vært spesielt behagelig å skyte med. Får jo også blåsen en god del nærmere trynet. DELTA her på forumet er i alle fall fornøyd med sin...(med 308, 338 løpsbytte sett). Skyttere er vel ofte tradisjonalister og liker best det de har mye erfaring med fra før. Husker jeg for mange år siden nevnte blaseren min til Ragnar Hansen og fikk høre en del om "elendige ingeniørvåpen". Dette er vel et prima eksempel på akkurat det...Jeg er nerd nok til å synes det er ekstra stilig at den ser ut som det kommer rett fra "Transformers"..., men det er jo turnoff for mange. Jeg har lest en del forskjellig om DSR1 på nettet. Mange liker ikke bulpup og amerikanerene skriver selvfølgelig at DTA (til under halve prisen) er bedre dersom en på død og liv skal ha det bla GSG9 har bruker den fortsatt og det ville være rart om den ikke var ganske bra da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas Posted December 12, 2015 Share Posted December 12, 2015 Grattis Det skal du ha for , du er ingen A4 person Du får stikke innom så jeg får klådd litt på den over en kopp kaffe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blundby Posted December 13, 2015 Author Share Posted December 13, 2015 (edited) Nei, noe så kjedelig som A4 jeg nok aldri vært Du kan jo også komme en tur bort på verket Niclas. Serverer kaffe her og! Her kommer den sedvanlige "selvrettferdiggjøringen2 av mitt kjøp... Lett brukt DSR1 koster ikke mer enn en ny Blaser success i .338 lapua med tofot for eksempel, og jeg er i hvert fall ikke i tvil om hva som er mest moro av de to alternativene. Det eneste negative jeg har lest om DSR1 er at det er flere hurtigfester (ergonomi) som kan stilles uten verktøy og som kan løsne i hard feltbruk. Fant frem til en tysker som har jaktet gris i mange år med DSR1 i .338L på tyske jaktforum. Han skriver han har loctite hurtiginstillingene fast etter de var tilpasset han. Kaller seg "Sheephunter" på tyske forums... Han skriver at han ble spurt av grunnleggeren av DTA (som lager modifisert DSR kopi) om hva han ville ha forandret på på DSR1, og at mye av dette ble inkorporert i DTA SRS (mindre justeringsmuligheter som kan løsne, lettere vekt, ingen magasinholder foran etc)...iDet kan sikker være litt smak og behag. Uansett ble DTA produsert/ solgt til halve prisen og er konstruert av mindre kostbare materialer... Han minner om at det er viktig å huske på at DSR1 i utgangspunktet er laget på bestilling fra Tysk spes. politi (GSG9) til operasjoner i by... ikke for å slenges rundt i ørken eller jungel (nå tåler vel optikken uansett ikke mer enn børsene...??). Det er derfor ikke en direkte konkurrent til AI eller lignende, men har en brukergruppe med litt ulike behov. Kompakt med spes god ergonomi og justeringsmuligheter og presisjon. I tillegg til noen raringer som vil ta med slikt på banen og på jakt for å kose seg brukes den av følgende: Edited December 17, 2015 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blundby Posted December 13, 2015 Author Share Posted December 13, 2015 Niclas, hva veier Hansen riggen din? 8kg før kikkert? Et par kg mer enn DSR i såfall... Tror AI AW veier 6-7kg før kikkert og... Så DSR er jo lettvekter med sine 6kg... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M40A1 Posted December 13, 2015 Share Posted December 13, 2015 Mi AI PSR med SB , veier 8kg . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas Posted December 14, 2015 Share Posted December 14, 2015 Kommer litt an på hvilke pipe jeg har i men 8-10 kg før optikk ja Du har jo nokså mye mer å løfte med en meg så blir reine reins rifla for deg dette Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roffa Posted December 14, 2015 Share Posted December 14, 2015 Det skurrer litt I mine ører når det skrives at noe er fantastisk bra, kuleste som finnes osv, og så i neste setning, vet om en som er til salgs. Hvem vil selge det beste og kuleste som finnes? Var den ikke så god allikevel? Veldig god, men det er mye penger bundet opp i et slikt våpen. Når den kan selges for kanskje 70k med litt utstyr så er det vel ikke rart enkelte vil vurdere å selge.. Dessuten er jo .338LM et fjollete lite kaliber for folk med kalibersyken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KnuteriK Posted December 14, 2015 Share Posted December 14, 2015 Hmm. Forstod ikke helt logikken i salgsargument. Veldig mange selger sine 338lm rifler fordi de rett og slett ikke takler å skyte med de. Blir ofte skylda på dårlige rifler da... Men om du kjøper ei rifle til 100k, og dette er good shit, hvorfor selge den? Kalibersyken er nå en ting, om man har kjøpt 338lm fordi det er et grovt kaliber, har man bomma stygt. Det er jo bare en stor 6.5x55. Og man klarer aldri å gjenskape like gode resulterer med noe grovere Afrika magnum. Kun 375 CT eller lignende vil være fornuftig steg opp om bruksområdet er det samme Sent fra min SM-G900F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blundby Posted December 15, 2015 Author Share Posted December 15, 2015 Fikk inntrykk av at selger har en hel haug benchrest rifler og "langholdsvåpen". Hadde tenkt å bruke DSR på jakt men den ble aldri brukt. Stor, tung, kinkig å bære med skarpe kanter som hekter seg etc. Absolutt ikke et forsøkt på å prakke på meg noe med lovord. Jeg tok kontakt via personlig melding her på kammeret om han kjente til DSR til salgs og han sa han kunne selge sin... Det er jo også et kaliber med begrenset bruksområde for de fleste, spesielt mtp konkurranse her til lands... Det er jo litt sjukt av meg å kjøpe DSR "usett" men har avtale om å returnere dersom ikke fornøyd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnerside Posted December 15, 2015 Share Posted December 15, 2015 Slapp av Blundby Du finner deg nok fort til rette. Ett litt spesielt våpen kontra de "vanlige" I denne skytterverden så kjøper man hva man liker og føler for. Ikke egentlig hva andre sier du 'skal' kjøpe Enjoy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KnuteriK Posted December 15, 2015 Share Posted December 15, 2015 Jeg får Barrett Mrad I morra. Endelig Sent fra min SM-G900F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SofaBamse Posted December 15, 2015 Share Posted December 15, 2015 I ka liber? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnerside Posted December 15, 2015 Share Posted December 15, 2015 Bare å glede seg KE Den duger ' godt . Har 2 løp til min. 26 " & 20" i 338 lm Optic SB Pm II 3-27x56 HP.Trumor2 reticle Spuhr montasje & Atlas tofot Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KnuteriK Posted December 15, 2015 Share Posted December 15, 2015 Ja, tror den blir knall å skyte med. Har booka 2 piper, 308win og 338lm. Afrikanerene prøvde å stjele Rem 700 'n min på torsdag, jeg har ennå ikke fått bolten og div utstyr, men takket være snarrådig bruk av mobil med kamera fikk jeg tatt bilder av svindlerne og agenten vår har fått tak I utstyret. Sent fra min SM-G900F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blundby Posted December 15, 2015 Author Share Posted December 15, 2015 Da er børse -bolt (kommer i morgen) i hus! Mye å skru på og jeg savner bruksanvisning men oser kvalitet! Takk for råd gunnerside! Skal trekke pusten dypt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CraniumVacante Posted December 15, 2015 Share Posted December 15, 2015 Da kommer det .338 DSR i posten! Blei det til slutt allikevel Kontaktet fabrikken. Vanlige piper kan lett tilpasses kassa og dyre løp er ikke noe problem lenger... Hej Blundby Tillykke med købet. Jeg er selv ejer af omtalte riffel her i Danmark og jeg tror desværre at løbet på min riffel er skudt ud. Da du spurgte ved fabrikken, fik du da opfattelsen at de kunne tilpasse nye piber til "kassa" eller at det burde enhver våbensmed kunne klare? Sidst jeg tjekkede kostede en ny fabrikspibe 18.000 danske kr. Og det er bare for meget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CraniumVacante Posted December 15, 2015 Share Posted December 15, 2015 Jeg har i øvrigt manualen til riflen liggende som wordfil. Kan sendes på mail. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts