Jump to content

DSR 1 bra?


blundby

Recommended Posts

Sant nok. Jeg sa vel strengt tatt ikke fra meg handelen, men fikk beskjed om å sende den tilbake når jeg ba om noen tusen i prisreduksjon pga defekt org brems (org deler er svinedyre) og skruer som detter ut gir ikke et solid inntrykk av et så dyrt våpen. Selger ble åpenbart fornærmet, noe jeg ikke ønsket å oppnå... +++ Verdens kuleste våpen (å se på i alle fall), nydelig avtrekk (i bullpup!), silkeglatt boltgang, lynraske justeringer og demontering.--- litt raklete, rar løsning med skinne på fremskjeftet, utstikkere og dermed sikkert ubehagelig å bære. Virker litt "skjør". Ville nok hatt det jeg, men litt ned i pris...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Samtidig , hvis man ser tilbake til da disse riflene kom på markedet og alt preiket om lovlig / ikke lovlig så ligger vel mye av forklaringen på informasjonsmangel der!

Dette er sant. På den tiden gikk forumdiskusjoner på om disse riflene var lovlige/forbudte, og at de ihvertfall kom til å bli det om folk fortsatte å vise dem fram, folk hadde skrytt av 12.7ene sine og andre mente det var derfor de ble forbudte.

Datidens grinebitere var veldig flinke til å forklare at egentlig var de forbudt, og å kjøpe en TRG på formål "jakt" var klart misbruk av tillatelsen og så videre...

Akkurat som med langholdsjakt på forumet idag igrunnen, noen turte å snakke om det, andre ville gjerne holde på med det, men i det stille, og i forum skal man holde kjeft om sånt. Mange ble nok lei.

Eierne av slike rifler fikk akkurat samme type tilbakemeldinger som f.eks. Knut Erik gjør idag omkring jakt og slikt, eller hvorvidt det man skriver om bare er skryt.

 

På den tida var det få customrifler i 338LM, det gikk i DSR, TRG, Dakota, en stor overvekt TRG. Netthandel var ikke så langt framme, og terskelen for handle var mye høyere, ikke bare rent økonomisk.

De som turte å påstå at de skjøt på blink på 2000m, i Sluttstykke-tida, de ble ledd ut, og først etter at nok folk har gjort det samme, er det nå blitt borderline troverdig. Men mange bare holdt kjeft istedet.

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...