Jump to content

Bæring av rifle med tofot etter reim, Au???


simond86

Recommended Posts

Hei

 

Har bestilt meg en reim av "ryggsekktype" altså doble reimer med skrev. Og når jeg festet reima og prøvebærte den i stua, kjenner jeg at tofoten blir å ligge å gni midt mellom skulderbladene.

Dette skjer uansett om den er festet i reimfestet på kolben(har 2 foran, tofoten må monteres på den nærmest avtrekkeren) eller i reimfestet på tofoten.

Problemet vil nok bli noe mindre med litt mere klær på, men ser for meg at en hel dag med bæring på det viset vil bli ubehagelig...

Hva gjør dere andre med tofot? Kanskje eneste løsning er å gå med pipa ned mot bakken da man gjerne er litt mere "polstret" på ræva.

Ville vært surt å ikke kunne bruke tofoten med denne reima, da den er tiltenkt akkurat dette bruket og jeg kan gå med hagla i hendene.

Evt. om det er noen som har polstret tofoten på noe vis, ser på det som et mulig problem med de bevegelige delene og full funksjonalitet av tofoten.

 

Simond86

Link to comment
Share on other sites

Skal dette bli greit å bære på lange dager er nok en riflesekk løsningen. Da får du tofoten bort fra kroppen. Mange fine løsninger det i dagens marked.

 

Å bære våpenet med pipa ned kan umulig bli noen løsning. Da vil du fort få problemer med dritt på løpet. Og ikke minst ett løp som driver å stikker deg i leggen/låret når du går. Våpenet blir nok fort en knesubber.

 

Andreas

Link to comment
Share on other sites

Det er nok uaktuelt, liker å beholde ting så "original" som mulig, og alle modifikasjoner liker jeg å kunne reversere uten spor av permanente inngrep estetisk sett.

Men bra forslag!

700 SPS varmint med Harris tofot..

 

Hvis du bruker original stokken, what difference does it make?

Ikke for å være ekkel, men en får ikke noe igjen for å beholde den stokken original...

Noe annet hvis du har oppgradert, da kan jeg forstå det..

Link to comment
Share on other sites

Vi får se hvordan det blir når jeg får tenkt og prøvd litt. Vet mange synes stokken på denne er crap, men jeg ville ikke kjøpt en rifle selv der noen har skrudd dritt fast i hytt og pine. Ola nordmann på finn.no vil nok foretrekke det hvertfall.

Til syvende og sist blir vel bare tofoten tatt av hvis jeg ikke får det til å funke på et vis....

Link to comment
Share on other sites

Hvis du gjør jobben sånn nogen lunde pent, så kan jeg ikke se at det skulle forringe verdien å sette inn flush-mount reimfester på siden av stokken. En annen ting er at rifla nok blir vesentlig mer behagelig å bære som 'ryggsekk' hvis den ligger flatt mot ryggen. Det er jo heller ikke umulig å få tak i brukte stokker til denne rifla (dersom montering av reimfester skulle vise seg å gå dritt). Selv har jeg en helt ny 'take-off' stokk fra min egen SPS Varmint stående, da denne ble byttet ut med McMillan-stpokk før børsa ble tatt i bruk. Det står sikkert mange flere slike løse stokker rundt omkring.

Link to comment
Share on other sites

For dere som mener denne stokken er så crap at den MÅ byttes, så er det en mening dere har full rett til å ha, men det blir likefullt som å sminke en gris.

Grunnen til at jeg kjøpte dette våpenet er ene og alene fordi jeg fikk den billig.

Gidder ikke bruke masse penger på å hore opp en remington, da hadde jeg heller kjøpt meg f.eks sako med en gang.

Og jeg kjøper selv aldri ting som er modifisert av "hjemmemekkere" da liker jeg heller å ha gjort det selv og vite at det er gjort ordentlig, velger å tro at de fleste andre er av samme oppfatning.

Det er jo ikke rare delen det er snakk om, men jeg mener at det ikke kommer til å se bra ut.

Så hvis jeg ikke ender opp med å montere picatinny skinne noe annet, tar jeg heller tofoten på et annet våpen......

 

Ja, en må ikke forandre masseprodusert industrivare slik at det blir brukbart, ødelegger jo verdien i bruktmarkedet.... :lol::lol::lol:

 

Betyr det at du vil kjøpe Passaten min hvis jeg skrur fast en stor mobilholder for nokia 6210 i dashbordet?

Link to comment
Share on other sites

hva med quick shooter reima? genial sak som jeg har på kombien min og da bærer du børsa foran klar til skudd i en fei! siden 2fot bena peker forover så da skal vel ikke dei komme i konflikt med reima? ulempen blir jo at hagla henger på ryggen mens rifla henger skuddklar på brystet.. du må nok få deg en kombi med 2fot så har du både kule og haggel klar på et blunk :lol:

Link to comment
Share on other sites

Man kan kødde med mye rart, men ikke Nokia 6210 eller 6210i. Faen meg beste mobiltelefonen som er laget!

 

Trg med tofot på kan jeg ikke tenke meg at noen bærer. Den bråker, skrangler og er veldig lett og rask og ta av og på ved behov. Derfor ikke behov for å ha på. Har arms hurtigfeste på en Harris her, funker som bare det. Ingen dum løsning, men det er billigere å kjøpe en versa-pod evt kopi..

Link to comment
Share on other sites

Ja, en må ikke forandre masseprodusert industrivare slik at det blir brukbart, ødelegger jo verdien i bruktmarkedet.... :lol::lol::lol:

 

Betyr det at du vil kjøpe Passaten min hvis jeg skrur fast en stor mobilholder for nokia 6210 i dashbordet?

 

6210 er en kjempetelefon, har 2 (en ombord og en i jaktbilen) men kjøp av VW kommer ALDRI på tale-uansett hva slags holdere som måtte være skrudd opp!

 

Men-denne rifla di koster 7990kr ny, du får 4-5000kr i bruktmarkedet om du er heldig; en rembøyle på framskjeftet fra eller til betyr helt nøyaktig INGENTING for verdien, men gjør mye for bærekomforten.

Link to comment
Share on other sites

For dere som mener denne stokken er så crap at den MÅ byttes, så er det en mening dere har full rett til å ha, men det blir likefullt som å sminke en gris.

Grunnen til at jeg kjøpte dette våpenet er ene og alene fordi jeg fikk den billig.

Gidder ikke bruke masse penger på å hore opp en remington, da hadde jeg heller kjøpt meg f.eks sako med en gang.

Og jeg kjøper selv aldri ting som er modifisert av "hjemmemekkere" da liker jeg heller å ha gjort det selv og vite at det er gjort ordentlig, velger å tro at de fleste andre er av samme oppfatning.

Det er jo ikke rare delen det er snakk om, men jeg mener at det ikke kommer til å se bra ut.

Så hvis jeg ikke ender opp med å montere picatinny skinne noe annet, tar jeg heller tofoten på et annet våpen......

 

Ja, en må ikke forandre masseprodusert industrivare slik at det blir brukbart, ødelegger jo verdien i bruktmarkedet.... :lol::lol::lol:

 

Betyr det at du vil kjøpe Passaten min hvis jeg skrur fast en stor mobilholder for nokia 6210 i dashbordet?

Er jo en tåpelig sammenligning da. Om du setter en reimfeste på siden tilsvarende det du har fra før av, tror jeg ingen ville synes det ville være noe å trekke for. Det er noe alle kan bruke og dersom noen har GT flush cup preferanse(som meg) kan de fortsatt felle det inn etter å ha skrudd ut standard reimfestet. Hvorfor ikke bare tilpasse børsa slik du vil ha den, den er jo din. Ingen grunn til å behandle noe man selv har kjøpt som lånt vare.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...