Jump to content

.17 Win Super Mag Rimfire


villmannen

Recommended Posts

Personlig skulle jeg ha likt å sett den sammenligna med 5mm Remington magnum som har ca. 60% mer energi på 100 yards enn 17HMR`n. Den er også lada til 33000psi, men har samme lengde som 17 HMR`n. Hadde fått plass i magasinet til CZ 455`n da. :D

Link to comment
Share on other sites

Så de nevnte prisen var ca 50% høyere en for .17 hmr, så helt ræva blir jo ikke ammo prisen heller, sammenlignet med f.eks 223 ol.

 

17hmr pris + 50% beveger seg veldig raskt opp i 223 summer, så jeg tipper den ender med å fylle et behov som ikke eksisterer, eller i beste fall er så markant lite at det ikke er overlevelsesdyktig.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Har lest litt om denne, og må si at førsteintrykket var fristende. Men nå er det vel slik at hylsa er både lengre og tykkere, slik at .17HMR rifler ikke uten videre kan konverteres? Er behovet reellt, ikke-eksisterende eller allerede dekket?

 

Er nok desverre redd det blir en flopp. :?

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet er vel om riflene må lages med låseklakker som på en centerfire, eller om det holder slik feks 455 er laget med låsing kun i hevearm.

 

Kunne jo ha brotsjet opp 17 hmr løpet til 455'n om diameteren på rim er lik og konstruksjonen av sluttstykket leverer nok presisjon. Blir jo en enkeltskudd rifle, meeeeen har man lyst nok...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Tja, hvorfor ikke..? -sammenlignet med 17HMR..

Men, det kommer vel litt an på ammopris og tilgjengelighet da. Steget er vel ikke så langt opp til 223..

Skal bli spennende å se, men personlig tror jeg ikke denne kommer til å ta av.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo veldig fine tall på både fart og ballistik. Men når jeg skal kjøpe ei ny børse nå blir det ikke en ny rimfire,tar nok skrittet opp og prøver 17hornady hornet. Sentertent og kan lades. Tror vel egentlig ikke at hverken 17wsm eller 17hh kommer til å bli så veldig populære i Norge.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...