Jump to content

Forsvar av kjøp


asylta

Recommended Posts

Skal sta og henta meg ei links X-Bolt 308win på fredag. Og har fått spm kvifor eg skal bruke 15000,- på en xbolt og ein burris four x, når ein kan få ei savage axis xp med kikket for 7000,-.

Argumenterer med kvalitetsforskjell og justering av avtrekk osv. Men som ny mann i rifleland, så er det jo heilt sikkert andre gode argumenter for kjøp av dyrare våpen en det billigste ein kjem øve... Nokon gode argumenter eg kan nevne neste gang nokon spør?

 

Kommentarar om kvifor eg valgte browning x-bolt istadenfor td Tikka eller andre lignande, klarar eg meg utan, då desse våpena ligg ganske likt i pris.

Link to comment
Share on other sites

Våpen er som kvinner, du må like de.

 

Hvis det er fruen i huset som spør,

kan du si at du kunne fåtte en finere og lettere modell fra utlandet,

billigere enn hun,

men det var hun du likte.

 

Hvis det er andre kompiser som spør,

så skal de bare "drite i det",

siden det er du som skal bruke utstyret,

og du likte det.

 

MADMADS

Link to comment
Share on other sites

om det er til dama du skal forsvare prisen så sier du at den bare kosta "litt mer" enn 7k. Men du har vel allerede klart å si at den kosta 15 :lol:

 

"Eg lånar den av ein kompis ein stund som har slutta med jakt og skyting. Nei, det er ein eg jobbar med, trur ikkje du har truffe han, han heiter [random namn på perifer Facebook-kontakt]."

 

Eg har faktisk gjort det ein gong, kjende meg skitten og slem etterpå.

Link to comment
Share on other sites

Om en må forsvare det en bruker på sine hobbier er det noe alvorlig galt (forutsatt at en ikke pantsetter huset, ikke har til mat på bordet osv) og en bør kanskje ta en nokså seriøs samtale med sin partner...

 

Er det noen andre som lurer er svaret veldig enkelt; "Det har du faktisk ikke noe med!"

Link to comment
Share on other sites

Skal sta og henta meg ei links X-Bolt 308win på fredag. Og har fått spm kvifor eg skal bruke 15000,- på en xbolt og ein burris four x, når ein kan få ei savage axis xp med kikket for 7000,-.

Argumenterer med kvalitetsforskjell og justering av avtrekk osv. Men som ny mann i rifleland, så er det jo heilt sikkert andre gode argumenter for kjøp av dyrare våpen en det billigste ein kjem øve... Nokon gode argumenter eg kan nevne neste gang nokon spør?

 

Kommentarar om kvifor eg valgte browning x-bolt istadenfor td Tikka eller andre lignande, klarar eg meg utan, då desse våpena ligg ganske likt i pris.

Dette er enkelt. Du har kjøpt deg en billig rifle, du har vært en snill gutt her. Det finnes myyyyyyyyye dyrere børse du heller kunne ha kjøpt deg, men du gjorde ikke det siden du er en fornuftig fyr med begge beina planta godt på jordet. X-bolten er både fornuftig og slett ikke galt priset i forhold til feks Sauer med grad 5 treverk, 4-5 pipesett med dertil ymse optikk fra Zeiss og kanskje en runde via en børsis som har pellet og dillet med det hele for å legge inn noe custom gravyr. Alt er relativt!

Link to comment
Share on other sites

Neste gang du skal handle rifle, og tro meg du handler en til engang:-D så holder du kjeft om pris. Av kjøper ber du om 2 kvitteringer i passe beløp og når hun spør så viser du frem den kvitteringen som passer deg. :D

Grei løsning og lite mas om at det var så dyrt.

Dette funker ikke hvis dere har felles konto, da må du bare høre på pengemaset til hun blir lei.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...