Jump to content

Fulltangekniv- bildetråd


haretex

Recommended Posts

Hei

Jeg hadde tenkt å lage en tråd hvor jeg viser hvordan jeg lager en fulltange med tilhørende slire.

 

Har en 5-6 prosjekter på gang, og et par som jeg ikke har startet på ennå. Tenkte å ta en del bilder undervegs på hvordan jeg gjør det.

 

Imidlertid virker det som knivfolket er fraværende og har vært det en god stund, så inntil det tar seg litt opp så tror jeg at jeg legger det litt på is. Hvis det er bare en håndfull utenom meg som leser knivtråden så ser jeg liten hensikt i å legge tid og arbeid i å lage en slik tråd. Det er ganske mye ekstra-arbeid å ta bilder, laste det opp til photo-bucket for så å legge det ut her at hvis interessen ikke er der så dropper jeg det.

 

Blir det imidlertid litt mer fart her og det er interesse for det så kan jeg lage en slik tråd.

 

Jeg ser det an en stund......

 

(hvor er dere blitt av dere Sako, Aslak, Berserk, og dere andre som lager kniv?????????)

 

 

-haretex

Link to comment
Share on other sites

Imidlertid virker det som knivfolket er fraværende og har vært det en god stund, så inntil det tar seg litt opp så tror jeg at jeg legger det litt på is.

 

de er vel ute og jakter og bruker knivene sine.

 

Og enig i at det har vært litt slapt på forumet i det siste - men tror det vil hjelpe godt på om du smeller igang med en slik tråd :)

Link to comment
Share on other sites

Hei

Jeg hadde tenkt å lage en tråd hvor jeg viser hvordan jeg lager en fulltange med tilhørende slire.

 

Har en 5-6 prosjekter på gang, og et par som jeg ikke har startet på ennå. Tenkte å ta en del bilder undervegs på hvordan jeg gjør det.

 

Imidlertid virker det som knivfolket er fraværende og har vært det en god stund, så inntil det tar seg litt opp så tror jeg at jeg legger det litt på is. Hvis det er bare en håndfull utenom meg som leser knivtråden så ser jeg liten hensikt i å legge tid og arbeid i å lage en slik tråd. Det er ganske mye ekstra-arbeid å ta bilder, laste det opp til photo-bucket for så å legge det ut her at hvis interessen ikke er der så dropper jeg det.

 

Blir det imidlertid litt mer fart her og det er interesse for det så kan jeg lage en slik tråd.

 

Jeg ser det an en stund......

 

(hvor er dere blitt av dere Sako, Aslak, Berserk, og dere andre som lager kniv?????????)

 

 

 

-haretex

 

Jeg er innom, men det blir lite kniv om dagen med fulltid på Teknisk Fagskole, familie, hund, kajakk og jakt blir tia snau...

Så har jeg registrert det samme som deg Haretex, det er lite som skjer her, og lite respons på det en legger ut.

Link to comment
Share on other sites

Klart me har lyst på tråd, har tilgode å lage fulltange kniv. Har eit enzo blad liggande å vente....

 

Sjølv har eg akkurat kome igang igjen etter hektisk sommarjobb heile sommarferien, skulestart, fuglejakt og no er det straks dags for elgen... Hektisk årstid :)

 

No har eg vore på dyrskuen å handla av lønninga og skal ha lager til over nyåret :) I tillegg så har eg handla inn gasseise og tormek slipestein. Båndsliper skal snart koma inn så no har eg tenkt å forsøke å lage heile knivar.

 

Har to prosjekt snart ferdige så skal legge ut desse når dei er ferdige!

 

- Aslak

Link to comment
Share on other sites

Heisann!

Lenge siden jeg har fått skrevet noe ja. Jeg er innom en sjelden gang og leser, men ikke fått tatt meg tid til å kommentere desverre.

Du må gjerne legge ut en tråd, så skal jeg gladelig lese den! Har vært opptatt en måneds tid når pga flytting, og diverse. Har også begynnt på en høyskole hvor jeg jobber nesten dag og natt med oppgaven. Så har ikke hatt tid til overs omtrent til å lage noen kniver.

Fikk faktisk begynnt så smått på noen i dag, så skal legge ut bilde når de blir klare.

Litt avsporing, men fikk tatt en tur ned og handla litt materialer i Ullared på det svenske knivmesterskapet i helga som var, og fikk litt ekstra gnist til å legge til litt mer arbeid. Et par av de siste knivene jeg holdt på med ble jeg ikke fornøyd med, så nå får vi se videre!

 

- Berserk

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 11 months later...
Hei

Jeg hadde tenkt å lage en tråd hvor jeg viser hvordan jeg lager en fulltange med tilhørende slire.

 

Har en 5-6 prosjekter på gang, og et par som jeg ikke har startet på ennå. Tenkte å ta en del bilder undervegs på hvordan jeg gjør det.

 

-haretex

 

Jeg bumper denne tråden haretex, i håp om at du gjør alvor av det du skriver over her :D

 

mvh

Lars

Link to comment
Share on other sites

Sclalars,

 

Jeg pleier normalt å holde det jeg lover, men etter at det for et års tid siden kom noe kritikk om at det ble for mange tråder og at de var lite interessante så la jeg dette prosjektet på is...

 

Så der ligger det, og blir nok liggende.

 

Sånn ble det med den saken....

Link to comment
Share on other sites

Jeg er som veldig mange andre hær inne flink til og lese, men akk så dårlig til å bidra.

Synes trådene dine er veldig interessante og du lager fantastiske kniver :)

Noe av det jeg liker best hær inne er tråder som viser prosjekter fra start til slutt, er i tillegg særs glad i kniver så en steg for steg tråd om fulltangkniv hadde vært interessant!

 

Kevin

Link to comment
Share on other sites

Sclalars,

 

Jeg pleier normalt å holde det jeg lover, men etter at det for et års tid siden kom noe kritikk om at det ble for mange tråder og at de var lite interessante så la jeg dette prosjektet på is...

 

Så der ligger det, og blir nok liggende.

 

Sånn ble det med den saken....

 

For mange tråder? Kan det bli det? Er det ikke bare å unngå å gå inn på tråder som man ikke finner interressante?

Nei haretex, det er bare å drite i(unnskyld utrykket) forumtroll som ødelegger moroa for andre.

Hvis noen kommer med uttalelser som er ufine eller usaklige i tråder jeg oppretter, bare ignorerer jeg dem.

 

Det er mange her på dette forumet som setter pris på dine tråder, så bare stå på !!

 

mvh

Lars

Link to comment
Share on other sites

Støttes!

Alle knivtråder leses nøye og jeg slutter aldri å la meg imponere over kvaliteten på det du og de andre knivmakerne får til.

Så vær så snill...en A til Å-tråd med fulltangekniv i bilder skal ihvertfall jeg lese og lese nøye :)

At enkelte grinpeiser ikke finner dette interessant er totalt uvesentlig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg støtter fullt og helt opp om hva foregående skriver. Dine tråder leses nøye mange ganger, og spesielt dine steg for steg beskrivelser. Har lært masse på både slire tråden og neverskaft tråden. At andre misunnelige må rakke ned på de som er bedre enn seg selv hever vi oss over. Tror det var en som er interessert i kniver og ikke Knivmaking som kom med det surmaga oppgulpet, derfor skulle jo kniver seksjonen vært delt opp i to grener.

 

Holder selv på med kniv nummer fire, uten å ha gått på kurs, derfor er jo dette forumet gull verdt for meg og sikkert mange andre som ikke er så aktive med å svare. Det ser man jo på antall visninger du har!

Du har iallefall inspirert meg og hjulpet meg mye! Stå på Åge, og alle andre som poster sine arbeider. Det blir ikke for mye.

 

Håper du lager fulltange steg for steg :winke1:

 

Skal etterhvert poste mine fire kniver selv, når jeg får siste slira ferdig :D

 

Espen

Link to comment
Share on other sites

Jeg tar gjerne også i mot slik en slik tråd med stor takk!

Knivtrådene har inspirert meg til å handle japansk damsblad til kjøkkenkniv og flere andre blad til brukskniver. Må bare fullføre noen påbegynte prosjekter først, men jeg prøver jo uansett å tilegne meg (teoretisk) kunnskap i mellomtida.

Link to comment
Share on other sites

På den annen side er det vel bare for oss andre (og deg) som er interessert i kniver, å ignorere og gi blaffen i sånne idioter, ikke sant? Hvorfor la en"kuk" ødelegge for alle oss andre?

Du vet jo at vi andre setter meget stor pris på dine tråder, ikke sant?

 

mvh

Lars

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Haretex

 

Du gleder mange med de prosjekt-trådene dine, inkludert meg selv! Og jeg vil følge med på hvert pixel som blir lagt ut!

Uten de trådene hadde ikke jeg startet med med dette punktum!!! ufattelig lærerike tråder!

 

Folk som liker å kverrulere og snakker dritt om andre, er de som er misunnelige og har dårlig selvbilde.

Det er faktisk ikke værre enn å surfe videre på andre ting som "why am I a pain in the ass" osv. men istedet liker de å gjøre livet surt for andre.

 

Kjør på HareTex!!

 

-Bård

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...