Jump to content

Ny bruker fra Halden.


Lindskog

Recommended Posts

Hei hei.

 

Jeg har lest en hel haug her på kammeret, så nå tenkte jeg at jeg jaggu fikk ta å registrere meg også. Nybakt jegerspire og pistolskytter på rett under tredve, ikke-røyker, liker turer i skog og mark etc.

 

Jeg leser generelt mye mer enn jeg skriver på de fleste forum jeg er på, og det blir nok det samme her og. Nå har jeg i det minste sagt hei, så er det unnagjort.

 

I helga nå har jeg vært i skauen og målt opp 100 m (vel, 93 da, men nært nok) å skyte på, så detta blir bra. Det blir nok ikke NM med det første, men et rådyr eller fem skal nok falle.

 

Tjo og hei til alle.

Link to comment
Share on other sites

Hei hei Johan. Ja, det er klart det er Halden PK her og. Dårlig på navn er vel alle i større eller mindre grad, men du trenger ingen unnskyldning for å ikke huske etternavn. Hvis jeg sier at jeg heter Truls, hjelper det da? :winke1:

 

Til alle dere andre, takk for velkomsten. "Hællæ" to all of y'all.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 months later...

Hallo, enda en Haldenser har logget seg inn nå :) Rolf Ivar her :)

 

Jeg prøver å legge inn et innlegg der jeg spørr om noen vet om en revolver 9 mm som er god å skyte med, ville helst hatt lagt denne innunder en annen kategori, men jeg klarer ikke å fine en knap/link som kan hjelp meg med det...

 

De 9 mm revolverene jeg finner er kun kort 2" løp, og det virker for meg ikke til å være noe bra...

Fant en potensiel ruger blackhawk 9mm revolver, men den påstås det skal være dårlig sikte bilde på...

 

Har dere noen forslag?

eventuelt hjelp til å legge inn spørsmålet på riktig forum??

Link to comment
Share on other sites

Du får vel Ruger Blackhawk i .357/9mm convertible, altså med utbyttbar tønne.

 

I tillegg har du Ruger SP101, Ruger Speed-Six og S&W 940, men alle de tre tror jeg er ute av produksjon. Kan jo lete etter noen av disse brukt.

 

Taurus har vel også noe 9mm greier, men de kjenner jeg svært lite til.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

jan80, og alle andre Kammer-Haldensere, vi får ta en lørdag på Eivindsæther å skye litt hagel utover vårkanten :wink:

 

Og alle Kammer-Haldensere som ikke enda skyter pistol, kom dere til Tilfluktsrommt på Os, vi er flere herifra som er aktive pistolskyttere i en aktivt miljø med hyggelig atmosfære og fellesskap. :wink:

Er bla mulighet i kveld mellom 18-21 :D

Link to comment
Share on other sites

Du trenger ikke eget håndvåpen for å skyte hos oss på torsdager. Bare møt opp i tilfluktsrommet i Oskleiva (nedre inngang), så kan du få låne klubbvåpen gratis. Du betaler da kun for ammunisjon, noe du får kjøpt på stedet.

 

Jeg og Ken Adams og flere andre kommer til å være der i dag fra kl. 18.00 og utover, så det er bare å møte opp for de som skulle ha lyst.

 

Johan, jeg var inne på XXL og fikk hentet hagla mi i går, så jeg er med på litt lerdueskyting utover. Må jo lære meg å bruke den jækla saken også. Det eneste som var synd var at XXL i Sarp var helt tomme for lerdueammo. Det hadde visst vært en tulling der og handla 10.000 skudd rett før påske. Nå skjønner jeg hvordan de som drar til G-Max i Moss for å handle 9mm føler seg. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Det får vi gjøre. Vi kan jo snakke om det etterpå, regner med at vi treffes rundt kl. 6.

 

XXL i Sarp hadde lerdueammo til 1,19 før de gikk tom, men han jeg snakket med kunne ikke svare på om det skulle være prisen når de fikk inn mer til uka eller om det var en kortvarig kampanje.

Link to comment
Share on other sites

Du trenger ikke eget håndvåpen for å skyte hos oss på torsdager. Bare møt opp i tilfluktsrommet i Oskleiva (nedre inngang), så kan du få låne klubbvåpen gratis. Du betaler da kun for ammunisjon, noe du får kjøpt på stedet.

 

Jeg og Ken Adams og flere andre kommer til å være der i dag fra kl. 18.00 og utover, så det er bare å møte opp for de som skulle ha lyst.

 

Johan, jeg var inne på XXL og fikk hentet hagla mi i går, så jeg er med på litt lerdueskyting utover. Må jo lære meg å bruke den jækla saken også. Det eneste som var synd var at XXL i Sarp var helt tomme for lerdueammo. Det hadde visst vært en tulling der og handla 10.000 skudd rett før påske. Nå skjønner jeg hvordan de som drar til G-Max i Moss for å handle 9mm føler seg. :mrgreen:

Hmm kansje jeg skal prøve og ta turen ned rundt kl 19.

Hva koster ammo og vet ikke hvor det er? Rockehuset eller høla eller helt på vidda?

 

Edit: får se om jeg tar en tur neste torsdag vis det er noen der da, rekker ikke i dag

Link to comment
Share on other sites

Ikke Høla (Halden Styrkeidrettslag) og ikke Rockehuset, men det tredje tilfluktsrommet. Du kjører inn veien ved parkeringshuset til Storsenteret, slik at du har det på venstre side og solstudioet på høyre side. Da bare følger du veien et par hundre meter opp bakken, og da har du først inngangen til tilfluktsrommet og så en parkeringsplass på venstre side.

 

Det er folk der hver torsdag fra 18.00, så du er hjertelig velkommen når enn det måtte passe. Klubbvåpna er hovedsaklig i .22LR, så det er snakk om 20-30 kr. for 50 skudd. Ingen enorm utgift for å prøve med andre ord. Ta deg en tur en dag du har tid, lyst og mulighet. Me sjåast.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

La gubben og ungene vare hjemme når det er skyting, men dem kan jo vare med å ta en pils på brygga. Ja, barna får såklart is i steden for øl da :wink:

Hmm.. dags å få gjort noe med den grillingen jeg har snakket om utover våren eller sommeren. :P:P

 

Ellers blir det NAIS i kveld ja :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Hei Haldensere og andre i det området.

 

Har via en kompis og hans kollega fått tilgang til et lite terreng ved Dynekil der vi kan skyte et rådyr hver og ett til markeieren (kollegaen). Men vi er sårt trengende mtp ettersøkshund å ha i bakhånd. Bestikker gjerne noen med en flaske whiskey for at han/hun kan være i bakhånd når vi skal ned å jakte de to-tre gangene det blir i høst.

 

Om du kan eller kjenner noen som kanskje kan, vennligst ta kontakt på pm eller sms

 

Mvh

Gard (93674926)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...