Jump to content

Vi trenger et samlingspunkt. Norsk Våpeneierforbund?


Woff

Recommended Posts

:mrgreen: Der kom koblinga ja! Så du er ansvarlig redaktør i BlaBladet!

Da spiller jeg ballen nok en gang tilbake til deg: Kom med noe konstruktivt nå! Hvis du vil fortsette kranglinga så får vi heller ta det på PM...

Tviler STERKT på at de andre brukerene har noe som helst nytte av surmulinga om NV...

Link to comment
Share on other sites

:!: Du har så rett hansen deluxe! Det er bare det at det er trådens tittel jeg synser litt omkring.. Men jeg får vel begrense denne synsinga til jeg får tillsendt dokumentasjonen fra NV. (Hvis jeg slipper gjentatte likelydende negative innlegg da... :P )

JEG trenger iallefall noen å gå til med mine resurser... Så la gode forslag stømme på!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Nå må vi f... meg skjerpe oss! Endelig har vi en kar som gidder å prøve å ta tak i noe, og det eneste han hører er sure oppgulp om hvor mislykka NV har vært hittil. Hvor vellykka har r..sleikinga til NJFF vært f.ex i blyhaglsaka da? Nei, vi trenger en organisasjon som tør å tale vår sak!

Link to comment
Share on other sites

Tviler STERKT på at de andre brukerene har noe som helst nytte av surmulinga om NV...

 

Eller din videreformidling av synspunkter :?

 

Jepp. NV var i utgangspunktet et godt forsøk, men det gikk rett i dass. Angående et samlingspunkt for norske skyttere, jegere, våpeneiere har det vist seg svært vanskelig å gjennomføre. Husker at EB skrev mye om dette i Våpenjournalen og prøvde å mane til samarbeid. Men han kom vel ingen vei heller. Nå har vi en mulighet med NOJS, men tror det er viktig med en grundig forarbeid slik at det ikke ender opp nettopp som med NV. Så får man heller begynne i de små og arbeide seg oppover. Tror det er viktig å favne bredt og ikke gå i den fella og bare tenke på seg sjøl.

Link to comment
Share on other sites

Edward:

Jeg tror jeg omtalte deg som kjoetthue eller noe slikt i en tidligere traad. Jeg tar det tilbake!

 

Woff:

Du har snart klart aa kokke inn 700 innlegg eller vel saa det, er det noe fornuftig i noe av dem?

Jeg liker faktisk engasjementet ditt, men jeg tror du som NV gjoer mer skade en gavn for vaapen eiere naa.

 

Om du f.eks antar at norske vaapeneiere er et bilde av norsk befokning er langt over 60% ikke tilhengere av FRP politikk...

Tror du f.eks at det er en fremtid i NV om du bare klarer aa omvende de som ikke tror det er en god ide?

Er det slik at vi som ikke lenger betalere medlemskapet i NV, bare ikke har skjoent det?

 

Det er et amerikansk utrykk jeg blir tenkendde paa... "flogging a dead horse"

 

Hassel

Vaapeneier,skytter, jeger og sosialist (og med meldemskort NRA :D )

Link to comment
Share on other sites

Nå må vi f... meg skjerpe oss! Endelig har vi en kar som gidder å prøve å ta tak i noe, og det eneste han hører er sure oppgulp om hvor mislykka NV har vært hittil. Hvor vellykka har r..sleikinga til NJFF vært f.ex i blyhaglsaka da? Nei, vi trenger en organisasjon som tør å tale vår sak!

 

Ja vi trenger en organisasjon

 

Vi trenger IKKE det NV har blitt (selv om intensjonene var gode der ogsaa)

 

---

 

*Innlegg redigert av Fulmen*

Link to comment
Share on other sites

:!: Bra Hassel! Jeg OPPFORDRER herved deltakerene her i tråden nok en gang til å

komme med gode og konstruktive forslag til hvordan vi våpeneiere kan samles om felles sak og samarbeide på tvers av politiske meninger!

Jeg rir kanskje en utslitt gammel hest, men hvis jeg rir alene, vinner jeg! Hvor er de andre hestene? På stallen? Hihi!

Du snakket om å piske... Jeg skal som sagt avvente med NV, men jeg har LYST på flere

rideturer.. (Uten å bruke pisken!)

 

(Dette var ikke svar til ditt siste innlegg. Det finner jeg MEGET usmakelig at du kommer med!)

Link to comment
Share on other sites

Eksistens og intensjon? Er det alt dere ber om? Hva er det jeg ikke ser?

 

Det er i alle fall en god start...

 

Seriøst,

Slik jeg oppfatter problemet i dag, og som historien viser, så klarer ikke dagens organisasjoner å samle seg. Taktikken synes å være at så lenge det ikke angår oss, så lister vi oss forbi musestille, og håper ingen lager noe mere tull for OSS.

 

Det er nettopp denne taktikken som er så effektiv. Dersom "makta" bare skreller av litt på en og en organisasjon om gangen, så holder de som ikke blir berørt kjeft, fordi de er redd for å bli rammet selv neste gang.

 

Så lenge alle går rundt og er redde for å protestere fordi de frykter att POD skal "ta igjen" ved neste korsvei så kommer man ingen vei, og POD "vinner" hver gang.

 

Når skal de tørre å protestere høylytt da? Hvorfor er det ingen som tør å ta opp kampen og risikere noe ?

 

Nei - dersom alle organisasjonene hadde signert det samme brevet HVER gang det kom noen urimelige påbud og forbud så hadde man kanskje klart å lage litt støy og oppnå noe?

 

Dersom vi, for å gjøre denne debatten interessant, antar at Edward har rett og at NV er en dårlig ide - Hva skal vi da gjøre? Stole på at NJFF skriver sinte brev til Storberget?

 

Gi meg et alternativ til NV da? Gi meg noen som TØR å forsvare medlemenes interesser i stedet for å logre med halen og ellers forsøke å bjeffe så lite som mulig så ingen skal oppdage hva vi holder på med.

 

Gi meg en organisasjon som er villige til å kjøre alle prinsippielle saker til høyesterett!

 

Et eksempel nylig er jo cal. 50 forbudet som kom. Tenk om NJFF, NSF, DSF, NFPS og alle andre hadde gått sammen og finansiert en rettsak slik at neste søker som fikk avlag kunne saksøke POD/Departementet/Staten? Da kunne man fått til en rettslig prøving av vedtaket og POD's rundskriv.

 

Noen fortalte meg i dag, at årsaken til at dette skrivet kom var noen fikk godkjent en søknad i ett Distrikt (Drammen) og at dette ble brukt som ankegrunnlag på en annen søknad i Oslo (eller hvor det nå var). Det som BURDE ha skjedd da var selvsagt at cal. 50 burde blitt lovlig i Oslo og, men det som skjedde var det motsatte, det ble forbudt overalt. Det riktige da hadde jo vært at alle organisasjonene umiddelbart kom på banen og forsynte søkeren i Oslo med advokater - og saksøkte staten for å få dette omgjort.

 

Dette kunne man også gjort med en stakkars Oslo-borger som ikke får kjøpt seg hagle nr. 2. Kjør saken til høyesterett om nødvendig og TVING POD til å endre praksis.

 

Dersom alle organisasjonen hadde gjort dette hver gang, så hadde i det minste POD tenkt seg nøye om før det kom med oppgulp som ikke hadde en sterk saklig faglig begrunnelse.

 

Nei - dagens organisasjoner er feige.

 

Grey Ghost

 

Grey Ghost

Link to comment
Share on other sites

Joda, det er flott det som blir skrevet her.

 

Tenk dere en organisasjon som tar seg av alle skyttere fra svartkrutt til praktisk, inkludert samlere.

Beklagligvis er det noe som heter at money talks and bullshit walks.

 

Jeg skal ikke engang nevne hvor mange tusen dollars jeg donerer til organisasjoner som NRA, GOA, TSRA osv hvert eneste år. Friheten til å eie våpen er ikke gratis og det er på tide norske våpeneiere finner det ut.

 

Forventer man kvalitet når det er snakk om å drive lobbyvirksomhet og å betale for advokater, journalister osv., som rævkjører de politkerene og embedtsmennene man ikke liker så blodet spruter så må det penger til.

 

Kort og godt.

Link to comment
Share on other sites

Er for det første sikker på at "vi jegere , skyttere" ikke trenger eller vil få noe samlingspunkt som dekker "våre ønsker"---> fordi vi ikke er en homogen gruppe, og det er bra :D

 

Våpenlov og forskrift (med rundskriv) er en av de mest liberale i verden. Det samme er den nye forskriften. Slik den nye forskriften foreligger vil den for de aller fleste jegere, skytter være "svært spiselig". Dette tror jeg også er årsaken til at NJFF, DFS + de andre forbundene ikke reagerer "tyngre".

De justeringer /presiseringer organisasjonene ønsker seg arbeides det med i det "stille". Slik NJFF fikk sin "våpengarderobe" presisert av POD. DFS arbeider også med sine små justeringer.

 

Hvorfor får man ikke samlet jeger/skytternorge til protester i denne saken:

 

- Fordi de med kvalifisert behov vil få de våpen de trenger (som før).

- For jegere flest blir våpengarderoben en forenkling.

-"Nye" forskriften er harmonisert mot EU, Schengen.

-Fordi forskriften faktisk er " politisk spiselig og fornuftig".

 

Om jeg er fornøyd med forskriften :oops::?:

- Ja som jeger med "våpengarderobe", "mindre makt til politimester", "løpslengde", "lyddemper", "heldempet", "foldekolbe", "våpenlengde" osv.

- Ja som skytter ser jeg lite forandring fordi behov vurderes som før. Særregler for DFS er borte, som kanskje er fornuftig, dog det rammer "meg".

- Halvauto og pistol er som før. Trolig vil flere halvautorifler bli godkjent(schengen / EU).

 

At POD som har makt i denne saken er naturlig. Ser heller ikke at POD har utøvd sin makt uten kompetanse(politisk og juridisk) tidligere.

 

At man fra POD side har satt "noen" for "noen" begrensninger som 50BMG osv er gjort med full tverrpolitisk støtte, og med kompetanse via våpenlov samt press fra JD( samt det politiske miljø).

 

Kanskje vi jegere / skyttere heller skulle nyte vår interesse på banen eller i utmarka på jakt isteden for å sitte på internett med "skriblerier" hvordan vi utnytter reglene for å bygge jaktvåpen som ikke er egnet eller ikke viderefører norsk jaktradisjon, hvordan vi som skyttere kjøper "maskinpistoler" for å tøye grensene i praktisk pistol/rifle eller hvordan vi såkalt skal forklare at 50 BMG er et utmerket og egnet våpen på elgjakt, osv osv..

 

Skal vi bruke krefter på noe samlet, bør det bli flere skytebaner(pistol, rifle, hagle), lengre åpningstider, få ned prisene på skyting/baneleie både i regi av NJFF-baner og skytterlag.

 

Rekruter flere kvinner, fler ungdom og ikke minst jakt og skytemotstandere til skytebanen og på jakt så er vi sikret fremtiden for sporten/hobbyen vår.

 

Nei gutter og jenter den nye forskriften er ikke undergangen for jegere og skyttere som har behov. Ut på banen og ut i skogen, det er godt å være våpeneier i Norge. :D Noen serier stående mot villregnfiguren med gode treff, sletter gruff mot POD...

Link to comment
Share on other sites

En av svakhetene med de organisasjonene som på en eller annen måte befatter seg med skytevåpen, er den forskjellen i innfallsvinkel og interesser de har. Dette sett i forhold til å samordne seg.

 

Foe en god del tiår siden var det gjort forsøk på å etablere et samarbeid i en komite hvor de fleste organisasjonene var representert. Dette vet Erik Braathen alt om da han satt som representant der.

Så vidt jeg husker strandet dette på bla. manglende vilje til nettopp å samarbeide (her er jeg på tynn is og noen kan sikkert supplere med korrekte opplysninger)

 

Om det i det heletatt finns vilje og intresse blandt de "store" til å ta opp igjen ett samarbeid med tanke på å ivareta det mangfold av disipliner og interesser som skyttere, jegere og samlere har i Norge...se det tviler jeg sterkt på, men man kan saktens håpe.

 

DFS, ser ut til å slippe unna uten noen vesentlig reduksjon i tilgang på konkurransevåpen.

Dermed er de tilfreds.

 

NJFF pusler på med sitt. Blant harehunder, gyro, kalking, fluebinding og alt annet de driver med, blir tilsynelatende det konkrete som går på våpeneierskap for å kunne drive med jakt, kun en av de sakene de må forholde seg til. Og de skal også som nevnt av andre, helst være politisk korrekte for fortsatt være en del av det gode selskap.

 

De andre skytterorganisasjonene driver tydeligvis sin aktivitet med kun fokus på egne disipliner.

Det er fortåelig, for det var derfor de ble etablert, og det er derfor de som er ansatt og tillitsvalgt sitter der de sitter.

Så lenge de får holde på med sitt noenlunde uforstyrret, skjer det ingen ting der heller.

 

Dette er kun mine egne tanker sett fra sidelinja, mulig jeg har bommet, men basert på det som fremkommer i pressen/media, er det en øredøvende stillhet med unntak at NJFF sin protest.

 

At ett enkelt forbund eller organisasjon skal kunne tale alle skyttere/jegere/vpåeneiere sin sak er utopi.

At en ny orgaisasjon skal oppstå som makter å ta inn i seg og representere alt det mangfoldet vi har, tror jeg heller ikke.

 

 

Nytt forsøk på samarbeid ?

Det man kan håpe på er at en ny generasjon ledere / styrer, kan ta opp igjen den samarbeidstanken som ble prøvd tidligere, men som desverre gikk på grunn.

 

Vi har en fellesnevner uansett om vi jakter, skyter konkurranse, eller samler på våpen, og det er å få lov å eie våpen. Bortsett fra dette ene minste felles multiplum, er det lite som tradisjonellt binder sammen.

Det er egentlig litt underlig, da man skulle tro at blandt medlemsmassen i de forskjellige forbund og organisasjoner finner man jegere som skyter DFS, NSF skyttere som jakter osv. osv.

Det som mangler er de ene forumet som tar tak i og som på vegne av alle disse medlemmen fronter spørsmålet om våpeneierskap i forhold til myndighetene.

 

Man kan håpe at på de neste årsmøter vil det komme krav til de respektive styrer at samarbeidstanken i forhold til våpeneierskap skal på dagsorden igjen.

De som stiller til valg med en uttalt vilje til dette bør stemmes inn, og her er det medlemsmassen som må engasjere seg.

Med det siste utspillet fra Storberget / PoD, bør det begyne å kime en del alarmklokker også i de teppebelagte ganger hos organisasjonene.

Hvis ikke, er de i ferd med å svikte sine medlemmer i forhold til å få lov å eie våpen for å ivareta og drive sin sport, hobby, fritidsyssel.

 

 

Det sies at man får de politikere man fortjener, dette ser også ut til å gjelde tillitsvalgte og ansatte i de respektive organisasjonene.

Link to comment
Share on other sites

JEG er meget godt fornøyd med innlegget ditt, seawolf.

Du peker på et problem her, som går på samarbeidsproblemer, fordi vi har så forskjellige interesser.

Men som du selv sier:

Vi har en fellesnevner uansett om vi jakter, skyter konkurranse, eller samler på våpen, og det er å få lov å eie våpen. Bortsett fra dette ene minste felles multiplum, er det lite som tradisjonellt binder sammen..

La oss nå samarbeide KUN om den fellesnevneren! Vi har altså lov til å eie våpen!

ENDA!

Jeg vil gjerne fortsette å eie våpen. Det vil også alle dere andre. DERFOR må vi finne et sted som

vi i fellesskap kan støtte, og som da blir en så slagkraftig organisasjon at den MÅ taes hensyn til.

Kort og godt en motvekt til PoD og deres forsøk på å sette seg selv over Norsk lov ved å være

den myndighet som styrer ALT fra start til slutt.. (Forslag / innstillinger / regulering / utøvende og dømmende)

Etter det jeg skjønner har vi foreløpig bare to alternativer, NV og NOJS.. Hvorav en av de eksisterer

og har en organisasjon som fungerer....

Link to comment
Share on other sites

Det slår meg at du mener noe må gjøres - det har du etterhvert fått ganske klart frem etter noen hundre gjentakelser. Jeg tror du trygt kan roe deg med at alle ihvertfall har fått med seg dét. Problemet med å messe budskap slik du driver med er at du heller får flere mot deg og dine prinsipper enn du får med deg. Jeg for min del blir litt trassig når jeg oppfatter det som om folk forsøker å mase meg til deres synspunkt. Hvis du ikke klarer å overbevise meg med rasjonelle argumenter, får du meg heller ikke over på din banehalvdel. Fortsetter du i tiellegg å mase, sørger du bare for at jeg heller ikke i fremtiden kommer til å endre mening - selv om du da slenger brukbare argumenter i bordet - for da har jeg i all hovedsak sluttet å lese det du skriver.

 

Misjoner gjerne, men skal du fange min oppmerksomhet må du sørge for å fremstå som noe annet enn en diger myggsverm som henger rundt hodet mitt.

 

Og det at du opererer i absolutte termer (få eller ingen nyanser), gjør det du skriver enda mer uinteressant å i det hele tatt vurdere. Nei; det finnes ikke bare et enten-eller-alternativ i denne saken. Mener du å kunne sannsynliggjøre det motsatte, lytter jeg mer enn gjerne. Det kan faktisk hende at andre har tenkt andre tanker enn deg, og at de faktisk kan ha noe for seg - selv om det sannsynligvis høres absurd ut for deg akkurat nå.

 

En annen ting er at du bør sette deg inn i hva du uttaler deg om. Du insisterer på å fronte Nojs som noe det pr dags dato ikke er - hvorfor gjør du det? Du bruker masse tid på å skrive innlegg her - de fosser inn verre enn Glomma på en sprek vårdag. Hadde du bruk bare litt av tiden du bruker på å poste til å tenke, og kanskje lete litt i hva som er skrevet om dette tidligere, ville du muligens ha vært litt enklere å forholde deg til, for nå synes jeg bare du blir stadig mer slitsom.

Link to comment
Share on other sites

Etter det jeg skjønner har vi foreløpig bare to alternativer, NV og NOJS.. Hvorav en av de eksisterer

og har en organisasjon som fungerer....

 

Per i dag har vi ingen alternativ. NOJS kan kanskje bli et reellt alternativ over tid, men ikke i tide til å fronte denne saken. NV har kjørt seg selv ut på sidelinjen for lenge siden, og selv om man skulle "kuppe" styret der og få skuta på rett kjøl vil også det ta lang tid (tenk deg hvilke indre stridigheter man først må løse før man kan gjøre noe som helst utad).

 

Jeg skjønner at du ønsker handling, men ikke vær så desperat at du hopper på enhver mulighet ukritisk. Handler man feil i denne saken vil man bare gjøre skaden verre. Det viktigste vi kan gjøre nå er å legge press på de særforbundene vi har.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner at du ønsker handling, men ikke vær så desperat at du hopper på enhver mulighet ukritisk.

"AAAAAAAHHH!!

Noen må gjøre noe!

Vi må gjøre noe!

Vi må vise handlekraft!

Hva skal vi gjøre?

AAAAAAHHHHHH!

Hva skal vi gjøre?

Hva skal vi..

...

Jeg har det!

Vi -- vi angriper jegerne!"

 

Det er nettopp dette hodeløse behovet for handling -- hos Justisdepartementet og Storberget -- som har bragt oss opp i dette uføret.

Link to comment
Share on other sites

Etter det jeg skjønner har vi foreløpig bare to alternativer, NV og NOJS.. Hvorav en av de eksisterer

og har en organisasjon som fungerer....

 

Nåvell, jeg hadde tenkt å holde meg rolig i denne debatten. Men som god finnmarking klarer jeg ikke holde kjeft!

Hvis og om og men "alle" ( haha aldri) skal samles om en organisasjon som skal ivareta våre, jegere og skytteres, interesser så måtte det være en organisasjon som faktisk har troverdighet og mulighet til å bli hørt. Og her mener jeg NV er spilt ut av banen for lengst, jeg har vært medlem i NV i mange år, og meldte meg ut for en tid tilbake.

Reelle forslag til organisasjoner som er i stand til (om de vil og har mot til det) å ivareta våre interesser med lobbyvirksomhet og saklig debatt er NJFF og DFS m.f. Altså de etablerte særforbundene om man vil kalle det for det. Dette er organisasjoner som har en hvis pondus enda fra gamle dager.

NOJS kan om man handler klokt og ikke hopper i det med begge beina (som NV gjorde) kunne utvikle seg til å bli en organisasjon som på sikt bygger opp troverdighet og seriøsitet nok til å bli hørt i de politiske fora.

Link to comment
Share on other sites

Ett spørsmål jeg stiller meg er om våpeneierne er tjent med at vi har en organisasjon som hevder å arbeide for at folk skal ha våpen. I dag er ikke det å ha våpen i seg selv et grunnlag for å få kjøpe våpen, men et resultat av et ligitimt behov. Så vi har jaktvåpen hvis vi driver jakt og vi har konkurransevåpen hvis vi driver konkurranse osv og vi har organisasjoner som dekker denne bruken og tilhørende våpenhold. Jeg tilbringer mye tid i USA og der er tradisjonen rundt våpenhold som kjent en helt annen for der er det i tillegg helt legitimt å ha våpen til å forsvare seg. Jeg tror det er helt utenkelig at Norge vil komme dit. Så spørsmålet er om vi er tjent med at en organisajon skal fremme generelt våpenhold i Norge? Det er ikke klart for meg at en slik organisasjon ikke vil skade mer enne den gangner fordi den positive holdningen som er i Norge til jegere og dermed til deres våpenhold kan fort endre seg hvis en sterk organisasjon kjemper for saker som store grupper i samfunnet er uenig i.

Link to comment
Share on other sites

:P

 

Ser ikke ut til at du følger helt med Springer:

Ett spørsmål jeg stiller meg er om våpeneierne er tjent med at vi har en organisasjon som hevder å arbeide for at folk skal ha våpen.

Bruk 1 minutt på å trykke på linken: http://www.nv.no/ og så leser du 'Lover for NV'...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

:!: Jeg har etterhvert opparbeidet en enorm respekt for Morten Vinje i alle innleggene

her på kammeret. Derfor VET jeg ikke helt hvordan jeg skal svare på hans påstander:

etter noen hundre gjentakelser

messe budskap slik du driver

mase meg til deres synspunkt

Fortsetter du i tiellegg å mase

fremstå som noe annet enn en diger myggsverm

det du skriver enda mer uinteressant

Det kan faktisk hende at andre har tenkt andre tanker enn deg

Du bruker masse tid på å skrive innlegg her

for nå synes jeg bare du blir stadig mer slitsom

Det er igrunnen SYND at jeg skriver om NV i denne tråden, jeg burde sikkert skrevet om noe annet...

 

Jeg skal prøve å finne andre gode ideer for Å HJELPE oss alle...

(Det er faktisk min eneste mening med det jeg gjør her, og HJELPE, til tross for hva enkelte måtte tro om meg her..)

Link to comment
Share on other sites

Du gir deg ikke... Du har ikke tenkt på at de her inne som har vært medlemmer av NV, kanskje fra oppstarten av, og nå har meldt seg ut, har gjort det med god grunn? De har vel neppe gjort det for å gjøre det vanskeligere for seg sjøl som jegere, skyttere og våpeneiere? I forhold til den nye våpenforskriften tror jeg NV som organisasjon vil ha svært liten påvirkningskraft, om noen i det hele tatt. Da er det mere hensiktsmessig å legge press på de ulike særforbundene for å få de til å uttale seg. Så får vi håpe at NOJS etterhvert kommer på bena som organisasjon, og kan arbeide i bredden.

Link to comment
Share on other sites

:oops: Jeg beklager Lakelander! Jeg forstår at andre har vært medlemmer av NV tidligere..

Beklager at de har blitt feibehandlet hvis det er tilfelle..

NOJS har jeg fått utrykkelig beskjed om ikke å skrive noe om, så det skal jeg IKKE gjøre.

Og hvis dere ønsker at jeg skal gi meg, så er det helt greit!

Jeg TRENGER da for pokker ikke dytte på dere mitt forsøk på å hjelpe!

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal prøve å finne andre gode ideer for Å HJELPE oss alle...

(Det er faktisk min eneste mening med det jeg gjør her, og HJELPE, til tross for hva enkelte måtte tro om meg her..)

Jeg synes det virker som om du tror alle andre enn deg ikke vet noe som helst om dette. Jeg kjenner flere her inne som har uttalt seg om denne saken i tråder der du også deltar - jeg vet de vet hva de snakker om, men du ser ikke ut til å ta notis av det. Det er slett ikke alle som tror NV er løsningen på dette - og de aller fleste har begrunnet hvorfor de synes det. Selv om du ikke er enig, er det fremdeles ikke noen god idé å forsøke å mase andre til dine synspunkter. Da vil du til slutt får flere mot deg enn med deg - og NV. Tenk litt over det. Akkurat hvordan mener du at det du sier skal løse dette problemet? Du roper GJØR NOE-GJØR NOE, men du sier ikke hva. Jeg fikk med meg at du mente at det ikke finnes noe alternativ til NV, og det sa i grunnen det meste om hva du egentlig vet om hva som foregår.

 

Det finnes andre løsninger, og det blir gjort en hel del - fra flere hold. Men jeg håper du kan finne det mulig å innse at det ikke er spesielt smart å forhåndsvarsle alt mulig før det gjøres. Det er for sent å vise misnøye med at vi kun får 6 våpen i garderoben når vi egentlig skulle hatt 8. Men ved å fokusere på dette og andre uvesentlige detaljer, gjør du akkurat det myndigheten håper; nemlig å flytte oppmerksomheten bort hva som egentlig foregår.

 

Men bare så det er sagt en gang for alle;

 

Jeg tror alle nå har fått med seg at du mener vi alle sammen (igjen, for en god del av oss) bør melde oss inn i NV. Det er slett ikke nødvendig, og snarere mot sin hensikt, å gjenta dette flere ganger nå.

 

Ha litt tiltro til dine petri brødre og søstre, ikke overkjør dem.

Link to comment
Share on other sites

:oops: Takk for et saklig svar Morten Vinje!

du mente at det ikke finnes noe alternativ til NV

Jeg mente IKKE at det ikke finnes alternativer til NV, men heller at det ikke

finnes så mange alternativer som jeg kan gi min støtte til for å påvirke en

reaksjon til det beste for mine (våre?) interesser. Et forbund basert på / driftet av brukere her på

kammeret vil jeg melde meg inn i og støtte så snart det er mulig!

Link to comment
Share on other sites

:!: Da føler jeg at temaet NV er utdebatert fra min side her på kammeret!

Siden dette forbundet vekker så sterke negative reaksjoner her, overlater jeg til andre

å diskutere forbundet videre i andre tråder.

Jeg ber herved moderator for forumet til å stenge denne tråden her.

 

 

Takk for mange gode og fornuftige svar og meninger alle dere som har svart mine innlegg her!

 

 

Vær så snill å fortsette å forsøke å gjøre noe, så mange som mulig i felleskap og sammen!

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...