Jump to content

NM i praktisk rifle


Recommended Posts

  • Replies 177
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

... kanskje jeg burde slutte å oppfordre til trolling i signaturen min...?

 

 

haha, klarte ikke dy meg.

 

Det står faktisk i stevnedetaljene, registration starts 2012-05-30 and payment within 5 days after registration.

 

Men som kjent folk gidder ikke å se etter selv.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Folk har fått øya litt opp for att det kanskje kan være kjekt å litt stevneaktivitet og.

 

var vel nr 50?!? 8 minutter over 18.

 

litt kjett det bare er 9 stager og 145 skudd, nesten så det holder med å lade opp 2 magasiner føre avreise.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tja, ifølge forbundets vedtekter så skal det være 10 stk deltakere. Vedtektenes pkt 6.2 sier at NM skal være Level 3, og for at en divisjon skal være "godkjent" i Level 3 så skal det være 10 stk deltakere. Det eneste avviket man har gjort i vedtektene er for kategorier, her skal det være 3 stk deltakere for å kåre norgesmester.

 

6 Norgesmesterskap for rifle og pistol

6.1 Det skal hvert år arrangeres norgesmesterskap i pistol og rifle i gjeldende NFPS divisjoner. Avvik kan bestemmes av styret i NFPS. For junior-, senior- og dameklasser settes et minimum på 3 deltakere for kåring av Norgesmester.

6.2 Norgesmesterskapet skal være Level III konkurranse med unntak for sivilpistol.

6.3 Det skal foretas separat premiering i henhold til vedtektenes 6.1 og gjeldende regelverk utgitt av IPSC.

Link to comment
Share on other sites

Sitering av forenstående innlegg er slettet jmonsen

 

Det er riktig ifølge vedtektene og IPSC reglene ja. At man i vedtektene har endret det fra 5(som ipsc reglene sier) til 3 er vel at man spesiellt ønsker å premiere damer og juniorer. For å prøve å få med flere av de

Link to comment
Share on other sites

Det må være 10 stk med i divisjonene, og 5 i kategoriene for å dele ut PM. For norgesmester holder det visst med 3 i følge vedtektene, for alle andre enn supersenior. Det hjelper ikke å oppfylle kravene til kategori, om ikke kravet til divisjon er oppfylt. Så om det er 10 stk med i SAO, og 4 av disse er kvinner, kan det deles ut PM og NM for overall og NM i ladies... Om det er 10 stk og 5 av disse er kvinner, kan det deles ut PM og NM overall og PM og NM i ladies.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg har nevnt før så tror jeg eneste måte å få nok manuellskyttere i et stevne er å arrangere et rent manuellstevne, da hadde jeg deltatt også om jeg hadde en egnet rifle, men jeg skyter f*** ikke manuelt i et NM som har semiautodivisjoner. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

@Cardinal

jeg mangler bare bane...

 

Det jeg syns er litt uheldig oppe i denne diskusjonen er at den spøkefulle tonene av og til glir litt over i noe litt mer utrivelig. Og det er ikke bra, hverken for et lite miljø som NFPS faktisk er, eller generelt for sporten. Godmodig erting mellom kamerater er greit, men hetsingen som av og til dukker opp er det ikke. (Det er jon ikek sikkert alle på et slikft forum cet hvem som kjenner hvem osv)

Jeg skyter manuelt når jeg kan, fordi jeg liker det. Jeg velger faktisk manuell fremfor halvauto de gangene det er mulig. Og det er altså fler som også liker å skyte denne klassen. (Og vi skyter for å ha det gøy, ikke for å vinne... Eller hva?) I tillegg er det jo med de nye kravene i NFPS for å bli godkjent rifleskyttter fint om vi faktisk tilbyr manuell divisjonene og ønsker dem velkommen. Slik kan vi også støtte opp om rekruttering av nye aktive skyttere.

 

For min del så aksepterer jeg selvsagt at det er lov å syns manuell divisjonene er tull og at de ikke bør finnes i IPSC - men dett er så tilfelle en sak for IPSC - Og diskusjon i forbundet. Så lenge divisjonen er godkjent i regelverket, bør det ikke legges hindringer i veien for den. (Eller hetses om man har lyst til å skyte i den)

 

Når det er sagt, så ønsker også jeg meg rene manuell stevner. (Vi får se hva vi får til, og om noen har lyst til å være med i "Vi" her, er det bare å si fra.) Når det gjelder krav om deltagelse for medaljer osv, er det da regelverket vi har å forholde oss til. DVS, at per i dag er det 3 påmeldte i Manual Action Open. Kommer det en til, så melder også jeg overgang. (og jeg skal plukke av skyttergravs magasinet av dødens mauser om ingen andre har)

Link to comment
Share on other sites

Internett / forum er litt vannskelig av og til.

Jeg vet faktisk ikke om siste innlegg er ment seriøst, eller som det skal oppfattes som hets. En slags undergraving av manuellskytteres seriøsitet eller "se dere gidder jo ikke" holdning.

For meg så er det i det minste et krav om en god bane, som gjør et stevne til en god opplevelse for skyttere, funksjonærer og arrangører. Det kan godt være primitivt, men det dett er ikke bare å finne et sted i skogen heller.

Men for all del, stiller noen med brukandes skog, så kan vi jo se på saka.

Link to comment
Share on other sites

Når det er sagt, så ønsker også jeg meg rene manuell stevner. (Vi får se hva vi får til, og om noen har lyst til å være med i "Vi" her, er det bare å si fra.) Når det gjelder krav om deltagelse for medaljer osv, er det da regelverket vi har å forholde oss til. DVS, at per i dag er det 3 påmeldte i Manual Action Open. Kommer det en til, så melder også jeg overgang. (og jeg skal plukke av skyttergravs magasinet av dødens mauser om ingen andre har)

 

Tror du må lese litt mere i tråden Hassel :mrgreen: Det hjelper ikke om det blir 5 stk, kravet til en divisjon er 10 stk.

 

Nå kan ikke jeg se at det har vært så mye hets i denne tråden...har du blitt hårsår :roll:

 

PS: Nå vet vel de fleste her hva jeg mener om MAS/MAO da :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...