Jump to content

Felt NM 2012


Arvmar

Recommended Posts

Hjemmesiden til felt NM 2012 er nå oppe.Link til påmelding er klar,også link til overnatting finnes der.Ellers så jobber vi med løypeoppsettene som blir lagt ut om ikke så lang tid,da med forbehold om godkjenning av fagkomite.

 

Følg med på oppdalsnm.net

Kom gjerne med spørsmål her,så svarer jeg etter beste evne.

 

A.Øiamo stevneleder.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hadde min debut på NM i fjor, da fikk jeg bare gått fin.

Nå har jeg likesågodt meldt meg på alle 8 grener! :D

Overnattinga ble booka i fjor høst og blir å ligge i hardtrening frem til sommeren!

 

En ting jeg lurer på; er det noen gang blitt stilt lag i Mag1 med bare damer?

 

A

Link to comment
Share on other sites

Flott planleggingsjobb av de tre arrangørklubbene! Det står i sterk kontrast til arrangøren av årets NM luft, som fortsatt ikke vet hvilke dager rifle og pistol skal skyte. Ei heller når sprintluft og norgescupfinaler skal arrangeres. :cry:

 

Nesten så man vurderer å dra på NM felt i år, og droppe luft-NM.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

:wink: Meget bra at det informeres om ting som skjer her på Kammeret. Det er tross alt endel deltagere som frekventerer sidene her inne oftere enn http://www.oppdalsnm.net!

 

Skriver også for å bumpe tråden!

 

Har dere utstedt noe vær-garanti? Regnværet drepte min .32 Pardini på Mysen, så jeg håper dere enten har standplasser med tak eller kan garantere fint vær? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg tar sjansen på å garantere at det ikke blir snø da,men kanskje en liten vårflom hvis ikke det blir værforandring snart.

 

Har forøvrig Pardini i 9 mm som heller ikke liker regnvær,så du kan være ganske sikker på at det blir brukt mye energi på å be og bestille fint vær hele NM uka,

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det kan på generell basis diskuteres om felt er på vei mot "baneskyting i skogen" men jeg syns ikke disse løypene så noe verre ut enn hva vi er vant med her i midtnorge ihvertfall.

 

NM gir jo muligheten til å sette egen løype for Fin (i midtnorge er det som regel en felles løype for 1FGMR på approberte stevner) og Fin er jo mest banevåpen og f.eks standplass 10 på fin er VELDIG "baneskyting i skogen", heldigvis går det ikke utover Militær og Revolver....(joda jeg ser at M/R hold 10 er dryg også men det er jo NM...)

Link to comment
Share on other sites

Størrelsen på enkelte skiver er en ting for seg, men kombinert med 6 enhands standplasser blir banepreget klart og tydelig.

Nå er det (heldigvis) ikke jeg som lager løypa, men jeg ville heller gått opp ett hakk på enkelte skivestørrelser, begrenset enhands til to-tre standplasser og heller knepet ned et sekund eller tre på enkelte skytetider.

Link to comment
Share on other sites

Regner med du sikter til Fin/Grov løypa nå, der er det vel seks en-hånds standplasser ja, det er vel to stk under det som er normalt i denne delen av kongeriket.

 

Normalt er det 8 en-hånds, 1 stående fri og 1 liggende på fin. To standplasser med tvungen to-hånds er jo GULL!

Link to comment
Share on other sites

Syns ikke fin/grov er spesielt vanskelig egentlig, har kjørt en analyse og sammenlignet denne løypen med feks Mysen sin løype i 2009 den løypen kom ut med en faktor på 2,0 mens den vi ser nå "bare" har 2,7. Faktor er regnet ut i fra størrelse på figurer, skyteavstand, antall, skytetid osv....

 

K.

Link to comment
Share on other sites

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ kor gøy det skal bli hvis æ klare å holde mæ frisk og kan delta. Standplass 10 minner veldig lite om bane skyting da, har aldri sett så lange 10'er på bane :lol: . At en må ha tunga midt i nunnen og egen munn hvis en skal fylle er jo bare bra.

Tenk at noen orker å bruke ferien sin til å ta på seg NM år etter år med alle klager som kommer. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...