Jump to content

Her lukter det MANNSKIT!


bassetjeger

Recommended Posts

Vet ikke om dette er omh andre steder i forum, men hva inni hampen skal jeg gjøre for å unngå at bikkja ruller seg i mannskit??? Tre ganger under trening i høst har min BAN kommet fornøyd tilbake helt innsauset. Det er vel det aller verste de fleste kan tenke seg. Peiler, dekken og pels er bare helt tilgriset, og det stinker alldeles grusomt. Bikkja mi er voksen, så det er kanskje ikke noe håp om å bli kvitt problemet. (En oppfordring til alle som gjør fra seg i skauen: Legg en stein over!!! Please!!!)

Link to comment
Share on other sites

Huff det er noe ordentlig dritt når hunden finner på sånt noe. :lol:

Av de hundene jeg har hatt er det vel dachsen min som aldri har rullet seg i ting som stinker.

Men har tilgode å oppleve at de har rulla seg i "mannskit"

Andre ting som gammelt slakteavfall, fiskerester, eller "elgvomma fra sist vi jakta der", fytte....

Nei, du bør seriøst vurdere en dachs! :wink::D

Link to comment
Share on other sites

Du er ikke alene! :lol: Har heldigvis ikke opplevd det på over et år nå, men i fjor sommer rulla pelsdotten seg i nedgravd fiskeavfall som hadde godgjort seg i tropevarme i lang tid. :cry: På fjellet hadde jeg ikke vaskemiddel heller, så bikkja ble skura i sand og kaldt vann, uten at det hjalp det minste... :oops:

Link to comment
Share on other sites

Årsaken til at hundene ruller seg i åtsler etc., er vel at de ikke skal lukte hund! Og man kan vel si at de som oftes lykkes ganske godt med det - !

 

Jeg husker min første NES, Chico. Jeg lå henslengt og solte meg på en skyfri dag i på Øvsttun, mens ungbikkja dreiv med et eller annet ved potetåkeren. Så kom han bort til meg - og jeg så at det var noe som ikke stemte - bikkja så mye mindre ut enn vanlig, pelsen var blitt helt glattsleiket. Da han kom nærmere, kjente jeg stanken - og skjønte at han hadde rullet seg i et eller annet åtsel (kanskje en død fugl, som han hadde gravd ned, for formålet, noen uker før?). Jeg tok han omgående på strak arm, rett inn i dusjen, og pøste på med varmvann og grønnsåpe. Men han oppnådde jo hensikten sin - det luktet ikke hund, men nyskurt golv av han, resten av dagen!

 

Senere "parfymerte" han seg etpar ganger til, hver gang bar det inn i dusjen. Etter det var det nok å si "duuusje??!?!" til han, når han luktet på et eller annet stinkgreier - så la han ørene flate, og kom tuslende på plass.

 

Jeg skal se om jeg kan få lagt ut et bilde (positivfilm fra ca. 1975) av meg og Chico i dusjen.

 

De hundene jeg har hatt etter det, har ikke vært like ivrige på "parfymering".

Link to comment
Share on other sites

Min nevø hadde med seg en setterkvalp på tur inne i Femundsmarka da han måtte tre av på naturens vegne.På huk i lyngen med buksa under knærne og med fullført ærend var han sjanseløs til å avverge angrepet fra en glad,vimsete fulgehund som scoopet i seg "droppet"

Det første den gjorde når de kom hjem var å rundsleike matmor i ansiktet i ren gjensynsglede. Han hadde ikke hjerte til å fortelle om episoden på flere måneder :mrgreen:

Min Islandshund har en forkjærlighet for råtten fisk, for en fest! Når hårballen ser ut som den har fått en stor dose med brylkrem aner man ugler i mosen.

Link to comment
Share on other sites

Hahaha, dette minner meg om da vi skulle være skikkelig snille med gammelbikkja og ga henne en god klump rakfisk. Tror dere ikke den frekke kjøteren rulla seg i fisken i stedet for å sette pris på den gode maten :lol::lol::lol::lol: Latterbrøl fra alle unga som syntes hunden behandlet fisken som det den var :lol:

Link to comment
Share on other sites

Bikkjef... min rullet seg i sauemøkk for en tid tilbake. Ikke det verste det, kanskje, men etterpå klarte han å finne en fisk i skogen (!). Vel har det vært bløtt i sommer, men en fisk under et tre... Denne var spennende å rulle seg i. Spennende lukt i bilen på tur hjem og. En salig blanding av møkk og råtten fisk...

 

Som nevnt tidligere, jeg har hørt det er for å fjerne egen lukt jeg og. Men egentlig må det jo være kolossalt dumt av bikkja å rulle seg i sauemøkk i nærheten av ulveområder da! :shock:

Link to comment
Share on other sites

Som nevnt tidligere, jeg har hørt det er for å fjerne egen lukt jeg og. Men egentlig må det jo være kolossalt dumt av bikkja å rulle seg i sauemøkk i nærheten av ulveområder da! :shock:

Har du dachs kanskje? De kjenner jo overhodet ikke sin begrensning og skulle vel på ulvejakt! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Bikkja til en kamerat hadde det med å "parfymere" seg i kumøkk og gammal feilgjæra silo..

Phyy pfhaaen, stank som ett reinspikka helsike!

 

OT:

Ei katte hadde aldri gjort noe slikt. Det er under en katts verdighet å grise seg til.

 

Klart de kan ha uhell, som å tro at den fine blanke overflata på ett breddfullt fat med spillolje er til å gå på..

plopp sa det, ble fin den katta da. Den halv-ville katta skjønte ettervert at den måtte ha menneskelig hjelp for å få faenskapet ut av pelsen.. Etter ett par runder med zalo var pus fin igjen.

Link to comment
Share on other sites

Som en sann historie jeg ble servert lyder i kortversjon omtrent slik:

 

Hund i bil over natta, hyla og bar seg, eier ville ikke stå opp.

Eier sto opp neste dag, satte seg i bil for å se etter spor/tråkk/elg. Eier lukta så deretter infernalsk ille, eier har parkert ræva midt i en diiger ruke som var nøyaktig plassert i førersetet.. NAM! Samtlige på jaktlaget ruller rundt i latter.

 

Resultat? Elghund type grå må også drite, denne gangen var det eieren som ville kamuflere noe...

Han skifta da iallefall bukse....

Link to comment
Share on other sites

Min "Dreagle" hadde forkjærlighet for å rulle seg i heeelt andre ting den tida jeg var i hus med kvinnfolk.

Mer enn en gang ble søppelkassa på badet plyndret og innholdet spredd over hele gulvet. Unødvendig å si at det så ut som en slakteplass når x antall bind var tygget i stykker og spredd utover.

I tillegg hadde jeg flere drakamper med beistet (bikkja) der jeg holdt i snora og hun holdt i en blodig tampong.

Ergo: vær glad det bare er møkk bikkjene deres ruller seg i :lol:

Link to comment
Share on other sites

Må nesten få fortelle en historie som faren min opplevde i barndommen, noen få år etter krigen.

-De hadde vært på hytta og var på tur ned av fjellet i bilen, Far i huset, hunden Peik, min far og hans søster.

(Mulig det var flere i bilen - men de angår ikke historien som jeg husker den).

 

-Uansett: før de begynte å kjøre måtte far i huset (min farfar) legge fra seg en anselig dose med fornødne; en skikkelig mainnskit. _dette synes hunden Peik var skikkelig snadder og den ny-låra kabelen forsvant like fort som den hadde havna på bakken til barnas store forlystelse.

 

_gleden vare immidlertid ikke lenge for bikkja blei bilsjuk og tømte vomma for full kraft utover de stakkars små barna.

-Min far foralte at hans storesøster hylte og hylte fordi hun hadde brunt hundespy over hele den nye kjolen sin.

Selv lagde han ikke en lyd. Han turde nemlig ikke åpne munnen ettersom hele ansiktet var dekket av samme vederstyggelige masse... -Det var en biltur ingen av de involverte glemte sålenge de levde - men mulig unntak av hunden Peik da såklart..

Link to comment
Share on other sites

Mer enn en gang ble søppelkassa på badet plyndret og innholdet spredd over hele gulvet.

Heldig vis ikke min hund og mitt gulv, men i kollektivet jeg bodde en stud var daksen til naboen inne på dama mi sitt rom og hentet etterlatenskaper etter noen netters synd og gafla i seg. Eier hørte rare lyder og kikka inn på rommet sitt der bikkja spyr opp gummirester og andre sekreter på gulvet hans...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...