Jump to content

Den store browning tråden


ersa

Recommended Posts

moKI fekk du til å modde til butler'n? har lik kikkert som deg, å har lyst til å ha butler på:) vist du klarte det kan du ta bilde, så eg kan sjå korleis du gjore det :)?

Skal gjøre det vettu, men har ikke buttlerene enda, kommer om ett par uker forhopentlivis. kommer bilder så fort det er fikset :winke1:

 

Edit: dikkan lurer sikkert på hvorfår jeg bestiller, Mye billigere på ebay og skal bestille mer i samme sleng 8)

Link to comment
Share on other sites

Ok, ja det er vel det jeg har sett for meg :winke1:

 

Jeg bygde bare en innskytingsramp i plank med foringer fremme (ser ikke vettig ut, men våpenet ligger stabilt :) så det er greit til både innskyting og pussing :) Kjøpte forresten en Gunslick Universial Bore Guide, angrer IKKE, og den er perfekt for å ta vare på løpet under pussing og ikke minst slipper man dritt i kammeret :) Anbefales.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte min Browning X-bolt cal.308 sommeren 2011. Har foreløpig kun ett bilde av den når den er ny.

277570_10150240196734033_533654032_7333315_2596125_o.jpg

Kikkerten er en Leupold VX-R 3-9x50 med rødpunkt.

 

Det som er gjort:

Kjøpt Hausken standard lyddemper (MEGET fornøyd).

Hivd på en patron-holder på kolben (av praktiske grunner).

Tofot montert (brukes til innskyting og posterings jakt).

Montert original Leupold kikkert "cover" (Lokk som vippes opp i robust metall).

"Teipet" på camoteip på demper grunnet varme-flimmer. (selvklebende, er ikke grønn :D).

 

Det som vurderes gjort:

Lakke løpet matt-svart (duracoat).

Kappe løpet litt kortere (ikke bestemt enda).

Bytte patron-hylster på kolbe.

KANSKJE øke kikkert-størrelse.

Tenkte på å modifisere til "straight-pull" bolt, men fant ut dette ikke var mulig uten STORE endringer...

 

(satser på at bildet virker) :D

Link to comment
Share on other sites

Litt tilside for resten av tråden . Men siden det er Browning så bør det vel gå. .22lr patroner spesielt laget for Browning Automatic Carabine for veldig lenge siden:

 

DSC03573.jpg

Litt artig at der ble laget en patron for en spesiell salongrifle, antar at det må være til den delbare auto'en?

 

 

22lrhs.jpg

Spesiell bunnmerking med forsenkning og opphøyd inni, ganske forseggjordt på den tiden må man si.

 

 

 

-

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Har kjøpt x-bolt i 6,5x55 rustfri m/fluta løp. Nordic light kaller de visst disse. Handla den hos Rafdal&Kvale våpen i Tysvær som gir flott service.

 

nordick%20ligt.png

 

Leupold qr påmontert Kahles 2,5-10x50. Fikk skutt den inn på onsdag, og den har superpresisjon med alle typer ammo. Testet både med Norma treningsskudd, Nosler Partition og Lappua jaktskudd. Har på ei enkel smal gummibelagt reim og har planer om demper.

Link to comment
Share on other sites

Kahles-kikkertene er jo på tilbud nå til 7990,-, så kommer baser og ringer i tillegg til ca rett rundt tusenlappen. Riflene fåes i flere utgaver, men denne ligger vel på villedende pris rundt 14500,- og ned til 13000,- alt etter hvor du handler (minker fort på de 50 som importøren klarte å få levert i år). Selv foretrekker jeg å handle i min lokale våpensjappe hvor de yter ypperlig service fremfor å få ei rifle i posten.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Kjøpt meg X-bolt jeg også, en Hunter i .308 pga. kort kasse og planer om .338 Federal senere en gang - eller et annet større kaliber i kort kasse :)

Rifla har nettopp ankommet og ennå ikke prøvd - men kanskje i dag? Hvis regnet holder seg borte...

 

Har en lånekikkert påmontert, siden den jeg egentlig skulle ha ikke kunne skaffes likevel :(

Så lurer på om jeg skal gå for en Trijicon 1-4x24 med tysk #4 og grønt lys, som finnes på lager. Hvis det holder med x4 da...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...