Jump to content

Den store browning tråden


ersa

Recommended Posts

Et lite tips til alle som har A eller X-bolt og er ute etter kikkertmontasje.

 

Jeg testet ut "Game reaper mount" fra http://www.dnzproducts.com/ på min x-bolt og er rimelig fornøyd. Totalt ble det 800,- for en montasje som er ringer og baser i ett. Jeg bestilte via JetCarrier sjøfrakt.

 

Husk å velge riktig størrelse til din låskasse, samt kikkert, høyde og venstre/høyre.

Link to comment
Share on other sites

Tenkte jeg skulle legge ut bilde av mine Browninger.

*Browning B725 Sporter med 76cm løp.

*Browning X-bolt Stainless Stalker i 308 WIN,Zeiss Duralyt 3-12X50 m/lys og retikkel 60 og jaktfalldemperen.

Satte idag på en Bearproof kolbekam siden kolba er så lav at jeg så rett i basen når jeg la kinnet skikkelig nedpå.

Ble mye mer støtt i anlegg å avtrekk med kinnet godt nepå i riktig høyde:)

 

IMG_2703_zps74d98aeb.jpg

IMG_2705_zps8f9a6bb2.jpg

IMG_2706_zps1c09345d.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Takk Cola :)Den reima kjøpte jeg på ebay..sendte en mail til Browning,for fant ikke de reimene noen plass her i landet. Fikk et svar med grunnen til hvorfor. Husker ikke hva det var men noe om no internasjonale policyregler eller noe sånt

Fant ikke den på ebay nå. Det er Browning Eclipse Sling jeg har

Link to comment
Share on other sites

Svigerbror min tenkte å kjøpe denne http://www.vapenandresen.no/vapen-og-jaktutstyr/rifler/browning/browning-x-bolt-nordic-light#&variation=228868

En kompis av han mente han måtte ikke finne på å kjøpe browning av en eller annen grunn, som han unnlot å nevne.

 

Denne leveres som pakke med kikkert og demper hos Andresens våpenforretning.

 

Er dette et bra kjøp? Spesifiser gjerne.

 

På forhånd takk for svar!

Link to comment
Share on other sites

Hei.som det står der at browning er trolig den mest solgte riflen i Norge for tiden. Det sier litt om kvalitet.

De har også 29mm samling garanti viss det er problemer med samlingene får du nytt løp.

De er lette. Fantastisk god stokk og fin.. jeg sverger til browning!

Link to comment
Share on other sites

X-Bolt er nydelig å skyte med. Inflex kolbekappa fungerer godt å demper trykket i skuldra. Med lyddemper på også så er det jo fælt lite en merker.

Avtrekket også er jo bare helt hinsides rått..ikke antydning til kryp før skudd og bare bittelitt etterpå. Og sikringen på den mest naturlige plass av alle..på kolbehalsen,bare å skyve med tommelen som på ei hagle

Liker godt det slanke designet,og Dura-touch overflaten er utrolig godt. Godt fast grep uten antydning til å skli i regnvær

 

Må også nevne nye Sportinghagla mi..B725 Sporter..et fantastisk våpen med nydelig balanse. Blaser F3 i game versjon syntes jeg føltes mer kantete å holde i. Jeg synes personlig Browningen er mye bedre å holde i. Holdt i F3 før Brownigen..hadde egentlig bestemt meg for Beretta 682,helt til jeg fikk Browningen i hendene..første montering å så var det avgjort..

Nå har jeg ikke skutt med en F3,så kan ikke sammenligne. Blaseren er jo endel dyrere,så det er nok ting som er bedre.. Tror jeg må prøve en sånn bare for å sammenligne,av en eller annen grunn så har jeg en følelse av at forskjellen ikke er så enorm..

 

Med andre ord så kan jeg si at jeg har blitt en Browning-mann :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg var innom en selger her om dagen, pga at jeg er ikke bekvem med min montasje. Jeg har leupold std. Og siden den løsnet i fjor, så har jeg ikke likt den.

 

Og siden jeg nå skal bytte montasje, så har jeg tenkt på qr eller qrw montasje. Da viste han meg en nyhet fra nordskog.

De kommer nå med picatinny rail til browning, dette tror jeg passer bra til meg, da jeg etter hvert skal skaffe meg rødpunktsikte, og liker litt tanken om ingen treffpunktforandring.

 

Da lurer jeg på om noen har prøvd dette?

Picatinny rail med qrw montasje på kikkertsikte, og et eller annet rødpunkt med weaver/picatinny montasje. :)

Link to comment
Share on other sites

Hadde de picatinny / weaver til BAR også?

Har kjøpt Warne skinne men likte godt de åpne siktene og tenker det kunne være greit å kunne ta av og på kikkert enkelt.

 

Edit: Da fant jeg ut at det hadde de, det står ihvertfall BAR på skinna i nettbutikken.

Picatinny skinne bestilt.

Link to comment
Share on other sites

Akkuratt fått ny rifle i hus, ei Browning Bar mark II safari i 308. ca 10 år gammal men ser nesten ut som ny!

Nokon som har tips til fabrikklada ammo som går bra i desse?

 

Bilete:

2013-05-30174105.jpg

 

denne passar vel og inn i browningtråden, sjølv om det ikkje er ei rifle:

DSCN0336.jpg

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som veit hvor man kan få kjøpt Browning sin riflestropp?

Denne:http://www.browningshop.com/product/8058

Denne butikken sender ikke til Norge. Det gjør heller ikke Amazon.com.

Har kjekket på ebay, men det samme gjelder der.

Den eneste plassen jeg nok kan få tak i er Midway.no, men de har den ikke på lager akurat nå.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte Eclipse Sling..(den på X-bolten min på bildet) på ebay. Den har ei løkke som en kan ha tommelen i,det gjør det ennå mer behagelig å gå med rifla uten at den sklir bakover,og man blir ikke så gåen i skuldra/armen.

Det ligger en av dem på ebay nå,jeg ville spurt selger om ikke han kunne sende hit.

Veldig bred og fin reim,som står veldig fint til rifla

 

Denne som ligger ute nå

http://www.ebay.com/itm/BROWNING-ECLIPS ... 4ac518b0b3" target="_blank

 

Edit skriveleif

Link to comment
Share on other sites

Skulle gjerne hatt en slik reim.

Fikk svar fra selger på ebay om at han kunne sende til Norge, men da kom frakta på 46 usd.

Det er neste samme pris som selve reima.

Synes den var litt drøy....

 

Hvor mye betalte du MetalMorty?

Link to comment
Share on other sites

 

.....Og siden jeg nå skal bytte montasje, så har jeg tenkt på qr eller qrw montasje.

 

Da lurer jeg på om noen har prøvd dette?

Picatinny rail med qrw montasje på kikkertsikte, og et eller annet rødpunkt med weaver/picatinny montasje. :)

 

Da har jeg omsider fått hentet picatinny skinna til min BAR.

 

Bør jeg lime i tilegg til de 4 skruene?

 

Jeg lurer også på hva dere anbefaler av hurtigmontasje som tåler bevegelsene fra en halvauto?

(montasjen som står på nå bygger 7mm fra Warne skinna og til underkant av ringen, og det er absolutt minimum med den kikkerten som står på nå)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Noen som vet noe om Browning X-Bolt GRS, snakker da om den «nye» modellen, http://browning.eu/products/mresult.php ... A-XBVARGRS" target="_blank

 

610mm tungt fluted løp og ferdig rigget i GRS stocken fra fabrikk. Sendt mail til Nordskog for å høre om/når de får inn denne, men ikke fått noe svar enda.. Spørs om denne er verdt å vente på eller om jeg skal kjøpe et sett og få satt sammen. Klarer ikke se at noen av X-Boltene har 610mm tungt løp i 308W. Dessuten vil jeg regne med at denne blir noe billigere enn å kjøpe rifle og ekstra stock. Vet GRS er drop-in, har det noe for seg å få de beddet likevel? Må ha rifle før jul dog, spennende tider :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Her er min nye Browning X-bolt Nordic Light 6,5x55 med fluta løp. Minox >E 5i kikkert sikte og Hausken Jaktdemper nr 2

 

Er meget fornøyd! :) Eneste jeg lurer på er å kjøpe meg Bearproof kolbekam slik at jeg kommer

litt høyere opp. Den blir litt lav når jeg legger kinne helt ned til. Selv om jeg har lav montasje høyde på kikkerten.

 

2013-07-13210024_zpsb145505a.jpg

Link to comment
Share on other sites

Den Bearproof kolbekammen er absolutt å anbefale.

Jeg så rett i kikkertmontasjen føre jeg monterte en sånn..måtte løfte hodet mellom 2-3 cm opp. Da hadde jeg nesten kjeven på siden av kolba istedet for kinnet,og jeg fikk ikke holdt børsa i ro. Det ble vinglete.

Med den kolbekammen så får jeg justert til den høyden jeg trenger. Det blir så mye mer stødig når du får kinnet godt nedpå!! Skyter mye bedre nå også på grunn av det.

Så der hadde jeg ikke vært det minste i tvil..løp å kjøp!

Link to comment
Share on other sites

Den kolbekammen er veldig ålreit..står fint til resten av børsa syns jeg.

Jeg har også montert den akkurat langt nok bakover til at jeg får sluttstykket ut uten å ta av kolbekammen. Var en plass jeg leste at det var en som måtte ta den av for å få ut sluttstykket.

 

Slenger ved et bilde av herligheten :)

IMG_2706_zps1c09345d.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hvordan er denne i .30-06, har nettopp blitt uttrukket som vinner en X Bolt Nordic light ved årets jaktfeltkarusell, heldig?, ja men problemet for meg nå er om jeg skal skifte ut min Tikka som hjalp meg til 3. plass totalt denne sesongen. Blir ikke X Bolt'n noe lett i dette kaliberet? Hvilke erfaringer har du så langt?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

jeg har veldig gode samlinger mer ttsx i 150 grs. men har ikke testa de på dyr enda. men kula skal jo være veldig gode. kjørte en liten kule test i våte aviser. 0g ttsx rævkjørte oryx som i ett av 2 tilfeller fragmenterte (fant bare mantelen igjenn) ja jeg vet det ikke er så mange skuddene og trekke noe konklusjon fra. men siden jeg egentlig aldri har likt oryx så fikk jeg ikke mer lyst til å bruke den :mrgreen: ttsx holdt perfekt sammen på alle tre skuddene..

 

Til mitt bruk så skal ttsx være perfekt den ekspanderer lett nok til rådyr og holder godt nok sammen til elg :)

Link to comment
Share on other sites

Det lurer jeg også på. Er selv linksskytter og har kommet til at Browning BAR Short trac er den ideelle storviltbørsa for meg. Ildhåndgrep (med unntak av betjening av sikringen) gikk som en drøm da jeg tørrtestet den i butikken forleden. At den kan benyttes med lyddemper er heller ingen ulempe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...