Jump to content

Den store browning tråden


ersa

Recommended Posts

Jeg handler her: http://murphyprecision.com/

Denne var den eneste jeg fant som jeg også kunne bruke på min i links da de andre ikke har frest ut spor til utkast på venstere side.

 

Takk For de linkene El Gringo.

Den eneste jeg fant var i fra talleyscoperings, og da må det vel bli denne?

Eller er det best å kjøpe den "vanlige"? Må ha long action siden riflen er 30-06

fvh5wy.jpg

Link to comment
Share on other sites

God kveld. :)

Jeg snakket med en såm kjøpte seg en x-bolt i ss i fjor, han sa at den rustet som ****.

Han sa at han hadde vedlikeholdt den godt, og hadde latt den tørke helt før han hadde hatt den i våpen kofferten. Han hadde ikke brukt den på jakt, bare skutt 3-400 elns. skudd på bane.

 

Jeg lurer da på om noen andre har hatt dette problemet?

Link to comment
Share on other sites

Har en x-bolt Stainless stalker som har et kjært ønske om nye ringer da det ble kjøpt zeiss victory 3-12x56 fra xxl her forleden dag. Dette er virkelig ikke mitt fagfelt og kunne tenkt meg et par tips om hvilke ringer som passer. Tenker da ringer i stål(?)

Rifla er forsåvidt .308 og med tilsvarende låsekasse hvis det skulle være av betydning.

 

Ellers gjelder vel også denne klubben her for Miroku?

Link to comment
Share on other sites

Har en x-bolt Stainless stalker som har et kjært ønske om nye ringer da det ble kjøpt zeiss victory 3-12x56 fra xxl her forleden dag. Dette er virkelig ikke mitt fagfelt og kunne tenkt meg et par tips om hvilke ringer som passer. Tenker da ringer i stål(?)

Rifla er forsåvidt .308 og med tilsvarende låsekasse hvis det skulle være av betydning.

 

Ellers gjelder vel også denne klubben her for Miroku?

 

 

Bare finn ut eller ta bilde av hvilke montasjer du har i dag. Så er det ikke så vanskelig å finne nye ringer :)

Link to comment
Share on other sites

Får nesten inntrykk av at ss er verre å holde i sjakk i forhold til rust enn det er på en vanlig sort...stemmer det?

Det vet jeg ikke ;) det er en stund siden jeg leste meg opp på dette her, og jeg har ikke lest så veldig mye om forskjelden på metallene :)

 

Og composite får man i rustfritt, men da kales den for ss. ;)

Link to comment
Share on other sites

kan svare siden du kjøpte børsa hos meg :) Herregud som jeg savner den :(

Men det er leupold std ringer, du trenger nok høye eller ekstra høye til den nykikkerten.

Skal du selge classicen?

Hvis du skal det, så send en pm med pris :)

 

Gunnvor er min nå, let it go. 8)

Classicen havner antageligvis på en .222 som jeg kanskje skal arve, hvis ikke skal jeg sende deg en pm.

 

Men ja, tilbake til ringene.

Noen spesifik link til ringer som passer rett på innkjøpte kikkert (zeiss vic 3-12x56) ville vært greit. :?::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Da er X-bolten kommet i hus. :)

 

Første intrykk av riflen var egentlig bra, men når jeg begynte og studere den, så så jeg at den ene skruen til montasjen hadde en skade, og hadde tydelig slitasjemerker. Derreter så jeg noen små "skrubb sår" på løpet. Verken løpet eller demperen var pusset/vasket så det er noe jeg må gjøre selv. Også mangler gjengebeskyttelsen på løpet.

 

Jeg vil ikke si at Jakt Og Friluft har gjort noe videre bra intrykk av seg.. :?

Spesielt når de sa at den ikke ser brukt ut i det heletatt.

 

Fikk prøveskutt 15 skudd idag, 5 uten demper og 10 med. Vil si at den gjør stor forskjell i rekyl og lyddemping. :smile:

(flekkene på stokken er vann siden det regner ute :) )

23s7z1c.jpg

 

Som dere ser er det ikke veldig mye klaring mellom løp og kikkert. Ca 2-3mm. Tror dette har noe og si?

 

Ola

Link to comment
Share on other sites

X-bolten går som fy 8) eneste jeg trenger nå er å få super high qr ringer så jeg ikke ser lyddemperen i kikkerten, er ikkje mer enn sigarettpapir mellomrom mellom kikkert å løp :lol: så om noen kunne tenke seg å bytte me meg hadde det vært supert, har medium nå.

Link to comment
Share on other sites

skjer lite her får tiden, Var ute å ville skyte litt me x-bolten i kvell, satte opp blinken på 100 m å la meg ned me ei lita pute under stokken å dro av noen skudd å måtte stille litt, men til slutt satt den omtrent mitt i, må si jeg er veldig imponert over x-bolten, en drøm å skyte med å med fusion 180gr gir den vanvittig gode sammlinger :D

06042012251.jpg

Link to comment
Share on other sites

Noen som har erfaring med billige og gode treningskuler som går godt i x-bolt 223 for hjemmelading?

 

52/53 grs matchkuler foran passe dose med relativt raske krutt er gode kombinasjoner i 222/223.

 

Hornady A-Max, Sierra MK, Nosler CC er alle gode alternativer.

 

Plastspisskulene som V-Max, Bal Tip og Blitzking er andre gode alternativer. Sjekk dem i ca 50grs vekt og du trenger ofte ikke prøve annet til blink og småviltjakt.

Link to comment
Share on other sites

Takk du birkenesen93 :D Da blir det bestilt nye QR super high ringer og butler creek fra ebay til helgen, får håpe jeg slipper å se lyddemperen i kikkerten da :)

så blir det jaktfelt 28 april forhåpentlivis vis jeg har fått ringene 8)

Link to comment
Share on other sites

Med superhigh ringer, blir det ikke litt lite kinnkontakt da?

Du ser vel ikke demperen om du kommer opp på 4x forstørrelse?

Ville vurdert å leve med å se litt demper på laveste forstørrelse og heller ha mest/best mulig kinnkontakt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...