Jump to content

REVEJAKTA 08/09


Bård 308

Recommended Posts

jeg hadde en hvalp på 10-15 meters avstand i kveld, var egentlig ute etter kråke men snubla over et hi, og fant ut at det kunne være morro å prøve å postere der. Reven kom etter ca 2 timer, kl 2315.

Jeg lå med hagla litt feil vei,og turte ikke røre meg fant ut at jeg skulle vente til reven var bak noen furu trær. god plan,,,,så aldrig noe mer til den reven, den tok en annen vei :(

Men jeg vet hvor den bor :D:D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Fikk lokka inn en voksen rev vha pee-wee'en ikveld, men fikk aldri skutt. Den kom løpende rett mot meg etter to minutters lokking, så snudde den og løp litt frem og tilbake i skogkanten.

Etterpå følte jeg at jeg nølte for lenge, skulle liksom ha han enda nærmere.

 

Hvilken lyd imiterer du?

Link to comment
Share on other sites

jeg hadde en hvalp på 10-15 meters avstand i kveld, var egentlig ute etter kråke men snubla over et hi, og fant ut at det kunne være morro å prøve å postere der. Reven kom etter ca 2 timer, kl 2315.

Jeg lå med hagla litt feil vei,og turte ikke røre meg fant ut at jeg skulle vente til reven var bak noen furu trær. god plan,,,,så aldrig noe mer til den reven, den tok en annen vei :(

Men jeg vet hvor den bor :D:D

 

 

Ringe på terrier... :D

Link to comment
Share on other sites

Denne falt i går kveld kl 23. Plystra den inn sånn som jeg gjorde med en i fjor også. Prøvde å etterlikne en skadet fugl. Det var en hannrev og den veide seks kilo, skutt med hagle, halv choke og heavishot str B på 15 meter.

 

rev16708qt9.jpg

 

Bra gjort :)

Link to comment
Share on other sites

Takk. Det var en rev til der, men den så jeg bare litt av med en gang jeg kom. Satt fra kl 21 til 23 og reven kom bak meg ca 15 meter til venstre for meg i delet mellom beite og et jorde. Rev og grevling pleier å gå der. Jeg hørte det rusla i krattet, og da jeg kikket til venstre ruslet reven rolig ut i enga. Gresset var 20 cm høyt og den var lett og se.

Link to comment
Share on other sites

Har telt opp kor mange rever medlemmane på kammeret har rapportert so langt i denne tråden og det er 26 stk. Vi får holde tellinga og sjå kor mange vi klarer før vi skriv ny jaktsesong på kalenderen.

 

Ja det hadde vært interessant.

Link to comment
Share on other sites

@ 222.Nitro:

Hvor sitter revevarsleren din (sensoren) :?:

Klarer ikke å se den på filmen :oops:

 

Bare lurer da jeg må sette opp varsleren min på en annen måte. I påsketider i år pep varsleren som F på dagtid, grunna solskiin :? Må vel bare sette den andre veien, men da blir den mer utsatt for dårlig vêr...

Link to comment
Share on other sites

Var ute fra 22-2350 i kveld. Så rev ute i enga i dag igjen, den samme jeg så i går tenker jeg. Da vet jeg at det ikke var den jeg skøt i går, men at det var en annen. Den snek seg bortover og da jeg lokket med peeween stoppet den bare og tittet før den stakk av andre veien. Får ikke dreisen på den fløyta jeg. Følger videoen til mannen i skogen, men ikke suksess. Men det kommer masse rådyr da.. :?

Link to comment
Share on other sites

var ute fra 23.30 til 2.10 i natt. hadde en litt artig opplevelse, hørte det rasla inni skogen likeved meg, gjør meg klar på at det kanskje er en rev, men jammen meg er det en grevling som stikker hodet ut av gresset og kommer rett i mot meg, stopper opp på 3m og stirrer på meg, gjett om det klødde i pekefingern :lol:

 

noe rev ble det eller ikke på meg, men hørte et skudd og like etterpå får jeg melding fra jaktkopisen : Endelig datt den første :lol:

Link to comment
Share on other sites

fiskebilder_037.JPG

thumbnail_fiskebilder_030.JPG

thumbnail_fiskebilder_033.JPG

thumbnail_fiskebilder_040.JPG

 

I går kveld skjøt jeg min aller første rev :D

Det var en liten revunge på drøye 3,5kg :)

Ikke store karen, men det var litt av ei opplevelse alikevel :wink:

Klokka viste 23.33 når den måtte bite sammen tennene, å si farvel til den store verden :)

Jeg så 2 rever til, men de var ikke innenfor haglehold, så jeg håper i alle fall at en av de kommer på haglehold i kveld/natt, slik at de også kan falle i bakken :wink:

Eller så må jeg vurdere å kjøpe meg ei rifle snart :)

 

Jeg brukte Tungstein Matrix nr 1 :)

Holde jeg skjøt på var 42 meter, i halvløpende sprang ;)

Satt i drøye 25 minutter før den kom:)

10 Minutter senere kommer det enda en, mn på 70 meters hold.

Bror min hadde rifle der, mn reven ville ikke stoppe opp når vi plystret på den.

Å den la merke til oss etter hvert og sprang av gårde.

Men i kveld skal den også falle i bakken :twisted:

 

Så er godt fornøyd med gårsdagens jakt ja :)

Håper alle sammen som sitter ute om kveldene at de får uttelling for det snart som jeg gjorde:)

Å lykke til alle ivrige revejegere :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

I går kveld skjøt jeg min aller første rev :D

Det var en liten revunge på drøye 3,5kg :)

Ikke store karen, men det var litt av ei opplevelse alikevel :wink:

Klokka viste 23.33 når den måtte bite sammen tennene, å si farvel til den store verden :)

Jeg så 2 rever til, men de var ikke innenfor haglehold, så jeg håper i alle fall at en av de kommer på haglehold i kveld/natt, slik at de også kan falle i bakken :wink:

Eller så må jeg vurdere å kjøpe meg ei rifle snart :)

 

Jeg brukte Tungstein Matrix nr 1 :)

Holde jeg skjøt på var 42 meter, i halvløpende sprang ;)

Satt i drøye 25 minutter før den kom:)

10 Minutter senere kommer det enda en, mn på 70 meters hold.

Bror min hadde rifle der, mn reven ville ikke stoppe opp når vi plystret på den.

Å den la merke til oss etter hvert og sprang av gårde.

Men i kveld skal den også falle i bakken :twisted:

 

Så er godt fornøyd med gårsdagens jakt ja :)

Håper alle sammen som sitter ute om kveldene at de får uttelling for det snart som jeg gjorde:)

Å lykke til alle ivrige revejegere :wink:

 

Gratulerer med reven, moro når det klaffer :D Så nett i reverompa sist jeg satt ute, men ikke nok til å skyte. Er det på åte du skjøt den, eller var det på et jorde? Fine bilder forresten :)

Link to comment
Share on other sites

I går kveld skjøt jeg min aller første rev :D

Det var en liten revunge på drøye 3,5kg :)

Ikke store karen, men det var litt av ei opplevelse alikevel :wink:

Klokka viste 23.33 når den måtte bite sammen tennene, å si farvel til den store verden :)

Jeg så 2 rever til, men de var ikke innenfor haglehold, så jeg håper i alle fall at en av de kommer på haglehold i kveld/natt, slik at de også kan falle i bakken :wink:

Eller så må jeg vurdere å kjøpe meg ei rifle snart :)

 

Jeg brukte Tungstein Matrix nr 1 :)

Holde jeg skjøt på var 42 meter, i halvløpende sprang ;)

Satt i drøye 25 minutter før den kom:)

10 Minutter senere kommer det enda en, mn på 70 meters hold.

Bror min hadde rifle der, mn reven ville ikke stoppe opp når vi plystret på den.

Å den la merke til oss etter hvert og sprang av gårde.

Men i kveld skal den også falle i bakken :twisted:

 

Så er godt fornøyd med gårsdagens jakt ja :)

Håper alle sammen som sitter ute om kveldene at de får uttelling for det snart som jeg gjorde:)

Å lykke til alle ivrige revejegere :wink:

 

Gratulerer med reven, moro når det klaffer :D Så nett i reverompa sist jeg satt ute, men ikke nok til å skyte. Er det på åte du skjøt den, eller var det på et jorde? Fine bilder forresten :)

 

Takk skal du ha :D

jeg skjøt den på jorde ja, men har åte så nære jorde jeg kan ha det for han som eier den :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Flere som skal ut inatt på reven? Har trua inatt, reker og hundefor er strødd utover, så nå er det bare å vente på kvelden :) Tar gjerne med Peewee'en også, og skriker litt :) Skal prøve å huske kameraet, håper bare jeg får bruk for det.. :D

Link to comment
Share on other sites

mulig jeg sitter oppe litt i natt ja.ble så inspirert av alle revefallene her på kammret,at i går kveld la jeg ut flyndre rester etter garnfangsten,og i morrest var alt borte.kan ha vært fugl som har spist,men vi får se.har lagt ut 2 alker,og noe ørret rester i dag.

var og la lokkemat i båsen min og,men der er det stilt gitt :roll:

slenger ei hand med hundemat og.

Link to comment
Share on other sites

da var årets første rev et faktum :D

 

Fikk beskjed av et søskenbarn som så 2 rever på åkern. Jeg hev meg på 4-hjulingen, å kjørte det som gikk! Kom fram, og jeg så ikke en eneste rev. Tok et sveip med kikkerten å da så jeg 3 revekvalper som lå i en dunge :wink:

 

etter litt listing kom jeg fram til der hvor jeg så de. Da kom det en gående frem å satte seg til. Fant den i trådkorset å da smalt det fra tikkaen :lol: Fusion kula gjorde jobben og vel så det, satt å plystra litt for å se om det kom flere. Plutselig kom det en ruslende forsiktig fra skogkanten, mend jeg satt sånn til at jeg ikke fikk til å skyte sittende. Jeg snek meg opp å prøvde et skudd stående, men det gikk hårfint over, desverre :? Reven veide 2,9 kg :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Steike meg, gratulerer med fangsten!! Imponerende, skulle ønske jeg fikk jakte når jeg var 15 år :-D

Jeg er ikke 15 år nå da, nå er jeg 16 å halvt snart :)

 

Men takk skal du ha :lol::wink:

Er det ikke gøy å ha et nick du må forandre hvert eneste år? :mrgreen:

 

Btw. Gratulere med reven. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Steike meg, gratulerer med fangsten!! Imponerende, skulle ønske jeg fikk jakte når jeg var 15 år :-D

Jeg er ikke 15 år nå da, nå er jeg 16 å halvt snart :)

 

Men takk skal du ha :lol::wink:

Er det ikke gøy å ha et nick du må forandre hvert eneste år? :mrgreen:

 

Btw. Gratulere med reven. :wink:

 

hehe,,;P

Joa:P

 

men sendte pm til Tor(moderatoren) :)

om å få bytte nick til Daniel Grøntvedt :D

Link to comment
Share on other sites

Du bør ikke ha fullt navn på ett åpent forum slik som dette, sånn i tilfelle du gjør noen sinna under en diskusjon en dag 8)

 

On topic, så får jeg en naturlig avdød sau fra bonden opp på åtet imorgen, så nå blir det revings for full guffe de kommende kveldene, om jeg har tålmodigheten til det får vi nå se på :P

Link to comment
Share on other sites

I kveld ble det jaggu store slem :D

 

Har en sauebonde her som har spurt om ikke jeg kan hjelpe han litt med å få tatt noen rev. Han mister fler lam hvert år.

 

Han har e nplass hvor han hiver endel mat avfall osv. Så han har hatt mistanke om at det er ett hi i nærheten for alt avfallet er borte hver morgen. I det siste har han hivd gamle brød der.

 

Kjørte ned dit i går kveld og da så jeg såvidt snurten av en unge som pilte opp i skogen.

 

Så i kveld tenkte jeg skulle sette meg for å observere litt, tok med meg rifla i tilfelle selv om åta er på hagle hold.

 

Gikk opp i 2130 tiden, etter 20 min så jeg en valp kom snikende inn på åta, den datt i smellen. Var fornøyd med kvelden egentlig, men jeg tenkte at det muligens var fler som spise litt på åta her. Så jeg satt litt til. Etter 20 minuter skimter jeg noen bevegelser oppe i bakken over åta, Ca 70 meter. Der kom det løpende 3 valper og rett etter kom jaggu mor slentrende. De lekte og viste ikke noe særlig interesse for åta. Så jeg bestemte meg for å prøve. Har blitt godt vant til børsa nå etter endel jaktfelt stevner så det ble litt hurtig skyting :D Det endte med at det ble liggende igjen 3 valper og tispa på 4 skudd :D

 

Bilde kommer i morgen. Det blir nok lenge til jeg kommerr til å skyte 4 rever på 25 minutter, kanskej aldri

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

De har sat av en lite npott i viltaleget , men jeg er mer opptat av å få vekk noe av den voksende reve stammen. Så jeg får se hva jeg gjør på årsmøtet. Men saubonden var meget fornøyd :D .Så der fik kjeg en stor stjerne i boka. :D

Link to comment
Share on other sites

I kveld ble det jaggu store slem :D

 

Har en sauebonde her som har spurt om ikke jeg kan hjelpe han litt med å få tatt noen rev. Han mister fler lam hvert år.

 

Han har e nplass hvor han hiver endel mat avfall osv. Så han har hatt mistanke om at det er ett hi i nærheten for alt avfallet er borte hver morgen. I det siste har han hivd gamle brød der.

 

Kjørte ned dit i går kveld og da så jeg såvidt snurten av en unge som pilte opp i skogen.

 

Så i kveld tenkte jeg skulle sette meg for å observere litt, tok med meg rifla i tilfelle selv om åta er på hagle hold.

 

Gikk opp i 2130 tiden, etter 20 min så jeg en valp kom snikende inn på åta, den datt i smellen. Var fornøyd med kvelden egentlig, men jeg tenkte at det muligens var fler som spise litt på åta her. Så jeg satt litt til. Etter 20 minuter skimter jeg noen bevegelser oppe i bakken over åta, Ca 70 meter. Der kom det løpende 3 valper og rett etter kom jaggu mor slentrende. De lekte og viste ikke noe særlig interesse for åta. Så jeg bestemte meg for å prøve. Har blitt godt vant til børsa nå etter endel jaktfelt stevner så det ble litt hurtig skyting :D Det endte med at det ble liggende igjen 3 valper og tispa på 4 skudd :D

 

Bilde kommer i morgen. Det blir nok lenge til jeg kommerr til å skyte 4 rever på 25 minutter, kanskej aldri

 

Fekk du alle 5 eller vart det med den 1?

Link to comment
Share on other sites

Ble ingenting inatt heller :( Men hadde en artig opplevelse. Etter to blås i peewee'en kom det en hjortekolle i full gallopp ut fra skogen, var ca 300-350m unna. Den kom galloperende rett mot meg, og stoppet ikke før den sto på 25-30m. Da fant den ut at det var et menneske som satt der i lyngen, og ikke en enslig forlatt kalv, så da tok hun beina fatt og forsvant igjen. Neste runde med peewee'en skjedde akkurat det samme engang til :D Så sånn sett har det vært en opplevelsesrik natt.

 

Spent på å høre resultatet fra dere andre som har vært ute på reven inatt.

Link to comment
Share on other sites

Har sittet ute på åte noen netter nå, ingenting å se. Skal gi reven litt mer tid til å bli vant med åte kanskje. Jeg har handlet meg en sånn haredødsskrikfløyte (ikke pee wee), og nå har jeg prøvd den litt. Må si jeg egentlig er ganske skuffet over lyden den lager. Det er en pipelyd, og ikke en sånn skrikelyd som jeg har hørt på nettet (fra opptak av hare).

 

Hva er vitsen med å selge en fløyte til folk som ikke er likt det den skal immitere i det hele tatt??

Link to comment
Share on other sites

Har sittet ute på åte noen netter nå, ingenting å se. Skal gi reven litt mer tid til å bli vant med åte kanskje. Jeg har handlet meg en sånn haredødsskrikfløyte (ikke pee wee), og nå har jeg prøvd den litt. Må si jeg egentlig er ganske skuffet over lyden den lager. Det er en pipelyd, og ikke en sånn skrikelyd som jeg har hørt på nettet (fra opptak av hare).

 

Hva er vitsen med å selge en fløyte til folk som ikke er likt det den skal immitere i det hele tatt??

 

Da blåser du ikke hart nok

Link to comment
Share on other sites

Har nå fått forklart av en bonde plasseringen av et hi hvor det mest sannsynlig er et kull. Bonden hadde tilfeldigvis gått forbi det her en dag, og da luktet det sterkt i tillegg til at det lå endel reveskit rundt om i ura der. Blir å postere i nærheten med peewee'en tenker jeg, siden jeg ikke vet helt nøyaktig hvor det er. Valpene er nok såpass nyskjerrig at de vil dukke opp hvis de er i nærheten, og jeg ikke gir meg til kjenne før jeg har funnet en god post. :)

 

Forøvrig har en kompis vært ute skutt 4 revevalper igår. Like ovenfor hytta vår. Visste om et hi der, da jeg skjøt en valp der ifjor. :)

Link to comment
Share on other sites

Du bør ikke ha fullt navn på ett åpent forum slik som dette, sånn i tilfelle du gjør noen sinna under en diskusjon en dag 8)

 

On topic, så får jeg en naturlig avdød sau fra bonden opp på åtet imorgen, så nå blir det revings for full guffe de kommende kveldene, om jeg har tålmodigheten til det får vi nå se på :P

 

Er ikkje lov med sjøldaua dyr på åte, om du ikkje er klar over det :D

Link to comment
Share on other sites

Jo det er lov. Ny lovendring som kom ifjor. Snakket med Mattilsynet, og de sa man kunne nytte døde husdyr til åte så lenge man er sikker på at dyret ikke er smittebærer av noe alvorlig, og at man ikke legger det ut i forbindelse med drikkevasskilder. I tillegg må Mattilsynet varsles pr tlf og informeres om hvor man legger dyret ut, og hva man legger ut.

 

Dette gjorde jeg ifjor, 2minutter på tlf så var alt i orden. Brukte slaktavfall av gris.

 

Dvs i ditt tilfelle Clakz, hvis dyret har dødd av sjukdom, så kan du ikke legge det ut.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...